Lisitano schreef:Manu is ook geen match met jachthonden. Ik denk omdat ze zo'n andere taal hebben.
Poolhonden dragen hun staart hoog, maken veel geluid en spelen veel met bek en poten. Ik zie vaak dat jachthonden hier spanning door krijgen en zich dan of in allerlei bochten wringen door bek likken, kruipen of wat rollen over de grond of juist het snauwen en/of agressieve dominantie laten zien. Vooral de staande honden doen het laatste en bij retrievers zie ik vaak het eerste.
Ik zou hem toch remmen hierin of desnoods begeleiden. Hier helpt het om nooit stil te blijven staan als ze contact maken. Dan vinden ze het gemakkelijker elkaar te ontwijken. En als ze wat bekender met elkaar worden of zijn kun je altijd nog even de boel sussen. Dat doe ik ook wel eens, even de grens trekken voor een van de honden. Soms hebben ze da ook nodig omdat die spanning soms zo opbouwt dat ze wat doorslaan. En dat resulteert dus vaak in rijden (vaak is dat spanning afreageren).
Hier het zelfde. Jada is lastig met andere honden en die wilt er ook wel eens boven op duiken.
Zo lang ik niet stil ga staan en door blijf lopen negeert ze ze of geeft ze af en toe een snauw (ligt er aan of de hond achter haar aan komt)
Ayla is stuk "correcter" dominant. die gooit een andere hond om en zet er 1 poot op. Snauwt niet, blaft niet en bijt niet. Als de hond blijft liggen haalt ze haar pootje er weer af en is het klaar. Maar ook hier geld als ik blijf doorlopen is er niks aan de hand.