Egelliefhebbers verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StormMilagro

Re: Egelliefhebbers verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:51

Ja die hou ik ook een beetje in de gaten, maar dacht als hier iemand is die een nieuwe huisje zoekt is dat altijd mooi

Kusevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:41

Hoi!

Mijn moeder en ik willen ons graag wat verdiepen in het houden van witbuikegels. En er hopenlijk ook eentje in huis nemen! Ik weet dat egels een verwarmd verblijf nodig hebben, maar ik vroeg me dus af of ik beter een warmtemat of een warmtelamp kan gebruiken? Ik wil om te beginnen een terrarium van 120x50 kopen. Deze heeft wel een open bovenkant dus een warmtelamp zou hierin wat lastig zijn, maar met een warmtemat vraag ik me af of dit niet slecht is voor de egel als deze er lang op gaat liggen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! ^^

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 21:49

Een warmtelamp is idd beter, is al vrij vaak in het topic over gesproken (onlangs nog geloof ik) dus als je wat terug leest staat er wat meer info :)

Kusevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:12

Had inderdaad wel al wat terug gelezen, maar gezien het terrarium wat ik dan eventueel aan wil schaffen een open bovenkant heeft, dan zou ik deze dus eerst dicht moeten maken. Bedankt!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:31

Hoi Kusevi, ik verkoop mijn terrarium van 120x50x50. Zitten twee keramische fittingen in dus is gelijk klaar voor een egeltje! Hoor wel als je interesse hebt.

Kusevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:48

Mloes schreef:
Hoi Kusevi, ik verkoop mijn terrarium van 120x50x50. Zitten twee keramische fittingen in dus is gelijk klaar voor een egeltje! Hoor wel als je interesse hebt.

Hoi! Ik had het gezien inderdaad, echter woon ik in eindhoven. Dus is het nogal een eindje rijden om het op te komen halen. Maar ik, houd het in gedachten! Bedankt ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 00:39

Mijn wilde vriendje heeft zich weer gemeld bij de achterdeur. Vanaf nu weer dagelijks een plakje worst brengen.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:26

Kusevi schreef:
Mloes schreef:

Hoi! Ik had het gezien inderdaad, echter woon ik in eindhoven. Dus is het nogal een eindje rijden om het op te komen halen. Maar ik, houd het in gedachten! Bedankt ;)

Ah, niet echt om de hoek ;)
Ik heb het idee dat mijn egels wat minder actief zijn, herkent iemand dat? Sowieso worden ze later wakker nu het langer licht blijft. Is dit de soortvan zomerslaap?

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:57

Ik moet helaas afstand gaan doen van mijn 4 maanden oude witbuikegeltje omdat mijn hond zwanger is en ik een pup ga houden. Het is een vrouwtje en ze is erg sociaal en knuffelig en loopt graag in haar radje.
Ik ben, zonder haast, op zoek naar een fijn nieuw baasje voor d'r. Als iemand iemand weet, mag je altijd pb sturen!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:08

joleinn schreef:
Ik moet helaas afstand gaan doen van mijn 4 maanden oude witbuikegeltje omdat mijn hond zwanger is en ik een pup ga houden. Het is een vrouwtje en ze is erg sociaal en knuffelig en loopt graag in haar radje.
Ik ben, zonder haast, op zoek naar een fijn nieuw baasje voor d'r. Als iemand iemand weet, mag je altijd pb sturen!

Och jee, je hebt haar nog maar net toch? Ik weet zo niemand.. paar berichten terug zoekt iemand volgens mij een egeltje. Je zou diegene een pb kunnen sturen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 00:09

Sneu dat het dier alweer binnen een maand moet verhuizen. Ik weet niet waar je haar vandaan hebt, maar als het van een fokker was kan je die misschien eerst contacteren? Kan me voorstellen dat die haar wel terug zouden willen nemen als je er nu alweer vanaf wilt.

