Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:05

Ik zou blij zijn met ieder moment dat je wél met die kat hebt, in dat geval. Vanuit mezelf gesproken zou ik er zelfs na 10 jaar nog rekening mee houden dat er eigenaren zijn. Maar goed, ik heb zelf dan ook al wel een aantal weggelopen katten gehad. Eigenlijk kwam het niet in me op dat er mensen zouden zijn die ze dan zouden willen houden.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:09

Ik zou er ook altijd rekening mee houden dat er misschien nog baasjes op hem zouden wachten. Je weet niets over het dier dus aannames zou ik niet gauw gaan maken. En inderdaad wat Sheran zegt; blij zijn met elk moment dat je mag meemaken van het dier maar nooit vergeten dat er misschien ergens nog wel een vorig baasje opduikelt.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:15

Ik heb een kat van 15 maanden.
Dat beest is me alles!

Als deze weg zou lopen en zijn chip zou niet uigelezen kunnen worden, en ik ben deze 2 jaar kwijt. Na al mijn advertentie's ga ik er van uit dat hij niet meer leeft.
IK denk dan werkelijk als iemand na 2 jaar mij op zou bellen, met de tekst ik heb je kat.
Dat ik A) heel blij ben dat hij nog leeft B) ik wil weten hoe het met hem is etc.. C) hoe het verhaal in elkaar zit en dan als die kat dan heel gelukkig is daar, ik hem daar zou laten, die mensen zijn er aan gehecht. De kat heeft zijn leven daar. Ik heb liefde voor die kat, en gun hem het beste!
En ik zal een nieuwe kitten/kat gekocht hebben, na zo'n tijd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:24

Ik snap de mensen hier niet die zeggen de kat meteen over te dragen aan de mensen die de kat 2 jaar daarvoor in huis hebben gehad. Ik raak al gehecht aan een dier na een paar maanden, dier ook aan mij, laat staan na een paar jaar. Zo verdomd simpel is het niet. Zij zijn hun kat kwijt geraakt door even kort door de bocht te zeggen onverantwoordelijk om te zijn gegaan met hun goed ( niet chippen en los laten lopen buiten) waardoor het goed dus zoekgeraakt is. Kat had net zo goed gedumpt kunnen zijn for all TS knows. Hoeveel jonge katten worden er wel niet op jaarlijkse basis gedumpt? Tuurlijk ga je niet 2 jaar voor een kat zorgen met de intentie het dier met een big smile af te dragen zodra de vorige eigenaren gevonden zijn ;) zou wat zijn... Heel veel kosten gemaakt, bloed zweet en tranen in een dier gestoken en dan zomaar teruggeven? Lekker goedkoop dierenpension ben je dan. Misschien dat dat wel de intentie is van al die mensen die de kittens en puppies dumpen, ze na de vakantie weer te zoeken? Mogen een hele hoop "nep" eigenaren "hun" katten weer terug brengen die "hun" katten als kitten gevonden hebben en gehouden hebben. Misschien waren die ook wel ontsnapt?

Wacht ik heb een leuke, bij mijn ouders hebben we 2 katten, broer en zus. Moeder was doodgereden op straat en kittens kwamen in een opvanggezin. Wat nou als de laatste eigenaren van de moeder opeens de kittens na 14 jaar wil opeisen omdat deze van hun zijn, moeten die dan ook maar terug?

Sorry ik raak een beetje gefrustreerd van het feit dat sommige mensen zo simpel denken hierover

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:30

Goed, ik ben dus zelf wel zo'n 'goedkoop dierenpension', zoals jij het noemt.
En ik vind buiten laten lopen écht geen onverantwoordelijk gedrag. Maar goed, daar loopt weer een ander topic over _O-

En ik zie hier geen reden om aan te nemen dat de kat gedumpt zou zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:37

Ik persoonlijk vind het wel onverantwoordelijk in dicht bevolkte gebieden. Geen haar op mijn hoofd die mijn katten hier los gaat laten hoor... Dan vraag je er bijna om dat die doodgereden word of gestolen.... Maar ieder zijn ding. Ik doe dat in elk geval niet. Knap dat je een dier ma zon lange tijd met een glimlach nog kan weggeven...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:46

Buiten de regels om is het toch iets lastiger met katten.

