Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:22

Wat een leuk topic!
Meet Bailey een 13 jarige kruising Deense Dog X Sint Bernard.
Meegenomen via marktplaats en nu alweer bijna 6 jaar mijn beste maatje.
Bailey heeft Artrose/Hd. Ik train hem om zijn spieren fit te houden. Hij gaat gewoon mee naar het bos/strand nog in volle galop :D .

Goed voer is het belangrijkste (Prins/Nature/Royal Canin)

Hij krijgt nu Intestinal van Royal Canin (alleen verkrijgbaar bij de Da)

En voor zijn heupen een heel dure poeder met alleen natuurlijke producten zoals zeewier (Sasha's Mobility powder Trovet)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MxW

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:06

Dankjulliewel allemaal!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:43

Welkom Talietjuh! Wat is Bailey een leukerd.

Hebben jullie nog tips? Renzo wordt zondag alweer 13 jaar en ieder jaar kopen we iets leuks of lekkers voor hem. Maar mijn denktank is leeg. Gezien zijn oude-mannenconditie is een tripje naar het strand of iets dergelijks helaas geen optie.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:37

Afbeelding

Sorry, beetje grote foto. Dit is onze Scruf van dertien jaar oud. Een dag voor zijn eerste verjaardag hebben wij hem opgehaald uit het asiel. Toen zat hij daar al voor de tweede of derde keer. Zat wel wat werk aan maar is een super lieve hond geworden. Alleen die tong hè? Die past niet in zijn bek ;)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:18

Leuk al die oudjes samen zo.

Clyde had gisteren een gevalletje blond. Hij scheurde over het grasveld. Gevolg over de kop.

Arm dier flink zichzelf bezeerd en.mowst hem.helpen op te staan.

iemand een cursus honden praten dat ik hem kan uitleggen als je bijna 14 bent het niet erg is als je iets minder hard gaat dan een jonge hond van bijna 2 :=
(Hij racede hem nog voorbij haha)

kleine schoothond :)
Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:27

Hieperdepiep hoera! Renzo is vandaag 13 jaar geworden en dat heeft hij zojuist gevierd met deze overheerlijke lamstaart.

Afbeelding

Afbeelding

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:24

Gefeliciteerd!
Heerlijke foto's

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:39

Gefeliciteerd !! *\o/*

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:18

Gefeliciteerd! Y)(^) Erg leuke foto!

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:27

Ik heb een herder mix uit Hongarije, meneer heeft mij zelf uitgekozen om bij mij op de weg te gaan staan voor de auto en vervolgens zo in de auto te springen toen ik stopte.

Nu is hij rond de 7 jaar en ik merk dat hij stijver begint te worden in de heupen. Ik wil hem een voedingssupliment geven van de kruitvat, de variant Glucosamine Chondroitine en MSM aangezien een vorige hond van mij er goed op deed.
Maar nu weet ik niet meer goed wat de hoeveelheid mg moet zijn voor een hond wat hij per dag mag hebben. Toppie is nu 42 kg en er zit per tablet 500 mg. glucosamine in (voor een mens wordt 2 tabletten per dag aanbevolen)
Wat is de juiste hoeveelheid voor hem?

Afbeelding

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:48

Leuk al die oudjes bij elkaar.

Ik heb zelf een kangal van bijna 10 jaar . ( kan ouder zijn )
Afbeelding

Afbeelding

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:39

Jolien gefeliciteerd met Renzo.
Hij ziet er echt jarig uit.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:49

Bedankt voor de leuke reacties en felicitaties. :D
Helaas vandaag wéér met Renzo bij de DA geweest, dit keer voor een oorontsteking.
Gisteren was hij al niet helemaal lekker: veel hijgen en schudden met zijn kop. Toen konden we echter niks vinden en hebben we het een dagje aangekeken. Vanmorgen was zijn linkeroor nat en zat er veel prut in. Dus vanmiddag naar het spreekuur gegaan.
Toen de DA zijn oren bekeek, jankte Rens het uit van de pijn, het oor was zo vies dat ze niet tot het trommelvlies kon kijken. Gelukkig had hij geen koorts en vertoont hij nog geen tekenen van een middenoorontsteking, maar we moeten hem goed in de gaten houden en hij heeft antibiotica druppels voor de komende 10 dagen. Daarna moet hij weer terug ter controle.
Ik heb zo met hem te doen, ondanks dat hij het geweldig vindt bij de DA, kon ik vanmiddag wel janken toen hij zo stond te gillen tijdens het onderzoek. Dit heeft hij nog nooit eerder gedaan.
Gelukkig werkt de kwispel nog prima en bedelt hij nog steeds graag voor koekjes bij de kassa. Zodra hij dat niet meer doet ga ik me pas echt zorgen maken.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:17

