madeliefw schreef:Keet is nu 13 weken en wel zindelijk. Ze gaat voor de achterdeur staan of geeft een klein blafje als ze moet. Er kan overdag als we er zijn ongeveer max 3 uur tussen zitten. Maar als we er niet zijn is het langste 5 uur geweest (in de bench, langer zijn we niet weggeweest). S nachts slaapt ze nu van 11 tot 7 en doet ze ook niks in de bench. Ik denk dat het zindelijk maken sneller had gekund zonder kindje van 1 jaar, want voor ik kind in box of jas aan had getrokken was het soms al te laat. Ik ben nu aan het afleren overigens dat ze het op het gras in onze tuin doet. Iemand daar nog tips voor?
Heel herkenbaar
pup hier nu 10 weken en hij doet t super, maar idd zonder kind van 1 zou t makkelijker gaan

)?
Moet wel zeggen dat Kiko er wel regelmatig de tanden in zet, met name met het naar bed gaan, want ze blijft veel liever in haar mandje liggen dan. Maar de bench houdt het verdomd goed. Enige nadeel is is dat het dus ook stof is aan de onderkant, als ze nog niet zindelijk zijn kan dat vervelend zijn. Wij hebben er karton in liggen, daarover kranten, daarover nog een zindelijkheidstrainingsmat (soort luier materiaal) en daarover een vet-kleed. Gisteren deed ik die laatste uitwassen, en kwam toen tot de conclusie dat ze dus toch een keer in de bench geplast had, zag het aan de luier eronder. Maar geen geur gehad en zelfs niets op de kranten daaronder. Zou toch wel balen als het stof van de bench vol plas zit, maar dat viel dus mee, die lagen hielden het goed tegen.
Dat is gewoon heel anders. Je staat gewoon voor banketstaaf
Ze kunnen soms wel wat langzaam leren maar als ze het eenmaal weten zit het wel goed.