Wij hadden thuis katten die bij onze buren waren geboren. Kwamen altijd bij ons thuis waar ze vanaf 8wk woonden.
Toen wij gingen verhuizen hebben we alles gedaan, maar bleef de oudste terug lopen. Raam open, was ze weg. Deur open, legde we haar aan een touw in een tuigje.
De eerste paar keer kwam ze direct naar ons toe, toen we haar gingen zoeken bij het oude huis, 10km verderop. Dit werd steeds moeilijker en uiteindelijk is ze daar gebleven in overleg. De poes had zelf gekozen, maar het was voor ons toch heel moeilijk.

We hebben ooit een 9jr overgenomen. Hij verstopte zich 3 dagen en was daarna heel aanhankelijk. We zijn 2x verhuisd in zijn leven bij ons en dat ging zonder problemen. De eerste keer was 180km verder en hielden we hem binnen de eerste maanden. Maar hij bleef daarna buiten dichtbij. Ook hier naartoe eer 180km ging goed.

Nu hebben we bijna 2 jaar geleden een kat met een verhaal overgenomen. Die deed meteen alsof hij thuis was. De eigenaren konden er duidelijk niet goed voor zorgen. Ze zouden nog met zijn paspoort komen etc, maar konden ze niet vinden.
Ik heb daar meerdere keren om gevraagd zodat ik ons adres kon invullen. De kat ging super bij ons en eigenlijk ook veel beter dan bij zijn vorige huis. Als ze een keer naar hem informeerden vertelden we enthousiast hoe goed dit ging. De verstandshouding werd anders en zelfs van kwaad tot erger.
Blijkbaar heeft iemand wat naars gezegd dat ze de kat hebben weggedaan. Nu werd tegen ons gezegd dat ze misschien de kat terug willen en hem anders bij amivedi opgeven.
Tja, vreselijk banketstaaf, maar de kat zag er echt niet best uit toen hij bij ons kwam en je merkte ook dat hij in verloop van tijd ontspande bij mensen.
We zorgen al 2 jaar voor hem en hebben hem in goed vertrouwen overgenomen.

Ik baal daarvan, want als ze hem aangeven als vermist, heeft de dierenarts ook een probleem als ik bij ze kom. Zij scannen altijd en moeten dan toch wat zeggen, lijkt mij.

Om de redenen dat zij hem weg deden, hadden wij nooit kunnen verwachten dat ze hem evt oit terug zouden willen. Daarbij ga je een kat die nu gezond is, aanhankelijk geworden etc niet terug geven aan mensen die hem vol wondjes en gefrustreerd aan je geven 2 jaar terug.

Het contact is al even verdwenen, dus we laten het maar zo voor nu, maar het gaat niet altijd even eerlijk. En je gelijk halen in sommige gevallen is moeilijk. Het welzijn zou voorop moeten staan.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:48

lifaya schreef:
Ik snap de mensen hier niet die zeggen de kat meteen over te dragen aan de mensen die de kat 2 jaar daarvoor in huis hebben gehad. Ik raak al gehecht aan een dier na een paar maanden, dier ook aan mij, laat staan na een paar jaar. Zo verdomd simpel is het niet. Zij zijn hun kat kwijt geraakt door even kort door de bocht te zeggen onverantwoordelijk om te zijn gegaan met hun goed ( niet chippen en los laten lopen buiten) waardoor het goed dus zoekgeraakt is. Kat had net zo goed gedumpt kunnen zijn for all TS knows. Hoeveel jonge katten worden er wel niet op jaarlijkse basis gedumpt? Tuurlijk ga je niet 2 jaar voor een kat zorgen met de intentie het dier met een big smile af te dragen zodra de vorige eigenaren gevonden zijn ;) zou wat zijn... Heel veel kosten gemaakt, bloed zweet en tranen in een dier gestoken en dan zomaar teruggeven? Lekker goedkoop dierenpension ben je dan. Misschien dat dat wel de intentie is van al die mensen die de kittens en puppies dumpen, ze na de vakantie weer te zoeken? Mogen een hele hoop "nep" eigenaren "hun" katten weer terug brengen die "hun" katten als kitten gevonden hebben en gehouden hebben. Misschien waren die ook wel ontsnapt?

