Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:24

Zoomies kennen ze hier met vlagen ook. Geweldig. Alleen dan zijn ze pas lomp :')

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:29

Hier ook geregeld koprollen en buikschuivers :') dat je denkt doe nou is voorzichtig en kalm

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:37

kiwiwitje schreef:
Zoomies kennen ze hier met vlagen ook. Geweldig. Alleen dan zijn ze pas lomp :')

Is eigenlijk de stressemmer die overloopt en door de adrenaline letten ze dan inderdaad niet meer op wat ze doen. Torvi tolt er soms ook nog bij. := Heel typisch en best een komisch gezicht, maar wij proberen ze wel zoveel mogelijk te voorkomen. En anders strooi ik meteen een hand voertjes om Torvi eruit te krijgen en de (positieve) stress te verlagen. Sinds ik weet wat het is dan, want daarvoor stond ik me telkens af te vragen waar ze in hemelsnaam mee bezig was... :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:54

Wijslander schreef:
kiwiwitje schreef:

Is eigenlijk de stressemmer die overloopt en door de adrenaline letten ze dan inderdaad niet meer op wat ze doen. Torvi tolt er soms ook nog bij. := Heel typisch en best een komisch gezicht, maar wij proberen ze wel zoveel mogelijk te voorkomen. En anders strooi ik meteen een hand voertjes om Torvi eruit te krijgen en de (positieve) stress te verlagen. Sinds ik weet wat het is dan, want daarvoor stond ik me telkens af te vragen waar ze in hemelsnaam mee bezig was... :')

Ik weet wat zoomies in principe zijn. Maar die enkele keer dat 1 van de 3 dat doet(de jongste heeft t nooit gedaan en de reu alleen voordat mijn teef erbij kwam) zijn voor mij prima. T is voor haar iets wat ze heel af en toe eens doet, en dan is t alleen als ik t toe laat. Dus haar de ruimte geef en haar los klik van de lijn. want in huis, in de tuin of met wandelen doet ze t niet. T is een hond die in haar eerste jaar regelmatig los gelopen heeft wat ze bij mij in principe niet meer mag. Tenzij op eigen terrein of op een bepaald open/afgezet veld. En af en toe heeft ze even nodig dat ze gewoon vrij mag rennen. Waar ze wel gefocust blijft op mij en ook steeds in mn buurt blijft. Eerst hebben we dit soort momenten zelf de ruimte gegeven door op een afgezette Mega “zandbak” Balletjes te gooien.
Ze heeft gewoon af en toe teveel energie die we niet altijd kunnen bevredigen. Haar zo nu en dan even los laten en rennen, waar ik haar moet uitdagen, is voor hier een oplossing. Het is niet dat ze het nodig heeft of dat we t doen omdat ze niet te handelen is, maar ze loopt een aantal keer per week los over t terrein na t wandelen en zo af en toe maken we er een renspelletje van als ze zelf aangeeft daar zin in te hebben en ik haar dus uitlok. Maar de mafheid waarmee ze dan rondvliegt zijn niet bepaald voorzichtig :')

Bij regelmatige zoomies is het zaak er iets aan te doen want t is gewoon een vorm van overprikkeling.
Maar op de basis zoals t hier gaat zie ik geen reden om iets aan te passen of te zoeken naar iets anders :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:04

Het is ook iets wat vaker voorkomt bij dit type hond, En da's ook logisch gezien hun enthousiaste aard en ook de prikkelgevoeligheid (maar dat wist jij als fokker natuurlijk al veel langer :D ). Maar dat gekke maakt ze juist ook weer zo leuk.

Toen we Torvi net hadden gebeurde het vrijwel elke dag, nu nog eens in de paar weken. Hier lopen ze dagelijks los en kan ik het nu zien aankomen. Vanwege haar elleboogjes roep ik haar dan terug, want gewoon een sprintje trekken is helemaal prima, maar dat ongecontroleerde geraas is niet helemaal handig. :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:18

T zijn wel hondjes die bezig gehouden moeten worden. Word er te weinig mee gedaan (of bijv als ze alleen gehouden worden)is dit zeker iets wat je vaker ziet. T zijn hondjes die graag regelen dus ook daar moeten ze qua opvoeding vrij consequent gehouden worden. Dat maakt ook veel verschil. Maar ook angsten oid /stress kunnen hier zeker bij bijdragen (helaas)
Ik zou mij vooral zorgen maken om de intensiteit waarmee t gebeurd. Is het iets wat bijv wekelijks of meerdere keren per week gebeurd dan is het wel echt iets om eens goed na te gaan denken waar het vandaan komt.

