Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:34

xTiffani schreef:
Haha zoo herkenbaar, pepper vindt het ook leuk om takken die vastzitten eruit te trekken.

Ik zeg ook altijd, hij is eigenlijk zoo makkelijk he. Je moet gewoon weten hoe hij werkt :')

Dat is het inderdaad!

Hij luistert echt goed naar mijn commando's (oké behalve die hier) maar als een ander dan ineens iets van hem moet trekt hij nog net geen wenkbrauw op. Hij kíjkt niet eens :')
Ik praat tegen hem en hij begrijpt me: ga maar op je bippen zitten. En hop.
"Iets naar achteren Manu". En hij gaat. "Ga anders maar even op je plaats liggen, in de slaapkamer". En hij weet het verschil. Ik heb het hem nooit geleerd maar hij begrijpt het gewoon.
Met die cursus mag ik alleen niet praten :+

Greentea01

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:14

hahahahaha succes met Karma kirri! Ze komen vanzelf weer uit die periode. Ik was al blij dat ik het met ayla niet had, maar helaas :+

Dat is wel mooi Lisitano! Jada heeft d'r kleedje. Die kan ik letterlijk overal neer leggen en dan Jada op je kleedje en dan gaat ze daar rustig liggen.

Ga je mee weet ze heel goed. Dan gaan we wat doen en dan rennen ze meteen naar de deur. Plasje doen is een rondje in de buurt. Dan springt ze minder snel op als bij de ga je mee.

Jada Pak ze! Dan is er iets en rent ze blaffend rond. (bijvoorbeeld de super vervelende kat van de buren in de tuin die onze katten steeds grijpt) Die jaagt ze vakkundig weg.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:53

Wij hebben net trouwens genoten van een heerlijk zonnetje. jammer genoeg is het nog wel min 4 :+

Afbeelding

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:02

Haha, leuk al die verhalen! :D
Kayuh is tot nu toe heel makkelijk, ben benieuwd wat'ie in de puberteit gaat doen straks :P
Gisteren zijn we het bos ingeweest, vond'ie heerlijk: lekker muisjes zoeken en rondstruinen!
De schapen die we tegenkwamen, vond hij minder geslaagd. Hij wilde er achteraan, maar vond ze ook een beetje eng :P

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:01

aww leuke foto! ik wil ook sneeuw :')

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:05

Wat ontzettend schattig <3

Ik wil ook een fluffy puppy :):)

Al ben ik ook wel weer blij dat Pepper volwassen is.Afbeelding
Even opvoeden, blijf ! >;) dit was in de zomer lol. Al wil ik toch wel heel graag sneeuw.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:19

ja puppies zijn geweldig! Ik vind het hele ontwikkelings proces gewoon mooi om mee te maken :j. Als ik kijk naar karma, die is van een bang hoopje pup naar een echte dame gegroeit. Haar beste speelmaatje is een Bullachtige hond. Hun energie level is zo gelijkwaardig haha. Ik had in het begin nooit gedacht dat ze het lef zou hebben :P

Afbeelding
Afbeelding

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:25

Ik dacht dat Pepper ook altijd wel goed met staffords etc kon. Maar niets is minder waar, hoe langer ze spelen hoe meer ik merk dat Pepper ze zo aan het uitdagen is en soms wel eens het bloed onder hun nagels vandaan haalt, tsja en een kort lontje + speelse husky die de ander uit de tent wil lokken blijkt niet altijd zo'n fijne combi :Y)

Kleine pestkop, doet zelf niemand kwaad hoor maar ooh wat vindt hij het mooi als andere honden hem blaffend opjagen >;) *kuch* onze terrier doet dit en hij vindt het maar al te mooi, met het piepballetje voor zn neus wachten tot ie hem wegjaagt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:27

ja karma is ook van het uitdagen, ik herken exact wat je zegt haha. Maar ik moet zeggen diesel doet echt geen vlieg kwaad, ken je die teken film ferdinus? zo is diesel. Als het te veel is loopt hij even weg en komt terug als hij geaard is :j

edit: karma reageert goed op hondentaal als een hond zegt het is klaar dan stopt ze ook

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:44

Haha dus toch een beetje husky-eigen. Het blijven eeuwige pubers :o

Het gaat ook meestal wel goed hoor, maar kende ooit een staf die niet altijd even sociaal was en pepper gooit dr dan even een schepje boven op.

