Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:47

dilayla gefeliciteerd!

is het niet teveel om al bruggen te lopen met zo'n jonge hond?
vind het zelf heel moeilijk om in te schatten wat je met een jonkie kan doen, overbelasten wil ik niet

Anoniem

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:59

Vind ik zelf ook. Ben ook altijd bang dat sommige dingen te belastend is. Maar ik kan Blaz ook niet overal in beperken. Want die kan maffe sprongen maken. Vooral als hij door het bos loopt maakt hij de meest rare bochten en sprongen. Maar hij moet toch zijn energie kwijt.

Maar ik hou mij maar vast aan de gedachte als hij hd of ed heeft, dat hoe dan ook het wel te voorschijn komt. En vraag aan 10 personen een mening, en je krijgt 10 verschillende antwoorden. Sommige zeggen dat goede bespiering weer goed is voor de gewrichten. Andere behandelen hun hond als een porseleinen beeldje.

En als ik Blaz overal in ga beperken, dan krijg ik een zeer vervelende hond. En dat wil ik ook weer niet.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:07

:j Ik vind dat ook zo moeilijk. Maar inderdaad, ze hebben toch flink wat energie. Als kleine pup was Manu nog snel moe, maar nu gaat hij knagen en kauwen als je hem een dag wat rustiger aan laat doen. Ik ben dan ook wel heel blij met het grote meer hier, zwemmen is heel goed voor jonge honden. Spieropbouw zonder te belasten en lekker vermoeiend! :)

Wat is Jesda een prachtige hond trouwens! Dat oortje <3 Ik heb altijd al een zwak gehad voor Duitse Herders. Zou er alsnog zo graag eentje willen, misschien ooit :D Maar goed, ik wil ook nog wel een Husky erbij, maar ook een Corgi en een Dobermann, of een Rottweiler of Hollandse Herder :)) Een Tamaskan is mijn droomhond.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:10

volg je gezoel en blijf je hond in de gaten houden...tuurlijk zijne r schema's ed maar blijf vooral ook zelf nadenken

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:14

Lisitano schreef:
Wat is Jesda een prachtige hond trouwens! Dat oortje <3 Ik heb altijd al een zwak gehad voor Duitse Herders. Zou er alsnog zo graag eentje willen, misschien ooit :D Maar goed, ik wil ook nog wel een Husky erbij, maar ook een Corgi en een Dobermann, of een Rottweiler of Hollandse Herder :)) Een Tamaskan is mijn droomhond.

Jaa, Jesda is wel bekend om haar oortje. Al vind ik dat hij de laatste tijd wel redelijk rechtop staat, zeker als ze alert is.

Ik wil ook nog wel 10 rassen er bij :=

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:25

ik heb al heel wat rassen gehad

2 x een bouvier, nou dat ras nooit meer, ras ligt mij duidelijk niet
2 x een galgo, heerlijke honden, wil er zo nog 10 <3
1 x een whippet, geen hond voor mij

sowieso liggen mij die middeslaghonden niet zo, doe mij maar groot of klein

1 x een westie ook geweldige honden, onze kwam uit Engeland, ras was in die tijd hier nog niet bekend
1 x bastaardje wat achteraf veel weg had van een kruizing chi x poedel
1 x dwergpoedel, geweldige honden, eeuwige clowns
1 x spaanse mastin, zeer lieve prettige honden, alleen wel erg groot en zwaar(teef van 70 kilo)
1 x duitse dog, schatten van honden, enige nadeel is hun kwijlslierten

op dit moment hebben we een galgo Javier, boef Pumba, spaanse mastin Alma en muppet Max chipoo

ik wil in de toekomst nog wel een koningspoedel of kruizing daarvan, maar geen labradoodle, die vindt ik niet zo

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:27

Ik heb een Golden Retriever gehad.
Nu een Duitse Herder (Jesda)
En Border Collie Jinn