Maar zo is staartjagen ook zoiets wat vaak als grappig gezien word maar wat precies t zelfde is als zoomies. :)

Ik probeer Chick regelmatig uit te lokken of ik laat haar los lopen en dan scharrelt ze wat voor me uit en soms zie je dat kontje eronder schieten en die bek in een grijns veranderen en dan rent ze een paar rondjes en komt mij tussendoor halen. Als ik haar speelgoed geef is het eerder klaar maar dan gaat ze mafkezen met een speeltje. T is vrij ''zeldzaam'' geworden hier. Maar van mij mag ze ook af en toe gewoon eens mafkezen. al lijkt ze t vooral als een spelletje te zien want ik doe vrolijk mee.. :') Ik hoop vooral dat t goed gaat _O-

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:27

Ja, energie genoeg inderdaad! Torvi zal dan 'al' een jaar of 9 zijn, maar ze is actiever dan onze reu van 7. :D Alleen 's avonds uit wandelen wil ze niet, maar verder is ze graag bezig met van alles en buiten onderzoekt ze ook graag. Snuffelen, graven, rollen, kauwen, pootjebaden, Diablo uitdagen, door de bosjes struinen en geurtjes volgen... En ook veel interactie met mij/ons, ze komt regelmatig even contact maken. Het zijn geen dooie dieren die achter je aan sjokken, ze zijn lekker avontuurlijk ingesteld. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:33

Precies haha er zit wel leven in

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:59

Houden de hondjes (en baasjes :P ) hier het nog een beetje vol met de hitte?

Wij hadden afgelopen week het geluk in de Ardennen te zitten, waar het 's avonds gewoon koud werd. Wat een gave wandelingen kun je daar maken!

Diablo heeft de tijd van zijn leven gehad en Torvi bleek een kei te zijn in technisch wandelen, zo behendig als ze voor ons uitliep. Het vakantiehuis en de tuin waren ook helemaal goedgekeurd door de hondjes, dus we gaan zeker nog eens terug. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 17:19

Oh wat heerlijk en wat mooi!

hier gaat t prima met de monsters. Boellie was een week geleden niet helemaal fit, hoge temperatuur en beetje meh. maar na even flink slapen knapte hij wat op. Helaas vond ik hem maandag eerder achteruit gaan dan vooruit dus hup naar Sleeuwijk. Meneer had een ontsteking onder zn tand/tandvlees. Dus met medicatie naar huis. Inmiddels is hij 3 dagen koortsvrij en sinds 2 dagen begint ie echt weer zichzelf te worden. Nog een paar dagen medicatie maar we zijn voorzichtig optimistisch dat het met de kuur opgelost is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 19:32

Ziet er idd heerlijk uit daar!

En wat sneu, hopelijk trekt hij goed bij!

Luna vorige week behandeld door de fysio en de laser. Loopt weer een stuk soepeler. De warmte vind ze heerlijk, ligt er ook rustig uren in

Nog een foto en videoshoot met haar gedaan, ben heel benieuwd!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 19:33

Fijn dat de laser verlichting lijkt te geven!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:32

Ach arme Boelie... At hij nog wel met die pijn in z'n bekkie? Beterschap en fijn dat hij al wat opgeknapt is.

