Ik ging net de bak verschonen dus ze mochten even in de bal, hoor ik mijn kat als een gek miauwen, ga ik kijken zijn ze achter hem aan aan het rollen mijn kat heeft nu een trauma van die kleine enge beestjes
BraveSpots
Geplaatst: 14-06-12 11:07
Laat je ze serieus rondlopen in zo'n bal??
Magrathea
Geplaatst: 14-06-12 11:09
Ik ook hoor vinden ze hartstikke leuk. Wel opletten als ze stil gaan liggen, daar concludeer ik uit dat ze geen zin meer hebben en gaan ze weer terug
Ik had helemaal met een schoenendoos een doolhof geknutselt met de open zijkant tegen het glas, maar dr is nou al weinig van over Ach ze hebben wel iets te doen nu xD, ik had hele kleine gaatjes gemaakt als beginnetje, die hebben ze al groot genoeg gemaakt om door heen te passen. Gisteren hoorde ik een ontzettend gerommel uit die doos komen, er werd met dingen gegooit, gesleept, druk gegraven en geknaagt hahaha. Zal over een week wel helemaal weg zijn geloof ik Naja dan maak ik wel weer een nieuwe, is een gezonde bezigheid om die dingen te knutselen Had nog heel slim bedacht hoe ik die gangetjes van het doolhof vast kon zetten zonder lijm te gebruiken..
WinSel
Geplaatst: 14-06-12 17:38
Vinden ze zn bal nou echt leuk ? Lijkt me maar niks...
Ik heb de gerbils uit de opvang gereserveerd Haal ze volgende week op, weet nog niet welke dag, maar denk vrijdag...
Jullie nog tips om de bak zo leuk en uitdagend mogelijk in te richten ? Ik heb stuk of 6 wilgenbruggen, groot en klein, 2 stenen buizen en 3 huisjes Maar wc rollen ed zijn gauw te krijgen
Magrathea
Geplaatst: 14-06-12 17:52
Nou al die spulletjes klinken al goed begin alvast met wc rollen en eierdozen te verzamelen, vraag eventueel ook of buren het willen doen ofzo ^^
Tja die van mij rennen vrolijk rond in hun bol hoor, even uitrazen. Ze zitten er niet lang in hoor, 5-10 minuten max. Als ze stil blijven zitten haal ik ze eruit Waarom zijn mensen altijd tegen die ballen?
Maleficent
Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-12 17:53
Hmm als ze de bal niet leuk vinden zouden ze er niet zelf ingaan denk ik Heb nieuw voer uit de plaatselijke dierenwinkel, zitten veel pitjes en nootjes in ze zijn er dol op!
Nee ik zet ze er wel zelf in Maar het is er zo een die over de grond rolt. Mja ik probeer ze te leren dat als ze langer stil blijven zitten dat ze er dan uit gaan. Ze worden er niet slechter van
Ik heb geen ervaring met die ballen, dus kan er ook niet over oordelen
Ik zal mn oom en tante ook vragen om alvast wc rollen te verzamelen haha Hebben jullie ze allemaal in glazen bakken ?
EllaBellaah
Geplaatst: 14-06-12 18:08
Ik gooi altijd alle wc rollen er in die we hebben
Verder zou je dingen onder de bodembedekking kunnen verstoppen, een dicht doosje met iets lekkers er in verstopt, huisjes, wc rolletjes idd, trosgierst kan je bijvoorbeeld ophangen zodat ze er wat voor moeten doen om te pakken etc.
Alleen hij ziet er nu iets anders uit haha. Links onderin een kleine schoenendoos waar ik een doolhofje voor had gemaakt en ze hebben een groter zandbadje.
Gaaf hok hierboven! Wat voor bodembedekking heb je er in liggen? Zaagsel met heeeel veel kartonsnippers ertussen, of iets anders? Ziet er wel fijn uit namelijk!
Mijn dames hebben ook een houten verdieping, maar vind het niet ideaal. Er komt wel eens een plasje op terecht namelijk, niet zo fris ze graven ook al het vulsel er vanaf dus dat erop leggen heeft ook geen nut
Water moet sowieso in een fles anders kan je elke dag gaan schoonmaken Eten gooi ik meestal gewoon door de kooi heen zodat ze ernaar kunnen zoeken. Alleen groeten en fruit (als ze dat krijgen, 1x in de zoveel tijd een klein stukje) leg ik dat in het voederbakje zodat als ze het niet lekker vinden het blijft liggen en ik het makkelijk weer weg kan gooien