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:20

Ik heb haar gecontacteerd Mloes, dankje!

De fokker contacteren is ook een goed idee misschien, het is absoluut niet zo dat ik mijn egeltje als een speeltje zie en net zo snel weer 'wegdoe', ik vind dit ook heel erg want het was de bedoeling om gewoon voor altijd voor haar te zorgen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:57

Maar mag ik vragen waarom dat nou niet meer lukt :o?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:18

Ja je kan vast wel iets verzinnen met pup en egel toch. Daarbij wordt de pup 1x geprikt, dan weet 'ie voor de rest van z'n leven: don't touch the hedgehog :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 12:10

joleinn schreef:
Ik heb haar gecontacteerd Mloes, dankje!

De fokker contacteren is ook een goed idee misschien, het is absoluut niet zo dat ik mijn egeltje als een speeltje zie en net zo snel weer 'wegdoe', ik vind dit ook heel erg want het was de bedoeling om gewoon voor altijd voor haar te zorgen.

Maar je laat toch zelf je hond dekken? Dan weet je dat toch van te voren? Ik vind het sneu, zeker met een dier zoals een egel voor wie verhuizen al best lastig kan zijn, en het dier is er nog niet eens een maand...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:04

Mloes schreef:
Ja je kan vast wel iets verzinnen met pup en egel toch. Daarbij wordt de pup 1x geprikt, dan weet 'ie voor de rest van z'n leven: don't touch the hedgehog :D

Daar kwamen de honden van onzeen zwager ook heel snel achter!
Als de egels loslopen dan gaan zij de kamer uit :')

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:20

Hoe is het met alle egeltjes hier? Onze dames gaan nog steeds goed, valt me wel echt op dat Pepper nu ook dikker wordt.. Dus even rekening houden met voeren. Zou dit komen doordat ze minder wakker zijn? Ze ontwaken pas rond 23u 's avonds. Dus minder tijd om te rennen? Heb ze nu ook minder buiten de kooi helaas, rond 23u gaan we wel richting bed al. Wat nog wel erg jammer is, Noelle is volgens mij niet veel opgepakt geweest. Ze rolt zich snel op, en schrikt ook snel van ons. Pepper is echt heel aanhankelijk vergeleken met Noelle. Maar we blijven gewoon rustig uitbouwen, het gaat al langzaam iets beter!

Na veel terrariumgedoe krijg ik nu eindelijk een grotere! Ik heb ze nu nog in een glazen terrarium van 120x50x50 zitten. Had er eentje gevonden via marktplaats van 140x60x60, maar dat bleek een dicht terrarium te zijn zeg maar. Dus vrij donker. Plus de ombouw was heel groot, waardoor het leefoppervlak alsnog maar 125cm lang was. Plus het stond echt lelijk in de eetkamer :Y) Maar nu gaan we woensdag aanstaande een glazen terrarium van 154x50x70 ophalen *\o/* Heel blij mee, kan ik eindelijk een hoek maken met lekker chincillazand om te rollen. Past in dit terrarium niet omdat ik al twee loopradjes heb, wordt het al snel vol van. Zal volgende week even foto's maken van hoe ze er dan bij zitten!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 11:24

Hier gaat het goed, ik merk overigens niks van verminderde activiteit. Hebben ze wel ongeveer dezelfde uren licht (rond de 12) als in de winter?

Ben heel benieuwd naar je nieuwe hok, het klinkt goed!

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:45

Goed te horen dat het met jullie egeltjes goed gaat! Ben ook erg benieuwd naar je nieuwe verblijf!
Met Sheldon gaat nog steeds alles goed :D . Ik merk ook niets van minder actief zijn. Hij staat rond half 9 s'avonds voor zijn raam te wachten tot hij eruit mag net als in de winter. En hij weet volgens mij dat hij peetvader word want sinds ik zwanger ben ligt hij s'avonds standaard op mijn buik te slapen ipv in mijn nek <3 .
Ik vond trouwens op alieexpress een te gek fleece egel slaaphuisje in de vorm van een aardbei. Iemand ervaringen met bestellen daar.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:47

Fenrir schreef:
Hier gaat het goed, ik merk overigens niks van verminderde activiteit. Hebben ze wel ongeveer dezelfde uren licht (rond de 12) als in de winter?

