[VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:31

omg yorek :oo

gerlindie

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:56

Blijkbar heeft hij liever 234 losse kussentjes dan één grote :j

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:08

Dat wordt wat anders verzinnen dus. Gecondoleerd met het matras :oo

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:46

Onze sloper heeft alleen een dun vetbed erin zonder vulling.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:14

Oeps... :')

Hier de ervaring dat als ze eenmaal beginnen met slopen er geen houden meer aan is... helaas!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:44

Oh jammer! Maar jullie tweede komt vanzelf!

Haha dat matras

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 19:51

Ja, tussen het eerste matras en deze had ik er ook een vetbed in. We kunnen ze hier alleen eigenlijk niet in de wasmachine hebben en ze worden wel vaak snel erg vies... Naja, het is niet anders :+ . Iemand anders op Facebook had voor haar wolfjes "onsloopbare" rubberen matten. Misschien dat dat nog iets is...

Geloof dat de hormoontjes arme Yorek weer een beetje in de weg zitten :(:)
Hij was gisteren ook al wat onrustig en vandaag ook eigenlijk de hele dag onrustig geweest. Steeds een beetje blijven rondlopen en zoeken en we hebben heel wat ballades gehad vandaag (gelukkig vinden we dat beide leuk :') )

Vanmiddag even wat langer met hem er op uit geweest en toen kreeg ik hem ook bijna niet meer bij andere honden weg (hij was wel aangelijnd, maar ging gewoon zitten of liggen en verzette geen poot meer weg van de andere honden :') ). Alleen als ik echt letterlijk hard ging wegrennen kwam hij er dan toch maar op een sukkeldrafje achteraan, want dat is raar. Dus zo heb ik ongeveer een kilometer lang steeds kleine stukjes gerend :+ . Paar passen ging het goed. En dan plempte meneer zijn kont weer op het zandpad met een "NOPE" hoofd :+ :+ :+ . Dikke aap!

En normaal gesproken wordt hij rond deze tijd zo na het eten vaak wel rustiger. Nou. Vandaag niet. Ik wil naar buiten! *geeft enorme serenade's op de veranda*. IK WIL NAAR BINNEN! *Gaat onrustig rondlopen en alles jatten wat niet vastgeschroefd zit*. IK WIL WEER NAAR BUITEN! Ennnnnnn repeat :+

Voor voor hem dat de hormoontjes snel weer wat afzakken. En ok, ook wel een beetje voor ons :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:17

Pff, hoop dat deze periode dan weer snel voorbij is. Is voor beide niet leuk zo.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 17:31

Nou, Yorek heeft inmiddels besloten dat de bench gewoon helemaal geen optie is. Ik had zelf les dus moest even de deur uit. Had al de nodige moeite om hem weer in de bench te krijgen (gelukt met veeeel omkoop kipjes). Daarna had mijn vriend hem er weer even tussendoor uitgelaten toen hij tussendoor thuis aan het lunchen was. En kreeg hem vervolgens met geen mogelijkheid meer terug de bench in :+ .

Plan de campagne is nu om de kennel te verplaatsen van de tuin naar de veranda. Dan staat hij onderdak en beschut. En kunnen we hem met gaas overdekken voor de zekerheid. En op de veranda voelt hij zich in principe ook gewoon prettig. Als we hem in de tuin zouden willen laten zou er echt een goed dak op moeten en dan zou je eigenlijk ook tochtplaten etc moeten toevoegen waardoor hij weer minder kan zien. Dus dat gaan we ergens van het weekend o.i.d. maar even doen (hij is 4x2 van nogal zware kwaliteit, dus is even wat werk).

In een "normaal huis" had ik los nog wel durven proberen voor ~ 1 uur alleen (liever nog iets van een bijkeuken oid), maar probleem is dat we echt in een boshuisje wonen. En dus geen bakstenen muren hebben, maar houten. En als hij echt wil, kan hij zich daar echt wel doorheen vreten. Dat risico wil ik gewoon niet wagen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:56

Wat een figuur is t zeg :=

Wat jammer dat er nog geen pups voor jullie zijn. Duimen dat het volgende nestje meer geluk geeft.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:29

Hoe is het met Yorek nu ?

Dit weekend op show voor het eerst in het echt een wolfhond gezien: tsjech.
Man wat was die groot :O leuk wel een kleine C-pony. Zou echt nooit in mijn huisje passen :P

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 16:22

Oh leuk dat je een Tjech bent tegengekomen! Een kleine C-pony hahah. Als je het zo schrijft klinkt ie nog een stuk groter dan Yorek, maar dat lijkt me eerlijk gezegd stug :+

Yorek gaat heel goed! Hij is vorig weekend mee geweest logeren bij mijn ouders. Ik moest ook een zadelwagentje ophalen die wat groter uit was gevallen dan verwacht. Daardoor paste Yorek niet meer achterin en moest hij mee reizen op de voorstoel :') Dat leverde een paar leuke blikken op bij de stoplichten haha! Hij deed het overigens wel heel braaf! En geloof dat hij zoveel uitzicht ook wel kon waarderen.
Afbeelding

Afbeelding

Bij mijn ouders was het ook erg interessant voor hem. Die wonen in een appartement op de eerste verdieping met een uitzicht op een klein haventje en een zorgboerderij. En de hondenuitlaatstrook loopt ook precies voor hun huis langs. Er is daar de hele dag dus heel erg veel te zien voor hem. S' nachts kwam er ook weinig van slapen. Hij hoorde steeds natuurlijk weer voor hem vreemde geluiden dus dan moest hij weer opstaan om tussen de gordijnen door naar buiten te kijken :+ . Hij is daarna wel twee dagen thuis heul rustig geweest :') .

