Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:03

Onze kips hebben in dat geval geen speelgoed ;)
Het lijkt erop dat er weer eentje broeds is (hoewel ze zonder morren van het nest stapte toen ik het deurtje opende). Dat had ik toch niet verwacht gezien de temperatuur van de afgelopen dagen.
Ze ziet er ook wat verfomfaaid uit, pluizige veertjes zijn te zien op haar rug. Rui?

Pina22

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:04

Een van mijn kipjes zit nu ook in de rui, echt een pluizebolletje is het nu, het ziet er niet uit :') Dus ik denk dat dat wel kan inderdaad. De ander was denk ik 2 of 3 weken geleden broeds.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:09

Ik heb de kippen en konijnen samen zitten en heb een omgekeerde bloembak in de ren, een betonnen rioolbuis waar de kippen en konijnen ook op klimmen en verder niks

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:18

Hier ook geen speeltjes, lopen de hele dag vrij rond op een bossig stuk grond.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:20

Als ze kunnen scharrelen, in het zand kunnen badderen en lekker gras kunnen eten dan hebben ze geen speelgoed nodig ;).

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:21

SaartjeNina schreef:
Mijn kat blijft voorlopig even weg denk :')
http://www.youtube.com/watch?v=f4K2IZybfHo

Haaaaahahahahahaa!!! Zo herkenbaar! hahaha!

Goed man kippen. Hoe vaak ik niet tegen Snoetje geroepen hebt 'JIJ bent het roofdier!' 'Doe eens stoer!'
Maar nee hoor. Dan hoorde ik weer zo'n benauwd piepje en dan durfde ze weer niet langs de kippen (of ze hadden haar in een hoekje gedreven ~~}> )

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 10:05

Ik heb gisteren weer wat foto's genomen toen ze buiten aan het rondscharrelen waren. Het valt niet mee want ze zijn ZO beweeglijk... maar een beetje een beeld van hoe kuikens van vijf en een halve week eruit zien is misschien wel leuk. Het zijn al echte miniatuurkipjes. Behalve Bettie, die is een week jonger en loopt op alle vlakken (ook mentaal :+ ) iets achter, behalve op grootte (maar goed, ze is dan ook een groot hoender)
Hun tijdelijke huis:
Afbeelding

Boefie het haantje:
Afbeelding

De kontjes van Bettie en Bibi:
Afbeelding

Bibi
Afbeelding

Bettie }:0
Afbeelding

Bettie
Afbeelding

Wat het was weet ik niet, maar het was zo te zien reuze interessant:
Afbeelding

Bettie toen ze net bij mij was 31 aug
Afbeelding

Bibi
Afbeelding

Binkie, het zwarte hennetje heeft de grappige gewoonte om als ik op mijn hurken bij ze zit op mijn rug te fladderen, dan klimt ze verder naar boven en als ik ga staan blijft ze op mijn schouder zitten. Het enige dat ik dan denk ik 'niet poepen niet poepen en niet in mijn oog pikken, niet in mijn oor pikken' haha! Maar verder vind ik dat wel heel schattig.

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:37

Awhh <3

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:27

Ze zitten er lekker bij Amaris :) En wat zien ze er goed uit allemaal.
Ik ben trots op onze kips <3 Ze leggen zich helemaal suf en zijn bovendien al een record aantal dagen niet ontsnapt :')
Ze zitten wel veel binnen, maar misschien schamen ze zich voor hun uiterlijk... Ze zien er echt schandalig uit :\ Sowieso pikken ze aan elkaars veren, dat gebeurde al toen ik ze kocht (maar was verliefd, dus toch meegenomen). Heb daar al vanalles tegen geprobeerd (behalve insmeren met iets viezigs).
Maar nu zijn ze dus ook nog in de rui :+

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:49

Dat pikken herken ik wel, toen ik onze 2 kipjes kreeg pikte 1 steeds in de kale (erge rui) rug van de ander, echt hard ook. Dat is nu voorbij, nu is het andersom. Nu is de ander de baas en mag dus eten waar ze wil & anders krijgt de ander een pik :') Mijn kipje ziet er nu ook niet heel mooi uit :')

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:25

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:27

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:35

Ja, prachtige foto! :-)

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:11

En prachtige kipjes.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:12

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:35

Mooie foto's van hele mooie kippen! Tjee, ik ben jaloers. Maak maar geen foto van de onze ;)

Pina22 schreef:
Dat pikken herken ik wel, toen ik onze 2 kipjes kreeg pikte 1 steeds in de kale (erge rui) rug van de ander, echt hard ook. Dat is nu voorbij, nu is het andersom. Nu is de ander de baas en mag dus eten waar ze wil & anders krijgt de ander een pik :') Mijn kipje ziet er nu ook niet heel mooi uit :')