Ik heb even wat advies nodig wat betreft zijn gedrag naar retrievers. Pepper is wat onzeker, dit zie ik vaker terugkomen. Dit uit zich echter niet in angst, maar hij probeert zich wat groter op te stellen dan dat hij dus werkelijk is. Zet een hele zelfverzekerde hond bij hem en hij zet geen stap verkeerd. Echter merk ik dat hij bij (voornamelijk) retrievers erg 'dominant' wordt (heb er even geen ander woord voor) het begint bij een beetje opdringerigheid en heel af en toe rijd er op, meestal legt hij ze op de grond, met zijn bek op hun hals. Hij doet ze geen pijn, de honden geven dit namelijk niet aan. En als ik hem dan bij me roep en hij komt dan dan dagen ze hem meestal ook weer uit >;). Maar zodra er een hem afsnauwd dan houd hij direct op, negeert de hond etc. (Probeert het misschien nog een tweede keer)

Ik denk dat dit soort honden hem zelfverzekerd maken. Retrievers zijn vaak toch wat onderdanig heb ik opgemerkt.

Ook bij mijn oppashond doet hij dit, maar hierbij denk ik juist dat hij zich geen raad weet wat hij moet doen, het was een pup toen ze elkaar leerde kennen, onderdanig maar enorm opdringerig met achterna zitten en in mondhoeken likken. (Inmiddels bijna 1 jaar, is een jachthond)

Nu heb ik hier eigenlijk geen last van want kom bijna niemand tegen bij mij in het bos, maar vindt het toch wel vervelend.

Wat vinden jullie?

*hij heeft geen super begin gehad, in zijn eerste levensjaar 3 baasjes gehad en uiteindelijk op 1 jaar en 2 maanden oud bij mij gekomen. Inmiddels is hij 4 jaar.

Erg lang verhaal geworden. Sorry :=

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:46

kirri schreef:
ja karma is ook van het uitdagen, ik herken exact wat je zegt haha. Maar ik moet zeggen diesel doet echt geen vlieg kwaad, ken je die teken film ferdinus? zo is diesel. Als het te veel is loopt hij even weg en komt terug als hij geaard is :j

edit: karma reageert goed op hondentaal als een hond zegt het is klaar dan stopt ze ook

Ooh pepper ook, als de hond er genoeg van heeft stopt hij ook.

Inmiddels is hij niet meer zo geïnteresseerd in andere honden en struind hij liever wat door de bosjes. Even buurten bij andere honden maar is er snel klaar mee.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:51

Manu speelt dan weer echt zelden met andere honden. Wel met zijn Huskyvriendje. Dat is een en al beuken en grommen en in elkaars nek hangen.

Maar buiten is hij echt bezig met alle luchtjes en met zichzelf. Ook binnen speelt hij weinig, hij heeft een mand vol met speeltjes en heel zelden pakt hij wat. Dan wil hij dat je het probeert af te pakken :+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:05

lastig dat hij zo reageert op retrievers! karma was heel dominant tegenover een kleine hond. Wat jij omschrijft deed zij ook. Ik heb haar toen bij een andere kleine hond gezet (teef) die heel erg goed is in 'afstraffen' ze heeft karma op haar plaats gezet en nu kan speelt ze lief met alle kleinere honden.

Blijft wel lastig, ik zou zo 1 2 3 niet iets weten, vooral omdat je aangeeft als ze laten weten dat ze er niet van gediend zijn dat hij ophoud

Onze ierse setter die kon niet om gaan met kleine witte hondjes. Als hij de kans kreeg greep hij ze hard. Bij hem heb ik het er nooit uitgekregen :n

edit: karma speelt met alles en iedereen, dat zal ook wel pup eigen zijn. Ze laat wel een voorkeur zien :j

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 01:16

Manu is ook geen match met jachthonden. Ik denk omdat ze zo'n andere taal hebben.

Poolhonden dragen hun staart hoog, maken veel geluid en spelen veel met bek en poten. Ik zie vaak dat jachthonden hier spanning door krijgen en zich dan of in allerlei bochten wringen door bek likken, kruipen of wat rollen over de grond of juist het snauwen en/of agressieve dominantie laten zien. Vooral de staande honden doen het laatste en bij retrievers zie ik vaak het eerste.

