Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saartje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:44

Ik lees ook even mij! Wij hebben twee jaar terug onze hond Loko geadopteerd uit het buitenland. In zijn paspoort staat dat het een teckel mixje is, maar daar geloven wij niet zo in :') Zelf zit ik meer te denken aan labrador of Stafford.

Afbeelding
Loko

Afgelopen maart hebben wij voor Loko een vriendje uit Roemenië geadopteerd, hij heet Dex en is 1 jaar. Hier zit duidelijk wel wat teckelachtigs in. Hij is ontzettend eigenwijs, maar begint steeds beter te luisteren. Helaas gaat het buiten aan de riem niet zo goed, zodra hij een andere hond ziet, gaat hij uit z'n stekker. Als hij los loopt in het bos, is er niks aan de hand en speelt hij lekker met andere hondjes. Hebben jullie hier ook ervaring mee en zo ja, wat deden jullie hiermee/tegen?

Afbeelding
Dex

Tips zijn welkom! :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 23:11

Mijn vorige hond deed dat. Afleiden met ieys lekkers/leuks. De hond naast je laten zitten en wachten tot de andere hond gepasseerd is. Dus niet zelf doorlopen (en r dus op af, volgens je hond). Wel iets nemen wat hij niet kan weerstaan. Als de hond zonder problemen is gepasseerd, geef je het lekkers/leuks. De eerste keer gaat t mss nog niet fantastosch, maar als hij door krijgt dat er iets te halen valt, gaat t vanzelf beter. De truc is dus om leuker te zijn dan de passerende hond. En anders oefenen ze dat ook op hondencursus.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 06:44

Het was dus echt stress. Gisteren goed opgelet dat ze haar ruimte en rust kreeg en vannacht heeft ze niet gelikt en gekrabd. Dr huid wordt al weer rustig. Even afkloppen nog, maar ik heb goede hoop.

Jorinda

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 08:46

Zo doe ik dat ook inderdaad, zoals Fabster het beschrijft. Igor heeft het wel een stuk minder en om een andere reden (veel te enthousiast en wil met iedere hond wel spelen, maar hij moet leren dat dat niet altijd kan, bijvoorbeeld als je aan de lijn zit), maar het principe is hetzelfde. :)

Fijn dat het al beter lijkt te gaan Fabster!

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 09:11

Hier ook een hond uit Griekenland geadopteerd. Een kruising labrador x hazewind(type). Super lieve onderdanige hond.

Toen we hem net hadden was hij vreselijk bang voor alles (echt ALLES) en dus een ontzettende zenuwpees. Gevolg was dat ik na een week huilend aan de tafel met mijn man zat en hij me gerust moest stellen. Mijn man is van begin af aan van mening geweest dat deze hond super lief was en het helemaal goed zou komen met hem. Na die huilbui hebben we afgesproken dat we het nog 1 week aan zouden kijken en dan zouden beslissen wat we verder moesten ondernemen. Maar tijdens die week ging het ineens stukken beter (waarschijnlijk ook omdat ik me er zelf aan overgegeven had). Hij kende helemaal niets, maar leerde snel. Dus aan de lijn lopen, bepaalde basis comando's en zelfs loslopen.

Inmiddels zijn we verhuisd naar de boerderij en de hond heeft hier de tijd van zijn leven, hij loopt het liefst buiten en luistert echt heel goed. Regelmatig gaat hij mee naar zee en kan dan lekker met andere honden spelen. Als we hem zo zien genieten zeggen mijn man en ik regelmatig tegen elkaar dat we het zo fijn vinden dat hij na zijn slechte start in Griekenland we hem nu zo'n fijn leven kunnen geven.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:28

Gelukkig dat het goed is gekomen met he Griek, Carrie79.

Hier alweer een mijlpaal: ZhuZhu heeft gewaakt! *\o/* . Er kwamen fietsers langs het hek en ze begon te blaffen. Ik heb haar meteen laten weten dat dat heel goed was. Nou ben ik zelf niet zo van de blaffende honden aan het hek, dus ik moet haar tzt nog wel even uitleggen wanneer er wel en wanneer er niet gewaakt hoeft te worden. Maar in potentie is dit goed. Beetje jammer dat ze alleen niet zo n indrukwekkende blaf heeft. Ze klinkt meer als een zeehond := .

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:49

Jullie zullen me wel een vreselijke spammer vinden, maar het is ook zo leuk. Als dingen voor buiten even niet mee zitten (veel regen of ziek ofzo) ga ik altijd zoekspelletjes doen. Vroeger heb ik met Miep op speuren gezeten (eerst levende mensen, later kadaver), dus die kan het goed.

Vandaag met ZhuZhu ook begonnen. Daar moet ze al best wat voor kunnen. Zoals 'zit en wacht' en dan nog begrijpen dat ze iets moet zoeken. Dus ik verstop en koekje, waar ze bij is (terwijl zijn 'zit en wacht' ) daarna loop ik terug en zeg ik dat ze mag zoeken.

