Over 3 weken komt een boskat kruising mijn team versterken! 50% Noor 25% coon en 25% sphynx. Ouders zijn getest op alle standaard dingen en vaders lijn is ook genetisch getest. Hij is nu 9 weekjes en smokey Black :p helemaal In eindhoven maar ach... kan niet wachten! Naam is Tonic overigens
winnie03
Geplaatst: 10-09-15 18:10
Ares is nu 16 weken en weegt 2800 gram. Hij is enorm fors gebouwd. Nou vraag ik me af wat een normaal gewicht voor een Noors katertje is op deze leeftijd. Ben benieuwd of hij groot gaat worden Iemand die me daar inzicht in kan geven?
Ik gaf je net in een ander topic antwoord Ares. Maar het is een mooi gewicht voor een kater van die leeftijd. Hoe hij zal uitgroeien is de vraag omdat hij zeker tot zijn derde jaar of langer zal groeien en niet alleen in gewicht
winnie03
Geplaatst: 10-09-15 20:26
Leuk Gaby! Ik had online al gezocht maar kon lastig vergelijkingsmateriaal vinden. Vind het wel leuk om te weten of hij nou nominaal opgroeit.
Ben benieuwd hoe hij uit gaat zwaren. Het is een plofbol op stelten momenteel. Hij ligt nu naast me:
Onze Ska zit in het asiel.. hopelijk heeftie snel een nieuw baasje.
Rennie89
Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-15 10:23
Gin en Tonic zal vanaf vandaag al een team zijn xD ginger terroriseerde mijn hele huis inclusief mij Door te krijsen en rond te racen. Op zich niet erg en begrijpelijk maar ik heb mijn slaap nodig met mijn onregelmatige diensten xD en gezien de rest van het nest ook dit weekend er uit vliegt besloot ik vandaag Tonic maar te gaan halen. Zodoende zit ik nu in de trein naar eindhoven en zak ik om 14:00 veilig in leiden aankomen met Tonic aan mijn zijde :p
Ahhh wat moeilijk zeg om je kat bij het asiel af te geven! Zal vast een fijn baasje voor worden gezocht!
Splut
Geplaatst: 12-09-15 13:05
.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Wat een geweldige kat lifaya, heerlijk ondeugende blik in zijn ogen!
@Jans, grappig, mijn moeder heeft contact opgenomen met het asiel over Ska
Erin_89
Geplaatst: 18-09-15 22:05
Gister Kenzo even snel op de foto gezet omdat we naar de homeopaat gingen en zijn energie ook graag wouden laten testen. Kenzo heeft na een hele tijd goede ontlasting weer diarree gekregen en wij dachten aan weer giardia of het coronavirus. Gelukkig testte hij hier negatief op maar wel positief op zeer gevoelige darmen. Kenzo is namelijk een tijd geleden behandeld met een AB kuur en een paar maand later heeft hij dus weer diarree gekregen. Hij krijgt RC Gastro wat dus ook niet hielp. Hij krijgt nu de komende 10 dagen een lepeltje Franse magere kwark en mocht dat niet helpen dan krijgen we een poedertje mee wat hopelijk dan wel helpt. De gevoeligheid van zijn darmen komt door verwaarlozing van giardia wat bij de fokker weg komt waar hij tot de leeftijd van 8 maanden heeft gewoond. Ook gaan we ons inlezen over het voeren van KVV.
Hier onze prachtige Kenzo
Splut
Geplaatst: 18-09-15 22:23
.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Graanvrij heb ik ook al eens bij hem geprobeerd...helaas zonder resultaat. Ik heb ze al eens eerder op echt vlees gezet alleen toen hadden we een hele kleine vriezer en at mijn HTK het met lange tanden. Ik heb ze er toen weer afgezet. Ik hoop dat ik over een tijd met goede begeleiding van de homeopaat en de de HTK ook zover kan krijgen dat vlees echt lekker is haha
Splut
Geplaatst: 18-09-15 22:34
.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 18-09-15 23:57
Sky schreef:
Wat een geweldige kat lifaya, heerlijk ondeugende blik in zijn ogen!
@[***], grappig, mijn moeder heeft contact opgenomen met het asiel over Ska
Hoop dat het wat wordt, tis zo'n lieverd!!
Splut
Geplaatst: 24-09-15 17:01
.
Splut
Geplaatst: 25-09-15 11:49
.
gaby12
Geplaatst: 19-10-15 20:09
De eerste stap voor een volgend nestje is vandaag gedaan nu nog een geschikte kater vinden en de bankrekening een beetje spekken en vlak voor de dekking de Felv/fiv en dan zijn de dames er klaar voor.
Vandaag met mijn 3 meisjes bij Monique Lecluijze (pawpeds erkend) geweest voor hun HCM/PKD/CIN test en met 3 zeer goede resultaten ,dus hier een erg blije bazin.