Ben heel benieuwd naar je nieuwe hok, het klinkt goed!

Nou, ik denk dat het nu langer licht is.. In de winter regel ik het inderdaad met lampen, maar nu is het gewoon licht als het buiten licht is zeg maar. Wordt rond 22:00u een keer donker, en 's ochtends om 05u (?) is het weer licht denk ik? Of hebben jullie de ruimte waar de egels staan verduisterd? Ik kan in ieder geval proberen met luxaflex het wat donkerder te maken, maar helemaal donker gaat 'm niet worden..

@horse1984: Goede ervaringen met Alieexpress hoor! Duurt wel een week of twee voordat je het in huis hebt waarschijnlijk, maar het kost bijna niks en komt gewoon netjes aan. Ik zou in ieder geval met Paypal betalen; mocht het dan toch niet goed gaan, kan je je geld gewoon terugkrijgen. Heb je een foto van het slaaphuisje? Klinkt echt heel cute <3

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:51

Oh gut, en wat ik laatst had.. Ik zag ineens twee torren lopen.. Brr. Dus doodgemaakt, en niet meer aan gedacht. Paar dagen later zie ik er drie lopen.. Dus toch alles even goed bekeken. Wat blijkt: Ik doe soms meelwormpjes in zo'n graafdoos met fleecesnippers en steentjes enzo. Bleven er telkens toch wat wormpjes achter blijkbaar. Na googlen blijkt dat wormpjes in torren veranderen! En ik vind torren dus eigenlijk best wel eng :')
Maarr, heb er eentje gevoerd en ze vinden ze heel lekker. Ik neem aan dat een tor die uit een worm komt geen kwaad kan toch? Kan ik dan zelf torretjes gaan kweken en voeren? Sprinkhanen en krekels zijn geen succes, ben daar bang voor en ze zijn zo snel.. Ben bang dat ze dan mijn hele huis doorgaan. Die torretjes zijn in ieder geval niet zo snel..

(Heb ooit eens een doosje krekels laten vallen, tot drie weken daarna vonden we soms nog een krekel |( Dat dus nooit weer)

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:08

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:15

horse1984 schreef:
Dit is de link, staan echt superleuke huisjes bij:

http://www.aliexpress.com/wholesale?cat ... ehog+house

Oh jee. Wat een leuke spulletjes hebben ze :') Wel prijzig voor Aliexpress! Je koopt daar echt spullen voor een paar euro's. Maar denk dat ik wel even wat bestel :7

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 13:46

Haha :') Die kan je gewoon voeren idd. Ik kweek zelf meelwormen, stuk goedkoper. Moriowormen vinden ze hier ook geweldig, net als dubia kakkerlakken. Die springen niet (heb ook een hekel aan krekels)

Ik heb de gordijnen 's nachts dicht en doe ze 's ochtends pas weer open. Ze komen van nature van rond de evenaar dus daar zijn de dagen en nachten het hele jaar rond ong even lang.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:11

Ik zal dan eens met luxaflex proberen wat langer donker te maken! Heb geen gordijnen hier, dus helemaal donker lukt niet maar een stuk donkerder zeker wel!
Moriowormen geef ik ook vaak ja, dat geluid als ze daarop kauwen.. Bah :D Van die kakkerlakken ga ik helemaal rillen, bahbahbah. Dat ga ik helaas voor ze niet voeren :( En meelwormen koop ik hier tegenover bij een dierenwinkel, voor een euro heb ik een behoorlijk bakje vol! Kan daar zo twee weken mee. Dus op zich prima. Die torren ga ik eens proberen!