Het windhonden topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voor soort windhond heb je?

Galgo
20 (21%)
Barzoi
3 (3%)
Saluki
3 (3%)
Afghaan
7 (7%)
Azawakh
2 (2%)
Whippet
24 (25%)
Greyhound
3 (3%)
Ierse wolfshond
8 (8%)
Podenco
21 (22%)
Sloughi
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 93

Miepie77

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:50

Weet iemand van jullie een plek in Noordholland waar je veilig je Podenco los kan laten?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:45

xoranlover schreef:
8nnemiek schreef:
Mijn hond heeft vorige week de hartecho gehad die nodig is om ermee te mogen fokken, en zoals verwacht was dat helemaal in orde :D
En zaterdag gaat madam daten met de toekomstige vader :Y) Die hond schijnt heel lastig te zijn met dekken en ze verwachten dat het beter gaat als ze elkaar een beetje kennen, dus gaan we er een paar keer langs voordat ze loops wordt :+

Jij hebt toch een afghaan? Door welke reu wil je haar laten dekken?

Ja klopt, ik heb je een pb gestuurd, ik mag het nog niet verklappen op internet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:56

Onze loopt los, in bos.
Bij de paarden ook maar daar heeft hij regelmatig stront in de oren, pringt dan over de draad en duikt de bramenstruiken in. En dan luistert ie ook echt niet....dat is ook omdat ik dan niet met hem bezig ben.
Dan lijn ik hem aan.

In bos blijft ie wel goed in de buurt...

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:50

Altos schreef:
Thanks Borisje! Loopt die van jouw helemaal los trouwens (Ik bedoel daarmee buiten een omheining)? Hier zit nogal veel wild (Drunense duinen) en ook katten zou die van mij zeker achteraan gaan! Daar zal nog heel veel tijd en oefening overheen gaan. (Binnenshuis gaat hij trouwens prima met onze 3 katten)

Ik heb gelukkig wel meerdere plekken waar hij veilig omheind los kan zodat hij lekker kan spelen en rennen ;).

Ja helemaal los, alleen we zijn nog nooit in de duinen geweest, maar sowieso op nieuwe plekken doe ik er altijd de lange lijn aan, want dan isme veel meer gespannen.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:56

Fijn hoor! Ik ga nog maar eens hard oefenen ;). Bij de paarden loopt die van mij in de rijbak. Als hij echt zou willen zou hij daar best uit kunnen maar dat doet hij niet.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:36

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:34

Dat is wel een eind weg, anders had ik het best gezellig gevonden om mee te lopen, en Zora vast ook :j

Ik heb nog wat leuke foto's voor jullie :)) Helaas wel van facebook dus echt prut kwaliteit, maar het gaat om het lekkere bekkie natuurlijk <3

Afbeelding

Afbeelding

En de mooiste :+:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:54

prachtige hond, en prachtige foto's...

komt er weleens iemand van jullie op Rozendaalse Veld?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:40

Is het een feit of een fabel dat veel honden bang zijn voor windhonden?

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:07

Ik ben nog nooit een hond tegengekomen die bang voor mijn hond was :') behalve als ze weereens errug lomp kleine hondjes mept (waar aan gewerkt wordt) maar dat is haar gedrag, niet windhond eigen.

Hooguit balen honden van haar snelheid als ze haar weer eens niet kunnen bijhouden :))

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 08:39

Wat een knappert Borisje! Ik ben ook nog geen hond tegengekomen die bang was voor mijn hond. Haha herkenbaar Borisje, hier op het speelveld hetzelfde.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:07

Wauw leuke foto's! durf jij hem los te laten?

Wij durven hier de onze echt niet los te laten lopen eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:10

Ik kom sporadisch hondjes(vooral kleintjes)tegen die de onze niet zo leuk vinden, en andersom.
Meestal types met een hoop gekef en weinig ballen.
Onze kan vrij lomp zijn én natuurlijk hard rennen, dat schrikt die kleine mormels soms wat af...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:13

Wat een heerlijk bekkie Borisje!

Ahh spannend 8nnemiek..

Wij gaan maandag scannen... kijken of Garuda (de rode Podenco) drachtig is... Spannend... :D :D
Zie niet echt veel aan haar, en het is mijn eerste hondenfok (weet 100x meer van paarden fokken af haha) dus laat me maar verrassen maandag :D Ze is rond de kerst gedekt, en mocht ze zwanger zijn maak ik nog wel een topic aan :D :D

Net even wezen wandelen in het bos... was heerlijk
Afbeelding

Worden die van jullie ook zo gek van de sneeuw?

