De Ragdoll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:33

Hier onze Fuego (8 maand) in zijn favo houding...Hij kleurt steeds meer, op de foto alleen wat lastig te zien.
Op Instagram plaats ik regelmatig foto's van ze, voor de liefhebbers, die kunnen me eventueel toevoegen ( AllanHoekman )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Klaasje op 14-05-15 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:35

oooooh <3
Ik kan niet wachten tot wij er ook een kunnen nemen!

Ik wou er altijd een met zo'n chocoladebruin neusje, maar nu ik die andere hier zie vind ik die ook heel mooi!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:46

Samen met mams:

Afbeelding

Afbeelding

nenaavdw

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 23:36

Al die knappe poezels!! <3

Ik heb idd een klimmer. Wij hebben alleen een behoorlijk grote tuin met veel open stukken.. Een stroomdraadje boven de schutting word dus lastig.. Miss gewoon maar met de clicker gaan beginnen dan haha

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 01:28

Die van mij is echt anders dan die van jullie maar echt alle karaktereigenschappen.
Vader was een stamboom dekkater ragdoll.
En alle kittens leken op hem behalve die van mij.
Moeder was een htkk en helemaal rood.

Ik ben erg blij met mijn prachtige speciale ragdoll.
Wordt alleen soms een beetje gek van dat gemiauw haha vooral als ik het etensbakje prongelijk aantik haha.
Maar zou niet zonder kunnen

Dit is Mollie geboren op 25-04-2014

Afbeelding

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 08:19

Berdien schreef:
Ik heb geen tuin maar een balkon. Dat is nu volledig afgezet met kattengaas, ideaal! Ook geen smerige vogels meer op mijn balkon :)) Ik heb de balkondeur als het even kan open staan, lekker frisse lucht in huis. Poes banjert er geregeld even op, brult dan alles bij elkaar en banjert weer naar binnen :roll: Dat beest is écht raar :=

Ook eet ze plastic (als ze de kans krijgt), heb ik wel eens een stuk papier in de kattenbak gevonden en nu weer iets... roods van plastic. Het is niet dat ze niet genoeg eten krijgt, ze knaagt gewoon op alles wat niet mag. Gek beest.

Heb haar nu bijna vijf maanden en ze wordt nog steeds elke keer aanhankelijker en gezelliger. Als ik nu op de bank zit en ze krijgt geen aandacht dan port ze met een voetje in mijn arm 'pet me, human!' Als ik dan gehoorzaam draait ze op haar rug en dan moet ik haar buik aaien. :') :')

waat, mijn ragdoll eet ook plastic! hij heeft serieus mijn scherm van mijn telefoon kapot gebeten...

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:58

Mijn oudste ragdoll eet nog wel eens pluche speeltjes, vind je ook in de bak terug. -O-

Kattenschrikdraad was niet echt duur.
rond de 250 euro voor een klok en heel veel draad en paaltjes. onze tuin is 10 meter diep en 4,5 meter breed ongeveer.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:58

schrikdraadwinkel.nl hebben wij het vandaan

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:26

@Klaasje: Thanks! Hij is op deze foto wel iets lichter, zachte bewerking. Maar hij is officieel een cream point. Fuego mag er ook zijn! Een mitted met blaze zeker? Famous heeft wel rode voetjes en een tabby tekening al zou de tabby tekening bij alle creams en reds zichtbaar zijn heb ik gelezen.

@Freggle_Edge: Hmmm, dat is voor mij behoorlijk aan de prijs gezien mijn platte portemonnee... Maar mijn achtertuintje waar ze in mogen is maar klein, dus dat zal wat schelen, al denk ik dat vooral die klok het duur maakt...

@AfricanLady: Wat een mooierd! Niet typisch ragdoll, wel heel leuk!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:31

Oh verharen die van jullie ook zo? Ik word er helemaal dol van, OVERAL ligt haar. Haar vacht is ook vréselijk lelijk nu :=

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:38

Famous verhaart wel wat, maar het ergste is geweest geloof ik. Hij heeft nog een mooie volle vacht, niet zo vol als zijn winterjasje, maar hij ziet er prima uit eigenlijk. Eerder dit jaar wel een paar klitten bij de oren weggeknipt, maar die wat kalige plekken zijn al weer grotendeels verdwenen. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:51

Poes is echt... mottig := Echt een lelijke vacht. Is ook nog maar sinds een paar dagen, denk dat we nu in het ergste zitten. Maar extra anti hairball voeren, vanochtend had ze al weer keurig op de drempel van mijn slaapkamer gekotst %)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:01

Lekker hè die kotsjes? :p Ik heb 4 katten dus best regelmatig ergens een kotsje te vinden...