Ik zou hem toch remmen hierin of desnoods begeleiden. Hier helpt het om nooit stil te blijven staan als ze contact maken. Dan vinden ze het gemakkelijker elkaar te ontwijken. En als ze wat bekender met elkaar worden of zijn kun je altijd nog even de boel sussen. Dat doe ik ook wel eens, even de grens trekken voor een van de honden. Soms hebben ze da ook nodig omdat die spanning soms zo opbouwt dat ze wat doorslaan. En dat resulteert dus vaak in rijden (vaak is dat spanning afreageren).

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 01:23

Jaa het is een soort spaniel geloof ik, ik kom niet echt op de naam. Overigens heb ik niet echt problemen met jachthonden met Pepper.

Ik loop meestal gewoon door, als hij blijft hangen dan stuur ik hem weg.

Het probleem is dat Pepper niet ophoud(behalve als de hond zijn grens trekt). Meer als wegsturen kan ik niet doen, sussen helpt niet. Rijden doet hij vaak in het begin, bij de een wel en de ander helemaal niet.

Toch bedankt allebei, ik denk dat het makkelijkst is als ik er een filmpje van heb, maar ik vermijd dit soort dingen liever en loop dan door. (Vaak blijft Pepper even hangen bij de hond.. en loopt uiteindelijk mee) dus filmen is wat lastig :p

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 08:56

Lisitano schreef:
Manu is ook geen match met jachthonden. Ik denk omdat ze zo'n andere taal hebben.

Poolhonden dragen hun staart hoog, maken veel geluid en spelen veel met bek en poten. Ik zie vaak dat jachthonden hier spanning door krijgen en zich dan of in allerlei bochten wringen door bek likken, kruipen of wat rollen over de grond of juist het snauwen en/of agressieve dominantie laten zien. Vooral de staande honden doen het laatste en bij retrievers zie ik vaak het eerste.

Ik zou hem toch remmen hierin of desnoods begeleiden. Hier helpt het om nooit stil te blijven staan als ze contact maken. Dan vinden ze het gemakkelijker elkaar te ontwijken. En als ze wat bekender met elkaar worden of zijn kun je altijd nog even de boel sussen. Dat doe ik ook wel eens, even de grens trekken voor een van de honden. Soms hebben ze da ook nodig omdat die spanning soms zo opbouwt dat ze wat doorslaan. En dat resulteert dus vaak in rijden (vaak is dat spanning afreageren).

Hier het zelfde. Jada is lastig met andere honden en die wilt er ook wel eens boven op duiken.

Zo lang ik niet stil ga staan en door blijf lopen negeert ze ze of geeft ze af en toe een snauw (ligt er aan of de hond achter haar aan komt)

Ayla is stuk "correcter" dominant. die gooit een andere hond om en zet er 1 poot op. Snauwt niet, blaft niet en bijt niet. Als de hond blijft liggen haalt ze haar pootje er weer af en is het klaar. Maar ook hier geld als ik blijf doorlopen is er niks aan de hand.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:12

Oh dat doen mijn honden niet. Maar Manu wordt wel regelmatig aangevlogen en op de grond gegooid door andere honden. Hij doet nooit wat terug. Ik kan dan zo boos worden, hij is nu nog vriendelijk en geduldig bij de benadering van andere honden. Maar nog een paar keer erop klappen en hij gaat er wel anders over denken natuurlijk.

Patsen doet hij wel, vaak gaat dat gewoon met wederzijds respect en soms moet ik ingrijpen. Hij legde nooit z'n kop op de ander of gaat rijden. Al zie ik dat laatste ineens wat vaker voorkomen dan ik gewend ben. Dan zijn het teven en is hij helemaal verliefd ondanks dat ze gecastreerd zijn.
Ik haal hem er altijd vanaf en dan moet hij weer vast. Dat doen we niet.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:16

Jada was altijd super met andere honden. en dan ook echt met elke hond die we tegen kwamen.

Tot Ayla er bij kwam. die moet namelijk beschermd worden.

een hond komt ook niet bij Ayla voordat Jada eerst even gekeurd heeft.

Nu ayla ook groot is, is het wel een stuk minder geworden, maar Jada blijft nu wel wat lastig met andere honden. Ze heeft een duidelijke voorkeur met wie ze wel en niet leuk vind. En zelfs echt 1 die ze haat. Al stelt die hond zich nog zo onderdanig op ze pakt haar meteen. in 1 rechte lijn er op af.