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:28

3 jackies en dan nu de mechelaar

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:30

EmptyWords schreef:
volg je gezoel en blijf je hond in de gaten houden...tuurlijk zijne r schema's ed maar blijf vooral ook zelf nadenken

En dat is echt het aller beste advies :D :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:32

toch fijn dat ik nog wat wijze woorden heb vandaag :')

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:32

Ik klikker trouwens met periodes :P Csiva heeft nu eindelijk de rust in dr kop om zelf te willen denken zonder te schelden op mij dat ik niet zeg wat ze moet doen ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:33

EmptyWords schreef:
toch fijn dat ik nog wat wijze woorden heb vandaag :')

ja, en dat op zo'n regenachtige baggerdag als vandaag :P

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:34

Ik kom net terug van boodschappen doen, ligt er een uit elkaar gescheurde keukenrol, een omgetrokken pan rijst (rijst is nergens meer te bekennen), tandenstokers overal, een uit elkaar gescheurde rekening incl. envelop en een hoop sporttape. Oops :+
"Dat doet ie anders nooit!" Blijkt dat vriendjelief niet even gelopen heeft en dus ook nog niet gevoerd voor we allebei weg waren. Ik denk dat meneer zich verveelde.... Dus net alles keurig weer opgeraapt. Keukenrol was helaas niet meer te redden! En die rekening kunnen we ook niet meer achterhalen :))

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:34

Oeps :Y)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:37

foutje bedankt :\

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:39

Haha ja niet heel fijn! Ik was weg en normaal wandelt Manu zijn middagronde die tijd en krijgt hij daarna eten. Nu had vriendlief haast vermoed ik en dacht ie dat het wel even kon wachten. NOT :+

Ik heb voor Manu nog nooit een hond gehad, wel altijd gewild. Maar mijn vader háát honden. Zelfs pups. Hij heeft Manu denk ik 1x aangeraakt.
Wel was ik altijd heel geïnteresseerd, ik las boeken over honden en was Cesar Millan fan. Veel van opgestoken! Mijn vriend heeft wel altijd honden gehad, Husky en een Husky X Akita, maar die maakt toch echt meer fouten dan ik :) Vermenselijken. Al vind ik het heerlijk om met Manu op bed een film te kijken :o

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:49

heerlijk toch, ff samen een filmpje kijken :)

Hoop dat het vanavond toch echt droog is. Alleen deze maand nog GG training en dan 30 november examen (of het grootste deel van de groep moet het ook op dinsdag willen dan examen op 26-11)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:51

Rassen die ik hiervoor heb gehad (samen met ouders) een kruising rottweiler. Helaas af moeten maken door hersentumor. Meerdere Pekinezen. Waren pittige karakters. Nu alleen nog een kruising pekinees. Alleen mijn zusje kan er mee overweg. En een berner en ik heb nu dan een labrador. En over een jaar als goed is een mechelaar.

Maar er zijn nog zoveel rassen die ik wil.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:58

Siepie is mijn eerste hond, een border x stabij. Heb border collies altijd geweldig gevonden. Mijn volgende hond wordt een australian shepherd :))

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:59

We begonnen met de westie en al rap kwam daar het bastaardje bij omdat mijn man ook ging werken
beide kon door een hondeluikje de tuin in overdag, waren gelukkig geen blaffers
de rode kater hoorde ook bij dat stel
een jaar lang hebben we daar nog mijn oude hond van thuis bij gehad(ontbreekt bij het lijstje), was een kruizing boxer en die hebben we met 14 jaar laten inslapen
daarna kwam de dog erbij, die is 10 jaar geworden
het bastaardje is maar 6 jaar geworden, mijn lieve meisje <3 |(
toen we hier kwamen wonen kwam de bouvier erbij voor op het erf
westie sterf met 12 jaar en daarna kwam de dwergpoedel

toen weer een paar jaren later haalde we een spaanse galgo bij een stichting vandaan, schat van een teefje
even later een whippet uit een belgisch asiel
toen de dog overleed kwam er nog een galgo reu bij van dezelfde stichting

