Wie heeft er nog meer een jachthond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:59

Ik heb besloten me in te schrijven bij de rasvereniging zodat Boor aan jachtproeven deel kan nemen :).

Als alles goed gaat, hebben we in augustus de eerste proef.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:29

Leuk jachtproeven. Hier twijfelen we wel is, hij zal het wel leuk bonden. Al word die ook gelukkig van racen haha
Afbeelding

Die lange oren geven extra vaart denk ik haha. We grappen hier wel is over zijn spanwijdte.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:37

Whaha, toffe foto :D.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:08

Hahaha, wat een flappers zitten daarop, geweldig!

Die van ons jaagt alleen op steentjes. Vooral als ik ze de bosjes in gooi.

Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 00:17

Jeetje wat een sprongen. Zet ook echt af haha!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 07:23

Leuke foto's Denise!

Ik mag hier eindelijk posten haha, eind deze maand haal ik mijn Bracco puppy op *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 07:45

Bracco Italiano :+:?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 08:40

_San87_ schreef:
Ik heb besloten me in te schrijven bij de rasvereniging zodat Boor aan jachtproeven deel kan nemen :).

De oefendag zeker? telt alleen niet mee he

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:32

IngeN86 schreef:
_San87_ schreef:

De oefendag zeker? telt alleen niet mee he

Nee, niet de oefendag, een echte jachtproef hier in de buurt. Is niet van de Weim vereniging uit, maar je moet blijkbaar bij een vereniging ingeschreven zijn om aan jachtproeven deel te mogen nemen :).

In augustus is er hier in de buurt ook een keuring, zit te denken met Boor eens mee te doen voor de leuk :).

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:03

Klopt, bij welke wil je meedoen dan? Als die nu al over het max aantal deelnemers is heeft inschrijven sowieso niet zoveel zin meer.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:07

_San87_ schreef:

Jup! Helemaal uit Schotland. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:26

IngeN86 schreef:
Klopt, bij welke wil je meedoen dan? Als die nu al over het max aantal deelnemers is heeft inschrijven sowieso niet zoveel zin meer.

Hier in Zeeuws-Vlaanderen is er 1. Hoe of wat weet ik niet precies. Het hoeft ook niet per se dit jaar, zou wel leuk zijn tho.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:27

Mlies schreef:
_San87_ schreef:

Jup! Helemaal uit Schotland. :D

Kennis van mij heeft er twee :+:. Camiel en Flint.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 16:51

_San87_ schreef:
IngeN86 schreef:

Hier in Zeeuws-Vlaanderen is er 1. Hoe of wat weet ik niet precies. Het hoeft ook niet per se dit jaar, zou wel leuk zijn tho.

heeft geen nut om nog daarvoor in te schrijven, zitten al ruim over het max aantal deelnemers..
Je hond heeft ook geen stamboom toch? Dus je komt sowieso onderaan te staan als je je inschrijft. Volgend jaar direct inschrijven als de inschrijving open gaat.. zorgen dat je alles hebt ingevuld op je profiel op orweja. Iedereen zit klaar op het tijdstip dat je mag inschrijven, dus veel is al heel snel vol

Moet je de groepen jachthonden proeven en workshops voor jachthonden in de gaten houden op facebook. soms zijn er buiten het proevenseizoen ook zwarte proeven, die dus niet meetellen. Dat is wel leuk om mee te beginnen.

Je kan ook bij de belgische proeven kijken, daar kan je vaak wel nog op het laatst inschrijven! Moet je JAC Orion even opzoeken op fb

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:00

Leuk een bracco puppy! <3 Welke kleur? Dat springende konijn hierboven is een ruwharig Italiaans familielid :D

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:05

Een oranje!

Spinone vind ik ook geweldig! :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:36

IngeN86 schreef:
_San87_ schreef:

heeft geen nut om nog daarvoor in te schrijven, zitten al ruim over het max aantal deelnemers..
Je hond heeft ook geen stamboom toch? Dus je komt sowieso onderaan te staan als je je inschrijft. Volgend jaar direct inschrijven als de inschrijving open gaat.. zorgen dat je alles hebt ingevuld op je profiel op orweja. Iedereen zit klaar op het tijdstip dat je mag inschrijven, dus veel is al heel snel vol

Moet je de groepen jachthonden proeven en workshops voor jachthonden in de gaten houden op facebook. soms zijn er buiten het proevenseizoen ook zwarte proeven, die dus niet meetellen. Dat is wel leuk om mee te beginnen.