Wat? Zo doe ik dat thuis ook!
Afbeelding

Mijn moeder kon ook een dikke knuffel krijgen :+ (weg moeder...)
Afbeelding

Daarnaast heb ik dus inmiddels de kennel naar de veranda verplaatst zodat hij daar zijn veilige plekje heeft voor wanneer ik even weg ben van huis ipv de bench. Hele upgrade van 140*90*90 naar 400*200 :D . En het bevalt hem een stuk beter zo! Hij speelt nog steeds voor luchtalarm zodra ik het erf af ben tot ik terug kom. Maar hij gaat wel graag de kennel in en heeft zo een boel te zien (paarden voor het huis). En ook tussendoor merk ik dat hij steeds vaker net zo lief wat langer buiten blijft.
Afbeelding

En 's nachts slaapt hij nu op de slaapkamer tussen de puppypanelen (anders blijft hij het bed op en af springen...). Dat is nu ook 160*160. En hij is een stuk rustiger nu hij lekker bij ons mag liggen. En wij vinden het ook wel zo gezellig!

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:26

Haha grote B-pony dan maar vond hem echt heel groot :P
Haha wat een grappige foto in de auto, met zijn hoofd zo goed als tegen het plafond :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:04

Heerlijk dat kwijl ook op het dashboard :D fijn dat ie braaf was! Zo een wil je niet op schoot tijdens het rijden..
Ik geniet van de foto's en verhalen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:50

Die arm van je moeder onder Yorek vandaan _O- Ineens was ze verdwenen?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 21:03

Terwijl wij echt lopen te vernikkelen met ruim -10 graden hier heeft Yorek de tijd van zijn leven :+ :D . Tja, met zo'n bontjas heb je het natuurlijk ook een stuk minder snel koud haha.

Was gisteren even met een buurvrouw voor het huis aan het praten. En dan ga je uiteraard op het ijs liggen wachten ipv de gewone grond :+ (Vooral ook die arrogante bakkes erbij haha!)

Afbeelding

Binnen zijn vind hij nu ook maar stom. Want ja, wij stomme twee-benige wezens hebben het wél koud (boshuisjes met super slechte isolatie zijn met dit weer best fris kan ik verklappen :') ) dus hebben de houtkachel lekker aan staan te branden. Vind hij even wel lekker. Maar daarna ga hij liever weer lekker op de veranda zitten haha.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:28

Tja, verschil moet er wezen ;) Maar hij liever dan ik, ik zit toch ook echt liever bij de kachel :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:28

Haha pretbek. Die van ons zijn ook in hun element nu!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 13:18

Ik geloof dat ik ook nog even iets moet rechtzetten. Ik vertel natuurlijk regelmatig over dat dit type honden best veel werk zijn. Dat er veel tijd in gaat zitten en dat ze gewoon echt niet voor iedereen geschikt zijn.

Maar moet natuurlijk wel ook af en toe vertellen dat ze ook heel veel tijd bespáren!

Heb natuurlijk al eens laten zien dat ze ideaal zijn voor het versnipperen van dozen! Maar had ik ook al eens verteld dat ze ook heel graag meehelpen in de tuin??

:+ Tuinieren, Yorek stijl!

En van tuinieren wordt je vervolgens moe <3
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:58

<3
Dat snoeien op het laatst kan wel nog een heel stuk beter (lees: erger) Yorek *\%/*

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 22:37

Hannanas schreef:
<3
Dat snoeien op het laatst kan wel nog een heel stuk beter (lees: erger) Yorek *\%/*

Haha ja, toen was ie al moe :D

Heb weer een videootje. Ik heb de Trixie memory game voor hem gekocht. Concept is dat de hond op de knop drukt en dan komt er vervolgens eten uit de dispenser.

Hij begreep het concept binnen 3 minuten! Slim ding. Hoezo, 12-staps programma om je hond het uit te leggen :+ . Ik stuur het nog wel een beetje, want anders gaat hij er met de knop vandoor of probeert hij de brokjes gewoon zelf wel uit de dispenser te halen :+

Dit was de derde keer oefenen (steeds 5 a 10min per keer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:55

Voelt het dan niet een beetje als weggegooid geld als je hond zo slim is? :=
Leuk om te zien hoe snel hij zich naar de dispenser draait.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 14:46

Haha, het houd hem nu in elk geval even mooi bezig. En wil het straks nog wat moeilijker gaan maken met de knop (veel) verder weg (bereik is 40 meter). Of dat hij bijvoorbeeld eerst een truucje moet doen voor hij op de knop mag drukken. Of wellicht de knop op een lastige plek zetten oid.

En als het straks helemaal geen uitdaging meer is verkoop ik hem maar weer gewoon haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:13

ohww ja dat biedt natuurlijk nog wel mogelijkheden met zo een slimmerdje. Een soort van escaperoom voor de hond :P

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 16:48

Haha ja precies!

Zo'n hond als Yorek hebben is een soort van constant hersenwerk voor jezelf als eigenaar om ze bezig te houden :+

Vandaag de camera weer eens meegenomen tijdens de wandeling. Het was er wel een beetje koud voor! Heb niet zo heel erg veel foto's, maar deze ben ik wel blij mee. Wat is hij toch gaaf <3

Afbeelding