Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:46

DezeNaam schreef:
Wat een schatje zeg! Wanneer komt hij/zij mee naar huis? (Is gok ik 5-6 weken nu?)

Nee joh, ze zijn pas 3,5 week nu.
Zijn drie verschillende uit een nestje van 8.
We hebben zelf een nestje. Maar ontzettend leuk, je ziet nu hun karaktertjes tevoorschijn komen

DezeNaam

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:40

Oooh ik vind ze al groot zeg!
Maar ik begon wel te twijfelen toen ik naar de oortjes keek, die zijn echt nog maar platjes haha. :p

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:12

Ja wij! Inmiddels iets ouder dan op de fotos:

Afbeelding

Afbeelding

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:21

Wij gaan zaterdag Diamond Star of Juco's place ophalen, roepnaam Chica.
Ik kan niet wachten. Ik kijk er zo naar uit. We zijn er 2 weken geleden geweest en het zijn net beertjes.

Empty words; mooie trail. Jullie hebben het leuk gehad zo te zien. Lekker rollen. ik vind het knap. Ik zou het niet kunnen zo lang rennen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:52

dat dacht ik ook christa.... maar met opbouwen kom je een eind.

6 nov 20 km doen, eens zien of de hond dan wel moe wordt

puppy's!!!!!!!

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:35

Afbeelding
Onze lieve Chica gekomen. *\o/* <3 ze kan al 'zit'!! :D

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:39

Wat een droppie! Al een echte grote bere pup lijkt ze.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:23

Ik volg ook gezellig mee in dit topic.

Ik heb zelf geen volle Mechelaar, maar we 2 kruisingen hiermee.

Tessa:
Een teefje van 3,5 jaar(papa DH en mama MHxHH) ik train GG3 en behendigheid met haar.
Ze is erg leergierig en ze zou ook perfect zijn voor IPO, maar heb hier helaas geen tijd voor momenteel.

Afbeelding

Arrow:
Een reutje van ruim 1 jaar en zoon van Tessa(papa DH lang stokhaar). Ik train VEG met hem.
Een echte puber, maar ook een echte knuffelbeer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:01

Leuke kruisingen zeg. Goed gelukt!!

Vandaag weer paar mooie foto's gemaakt van [***]. Binnenkort beide pups eens op de foto zetten. Mick is nu al groter dan Djang :oo Terwijl hij nog maar 7 maand is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:54

Eventjes een schopje om het topic weer omhoog te brengen :Y).

Ik meld me als toekomstige mechelse herder eigenaar! Onze pup is besteld, en net vijf dagen oud *\o/*. Nu een vraagje aan jullie: houden jullie je mechelaar binnen of buiten? Binnen: een beperkt stuk van het huis, of mag ie het hele huis doorwaden? Buiten: in een ren? Welke afmetingen heeft deze bij jullie ongeveer?

We zijn er namelijk nog niet helemaal aan uit of we de hond binnen of buiten willen houden als we zelf niet thuis zijn...
In winter-voorjaar-najaar-snachts zou de veranda (20m² ongeveer, grenzend aan de woonkamer) ideaal zijn, maar jammer genoeg wordt die in de zomer echt loeiheet. Los in huis zou'k hem liefst niet laten als we niet thuis zijn, vermits wij op gans de benedenverdieping niet één deur hebben en hij dus het halve huis ter beschikking zou hebben.
De uren dat hij alleen is gaan variëren (ik werk in wisselende shiften, vroege-late-late piek-dag-nacht, weinig structuur, mijn vriend in vaste dagdiensten. Afhankelijk van de shift en de overlap dus), dus daar is ook niet echt een beslissing op te maken.
Los in de tuin zou ook een optie zijn, waarbij hij een garage ter beschikking heeft om binnen te gaan. De tuin is afgespannen. Maar of ik dat wel helemaal vertrouw, dat is nog iets anders....

Ideeën? Voorstellen?

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:02

Onze hond zit binnen in de hal+keuken wanneer wij niet thuis zijn. Hij kan verder niet de rest van het huis in, ivm sloopgevaar. Kan je je huis niet kleiner maken met behulp van bijvoorbeeld een traphekje? Als ze klein zijn kunnen ze er nog niet over springen en tegen de tijd dat ze groot genoeg zijn dat ze dat wel kunnen, hebben ze als het goed is al geleerd dat ze daar niet mogen komen.
Zo heb ik mijn mechel ook geleerd bij mijn ouders thuis dat hij niet de woonkamer in mag komen. Eerste paar maanden een hekje, nu stopt hij zelf al braaf bij de drempel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:06

Hier mogen ze het hele huis door. Alleen als wij weg zijn zitten de mechels in de bench en labrador loopt los.

In de toekomst komen er nog wel buitenkennels voor de mechels als wij weg zijn. Hele dagen in een kennel wil ik ze niet aan doen.

Aangezien ze het liefst toch bij ons in de buurt liggen.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:38

love_western schreef:
Hier mogen ze het hele huis door. Alleen als wij weg zijn zitten de mechels in de bench en labrador loopt los.

