Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Ik vind dat een dier dat een 'fout' maakt (wat meestal instinctief handelen is) dat niet per definitie meteen met de dood moet bekopen. En dan heb ik het niet over een pitbull die zijn eigen baas naar de keel vliegt om deze door te bijten, maar over een hond die zichzelf verdedigt,
Nikass schreef:Keell94 meestal is er wel een reden om uit te halen ja. In het geval van de Beauceron was het een mevrouw die op een meter of drie afstand stond en de hond recht aan keek.
Niet handig van haar maar ja niet iedereen is handig met honden. Het was op openbaar terrein waar honden los mogen dus daarin zat de eigenaar van de hond niet fout, maar ik schrok me wezenloos toen de hond ineens opvloog en aanviel. Geen waarschuwing vooraf. Gelukkig geen ernstige schade. .
Huertecilla schreef:_San87_ schreef:Ik vind dat een dier dat een 'fout' maakt (wat meestal instinctief handelen is) dat niet per definitie meteen met de dood moet bekopen. En dan heb ik het niet over een pitbull die zijn eigen baas naar de keel vliegt om deze door te bijten, maar over een hond die zichzelf verdedigt,
..en mensen in de openbare ruimte die ernstig gebeten worden??
Daar gaat het namelijk om. Dat is waar het over gaat.
Die hebben geen tanden om zich mee te verdedigen, dus of je geeft ze die of je beschermt ze.
Dat is hun recht.
Hondeneigenaars hebben geen recht hen risico te laten lopen.
Kuggur schreef:Nikass schreef:Keell94 meestal is er wel een reden om uit te halen ja. In het geval van de Beauceron was het een mevrouw die op een meter of drie afstand stond en de hond recht aan keek.
Niet handig van haar maar ja niet iedereen is handig met honden. Het was op openbaar terrein waar honden los mogen dus daarin zat de eigenaar van de hond niet fout, maar ik schrok me wezenloos toen de hond ineens opvloog en aanviel. Geen waarschuwing vooraf. Gelukkig geen ernstige schade. .
Een hond die het niet verdraagt aangekeken te worden door een vreemde, en daarop reageert met een waarschuwingsloze aanval moet zo snel mogelijk ingeslapen worden.
_San87_ schreef:Ik vind het lastig... Ik heb een herplaatser. Een teckelmannetje die iets (geen idee wat) heeft meegemaakt in zijn leven waardoor hij wantrouwend en soms zelfs angstig is naar vreemde mensen en dan voornamelijk mannen.
Hij loopt los op plaatsen waar dat mag (draagt een tuigje met Niet Aaien), hij gaat mensen uit de weg, en als ik hem aan de lijn heb zorg ik dat niemand hem aanraakt of kan aaien.
Toch heeft hij een kennis van mij gebeten. Ondanks mijn waarschuwing de hond te negeren, wilde hij toch proberen de teckel te aaien. De teckel heeft twee keer gewaarschuwd. 1 keer door te grommen en weg te lopen, een keer door te sneppen. En bij de derde poging heeft hij daadwerkelijk gebeten, niet doorgebeten, maar wel een tandafdruk in de hand (tussen duim en wijsvinger). Ik was er zelf niet bij (in de keuken) en de kennis zei zelf ook dat het zijn eigen schuld was omdat hij opdringerig was ondanks mijn waarschuwing en die van de hond. Moet zo'n hondje dan ook ingeslapen worden... Ik vind van niet.
Seven schreef:Er is een nieuwe lijst gemaakt met de risico rassen
https://hondenbescherming.nl/nieuws/201 ... sico-hond/
In deze lijst kan ik me zeker vinden kwa hoog risico rassen stuk voor stuk honden met kracht en honden die een passende eigenaar nodig zijn om het juiste in ze naar boven te brengen
Huertecilla schreef:..en mensen in de openbare ruimte die ernstig gebeten worden??
Die hebben geen tanden om zich mee te verdedigen, dus of je geeft ze die of je beschermt ze.
Dat is hun recht.
Huertecilla schreef:_San87_ schreef:Ik vind dat een dier dat een 'fout' maakt (wat meestal instinctief handelen is) dat niet per definitie meteen met de dood moet bekopen. En dan heb ik het niet over een pitbull die zijn eigen baas naar de keel vliegt om deze door te bijten, maar over een hond die zichzelf verdedigt,
..en mensen in de openbare ruimte die ernstig gebeten worden??
Dat is hun recht.
kimmie261 schreef:Huertecilla schreef:..en mensen in de openbare ruimte die ernstig gebeten worden??
Dat is hun recht.
maakt mij verder niet uit hoor,maar na de eerste RAD bleek dat er niet minder mensen ernstig gewond raakte bij bijtincidenten ,dus daardoor werd deze wet weer afgeschaft
nu wederom blijkt uit onderzoek dat juist andere rassen mensen zo gebeten worden dat zij behandeld moeten worden...
dus wil je bijtincidenten bij mensen reduceren zal je andere rassen aan banden moeten leggen..
Seven schreef:Er is een nieuwe lijst gemaakt met de risico rassen
https://hondenbescherming.nl/nieuws/201 ... sico-hond/
In deze lijst kan ik me zeker vinden kwa hoog risico rassen stuk voor stuk honden met kracht en honden die een passende eigenaar nodig zijn om het juiste in ze naar boven te brengen
StonedRomy schreef:Honden weren uit het centrum zou ik ook zonde vinden.
Sonja89 schreef:De Shar Pei is eraf, de Akita niet? Dus met die laatste komen nog wel bijtincidenten voor?
Shiloh schreef:_San87_ schreef:misschien zelfs ook Duitse herders.
Heb je behalve de lijst de rest van de tekst ook gelezen? Hoezo pakt een Duitse herder vast en laat niet meer los?