Ach arm dier! Kun je zijn oor nu wel goed behandelen? Ik bedoel, laat hij dit goed toe ondanks de pijn?

@Odilia: Jouw herder koos jou dus echt letterlijk uit <3

@booster: echt een oudje om te zien, wel een leukerd zeg!

Met Shetan of "Opa" zoals wij hem liefkozend noemen gaat het zijn gangetje. Hij springt soms heel de achterplaats rond en heeft daar later duidelijk last van. Maar ja, vertel hem maar eens dat dat door zijn gestuiter komt!
Hij krijgt nu overdag een 1/2 tramadol + 1/2 diazepam. En 'snachts een 1/4 tramadol+ 1 hele diazepam.

Dinsdag moeten we weer op controle en dan krijgt hij weer een anabolen injectie.
Het is maar goed dat Opa niet weet dat ie weer moet, want dan zou hij niet meer slapen. Arm ding :(:)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:35

Met Snuffie gaat het hier momenteel erg goed. over 2 weken wordt ze 14 al. We hebben beslist haar bolletje op haar flank toch niet weg te laten halen zolang ze er geen last van heeft.
Vorige week nog gezellig naar zee geweest :D
Afbeelding

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:51

Oude hondjes zijn ook nog zo knap :D

Ik heb er zelf ook een, komende mei 11!
Moos, Engelse cocker Spaniel. Marktplaatspuppy :P
Helaas heeft hij een beetje ongeluk in zijn leven.. in 2010 zijn we er achter gekomen dat hij heupdysplasie heeft en in 2012 heeft hij zijn elleboog gewricht gebroken :( met spoed onder het mes gegaan, er gelukkig wel goed onder vandaan gekomen! 3 weken later waren de schroeven afgebroken en moest het hele verhaal opnieuw. Totaal heeft hij denk ik wel 4 maanden in zijn bench moeten zitten met elke dag 4 x per dag 5 minuten naar buiten. Ik weet het, heel zielig, maar het kon echt niet anders. Het moest helen en de chirurg gaf hem een goede kans!
En wat waren de paraveterinairen lief voor hem daar trouwens!

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig kunnen we in het heden leven en is hij super goed opgeknapt, rent hij nu weer rondt als een blije puppy zoals hij normaal altijd doet. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:46

Aahw wat een pech zeg... Gelukkig dat hij zo is opgeknapt!!

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 09:06

Jaa zijn we heel blij mee! Zag bij allebei de keren toch wel even het einde naderen. Maar gelukkig is hij heel goed verzekerd en hebben we de beide operaties gewoon vergoed gekregen, dat helpt ook wel mee een beslissing maken ^^

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 09:36

jolien87@ beterschap, hopelijk knapt ie snel op.
Zoe_97@ lekker oudje heb je, als je niet hoeft te laten weg halen zal ik het ook niet doen.
Bontesok@ Dank je wel.
Esirene@ wat een pech, Maar gelukkig dat ie zo opgeknapt is. ( Gips is wel geweldig gaaf gepimpt )

Mijn oudje is Dinsdag hellemaal binnenste buiten gekeerd bij de DA.
Wou gewoon weten hoe gezond is ze, Merkte natuurlijk wel dat ze bepaalde mankementen had en begon te krijgen.
Resultaat:

Bloedresultaat was hellemaal goed.

Urine onderzoek was goed. ( Zag enkele bloedcelletjes maar niks om zorgen over te maken ).

Ogen zat staar maar is niks aan te doen.

De 2 kleine bultjes waren wratjes.

De grotere bult die weleens op springt ( Dit was ook de reden dat ze toch naar de DA moest ), is een chronische ontsteking.

Haar hart klonk onregelmatig maar haar pols was goed.

