Volgtopic: kaukasische owcharka Akula

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:42

Wij hebben maar vijf uur enkele reis gereden om onze hond op te halen (ander ras) wel op 1 dag heen en terug gegaan, en daarvoor al "even" een keertje gaan kijken.
Gelukkig had de fokster geoefend met auto rijden dus pup heeft heerlijk liggen slapen de hele weg.
Heeft jullie fokker daar aan gedacht? Als het de eerste autorit van pup is kan dat flink tegenvallen, zeker als ze wagenziek wordt. En eenmaal die associatie kan ervoor zorgen dat je hond altijd weerstand blijft houden ten opzichte van auto rijden.
Ik vind het wel cool dat je zo'n eind ervoor gaat rijden. Echt teleurstellend dat zij het zo slecht geregeld hebben >;)
Hoop dat het nu goed komt.
Beste uitdaging trouwens, een tweede hond erbij, maar Akula zal het wel gezellig vinden ;)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 18:41

Als het goed is komt ze donderdagnacht of vrijdagochtend.. ik geloof het zelf pas als ik haar ook echt zie!

Nikass: ze hadden geen auto :') ik weet niet of je alles door gelezen hebt? Maar het werkt daar wel even wat anders qua honden houden etc...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:06

Oh! Ja ik heb wel alles gelezen maar blijkbaar overheen gelezen. Dan hoop ik dat je pup geen problemen heeft met de reis! Ben heel benieuwd en hou je updates in de gaten!

urosa

Re: Volgtopic: kaukasische owcharka Akula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 15:39

Afbeelding

Astrid_Brann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:42

Oooooh ze is er!! Hoe gaat het nu met haar? Hebben jullie Akula al kennis laten maken?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:51

Zo fijn dat ze er eindelijk is!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:53

*\o/*
Welkom in Nederland!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:21

Welkom !! , wat tof dat ze er is :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:46

Super leuk!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:49

Daar is ze eindelijk . Hoe reageerde ze ? Was ze erg gestrest?

Hoe gaat het samen met Akula ?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:49

Wat fijn dat ze er is, hoe heeft ze het doorstaan....en wat vind ze van haar nieuwe grote vriend!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 20:48

Ze zag er wel goed uit, maar was erg hoog in stress.. logisch natuurlijk. Leukste, ze herkende ons nog!!
Minpunt. ze is 16 november op transport gegaan.. en ze durfde volgens de mensen van het bedrijf haar hok niet uit, dus ze heeft vanaf de 16de haar poep en plas opgehouden.. ze hebben haar ook met kooi naar binnen getild (omdat ze haar er niet uit kregen) zelf had ik zoiets dan trek je haar toch gewoon even met de riem uit haar hok.. O:) Maar anyway.. hier binnen hebben ze dus het bovenste deel van het hok eraf gehaald, en toen kwam ze er wel uit..

Gevolg.. begon natuurlijk direct het hele huis onder te schijten en te plassen _O- Ik had de beste mensen in huis staan, die moesten nog betaald worden.. even afgehandeld.. daarna direct hond mee naar het veldje.. was natuurlijk geen land mee te bezeilen :')

Weer mee naar binnen.. super druk en gestrest :(:) Even aangekeken.. werd niet rustiger.. dan maar even naar buiten om Akula te ontmoeten..

Akula was super balanced.. die liet haar gewoon rustig omdat ze zichtbaar niet de energie had om serieus kennis te maken... (ik had onze Chi even boven opgesloten, eentje per keer) ... Buiten liep ze direct over de vijver (zit een net boven voor reigers), schrok me rot, hond eraf.. Net eraf.. wil me omdraaien om het huis weer strontvrij te maken.. Met Akula en Yukka ging het in de tuin goed dus denk kan wel even... PLONS.. lag Yukka in de vijver := Hond uit de vijver getild... poging 2, huis opruimen met 1 oog naar buiten...

Ze bleef echter rondjes rennen.... Yukka maar even naar binnen... geen succes.... begon te stress plassen... Yukka in de bench dan? En Akula ook naar binnen.... Nope was em ook niet.. Uiteindelijk beide weer naar buiten.. Akula zat echter hulpeloos in het hoekje te kijken.. :') Uiteindelijk Akula naar binnen, kon die even bijslapen van deze happening.. en Yukka alleen in de tuin.. Goede keus, ze vond een veilig plekje op onze loungebank en kwam tot rust!

Ontmoeting met de Chi, dat ging ook mooi rustig, die zag ook dat het meisje de ruimte nodig had!
Dit was ook de fase dat ik haar echt kon knuffelen (had nu immers de goede energie).. Tijd buiten met haar gezeten... :brr: ... Inmiddels stond Opa voor de deur (mijn vader) :') In het begin wat schuw, maar dat veranderde snel.. Vervolgens samen uitlaten.. feestje!! Wat vond ze het mooi in haar nieuwe roedel! Je zag gewoon dat er een hele nieuwe wereld voor haar open ging.. Dapper en geïnteresseerd liep ze achter Akula en Chito.. Het ging zo goed dat we al een stukje bos hebben meegepakt, vond ze prachtig!!