Famous ziet er soms ook wel wat mottig uit in het voorjaar, maar dit jaar niet eigenlijk, op die wat kalige plekken na dan die hij even geleden had. Qua borstelen vraagt hij ook niet zoveel verzorging nu, toen hij nog geen 1 was toen heb ik me toch moeten borstelen dat eerste voorjaar! Klitten ook... Maar dat is nu weer veel minder, gelukkig.

Troost je, ze wordt wel weer mooi!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:13

Ik borstel Poes wel regelmatig, haar haar 'plakt' zo aan elkaar op haar buikje. Je borstelt het zo weer los, maar het ziet er anders zo armoedig uit :')

Poes geeft een stuk minder over sinds ze anti hairball voer door haar gewone brokjes krijgt :j

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:14

Ik heb bijna nooit haarballen van m'n prinses pluis, ik heb er maar 3 in totaal gehad en ze is nu 4

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:44

Poes geeft ook geen haar over... Ze geef gewoon over (brokjes etc), meestal vlak na het eten. Waarschijnlijk doordat er wel haar in de maag zit. Door haar anti haarbal voer (Hill's) geeft ze nu niet meer/minder over en ik zie ook een stuk meer haar in haar poep := Dus dat werkt wel heel fijn :j Zo sneu, ze kokhalst niet eens maar het is vanuit het niets :r :r :r Ook in haar mandje. Of op mijn bed ^)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:10

@Berdien: Wat voor anti-hairball voer voer je precies? Mijn katten krijgen wat dat betreft niks bijzonders erbij, gewoon Prins brok en om 17.00 uur wat blik met zalmolie. Momenteel niet het idee dat ze veel haarballen hebben, maar vorig jaar wel en toen heb ik ook van die laxeerpasta van de dierenarts gegeven aan Famous en aan mijn grijze htk Gijs.

Borstelen doe ik zo nu en dan, maar niet erg regelmatig moet ik zeggen... Zal ik wel doen als het echt nodig was natuurlijk. Mijn hondje vraagt al veel borstelsessies... :p

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:24

Van Hill's, gewoon brokjes. Daarnaast krijgt ze dus gewone brokjes voor senioren van Carocat en 2x per dag een klein beetje zachtvoer, want dat krijgt ze al 8 jaar en die discussie heeft zij gewonnen :+ Daar doet ze het in principe best heel erg goed op, ze poept 1x per dag (of minder) en is van 4-5x per dag plassen naar 2-3x per dag gegaan. Haar ontlasting is ook gewoon goed en hard. Gelukkig maar, met al dat haar %) Ze is alleen nu dus in de rui, óveral bergen haar.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:29

Je hebt ook van die whiskas snoepjes met anti haarbal. Onze katten hebben er beide geen last van.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:09

Wij gebruiken ook die Whiskas snoepjes Anti Haarbal, eigenlijk geen last van haarballen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:03

Dagmar, de hair&skin van Prins bevat een extra haarbalformule, werkt erg goed.

Mijn ragdoll Noeffel is zojuist bevallen, 3 superschattige kittens!
Helaas is nummer 4 vlak na de geboorte overleden. Dat was echt even zwaar kl*te, maar gelukkig doen deze 3 het super goed!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:04

Oh plaats je straks foto's??

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:15

Mel en foto's plaatsen dat gaat heel slecht samen :o

Maar op mijn website staan al een paar foto's, link staat hieronder.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:21

Die van mij verhaart niet echt.
Als ze van haar krabpaal komt waar ze heeft geslapen zie ik daat wel wat zwarte haren liggen

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:18

Hier verharen ze ook weer enorm, de plukken haar rollen door het huis heen. Qua buiten komen: ik kan ze heel gemakkelijk uitlaten aan het tuigje: https://www.youtube.com/watch?v=2HzU2Ld9DrY
Ze lopen beide mee als hondjes, haha. :D Dit vinden ze ook erg leuk en we gaan wel vaak even een blokje om. Verder hebben we het balkon helemaal afgezet met doorzichtig gaas, speciaal besteld bij Zooplus.

Gefeliciteerd met de kittens en balen dat er eentje het niet heeft gered... :(:) Dat lijkt me echt heel vervelend om mee te maken!

Onze dame gaat komende week weer naar de dierenarts voor de testen. De verwachting is dat ze tegen juni/juli weer krols wordt dus we hopen op een succesvolle afpraak bij de dekkater. Zit er mooi ongeveer anderhalf jaar tussen het eerste nestje en deze. We kunnen niet wachten tot het zover is.

Afbeelding