Ellebogen, Heupen en hart waren hellemaal goed op röntgenfoto's.
Haar rug is een ander verhaal, Ze heeft net voor haar heupen in haar rugwervel iets zitten op 3 plekken waardoor haar zenuw klem komt te staan en de 4e kwam ook al.
Je kan het vergelijken met een soort hernia.

Ze heeft nu metacam gekregen met maagzuurremmers.
Incontinentie pillen.
Die 3 moet ze ook blijven slikken.
Ze heeft voor haar bult AB kuur gekregen om te proberen of het ermee als nog weg trekt.

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 13:26

Zo van de week even met Jack naar de da geweest voor controle. Het was alleen voor zijn pootjes. Ik moest toch nieuwe medicijnen hebben. Was bijna op. Het gaat goed met hem.
Daarna even naar loopgebied geweest hij vindt wel ff lekker. Maar niet lang.

Afbeelding

Hij mag mee met midweekje weg met de fam in de voorjaarsvakantie in weerterbergen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:26

Hallo allemaal,

Ik wil me graag melden in dit topic, ik ga zaterdag een heer van 10 ophalen uit het asiel.
Hij is een kruising van een berghond x nog wat, daar zijn we niet over uit, misschien hebben jullie ideeën :)
Een heel leven achter zich, gezworven, herplaatst en nog van alles wat we nooit zullen weten, konden ze maar praten he..

Ik ben verliefd op m geworden door z'n rust en kalmte en zijn vriendelijke uitstraling, kan niet wachten tot morgen! :D

Ik heb gelijk een vraag aan jullie: wat doen jullie om je oudje zo fit mogelijk te houden? Ik ben van plan met Appie lekker actief te zijn, veel wandelen, de veluwe op, mee op pad naar van alles en nog wat. Natuurlijk voor zover hij aangeeft dat hij er plezier in heeft, maar hij is nog erg vrolijk.
Verder vroeg ik me af wat voor voeding aan te raden is

Groetjes
Eileen

Afbeelding

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:09

Leuke hond!!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:52

Wat een schat(je?) leeneliefje. Ik zou zeggen ga lekker puzzelen met je oudje. Heel veel plezier met hem.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:25

Ceetje_bokt schreef:
Wat een schat(je?) leeneliefje. Ik zou zeggen ga lekker puzzelen met je oudje. Heel veel plezier met hem.

Hij is best aan de maat inderdaad! haha
Dankjewel, gaat zeker goed komen :)

Heb vandaag kenner voer aangeschaft speciaal voor oude honden, iemand ervaring mee?

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:12

Ik meld me! Ik heb sinds 3 weken ongeveer de teckel over genomen vanuit mijn ouders. Ik kreeg hem op mijn 15e ongeveer en sinds ik uit huis ben is hij bij mijn ouders gebleven. Sindsdien is hij erg dik geworden. Ze lieten hem namelijk alleen uit om zijn behoefte te doen, niet om beweging te geven. Hij kreeg ook teveel eten. Hij is ondertussen 10 jaar, en gewoon echt veel te dik. Ondanks dat het voor mij heel lastig is, heb ik hem om deze redenen toch over genomen. Ik ben student en ik werk, daarnaast nog 2 paarden. Ik moet dus heel erg mijn best doen hem alle aandacht/beweging te geven.

Hij is nu op dieet. Ik ben overgegaan op KVV energique, hij krijgt per dag een schijfje van 100 gram, in 2 delen. Omdat dit voor hem nu ineens weinig is, vul ik het aan met sperziebonen voor een vol gevoel. Ik ben nu gekomen op carnibest light, die ga ik na deze zak beginnen te geven. Hij krijgt afentoe een kauwstokje (runderhuid) en 1x per een na een lange wandeling een droog koekje.

Ik probeer iedere dag 1 lange wandeling te doen, deze zijn meestal een uur. Door zijn gewicht/leeftijd wil ik nog niet veel langer te lopen. Voor de rest nog 2 korte wandelingen (voordat ik wegga sochtends en voordat ik ga slapen savonds).

ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met oudere honden die overgewicht hebben? Ik weet dat het steeds moeilijker wordt om ze te laten afvallen. Is er nog hoop dat hij terug komt op normaal gewicht?