Eén van de drie van ons is gewoon echt een beetje de loser. Zij laat het pikken ook heel gedwee toe. De aanstichter (Trix, van Dominatrix :') ) pikt sinds kort ook de ander. Ze krijgen goed gevarieerd voedsel (dierlijke eiwitten enz) maar het is gewoon een vervelende gewoonte geworden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:14

Ik heb ooit een interessant artikel gelezen over veren pikken en/of veren eten. Het gaat daarbij niet zozeer om een te kort aan eiwitten maar ook silicium. Dit zit bijvoorbeeld in haver(mout). Ik ga het even opzoeken.

Gevonden!
http://ijsselakkers.nl/augustoffenberg/ ... gazine.pdf

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:16

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:31

Amaris schreef:
Ik heb ooit een interessant artikel gelezen over veren pikken en/of veren eten. Het gaat daarbij niet zozeer om een te kort aan eiwitten maar ook silicium. Dit zit bijvoorbeeld in haver(mout). Ik ga het even opzoeken.

Gevonden!
http://ijsselakkers.nl/augustoffenberg/ ... gazine.pdf

Wauw, kei bedankt! Daar ga ik zeker wat mee doen! _/-\o_

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:44

Gister heb ik eindelijk een keer foto's gemaakt van ons kippenhok, ik vraag me af hoe jullie het vinden & of jullie misschien verbeteringen ervoor hebben (ik ga hier niet helemaal zelf over, maar als het simpele dingen zijn die het verbeteren kan dat natuurlijk)

Afbeelding

Afbeelding

Dit is dus hun nachthok, ze zitten alleen op stok & ze zitten in de nestjes als ze broeds zijn maar voor de rest zijn ze altijd in de ren/tuin. Misschien lijkt het klein, maar toen we ze kregen had ik overal gelezen dat 30 cm2 per KRIELkip in een nachthok genoeg is. En we hebben alleen 2 kleine krielkipjes :) Maar als het toch te klein is hoor ik het graag!

Over het tekeningetje op de 2e foto: ik was 11 en vond het heel leuk dat de kippen zouden komen & ik kon niet wachten, dus maakte ik het hok maar zo aangenaam mogelijk voor ze :').

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:08

Het gaat hier erg goed met de kipjes! De kuikens zijn echt onwijs groot geworden.

De buren hebben nu ook kippen haha!

Ik vraag me trouwens af hoe je kippenpoep van je tegels afkrijgt? En mijn kip en kuikens gaan niet op stok.. Moet ik me zorgen maken?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:19

Mag ik me ook hier melden?
Hok is al aanwezig, moet nog wel geschilderd:
Afbeelding
Dan moet er nog een tijdelijk stukje afgezet worden zodat mijn hond eraan kan wennen, maar het is de bedoeling dat ze uiteindelijk los in de tuin kunnen scharrelen.
Het doel is 4 kriel hennetjes, maar weet nog niet welk ras.

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:28

Mag ik me hier ook melden?

Hasiinaaax schreef:
Ik vraag me trouwens af hoe je kippenpoep van je tegels afkrijgt? En mijn kip en kuikens gaan niet op stok.. Moet ik me zorgen maken?

Hoe oud zijn de kuikens nu? Opzich is het wel normaal dat ze de eerste tijd op de grond verblijven. Misschien ze er anders een keer 's avonds als het donker is opzetten?

LadyMadonna; Is het de bedoeling dat het hok overdag altijd open komt te staan? Anders vind ik het echt veel te klein voor 4 hennen! Als het alleen als nachthok gebruikt gaat worden is het nog erg klein, maar dan slapen ze er verder toch alleen.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:37

LadyMadonna schreef:
Mag ik me ook hier melden?
Hok is al aanwezig, moet nog wel geschilderd:
[ Afbeelding ]
Dan moet er nog een tijdelijk stukje afgezet worden zodat mijn hond eraan kan wennen, maar het is de bedoeling dat ze uiteindelijk los in de tuin kunnen scharrelen.
Het doel is 4 kriel hennetjes, maar weet nog niet welk ras.

hoop dat het open komt, want anders is het inderdaad te klein.
Als je krielen wilt in dat hokje (als nachthok gezien dan) zou je echt al moeten kijken naar de chabo, serama, baardkriel of sebright. Groter zou ik echt niet nemen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:58

Klein?! Dat hok is echt niet klein hoor, maar goed, er komt in eerste instantie een ren aan, en alsmijn hond gewend is en het voor de kippen dus veilig is, mogen ze los.