In de toekomst komen er nog wel buitenkennels voor de mechels als wij weg zijn. Hele dagen in een kennel wil ik ze niet aan doen.

Aangezien ze het liefst toch bij ons in de buurt liggen.

Als we gaan voor een kennel buiten, is het ook wel het plan dat hij ofwel binnen (bij ons) ofwel buiten vrij zit op de momenten dat we thuis zijn. Het is zeker niet de bedoeling om 'm de hele dag vast te zetten..... Het is alleen die afweging voor wanneer we niet thuis zijn :)

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:12

Hier liggen alle mechels de hele dag in de kennel, alleen onze huishond loopt los rond. Bij ons gaan de pups eerst in een bench binnen totdat ze zindelijk zijn, daarna gaan ze de kennel in.

Ik vraag mij eigen af waarom mensen het toch als een straf zien om honden in een kennel te plaatsen?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:14

Geen straf, als ze het zo gewend zijn weten ze niet beter.

Alleen ik heb mijn hond voor mijn gezelschap, dus daarom ook in huis

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:01

Afbeelding
Alweer een tijdje geleden zag ik een advertentie op bokt voorbij komen voor een fotografe. Ze is bij mij langs geweest en heeft de hondjes op de foto gezet <3

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:55

amies100 schreef:
[ [url=m/YSbbUy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alweer een tijdje geleden zag ik een advertentie op bokt voorbij komen voor een fotografe. Ze is bij mij langs geweest en heeft de hondjes op de foto gezet <3

Wat een gave foto!!! Wie is de fotografe?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:32

christaerik schreef:
Wat een gave foto!!! Wie is de fotografe?

Dat is bokker Toulaye :)

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:05

Hallo allemaal! Ik meld me ook even in dit topic! Ben alleen nog hondloos :D

Ik heb in ieder geval prachtige Mechels voorbij zien komen in dit topic! Mijn vriend en ik zijn op dit moment aan het kijken voor een Mechelse puppy. Mijn schoonvader heeft ervaring met Mechelse herders en hij wil dan ook graag een teefje uit hetzelfde nestje. Onze voorkeur gaat ook uit naar een teefje, het liefst licht van kleur maar karakter is uiteindelijk het belangrijkste.

Dus... als jullie nog een geschikt (aanstaand) nestje weten dan hoor ik het graag! :j
Ik blijf sowieso meelezen in het topic en wellicht kan ik binnenkort ook wat foto's laten zien!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:06

Op marktplaats staan er heel veel. Wil je er mee gaan sporten? Verdiep je eigen in ieder geval in de bloedlijnen, ook als je niet gaat sporten.
Zoek een mechel die bij je past, bijvoorbeeld geen mechel uit een werklijn die enkel alleen dient als huishond.
Marktplaats staat helaas ook vol met pups van enkele maanden omdat mensen het ras onderschat hebben of gewoon maar iets gekocht hebben.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:34

Bedankt voor de tip amies100. Op Marktplaats staan er inderdaad heel veel. Maar ik dacht misschien zijn er via Bokt wel mensen die een betrouwbare fokker kennen (of misschien zelf fokken).

Naast de cursussen zou ik graag agility willen gaan doen. En we hebben veel bos hier in de buurt, dus we kunnen er makkelijk veel op uit! Mijn vriend en ik zijn beiden ondernemend en het zou natuurlijk extra leuk zijn als ons hondje zoveel mogelijk overal mee naartoe kan.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:44

Daffene, je zou eens kunnen kijken bij Arrack's Home, zij verwachten binnenkort en in 2017 enkele nestjes. Ik denk wel dat zij vrij (felle) werkhonden fokken. :) Ze hebben wel voornamelijk wat donkerdere honden.
Ik ben een tijd geleden ook terug wat rond gaan zoeken naar fokkers en je vindt toch vrij veel Nederlandse fokkers die me wel betrouwbaar lijken.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:56

Wij hebben onze Mechelaar bij Juco's place vandaan. Hun fokken alleen met honden die getest zijn op hd en Ed. Dit vonden wij erg belangrijk.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:35

daffene schreef:
Bedankt voor de tip amies100. Op Marktplaats staan er inderdaad heel veel. Maar ik dacht misschien zijn er via Bokt wel mensen die een betrouwbare fokker kennen (of misschien zelf fokken).

Naast de cursussen zou ik graag agility willen gaan doen. En we hebben veel bos hier in de buurt, dus we kunnen er makkelijk veel op uit! Mijn vriend en ik zijn beiden ondernemend en het zou natuurlijk extra leuk zijn als ons hondje zoveel mogelijk overal mee naartoe kan.

Als het goed is worden de aankomende week een bruine mechel teef en een zwarte mechel teef gedekt door een zwarte reu van ons . Onze reu is uiteraard ook helemaal gekeurd. Alleen duurt het wachten dan nog wel heel lang voordat je een pup mag uitzoeken;)
Wij hebben enkel werklijnen maar zijn wel zeer rustig en sociaal in en rond huis.