weer wat later werd de bouvier wel erg slecht en besloten we een spaanse mastin te nemen van een andere stichting en zo zaten we op 6 honden
bouvier knapte weer op en leeft nog steeds(Alma hebben we inmiddels al 4 jaar) maar loopt nu met 12 jaar wel op zijn eindje

galgo teefje overleed met 10 jaar en heeft 4 jaar leismahnia gehad
whippet is helaas met 8 jaar hier aan de weg dood gereden, zo smal als ze was heeft ze zich tussen het hek en de spijlen door gewerkt
poedeltje hebben we 2 maanden geleden in laten slapen, ze had cushing en nog meer dingetjes, ze was 13 jaar

nu hebben we Max van 4 maanden
galgo Javier en Pumba bouvier van beide 12 jaar en Alma is 6

de bedoeling is dat we terug gaan naar 3 honden
een grote en kleine binnen en een grote buiten die trouwens ook binnen komt maar wel het type erfhond

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:12

Wow dat zijn een hoop honden Spatter! Lijkt me wel heerlijk :+: Ik had nog nooit over Galgo's gehoord, moest dan ook even Googlen maar wat een prachtige dieren! Zo elegant.
Ik geniet zo van het hebben van een hond. Ik vind het alleen zo jammer dat je nog zo weinig met hem kunt doen. Mijn vriend wil er op korte termijn nog een hond bij, een Husky of een Malamute. Maar ik wil alleen een hond erbij als deze uit het asiel komt.
Ik kan niet wachten tot ik net als jullie allerlei sporten kan gaan beoefenen samen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:22

Ik weet niet meer hoeveel honden we hebben gehad. Op onze top denk ik 20 tegelijk. Mijn ouders fokte honden. Daarom ben ik ook nog steeds gek op rashonden en het fokken daarvan. Helaas heb ik moeten stoppen met fokken maar hoop over twee jaar op een nestje.
Tot die tijd hou ik het maar bij kippen fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:25

Ik weet wel dat ik nooit weer een klein hondje wil :') En al helemaal geen pekinezen. Die van mijn moeder was echt verschrikkelijk. Niemand kon haar aaien, alleen mijn moeder. Maar op de shows mocht iedereen weer aan haar zitten. Maar ze kon altijd wel lief naar je toe komen en kwispelen. Maar je mocht haar gewoon niet aanraken.

Buurman verderop lette altijd op de honden als wij er niet waren. Hield zelf altijd rottweilers. Maar durfde haar niet op te pakken. Want als je haar naar buiten liet, dan kwam ze gewoon niet terug. Behalve bij mijn moeder :')

Dan hadden we ook nog kapitein eenoog. Pekineesje met 1 oog. Die was voor de duivel niet bang. Die heeft ooit eens dobermann gegrepen. Terwijl hond hoog in de IPO liep. Zelfs de eigenaar schrok ervan. Sindsdien liep de hond met een boog om haar heen met staart tussen de benen.

Pekinees van mijn zusje heeft zo ook wel eens een aanvaring gehad met een Duitse herder. Mijn vader woonde toen nog bij iemand achter in het huis. En had niet door dat die hond los liep. Dus mijn zusje laat haar hondje los. Dus die herder grijpt het hondje, maar ze had die herder ook vast. Dus hondje had achterkant wat kapot. En die herder zijn hele lip.

Dus die pekinezen zijn echt pittig qua karakter :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:26

Sonja_vR schreef:
wij clickeren sinds we IPO zijn gaan trainen :+
vinden mensen over het algemeen ook vrij apart om te horen :j

Doen er bij ons wel meer, maar dat was in het begin idd even wennen. :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:30

Ik heb thuis een bouvier gehad en verschillende oppas mechelaars (die regelmatig bij ons waren). Later nog een kruising Berner Sennen x new foundlander en een Berner Sennen. Mijn vriend heeft voor die vorige twee nog meerdere bouviers gehad en een husky.

En nu 2 Duitse Herders, over 3 jaar ongeveer de 3e. ;)