En wat fijn dat Luna zoveel baat heeft bij de fysio en laser. Ben benieuwd naar het resultaat van de shoot!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 06:26

Hij at gelukkig wel. Kvv is zacht. Brok heeft ie gisteravond weer gehad. Beetje verwennen O:)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:58

https://youtu.be/BMQiAazkLWs

Voor de mensen die het leuk vinden, hier het filmpje van Luna. Ben er echt superblij mee, filmpje is precies zoals ze is <3

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 21:13

Fijn dat Boelie wel gewoon eet! En verwennen mag altijd, toch? O:)

Heerlijk filmpje van Luna, natuurlijk en ongecompliceerd... Zo zie ik honden het liefst :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 21:19

Ja verwennen kan geen kwaad zo af en toe O:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 07:47

Ook even een leuk dingetje vanaf hier. In Februari is Djessey al PL vrij verklaard via de Raad van Beheer.
Maar gisteren is ze hierbij ook HD-A 37,5 en ED VRIJ verklaard via de Raad van beheer *\o/*
Dus nu kunnen we voorzichtig eens gaan plannen om haar volgend jaar in te zetten voor de fok eventueel.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:55

kiwiwitje schreef:
Ook even een leuk dingetje vanaf hier. In Februari is Djessey al PL vrij verklaard via de Raad van Beheer.
Maar gisteren is ze hierbij ook HD-A 37,5 en ED VRIJ verklaard via de Raad van beheer *\o/*
Dus nu kunnen we voorzichtig eens gaan plannen om haar volgend jaar in te zetten voor de fok eventueel.

Heel fijn

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:29

Fijn nieuws!

Hier in het plaatselijke asiel zitten inmiddels alweer 2 staffordtypes... Konden we ze maar allemaal een thuis bieden. :(

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:18

Ai, rode letters, topic is weer verstoft... -O- Hoe is het met alle staffies?

Ik ben op zoek naar een goede tip, misschien kunnen jullie helpen! Torvi is een echte koukleum, vooral als we met de auto weggaan om ergens te wandelen, dan zit ze echt te shaken. :brr: Ze draagt al een Hurtta Summit Parka, maar voor onderweg is die dus niet warm genoeg. Tijdens het wandelen warmt ze wel snel weer op.

Ik moet dus iets hebben om haar het korte stukje in de auto (5 minuten) warm te houden. Een dikkere jas lijkt me niet handig, want dan krijgt ze het met wandelen te heet. Een extra laagje onder deze jas misschien, maar wat voor iets dan?

Tot nu toe heb ik het zo gelaten voor die paar minuten, maar de winter is nog niet eens echt begonnen en op de heenweg kijkt ze alsof ze gemarteld wordt...

Heeft er iemand een goed idee?

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:49

Wijslander schreef:
Ai, rode letters, topic is weer verstoft... -O- Hoe is het met alle staffies?

Ik ben op zoek naar een goede tip, misschien kunnen jullie helpen! Torvi is een echte koukleum, vooral als we met de auto weggaan om ergens te wandelen, dan zit ze echt te shaken. :brr: Ze draagt al een Hurtta Summit Parka, maar voor onderweg is die dus niet warm genoeg. Tijdens het wandelen warmt ze wel snel weer op.

Ik moet dus iets hebben om haar het korte stukje in de auto (5 minuten) warm te houden. Een dikkere jas lijkt me niet handig, want dan krijgt ze het met wandelen te heet. Een extra laagje onder deze jas misschien, maar wat voor iets dan?

Tot nu toe heb ik het zo gelaten voor die paar minuten, maar de winter is nog niet eens echt begonnen en op de heenweg kijkt ze alsof ze gemarteld wordt...

Heeft er iemand een goed idee?

Kan dat niet te maken hebben met spanning?

Mijn stafford heeft het niet snel koud maar kan wel flink rillen van spanning.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 01:53

Wij hebben altijd gewoon simpele fleece dingen of van dat glimmende fleece spul.
Maar we gaan deze bestellen;
https://sbt1935.com/webshop#!/fleece-coat/sort/manual

Voor in de auto wil ik wel eens 2 lagen over elkaar doen. Dus dat word dan dit ding en een fleece jas.

Maar inderdaad is het geen spanning en dan rillen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 05:21

Of eerst de auto aanzetten zodat die al wat opgewarmd is voordat de hond erin gaat?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 06:59

Ik dacht eerst ook aan spanning, maar in de zomer, of als de auto opgewarmd is dan heeft ze het niet. Alleen moet de auto echt rijden om warm te worden, dus dat is alleen als ik uit mijn werk kom bijvoorbeeld.

Die zien er goed uit kiwi!