Ønskelandkatte Kjaere Nanna 3 jaar en 4mnd Tweede scan alles normaal Elskerkatte Melanthe 2 jaar Eerste scan alles normaal Elskerkatte Freya 2 jaar Eerste scan alles normaal
Splut
Geplaatst: 19-10-15 21:42
.
gaby12 goed nieuws zeg!! ja ik ga ook altijd bij haar, vind der erg prettig. hier mag Celine binnenkort bezoekje bij haar en als oke is mag ze met mijn kater feestje vieren. hadden hier eerder gepland maar me zoon kwam:)
Dank je Irritantje het blijft toch altijd weer spannend. Leuk dat er bij jou ook een nestje in de planning staat!!
Billy1970
Geplaatst: 03-11-15 23:56
Nou, zal ik me hier dan ook maar even melden, voor paarden heb ik buiten wat meelezen weinig meer op Bokt te zoeken zelf, maar katten heb ik wel.......
Wij hebben ook een stamboomloze Noor gehad. Gehad helaas ja, hij is anderhalf jaar geleden namelijk zomaar uit het niets dood neergevallen, waarschijnlijk hartstilstand..... Simba was zijn naam en zijn ouders hadden wel een stamboom hoor, maar hij niet. Ik was zo'n goedgelovige sufferd die in een zielig verhaal van een zogenaamde cattery getrapt is, en omdat mijn dochtertje zo gek was met de kittens heb ik Simba toen mee genomen. Toen wist ik eigenlijk weinig van raskatten en vond gewoon dat smoeltje zo leuk, en langharig val ik nu eenmaal op. Simba is nog geen 3 jaar oud geworden maar wat een geweldig beest was hij, super spraakzaam, ondeugend, lief, zachtaardig, vrolijk en gezellig. En hij kon als de beste in maffe houdingen liggen:
Na zijn plotselinge dood, en het duidelijke verdriet van onze Elmo, wisten we al snel dat we wel weer een Noor wilden, maar nu waren we het er wel over eens dat het misschien slimmer was om dan goed in te lezen en niet zomaar een kat op Marktplaats te gaan zoeken. En inlezen hebben we gedaan, waarbij ik toch best ben geschrokken van hoe het met (wannabe) raskatten er allemaal aan toe kan gaan. Want helaas komen er nu eenmaal wel behoorlijk ernstige erfelijke ziektes voor bij diverse rassen (waaronder de Noor) zoals HCM (hartziekte) en PKD (nierfalen). En nu ik eenmaal wist dat een fokker met goede intenties de ouderdieren gewoon laat testen en verstandig fokt, met dieren die vrij zijn van ziektes, wilde ik voor een Noor met stamboom en uit geteste ouders gaan. Want hoewel testen ook geen 100% garantie geeft, is dan wel in elk geval alles wat binnen de mogelijkheden ligt gedaan om het risico minimaal te houden. Dus na een beetje zoeken, hebben wij een fokster gevonden met kittens (nou ja pubers eigenlijk) waarvan we dachten dat het wel iets zou kunnen zijn, en dat bleek na kennismaking ook het geval dus werden wij de blikopeners van Sjef van de Desert Prins:
Net 8 maanden was hij en in het begin vond hij de hond en ook de andere twee katten wel spannend, maar hij is vrij snel ingeburgerd hoor. En een heerlijk ventje, met een super lief karakter en de echte apenstreken die bij de Noor passen. Lekker kletserig en zachtaardig is hij, soms lijkt hij qua karakter gewoon eng veel op Simba. Wij hebben hem Morris genoemd omdat Elmo natuurlijk de sjef in huis is Nu ziet hij er zo uit :
Nou ja dat was een maand of twee geleden eigenlijk hoor, vandaag de dag is het meer dit:
En Elmo is dus wel blij met zijn vriendje.
Poes denkt daar anders over maar die heeft dan maar mooi pech
Elmo is overigens een mix van Ragdoll met Noor en hij is nu ruim 6 jaar oud, heerlijk beest echt... En Poes is een Marktplaats dumpert met een duister verleden en dito karakter, maar hij blijft bij ons omdat we nu eenmaal aan hem begonnen zijn en hij ook op zijn manier best dol op ons (vooral mij eigenlijk) is en we het hem niet zouden willen aandoen hem weg te doen alleen omdat hij niet zo aaibaar is en een hekel heeft aan bijna alle andere katten, honden, kinderen en vreemde kerels. Waaks is hij wel trouwens dus dat is dan weer grappig.....
Welkom Billy1970 en wat een mooie poezels heb je!! Volgens mij kennen wij elkaar van een ander forum Elmo daar als nickname
Rennie89
Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-15 13:43
Wat een prachtige dieren! Wat zonde van die kat dat die met 3 jaar al overleden is zeg
Mijn Ginger is ook best waaks. Als ze iets buiten hoort rent ze naar het raam, of het nou buren zijn, honden of vogels, maakt niet uit en ze zit dus bijna non stop in het raamkozijn, woon in een drukke buurt.
Nog wat foto's van Gin en Tonic van twee weken geleden. Meneer is nu alweer 5 maanden (en weegt minimaal 3 kilo) en Ginger alweer 10 (en weegt minimaal 4 kilo)