Dat hondje probeerde mij een keer te claimen en sloot Jada buiten. Sinds dien is het klaar.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:28

Kayuh kan tot nu toe goed met alle honden, al vind hij honden die naar hem blaffen niet zo'n succes. Zijn beste vriendje is mijn moeders Akita x Herder. Die heeft hem "geadopteerd" en stelt zich op als papa. Kayuh is helemaal gek van hem en doet hem ook in alles na :P Dat is best handig, want het is een onwijs stabiele en lieve hond.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:49

Met een intacte reu let ik altijd wel op.
Andere intacte reuen reageren er best wel op en dan is het toch goed die spanning in de gaten houden. Manu loopt vaak weg als het teveel oploopt en agressieve honden of honden die uitstralen dat ze geen contact willen ontwijkt hij vaak.
Blaffers doen hem helemaal niks, die negeert hij. Groot gelijk, super irritant :+

Hij kan vaak goed overweg met bange honden. Ik heb nu natuurlijk die opvanger en die neemt hij echt op sleeptouw. Dat heeft hij ook met mijn teef gedaan, die is ook vrij angstig.
Ook kleine honden gaat hij goed mee om. Maar waar hij niet veel mee heeft zijn toch terriërs en staande honden. Ik merk wel dat hij met herders vaak juist weer heel goed gaat :j Ook reuen.

Rottweilers haten hem, ik denk door zijn zelfverzekerde houding. Die beginnen te fixeren en te grommen als ze hem zien. Vaak zijn Rottweiler reuen natuurlijk ook wel zelfverzekerd en sterk.

Hij kan wel soms bij jonge, onstuimige honden wat te lomp doen en wil er dan heel onbeschoft op af stormen. Dat rem ik wel altijd. Die arme honden zie je bek likkend om zich heen kijken: uh oh en nu?

Voor een intacte volwassen reu is Manu eigenlijk heel sociaal. Alleen dat patsen doet hij dus, maar ik zie dat meer als een communicatie. En dankzij dat dominante reuengedoe is er niemand die mijn teef lastig valt. Manu communiceert op meters afstand al dat hij degene is die de boontjes dopt en dat een ander niets moet flikken.

Hij heeft 1x geknokt, toen hij een jaar oud was, maar daar was ik zelf niet bij. Ik heb dus geen idee hoe en waarom. Dat was met een Bull Terriër. Hij heeft nog steeds een rare bult op zijn poot daarvan. Die heeft staan trekken en schudden eraan en de Bull had ook gaten. Volgens de eigenaar was Manu begonnen. Ik geloof hem hoor, maar ik vind het zo gek. Ik heb nooit gezien dat hij intentie had om te knokken. Sindsdien haat hij Bull Terriër reuen ook. Daar blaft hij naar en Manu blaft echt nooit.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:07

Apart is dat als je er niet bij bent. en ook echt gok werk dan.

Misschien is Manu wel begonnen maar pas na een trigger van de bull. Daar kom je nooit meer achter.

Met jada zie ik het snel genoeg. Die borstelt sowieso altijd. Dan is het even kijken of het alleen haar nekharen of dat het echt over d'r hele rug loopt. Bij het laatste kan ik beter even een ommetje maken.

Verder kan ze echt in de aura van een andere staan. Dan is ze aan het domineren en roep ik d'r mee.

Jada kan slecht tegen hele drukke honden. Kleintjes prima zolang het maar niet van de keffers zijn. Bij blaffers kan ze soms spanning opbouwen maar soms ook niet.

Ik kijk gewoon naar mijn hond en naar haar houding op het moment dat er iets gebeurt en dan weet ik vanzelf wat ik moet doen. Door schande en schade word je vanzelf wijzer en je kan niet alles voorkomen.

Ayla daar en tegen maakt helemaal nergens wat van. Al moet ik wel zeggen dat bij Jada haar laatste knokpartij Ayla wel even kwam helpen. (dat was met die andere teef die mij claimde)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:13

Marcella_e schreef:
Apart is dat als je er niet bij bent. en ook echt gok werk dan.

Misschien is Manu wel begonnen maar pas na een trigger van de bull. Daar kom je nooit meer achter.

Met jada zie ik het snel genoeg. Die borstelt sowieso altijd. Dan is het even kijken of het alleen haar nekharen of dat het echt over d'r hele rug loopt. Bij het laatste kan ik beter even een ommetje maken.