Wacht ik heb een leuke, bij mijn ouders hebben we 2 katten, broer en zus. Moeder was doodgereden op straat en kittens kwamen in een opvanggezin. Wat nou als de laatste eigenaren van de moeder opeens de kittens na 14 jaar wil opeisen omdat deze van hun zijn, moeten die dan ook maar terug?

Sorry ik raak een beetje gefrustreerd van het feit dat sommige mensen zo simpel denken hierover

_/-\o_

Maar over dat buiten lopen niet. Ik ben van mening dat een (doorsnee) kat* naar buiten moet.
Jij kiest voor een dier, voor heel ZIJN leven. Die kat kiest per definitie niet voor jou. Dan vind ik dat je ook alles 'moet' geven wat zijn hartje wilt.

Neemt niet weg dat je het niet gevaarlijk vindt. Mijn kat (15 mnd) wilt graag naar buiten. We "durven" het niet. Bang dat hij weg loopt, ondanks hij gechipt is of aangereden wordt. Om er even van uit te gaan dat een kat +/- 15 jaar wordt. Ik kan niet een kat 15 jaar binnen laten omdat ik bang ben dat hij misschien dood gaat. Ik gun, hoe hard misschien ook, mijn kat liever een gelukkig maar kort leven, dan een lang ongelukkig leven. Ik zeg ook tegen mijn vriend, als hij dood gereden wordt, dan huil ik 3 weken. En word ik wel weer verliefd op een nieuwe kitten.

Uiteraard, ga ik heel vaak kijken, of mijn kat nog lekker aan het buiten spelen is.

* Sommige raskatten zijn binnenkatten.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:03

@ superpony, vreemd verhaal... De kat is nu toch jouw kat?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:07

Sheran schreef:
Ik zou blij zijn met ieder moment dat je wél met die kat hebt, in dat geval. Vanuit mezelf gesproken zou ik er zelfs na 10 jaar nog rekening mee houden dat er eigenaren zijn. Maar goed, ik heb zelf dan ook al wel een aantal weggelopen katten gehad. Eigenlijk kwam het niet in me op dat er mensen zouden zijn die ze dan zouden willen houden.

Dus omdat jij niet goed voor je dieren kan zorgen door ze bij je te houden,moet ts haar kat maar afstaan.
Dat vind ik pas een kromme redenatie.
Kat chippen ,je tuin afzetten en je hebt geen probleem.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:15

lifaya schreef:
Tuurlijk ga je niet 2 jaar voor een kat zorgen met de intentie het dier met een big smile af te dragen zodra de vorige eigenaren gevonden zijn ;) zou wat zijn... Heel veel kosten gemaakt, bloed zweet en tranen in een dier gestoken en dan zomaar teruggeven? Lekker goedkoop dierenpension ben je dan.

Daar kies je dan toch zelf voor? Als je de rekeningen zou showen aan de vorige eigenaar en laat zien wat voor moeite je hebt gedaan dan zijn ze vast de beroerdste niet om hem bij jou te laten (mocht je dat graag willen). Als ze hem écht graag zouden willen zijn ze vast ook in staat om de door jou gemaakte kosten deels te vergoeden. Ik zou er zelf wel zo mee om gaan.