Ze reageert opener op nieuwe dingen dan ik had verwacht, auto's, fietsers en scooters schrikt ze eigenlijk niet zo erg van! Bij terugkomst was ze zichtbaar meer op haar gemak in onze tuin.. Daarna eten, honger had ze! Zijn ze toen ik ging koken samen buiten gebleven... en nu liggen ze gewoon beiden al binnen.. Akula languit voor de boekenkast, en Yukka in haar bench op één oor <3

Safety bench :=
Afbeelding

Afbeelding

Help, als Akula blaft is het even eng :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:53

Aww die schat :(:) , wat een rot ervaring voor haar dan .

Goed opgepakt! , mooi stelletje samen <3

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:26

*Proest* heftige kennismaking voor zowel jullie als de hond.

Veel geluk met jullie nieuwe aanwinst.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:40

Heb wel moeten lachen sorry! Voor jou iets minder grappig geweest. Arme hond zeg in dat hok onderweg.

Maar fijn dat ze het allemaal zo al accepteerd. grappig dat getrippel over de vlonderplanken.

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:22

Wat een knappe dame zeg! Akula is ook super gaaf geworden.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:27

Poeh...wat een thuiskomst van Yukka met een onvrijwillig bad erbij...
Fijn dat ze zich toch snel herpakt heeft en zich samen met de andere twee
goed overweg kan!
Het is een mooie hond en ben benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 09:12

Het is een heel avontuur zo! Na de hele reis en de enorme cultuurschok is het echt super dat ze alles al zo goed oppakt! Ik vind haar een hele leuke uitstraling hebben!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 09:54

Ach daar is ze dan <3 Wat een ontzettend mooie dame !
Wat heb jij een top roedel dat ze elkaar zo netjes behandelen :j

Je filmpje is geweldig :D De ontlading met het spelen maar toch nog die zenuwen er doorheen :')

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 10:53

Bedankt voor alle leuke reacties!!

Vannacht heeft ze een goede nacht gehad, maar even afwachten of het door de vermoeidheid komt of dat ze dat gedeelte wat makkelijker oppakt omdat ze wat ouder is!

Wordt wel een lange dag vandaag :') Was natuurlijk om 06.00 uit bed.. vond het sneu haar langer in de bench te laten.. en ze moet zichtbaar nog erg wennen (ligt nu wat te trillen op de lounchebank) dus wil haar nu ook niet ergens naar toe meenemen..

Zijn ook wel gewoon heel wat ervaringen (transport) en compleet nieuwe, niet te vergelijken omgeving om te verwerken in dat koppie.

Maar ben trots op haar hoe ze alles toch oppakt.. vanmiddag weer naar het bos, van het wandelen fleurt ze echt op.. Qua instelling is het een groot verschil met Akula, ze heeft zichtbaar veel meer drive, de wandeling is voor haar elke keer te kort, waar Akula al het liefst naar huis wil sjokken. Vind haar qua karakter echt meer richting (duitse) herder type. Ze is alerter, minder koppig (Akula heeft dat woord uitgevonden _O- ) en meer op ons gefocust .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:24

In het begin van je topic zei je dat jullie naar een boerderij zouden verhuizen...
Gaat dat nog gebeuren?
Lijkt mij best pittig om 2 honden in een 'normale' woning te hebben namelijk.
Geen verwijt, maar interesse...

Ze ziet er lief uit.!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:12

Qua blik vind ik haar ook meer een herder type :j Op die lounge set kijkt ze precies zoals de Schotse collie van mijn ouders ook kan kijken <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:25

Anoniem schreef:
In het begin van je topic zei je dat jullie naar een boerderij zouden verhuizen...
Gaat dat nog gebeuren?
Lijkt mij best pittig om 2 honden in een 'normale' woning te hebben namelijk.
Geen verwijt, maar interesse...

Ze ziet er lief uit.!

In het topic staat dat ze begin december gaan verhuizen! :D

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:53

Ahh jeetje, ik heb echt een beetje te doen met haar hoor! Al die veranderingen zo in 1 keer. Alleen die reis zou voor mijn pup al veel te veel zijn geweest. Stoer dat ze zich zo staande houdt!
Snap dat je vandaag niet te veel wilt doen, alleen rondje bos is inderdaad genoeg :)
Vind het wel een prachtige hond zeg!!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:30

Ja heftig die reis :(:)
Mijn pup was auto rijden dus al gewend en wij hoefden "maar" 5 uur.
Ging erg gemakkelijk en van stress geen sprake, integendeel: ook bij thuiskomst had hij meteen zoiets van "oja hier bevalt het me wel", hij was (en is) niet erg bescheiden :D

Geef je "kleine" meisjes maar veel rust om alles te verwerken. Het kan even duren voordat alle stress uit haar lijfje is.