Vetbollen blijven tot ongeveer einde maart hangen. Traditiegetrouw hang ik op 21 maart de laatste lading op. Als die op is, dan is de winter officieel voorbij.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik heb een tijdje geleden nog vet gekocht om zelf weer vetbollen te maken. Waarschijnlijk dacht ik dat het altijd winter zou blijven.
Dat ga ik dus maar niet meer doen. Ik heb gelukkig niet zoveel vetbollen meer, dus ik zal ze deze maand wel opmaken, net als de pinda's. Sowieso is het een goed idee om het meeste op te ruimen, want ik heb het langs de wei hangen en binnenkort komen de pony's daar weer te lopen. De meeste zullen er wel af blijven, maar mijn terror Welsh B'tje heeft ongetwijfeld maar een paar minuten nodig om alles van de lijn te trekken.

Neonlight schreef:Ook is er al een pimpelmees een nest aan het bouwen in het nestkastje. Die is slim om vroeg te beginnen nu die bult vlakbij het mestkastje ligt, want er zitten veel mossen op de takken, die gebruikt het meesje. Wel heb ik het idee dat een partner nog mist.

Daarnaast heb ik de laatste pindakaaspot opgehangen en flink met pinda's gestrooid. Gelukkig eten ze die graag, dus daar kom ik deze maand nog wel doorheen. Het meeste kan ik binnenkort dus van mijn lijntje halen. Twee voedersilo's laat ik hangen, eentje met gemengd strooivoer en de andere met zonnebloempitten. Verder heb ik nog een houder voor bijvoorbeeld havermoutvlokken en meelwormen, die blijft ook. Natuurlijk kan ik af en toe nog wat op de voedertafel strooien, dus verhongeren zullen ze niet.
Vandaag is wel te merken dat ze van het feestmaal genieten. Het is drukker dan normaal en ik heb sinds lange tijd ook weer een keepje mogen spotten. 
Ben blij dat ik niet in een stad woon
goeroe schreef:die had je beter hier naar toe kunnen sturen, want de Calvé pindakaas is bijna op.Daarnaast heb ik de laatste pindakaaspot opgehangen
goeroe schreef:O dat wist ik nog nietEen partner schijnt inderdaad wel goed van pas te kunnen komen.
goeroe schreef:en ik heb sinds lange tijd ook weer een keepje mogen spotten.
hier gisteren voor het eerst. Er zaten wel 30 vinkjes wormpjes te pikken in het gras vlak bij het raam en ik zei tegen mijn man: "kijk daar die twee, wat zijn dat nou?" Koppeltjes Keepjes en voor mij de allereerste keer dat is ze zag
Helemaal blij. pien_2010 schreef:goeroe schreef:die had je beter hier naar toe kunnen sturen, want de Calvé pindakaas is bijna op.Daarnaast heb ik de laatste pindakaaspot opgehangen