Mocht je een kat gevonden hebben die duidelijk verwaarloost zou worden bij de vorige eigenaar dan zou ik er wel eerder mijn recht bij halen maar dat is een heel ander verhaal.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:16

beatje schreef:

Mijn binnenkat is 'm vorig jaar gepeerd, ongelukje geweest, waarschijnlijk is hij er zelf ook van geschrokken; nooit meer wat van gehoord. Het is helaas niet altijd zo simpel als gezegd.

Ondanks dat hij z'n eerste 6 jaar bij mij is geweest, door mij geholpen is met geboren worden (stuit!), z'n moeder en 2 zussen nog bij ons wonen, zou ik tóch een eventueel nieuw baasje het voordeel van de twijfel gunnen. Als ik maar zou weten waar hij is, die onwetendheid is vreselijk. En ik denk dat dat ook zou mogen gelden voor de vorige eigenaren van de kat van TS; wees blij dat katlief het goed getroffen heeft.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:32

beatje schreef:
Sheran schreef:

Dus omdat jij niet goed voor je dieren kan zorgen door ze bij je te houden,moet ts haar kat maar afstaan.
Dat vind ik pas een kromme redenatie.

Eh, huh?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:44

superpony schreef:
Buiten de regels om is het toch iets lastiger met katten.

Wij hadden thuis katten die bij onze buren waren geboren. Kwamen altijd bij ons thuis waar ze vanaf 8wk woonden.
Toen wij gingen verhuizen hebben we alles gedaan, maar bleef de oudste terug lopen. Raam open, was ze weg. Deur open, legde we haar aan een touw in een tuigje.
De eerste paar keer kwam ze direct naar ons toe, toen we haar gingen zoeken bij het oude huis, 10km verderop. Dit werd steeds moeilijker en uiteindelijk is ze daar gebleven in overleg. De poes had zelf gekozen, maar het was voor ons toch heel moeilijk.

We hebben ooit een 9jr overgenomen. Hij verstopte zich 3 dagen en was daarna heel aanhankelijk. We zijn 2x verhuisd in zijn leven bij ons en dat ging zonder problemen. De eerste keer was 180km verder en hielden we hem binnen de eerste maanden. Maar hij bleef daarna buiten dichtbij. Ook hier naartoe eer 180km ging goed.

Nu hebben we bijna 2 jaar geleden een kat met een verhaal overgenomen. Die deed meteen alsof hij thuis was. De eigenaren konden er duidelijk niet goed voor zorgen. Ze zouden nog met zijn paspoort komen etc, maar konden ze niet vinden.
Ik heb daar meerdere keren om gevraagd zodat ik ons adres kon invullen. De kat ging super bij ons en eigenlijk ook veel beter dan bij zijn vorige huis. Als ze een keer naar hem informeerden vertelden we enthousiast hoe goed dit ging. De verstandshouding werd anders en zelfs van kwaad tot erger.
Blijkbaar heeft iemand wat naars gezegd dat ze de kat hebben weggedaan. Nu werd tegen ons gezegd dat ze misschien de kat terug willen en hem anders bij amivedi opgeven.
Tja, vreselijk banketstaaf, maar de kat zag er echt niet best uit toen hij bij ons kwam en je merkte ook dat hij in verloop van tijd ontspande bij mensen.
We zorgen al 2 jaar voor hem en hebben hem in goed vertrouwen overgenomen.

Ik baal daarvan, want als ze hem aangeven als vermist, heeft de dierenarts ook een probleem als ik bij ze kom. Zij scannen altijd en moeten dan toch wat zeggen, lijkt mij.

Om de redenen dat zij hem weg deden, hadden wij nooit kunnen verwachten dat ze hem evt oit terug zouden willen. Daarbij ga je een kat die nu gezond is, aanhankelijk geworden etc niet terug geven aan mensen die hem vol wondjes en gefrustreerd aan je geven 2 jaar terug.

Het contact is al even verdwenen, dus we laten het maar zo voor nu, maar het gaat niet altijd even eerlijk. En je gelijk halen in sommige gevallen is moeilijk. Het welzijn zou voorop moeten staan.