Als eerste was het natuurlijk een groot vraagteken. Wat moet ik doen? Maar na een paar x had ze het door en ging ze echt op zoek. Vind ik dan zo leuk. :o

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:59

Ik doe dat ook met Karma, ik ga graag de bossen in. Wij kopen hier bloed van een hert in de dierenwinkel en dat laat ik ze volgen naar de beloning, ik weet niet of ze bloed verkopen maar met bloed leren ze het snel.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:52

Ik wil hier liever niet met bloed werken. Gaat ze straks nog jagen ook. Dat is echt niet de bedoeling. Maar met koekjes gaat dat ook goed. Moet nog even iets vinden om op te leren speuren. Sigaretten, voor als mijn dochter stiekem gaat roken <<)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:36

Dat begrijp ik, karma is er heel goed in te leiden jaagt ook niet als ze van de lijn af is :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:50

Zoek/speur spelletjes zijn hier ook een grote hit :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 06:43

Nou, mijn dochter heeft gisteren ineens een hit ontdekt. We waren aan het wandelen en Miep aan het zwemmen. Vindt ZhuZhu toch eenzaam. Dus dochter zegt: mss wil ze wel een stok ofzo. (Balletjes/piepspeelgoed al geprobeerd. Dat was niks). Maar geen stok i de buurt, dus ze nam een lange grasspriet en daar kwam ZhuZhu tot actie! Dus gisteren een flostouw gekocht en dat vond ze mooi, hoor! Toch nog een leuk speeltje gevonden!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:32

Toch fijn dat al die hondjes met speciale beschrijving eigenlijk best snel leren, ook die van jou Carrie.

Saartje, in Loco zie ik niet echt lab x staff, zou dan veel bredere kop verwachten en meer bespiering.

Kijk, gebruiksaanwijzing wordt langzaam aan geschreven!!

Zoekspelletjes deed ik ook altijd met vorige hond, maar die werd te goed, die speurde de tennisballen ook ongevraagd op overal waar ik ze had opgeruimd. Zou ook met hond met eventueel misplaatst jachtinstinct niet met bloed werken, koekje, speeltje is prima als ze die leuk vinden.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:02

Die van mij is ook dol op zo'n flostouw, andere dingen als ballen,stokken etc daar snapt hij niets van. Hij heeft nooit geleerd om daar meente spelen blijkbaar.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:06

Die van mij gaat wel steeds beter spelen, maar heb ik ook al langer dan een jaar, verder vind ze slopen het leukst..

En ohhh, dit... ieks... Kom je voor het eerst sinds een jaar op het strand, wat is het eerste dat je gaat doen?
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 603929329/

Gelukkig houdt mijn niet zwemhond op haar manier van water.
Als het maar niet te veel golft..
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 150682541/

Als het wel golft (het werd vloed), raar spul, dat water...
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 464015043/

En ze weet niet echt wat ze nou moet, dus zit daar maar dom te koekeloeren.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 927348530/

Zand in je neus, gek he? En in je ogen..
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 794015410/

Kortom, was genieten dag en ja, ze schrok van een struikje...
En een kitesurfer was al half uur zijn touwtjes aan het ontwarren en ineens besloot ze dat het haar strand was... ehh???

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:20

Zalig, ik wil ook naar zee! :D

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:28

ik ben 1 x met Kya en Tito naar zee geweest. De grote zandbak was leuk, maar de golven zijn supereng!

Echt spelen met speelgoed doen ze hier niet echt. Tito heel soms met een beertje, maar Kya speelt niet met speelgoed. Wat ze wel vaak doen is met elkaar spelen. Dat vinden ze dan wel heel leuk en geeft soms hilarische taferelen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:34

Zee is zooooooo lekker!! Golven vond die van mij ook eng hoor toen het vloed werd, dat is dan weer raar en die reuzenzandbak te leuk...
En kitesurfers zijn aliens!!!
Ze wist eigenlijk niet waar ze nou wel of niet kijken moest en wat ze nou moest doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:19

Wij gaan meestal na het zomerseizoen en in decwinter naar strand. Maar op vakantie naar Denemarken en vlakbij een hondenstrand. Ben dus benieuwd.

Hier hadden we vandaag de zondvloed. In de regen wou ZhuZhu echt niet naar buiten. En plassen was ook nergens voor nodig. Komt wel als het droog is := . Daarna, met al die plassen, hield ze ook zoveel mogelijk gaar pootjes droog.

Miep wil nog niet met ZhuZhu spelen. Andersom is er wel interesse. Maar goed, wie weet komt t nog.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:03

Hier ook fabster, vanochtend goot het hier ook van de regen ik kreeg Marley niet naar buiten. Dat terwijl hij gewoon de hele nacht binnen was geweest en dus echt wel uit moest. Uiteindelijk werd het tegen 11u even droog en toen heeft hij snel geplast.....ttsss piepert :x :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:01

Haha, hier hetzelfde. Plassen was vanmorgen écht niet nodig!

Vanavond durfde ze mijn fjord te heelen! _O- Dát mag dus niet! Maar goed dat ik brave paarden heb. Vandaag de hele dag bij de paarden bezig geweest en ik moest met de kat naar de DA, dus niet gewandeld. Ze had net even teveel energie. Ik ik maar denken dat ze geen drive heeft.... :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:13

Hier ook hoor, als het regent hoeft mevr. ineens niets meer.. pffftttt, dan sleep ik dr mee en wil ze niet op het normale stukje, want dan krijg je nattere pootjes, dan moet ze langs het straatje en dan nog wil ze eigenlijk niet.
Maar in een modderplas gaan liggen geen problem... pfftttt.

Fabster, je hond komt los!! hi hi.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:31

Hier hetzelfde verhaal. Igor houdt liever alles op als het regent. :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:15

Ze heeft net ontdekt dat hoeven bekappen ook heel leuk is. Die straken zijn echt lekker :+

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:08

Wacht maar tot ze het daar helemaal gewend is :D

Mijn bolletjes doen het goed, en op mijn Mastin Fenna ben ik compleet verliefd, zo'n brave, zachte en rustige hond <3