Verder kan ze echt in de aura van een andere staan. Dan is ze aan het domineren en roep ik d'r mee.

Jada kan slecht tegen hele drukke honden. Kleintjes prima zolang het maar niet van de keffers zijn. Bij blaffers kan ze soms spanning opbouwen maar soms ook niet.

Ik kijk gewoon naar mijn hond en naar haar houding op het moment dat er iets gebeurt en dan weet ik vanzelf wat ik moet doen. Door schande en schade word je vanzelf wijzer en je kan niet alles voorkomen.

Ayla daar en tegen maakt helemaal nergens wat van. Al moet ik wel zeggen dat bij Jada haar laatste knokpartij Ayla wel even kwam helpen. (dat was met die andere teef die mij claimde)

Nee inderdaad, echt ontzettend balen.

Heel drukke honden zijn ook vervelend :)) Hoe doet Jada met pups? Manu vindt ze helemaal niet leuk, terwijl hij zelf ook zo'n opdringerig pupsel was :') En op een of andere manier lopen alle pups juist achter hem aan en willen van alles van hem. Hij is natuurlijk lekker groot en stoer, dus bij hem zullen ze zich wel veilig voelen.

Het is wel echt roedelgedrag dat Ayla mee doet, dat zouden de mijne ook wel doen denk ik. Fijn dat Ayla zo sociaal is, loopt toch een stuk gemakkelijker denk ik :j

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:35

Jada vind puppy's niet zo heel leuk. Ayla wel als pup. Die was de bom zeg maar.

Maar ik heb ook wel eens gehad dat ze een pup een knauw gaf. Die bleef achter d'r aan gaan en dat vond ze niet leuk meer. Ze duikt er niet op, maar ze kan ze zeker duidelijk terug op een plek zetten.

Jada is gewoon echt een beetje een Bitch soms.

Ayla is echt makkelijk Husky. Alleen momenteel een beetje van het weg lopen en zelf ontdekken. Maar dat hoort bij het puberen denk ik dan maar.

Ayla is heel voorzichtig met pups en kleine honden, mits ze agressief naar haar doen. Gister met het bloedprikken van Ayla kwamen er 2 mops hondjes binnen. En dan gaat ze echt op de grond liggen om te spelen zodat het hondje erbij kan.

Jada luistert op het moment heel goed. Maar Jada is wel echt een apart hondje. Voor mij een top hond maar kan ik mij voorstellen dat een buitenstaander het maar een vreemd ding vind. Jada is mijn eerste eigen hond dus die heeft ook echt wel een speciaal plekje wat dat betreft. Een vreselijke knuffel als ze rust heeft. Thuis ligt ze echt op schoot. Gister zat ik op een barkruk een hoge op stal. En dan springt ze ook rustig vanaf de grond op schoot. Vind ze geweldig

Wat doet Manu met pups? negeert hij ze?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:01

Ahhh leuk <3

Manu negeert pups ja :))
Laatst had een vriendin een opvanghond van 5 maanden, best druk en aanwezig. De pup kwam bij ons thuis en was heel enthousiast naar binnen gerend en begon gelijk alles te inspecteren. Maar in Manu's huis moet er RUST. Dus hij blokte haar, maar ze bleef hard kwispelend heel enthousiast de kamer rond hupsen :') Dus toen deed hij zijn bek om haar ruggetje heen (beet niet) en bleef even strak stil staan. Toen ging de pup liggen en zag je de rust in het lijfje komen. Een heel nette correctie vond ik het :j

Ik heb wel foto's van hem met een Beagle pup, zal ze even opzoeken. Daar kun je het mooi zien.

Edit: gevonden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier werd ie even geblokt, pup was vrij druk en opdringerig. Pupje ging liggen, kruis werd geroken en daarna was het prima. Je ziet ook Manu zijn borstel nog. Het was hem even teveel :+
Afbeelding

En nog een pup in zijn schaduw :') Altijd wordt hij door pups in de gaten gehouden en gevolgd. Maar die liefde is niet altijd wederzijds.
Afbeelding

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:13

Pepper kon heel goed met een angstige hond, hij was ineens super sociaal. Hij negeerde de hond en zocht soms wat toenadering. Wat de andere hond op zijn gemak stelde.