Nou en? Wat willen ze bereiken met opgeven bij Amivedi? Dat is alleen maar een verzamelwebsite waar je op kunt kijken. Of niet.
En een DA controleert toch niet elke keer als je met een kat aan komt? Die van mij zijn echt nog nooit gecheckt. Ook geen reden voor als ik gewoon voor inenting zou komen toch? En als ze WEL checken, dan gaan ze toch niet gelijk de database erbij pakken?

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:13

Marloez schreef:
Amaris schreef:
Ohja? En wat dan als een kat wordt gevonden, naar het asiel wordt gebracht, niet wordt opgehaald en 2 weken later aan nieuwe eigenaren wordt verkocht, en vervolgens komen na 2 jaar de eerdere eigenaren erachter dat ze destijds vanuit dat asiel is verkocht.

En dan? Dan ook teruggeven? Daar ben ik nou oprecht benieuwd naar.

Ja dat vind ik wel heel anders. Ik doel hier op een geval zoals die van de TS; een (min of meer) aangelopen kat waarvan je weet dat hij een eigenaar heeft.

Mocht je zoiets tegenkomen als je een kat uit het asiel hebt gehaald dan denk ik ook wel dat de eerste eigenaren er anders op zouden reageren. Die begrijpen dan ook wel dat de situatie anders ligt.

En wat betreft de kosten die je maakt van andermans kat; Je hebt zelf de beslissing gemaakt om hem te verzorgen en er geld aan uit te geven.

Ik hoop oprecht dat de huisdieren van iedereen die de TS hier aanmoedigt om de kat te houden nooit zullen weglopen.. :=

Ik vind dat überhaupt niet anders. Ts heeft de kat een hoop stress bespaard door deze niet naar het asiel te brengen en wanneer de kat gewoon een chip gehad had, was de kat dus binnen een dag weer bij de eigenaren geweest. Ts heeft zich het eerste half jaar in het achterhoofd gehouden dat de kat misschien weg moest, maar niemand heeft de kat opgeeist (wat ik nog steeds heel vreemd vind, want naar mijn idee zoek je het hele land af naar je kat en deze was gewoon bekend als gevonden. Ze hebben zelfs gemeenschappelijke facebookvrienden), dus denk ik ook dat je er na zo'n tijd vanuit kunt gaan dat de eigenaren niet meer op komen dagen, om wat voor reden dan ook. En tot voor kort wist ts ook niet dat er nog eigenaren rondliepen.

Daarnaast vind ik het niet meer dan normaal dat je een vergoeding geeft aan iemand die liefdevol voor je dier heeft gezorgd, of dat nou een asiel is, een opvang of prive als je je dier weer mee wilt nemen.

En als je reactie op je laatste zin: Mijn katten komen niet los buiten en als ze wel een keer zouden ontsnappen, hebben ze allemaal een chip die op naam staat én zou ik niet binnen een bepaalde straal zoeken, dus nee, de kans dat ik 1 van mijn katten niet terug krijg als de vinder dezelfde stappen onderneemt als ts, is niet aanwezig

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:16

Riel, als mensen worden aangesproken op verkeerde verzorging kunnen ze rare dingen doen of zeggen. Beestje zag er niet voor niks zo slecht uit en was ook niet voor niks een beetje angstig naar mensen toe. Omdat iemand anders tegen hun zegt dat ze maar geen dieren moeten nemen, denken ze dat wij iets slechts hebben gezegd. Maar wij hebben juist onze mond gehouden.

Amaris, als je je dier als vermist opgeeft bij Amivedi dan ziet de dierenarts dat in de computer. Omdat we al tijden wachten op het paspoort zijn we ook nog niet bij de dierenarts geweest met hem. Ik wil hem wel graag laten nakijken, maar wil hem niet na 2 jaar terug geven aan zo een adres.
Ik heb geen koopcontract of iets waaruit je kan zien dat wij hem 2 jaar terug eerlijk hebben overgenomen en sindsdien voor hem zorgen.