Je kan ook bij de belgische proeven kijken, daar kan je vaak wel nog op het laatst inschrijven! Moet je JAC Orion even opzoeken op fb

Hij heeft een stamboom.

Bedankt voor de tip, ga t in de gaten houden. Ben pas net begonnen met de jachttraining dus augustus komt misschien ook wat te vroeg nog :).

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 22:16

Afbeelding
Met onze dame gaat het ook nog goed! Helaas niet aan het trainen, hier heb ik zelf helaas geen tijd voor. Wel is ze super braaf en ga ik regelmatig met haar fietsen om wat meer bespiering te krijgen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:39

Al enige tijd niet meer geweest hier, sorry! (Iets met tijdgebrek)

Lucy is inmiddels rond de 8 maanden oud en ze weegt 22 kg :) de muts kwam vorige week heel braaf een eend brengen... := Ze hield hem heel voorzichtig vast en gelukkig had ze niet doorgebeten :n Na controle van de eend op wondjes oid en dat we zagen dat hij niet gewond was hebben we hem weer losgelaten. Gelukkig luistert ze nog steeds heel goed, dus toen we "los" zeiden deed ze dat meteen.

Afbeelding

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:10

Na lange tijd van stilte hier weer een bericht van ons!
De zomer is begonnen en dus ook het wedstrijdseizoen *\o/*
Leffe wordt in oktober twee, vorig seizoen een C gehaald en vandaag een basis en africhting (gelijk aan C en B in nederland). Ik ben supertrots op mijn stuiterbal :D Voor ons allebei tweede wedstrijd ooit dus baas maakte ook een paar heerlijke fouten... De mooiste:

Hond en baas zitten klaar voor MARKEERapport...
Spanning.....
Wachten....
Keurmeester zegt: hij mag vertrekken
Ik: ik heb toch geen schot gehoord?
Keurmeester: het is verloren zoeken
Ik: ow......

:') :')

Nog mensen die wat wedstrijden lopen op het moment (met bijbehorende bloopers)?

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 01:12

Jep! Zoef is in maart twee geworden en vorig jaar KNJV B gehaald met 67 punten, haar eerste KNJV diploma en meteen een B.

Dit jaar een club B met 77 punten gehaald dus super tevreden! Nu richting de maps aan het werken, maar mevrouw is loops geworden vandaag. Dit jaar loop ik nog drie KNJV proeven en volgend jaar wordt ze gedekt. Hoop nog een B met minimaal 68 punten te halen zodat ik kan mappen. Wanneer? Geen idee nog. :D

Wil je een leuke blooper horen? Afgelopen proef met volgen, vast ging prima en super goed, toen los, ik gooi m'n lijntje neer, blijf gezegd. En vergeet met weglopen helemaal commando volg te geven, loop ik in de bocht, besef ik dat mijn hond nog bij het middelste paaltje zit. Keurmeester zeek in z'n broek en omstanders ook. :D Hond maar opgehaald en nog een 9 gehaald. Goed, dat vergeet ik dus nooit meer..

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:58

Hihi Ingeborg, hij deed wel braaf wat je vroeg!

Ik weet waar jullie allemaal wonen, maar weet iemand een leuke jachttraining in Drenthe of Groningen?
Vriendin wil graag met haar Labrador voor proeves gaan. Apporteert, zoekt, zwemt, dus wil er graag mee verder.

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:04

Mlies schreef:
Hihi Ingeborg, hij deed wel braaf wat je vroeg!

Ik weet waar jullie allemaal wonen, maar weet iemand een leuke jachttraining in Drenthe of Groningen?
Vriendin wil graag met haar Labrador voor proeves gaan. Apporteert, zoekt, zwemt, dus wil er graag mee verder.

JTG Timing in Emmen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:09

Ik heb mijn oudste jachthond vandaag moeten laten gaan.... Ga haar enorm missen: Dag lieve Megan (05-12-05/12-07-16)
Afbeelding

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:22

Sterkte Picasso :(:)

Ik ben opzoek naar een reu voor mijn Labrador teef, de gezondheids uitslagen zijn namelijk binnen en alles is goed *\o/*