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:40

vandaag heeft peluche voor het eerst sneeuw gezien
in eerste instantie vond ze het maar niks, maar de keren daarna dat ze buiten kwam vond ze het steeds leuker

mooie foto +:)+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:24

Bij beide nestjes die ik meegemaakt heb bij de Afghanen zag je het pas vrij laat. Duimen voor je. Wie wordt de vader?

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:54

De wandeling in Oss was super! Sprokkel heeft voor het eerst losgelopen op vreemd terrein en dat ging fantastisch (veel beter dan wij hadden verwacht eigenlijk ;)). Ook super leuk om al die verschillende soorten windhonden te zien :). Ook voor het eerst een Afghaan ontmoet, wauw......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 09:38

Mooi he!
Ik vind een barzoi zo mooi, die heb ik laatst ook voor het eerst gezien...

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 09:49

Heel mooi maar ook echt een heel fijn karakter! (deze dan toch iig ;)). Mijn man had er eerder (van een plaatje) niets mee maar was helemaal verliefd nu :).

Het viel trouwens tussen al die Galgo's wel extra op dat er heel veel mix in onze Sprokkel zit haha. Iemand vroeg of hij een Azawakh is. Een Azzawatte??? Inmiddels wat info opgezocht en hij heeft er idd wel veel van weg. Volgens mij is hij alleen een stuk kleiner, (de Galgo's zijn ook een stuk groter dan Sprokkel) en zijn karakter is ook niet zo extreem als dat van een Azawakh (maar de kenmerken kloppen dan weer wel). Iemand enige kennis van deze honden? Ik kan op internet iig geen link vinden tussen deze Afrikaanse windhonden en Spanje.... maar ben natuurlijk wel benieuwd ;)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:54

misschien kunnen jullie me helpen

toen peluche een jong pupje was is ze gevangen en met haar broertjes en zusjes in een grote bench gezet
hierin is ze moeten blijven totdat de entingen in orde waren
in de bench heeft ze dus ook altijd haar ontlasting gedaan

in huis is ze nu al bijna zindelijk ( een weekje *\%/* ) maar als ik haar in de bench doe
poept ze er altijd in
oook als de ruimte klein gemaakt wordt

heeft er iemand tips om dit te voorkomen of om dit uit haar systeem te krijgen?

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:31

Hmmmm dat is lastig Quibje. Helaas geen tips van mijn kant hiervoor. Heb je de bench echt nodig? Sprokkel raakte nadat hij een keer met zijn poot vast had gezeten, in paniek in de bench. Wel geoefend in een nieuwe kunststof bench en het ging wel beter maar uiteindelijk toch snel besloten de bench gewoon op te ruimen. Maar Sprokkel was verder ook heel braaf en we gebruikten de bench alleen 's nachts.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:26

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:33

Altos, was het bij de Geffense plas? Daar ga ik 3 mei geloof ik heen, dan is er een Podenco meeting. Is het ook een fijn wandel gebied, genoeg ruimte enzo? Fijn dat het zo goed is gegaan! :)
Bedankt voor de link!! Ik ga het delen op facebook :)

Quibje, misschien ook al geprobeerd, maar waar ik nu op kom; een dekentje/kleedje/kussen wat echt haar plekje is in de bench doen zodat ze het dan hopelijk niet daar op doet? Lijkt me lastig om het af te leren, kan verder even niets bedenken.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:15

Woplala: Het was idd bij de Geffense plas. Op de FB pagina van Greyhoundsrescue Holland kan je een filmpje zien met hoe het daar is. Ik vond het er super! Ik ga waarschijnlijk 3 mei ook weer.

Er zijn daar trouwens meerdere meetings in het voorjaar:
- 19 april; Greyhound friends
- 3 mei; podenco meeting
-10 mei; rescue saluki
-16 mei; Gefteling

Ze zijn allemaal hier https://www.facebook.com/groups/windhon ... a/?fref=ts te vinden ;)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:25

nou hoeft ze gelukkig niet vaak in de bench en slapen doet ze gewoon bij ons, alleen als ik even weg ben en ze zit in de bench, dan poept ze alles onder, die met trui/dekentje werkte toto nu toe niet
jammer genoeg
probeer nu telkens iets langer bench te doen, begonnen met 5 min
misschien dat ze zo leert dat ik terug kom en zij er gewoon uit mag

meeting wil ik straks ook gaan doen, zeker als er ook een galgo meeting komt :D