Mensen aanspreken op verkeerde verzorging etc ligt echt heel erg gevoelig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:16

Ik heb een Noorse boskat dame en Noor x coon heer, beide opgeholpen ook nog, dus die komen sowieso niet buiten. Maar ik woon randje centrum aan een drukke weg dus ook een htk zou ik noet los durven laten lopen. Mijn katten komen in de tuin aan een lange lijn en neem ze mee ergens anders heen. Poes is 2 x ontsnapt waarvan eerste x was toen ze door de deur glipte als kitten en had haar in 2 min weer en tweede keer was tussen mijn nachtdiensten door toen ik overdag aan het slapen was met de achterdeur open (het was warm , heb een hordeur en daar staat iets tegen aan zodat die dicht blijft) maar blijkbaar had ze die toch open gekregen en was ze even een uurtje ofzo buiten geweest. Ik schrok nogal toen ik dat gepiep hoorde van haar buiten, want daar hoort ze niet. Een ongelukje zit in een klein hoekje maar het minste wat je kan doen is ze chippen. Dan weet je dat als er iets gebeurd dat jij meteen als eigenaar benaderd word.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:22

Deze kat was eerst heel voorzichtig in de tuin en bleef daardoor erg dichtbij. Ging ook snel weer naar binnen. Nu loopt hij hele stukken. Ik vind dat ook geen leuk idee, maar hij vraagt echt om naar buiten te mogen. Zit een stukje groen hier en daar zit ook een vriendje. Hij gaat helaas verder, maar vindt het duidelijk erg leuk buiten. Dat afnemen vind ik ook erg lastig.
9 van de 10 keer komt hij wel als we roepen ( als hij niet ver is gegaan ) en hij blijft wel in de tuin als wij in de tuin zitten.

Onze vorige kat ging de tuin helemaal niet uit. Dat vond ik wel ideaal.

hyppolyteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:23

Jeetje wat een vreemde reacties hier zeg. TS moet zowat op de brandstapel als ik dat zo lees.

Hier even het perspectief vanaf de andere kant, ik heb het aan de hand gehad met een wegloper van mij. Die was wel veel minder lang kwijt (maand of 4-6), maar toch. Iemand anders had 'm in huis genomen, mij verder niet opgezocht etc. uiteindelijk kreeg ik een belletje van iemand anders, die had 'm gevangen (was bij mij in de wijk ook), ik helemaal blij, meteen naar DA geweest, bleek chip het niet meer te doen, zou de week erop vervangen worden. Alles wel, maarrrr...! Kat voegde helemaal niet meer met de andere 2 katten die in huis zaten, pieste de hele boel onder en was compleet van slag. Toen buiten gelaten en 'm elke dag gevoerd, dat beviel 'm veel beter, hij kwam naar me toe lopen, kat gelukkig en ik had in ieder geval nog een beetje mijn kat. Totdat bleek dat iemand anders 'm dus in huis had gehad, is nog een hele rel geweest op dat moment, maar omdat ik vanwege chip niet meer kon aantonen dat ie van mij was, heb ik me erbij neer moeten leggen. Op zich een heel ander verhaal dan dat van de TS, want de TS heeft iig nog geprobeerd de eigenaar op te sporen en heeft zelfs na 2 jaar nog gebeld. Maar het is niet echt reëel vanuit de oude eigenaar om het beestje na zo'n tijd weer terug te willen in mijn optiek, ik zou dat niet meer eisen iig :n.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:28

superpony schreef:
Riel, als mensen worden aangesproken op verkeerde verzorging kunnen ze rare dingen doen of zeggen. Beestje zag er niet voor niks zo slecht uit en was ook niet voor niks een beetje angstig naar mensen toe. Omdat iemand anders tegen hun zegt dat ze maar geen dieren moeten nemen, denken ze dat wij iets slechts hebben gezegd. Maar wij hebben juist onze mond gehouden.

Amaris, als je je dier als vermist opgeeft bij Amivedi dan ziet de dierenarts dat in de computer. Omdat we al tijden wachten op het paspoort zijn we ook nog niet bij de dierenarts geweest met hem. Ik wil hem wel graag laten nakijken, maar wil hem niet na 2 jaar terug geven aan zo een adres.
Ik heb geen koopcontract of iets waaruit je kan zien dat wij hem 2 jaar terug eerlijk hebben overgenomen en sindsdien voor hem zorgen.

Gaat jullie DA echt alle chipnummers na op amivedi? Dat is wel een hele enthousiaste.
Maar dat kun je toch van tevoren checken: Je maakt een afspraak bij de DA, kijkt van tevoren even of ze als vermist staat, en zo niet, dan kun je met een gerust hart gaan.

EDIT: ik weet niet hoor... op amivedi kun je niet eens zoeken op chipnummer. Dat is echt een 'particulieren' site voor de man in de straat die een aanloper heeft gevonden. Niet een database voor professionals.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:40

Amaris schreef:
superpony schreef:

Gaat jullie DA echt alle chipnummers na op amivedi? Dat is wel een hele enthousiaste.
Maar dat kun je toch van tevoren checken: Je maakt een afspraak bij de DA, kijkt van tevoren even of ze als vermist staat, en zo niet, dan kun je met een gerust hart gaan.

EDIT: ik weet niet hoor... op amivedi kun je niet eens zoeken op chipnummer. Dat is echt een 'particulieren' site voor de man in de straat die een aanloper heeft gevonden. Niet een database voor professionals.

Nee dat hoeft de dierenarts niet op Amivedi te zoeken, als ze scannen krijgen ze gelijk het dossier in de computer waarbij dan vermist staat, mits je dit zelf wel meldt bij de chip databank

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:41

Onze dierenarts checkt nieuwe dieren. Onze reu is ook een herplaatser en kwam met 6 maanden bij ons. Gelukkig alles mee gekregen en ook alles netjes overgezet op onze naam.
Wij hadden zijn zusje al vanuit het nest en waren heel blij met hem. In het begin informeerde de oude eigenaar dagelijks. Ik stuurde netjes foto's. Nu meer dan een jaar later, wordt er heel af en toe nog geinformeerd. Ik ben blij dat ik bij hem wel alles mee heb gekregen en alle bewijzen heb, want we zouden hem echt niet kunnen missen en zijn zusje ook echt niet. Hij is bij ons ook echt beter af. Was niet goed zindelijk, angstig/onzeker, kon nog niet goed meelopen met 6 mnd etc.

Maar heb wel geleerd om niet meer zo een dier mee te nemen als mensen er vanaf willen. Ik zou voortaan een afstandsverklaring willen, het paspoort direct in handen etc.

Het idee dat ze bijv onze kat na 2 jaar of ons hondje na ruim een jaar terug zouden willen, is vreselijk.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:44

Maar TS: Mijn kat is twee keer weggelopen. De eerste keer na een half jaar terug gekregen van de dierenambulance. Inmiddels weer dik een jaar weg en ik ga er vanuit dat ze niet meer leeft. Maar man, wat zou ik graag weten dat het wel goed met haar gaat als ze nog leeft en dat ze als ze dood is niet geleden heeft. Ikzelf zou haar dan niet eens perse terug willen, als ze gelukkig is dan is dat zo, maar de onwetendheid wat je kat heeft moeten doorstaan is verschrikkelijk.
Zeker bellen!

Edit: sorry zie dat je dat gedaan hebt :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:04

Mijn kat is sinds begin december vermist. Maar het zou dus gewoon kunnen dat iemand haar voor zichzelf gehouden heeft en haar niet opgeeft. Ongelooflijk. Niet jij hoor, TS.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:46

Kijk zie je Superpony. Dus zolang de oude eigenaren niet bij de chiporganisatie een melding maken is er niets aan de hand. Maar laat ze vooral denken dat ze voldoende hebben aan amivedi, doe jij alleen maar je voordeel mee!