Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:59

Ajj dat is best jong. sterkte!

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:52

}:0
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:09

We zijn nu met een opvang aan het mailen en even aan het denken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:24

Gecondoleerd Sophie!

RP: door berichten op diverse rattenforums begin ik te twijfelen aan de DA waar we zijn geweest... ik ga een afspraak maken met een kliniek vlakbij station Groningen Noord voor een second opinion... dan maar 40 minuten enkele treinreis... als ze hetzelfde zeggen als onze DA, dan had hij het goed... zeggen ze hetzelfde als de mensen op de rattenforums, dan stappen we zelfs definitief over... :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:35

Dankjewel iedereen.
We hebben inmiddels een nieuw huisje gevonden voor de ander, dus die zit tot morgenmiddag alleen. Is dit een probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:12

Het is niet fijn voor zo'n beestje maar zo kort alleen maakt denk ik niet zo veel uit. Ga je nog nieuwe ratjes nemen? Sterkte voor je deze tijd :(:)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:16

Tot morgenmiddag wil wel hoor :j fijn dat die weer vriendjes krijgt. Zoals hierboven gevraagd is; ga je ooit nog wel weer nieuwe nemen? :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:20

Nee, hij gaat naar een rattenopvang. We wouden de ratjes al samen weg doen maar toen gebeurde dit dus moesten we even kijken...
Jaa, ooit komen er wel weer nieuwe hoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:35

Sophie best of luck, wat sneu zeg :(:)

Banjer, wat voor berichten? Ik snap het als je het per pb doet... Mijn dierenarts was superfijn maar ik weet niet waar ik dat bekend moet maken, op die ene lijst staat niks over Heiloo/Alkmaar...

Oh shoot, ik vergeet gewoon te zeggen wat ik wilde zeggen. Één van de Garpjes komt nu uit zichzelf mijn hand op klimmen! Zo schattig! Ben ik... 2 weken mee bezig geweest! Andere Garp is wat verlegener...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:12

Lieveli: het zijn berichten over mamatumoren en het verwijderen en evt. gelijk castratie die me aan het twijfelen hebben gezet over wat de DA vanmiddag zei... ik wil gewoon mezelf niet voor mn kop slaan achteraf... "Wat nou als.........."
Op de rattenforums zitten mensen met veel kennis, dus ik vind het zeker de moeite waard om het nog een keer te laten onderzoeken, door een andere dokter... baat het niet, dan schaadt het niet... misschien zegt de andere dokter wel hetzelfde als de eerste hoor... maar als het nu hetzelfde is als wat de mensen op de rattenforums zeggen, dan wil ik het niet op mijn geweten hebben dat Bisou dalijk eerder doodgaat, of pijn krijgt omdat ik te blind aan maar 1 dokter blijf hangen... ik sta overal voor open... als het tenminste wordt gezegd door mensen met kennis van zaken... :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:21

Oh gelijk heb je, zo zou ik ook zijn hoor! Beter een keer te veel dan een keer te weinig hoor! Ik ben zo blij dat mijn Garpjes nu opgeknapt zijn, dat getoeter was zo verschrikkelijk sneu... Ze worden nu ook wat actiever dus ik heb het idee dat ze al niet lekker waren toen ze hier kwamen, maar ik mis gewoon aan ervaring om dat snel op te merken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:50

Als je veel wil leren (en serieus iets kan/wil doen met de tips die je online krijgt), raad ik je aan om je aan te melden op wat rattenforums... :) Ik heb ook relatief onervaren (heb nu ruim een jaar ratjes)... maar ik leer heel veel... van mijn ratjes zelf, maar ook heel veel van de mensen op de forums... :)

Op sommige forums worden de tips/opmerkingen wat minder tactisch gebracht zeg maar, maar je moet maar in gedachten houden dat men alleen maar het beste voor heeft met je ratjes en het zeker niet altijd rottig/persoonlijk bedoelt... :)

En ik leer ook veel van MirandaNH... :D

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:08

Sorry dat ik zoveel vraag maar zou de andere rat snel nieuwe vriendjes hebben daar :o ?
Ja ik maak me best wel druk om die dingen..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:05

Ik lees er al wel mee maar ik vind ze echt wel fanatiek...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:26

ja, dat klopt... ze zijn soms een beetje als de extremen onder de naturals... maar ik zeg altijd maar "Ik ben geen natural, geen normal... maar een logical"... en dat wil ik in de rattenwereld ook zijn... een "logical"... :)

Ik heb in ieder geval nog niet genoeg kennis om zelf te oordelen, dus ik volg eerst wel het advies op van de mensen daar... zij zitten tenslotte al jaren "in de ratten"... :)

Sophie: een intro kan heel makkelijk en snel gaan... maar het kan ook langer duren.. ik heb intro's meegemaakt die een paar weken duurden, maar ik heb ook een intro meegemaakt die met een uur (!) bekeken was :D Dus het is ook afhankelijk van je ratje of hij snel vriendjes heeft in de opvang :)

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:04

Ik heb me net ook aangemeld op het forum van ratten.nl. Alhoewel ik daar net als hier meer een meelezer zal zijn, haha. Ik kan ook niet op tegen al die echte ratten experts. En nog even een vraagje, misschien een hele domme, maargoed, is het mogelijk dat er uit 1 nestje verschillende soorten komen? Ik heb namelijk een rat met gladhaar, en eentje die best wel borstelig en krullerig haar heeft... Er werd mij verteld dat het zusjes zijn. Maar ik begin toch een beetje te twijfelen!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:09

@Dagmar: ja hoor dat kan heel goed :j

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:20

Dagmar: dat kan idd... mijn nieuwe rittens, Gloria en Geisha zijn ook zusjes... Gloria is rex en Geisha is gladhaar :)

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:21

Hoi hoi, ik wil ook even mijn ratjes laten zien!
Ik heb 5 mannen, waarvan 1 gecastreerd. Ze heten Danny, Floris, Bram, Max en Sam (de laatste 3 zijn broertjes, 2 rex, en 1 gladhaar kan dus inderdaad uit 1 nestje!)

Afbeelding
Allemaal.

Afbeelding
Bram, rex behaard.

Afbeelding
Bram en Max de rexjes.

Afbeelding
Floris.

Afbeelding
Sammy.

Afbeelding
Afbeelding
Danny, gecastreerd.

Leuke ratjes allemaal hier!!!

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:50

Wat een schatjes Chihiro! :) en bedankt voor de antwoorden, ik ben echt onervaren. :o

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:56

wat een leukerds, ik blijf rexvacht echt wel leuk vinden

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:35

CHIHIRO! Waar heb je NoFace gelaten D: anyhow, welkom, leuke ratten zeg! Vind die rexjes wel leuk, maar is het met rexjes net als met nakies niet wat lastiger om te zien of ze ziek zijn bijv. Je merkt dan toch minder snel als de vacht raar doet ofzo lijkt me?

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:43

Klopt, dat kan je idd minder goed zien. Waar je bij rexjes ook op moet letten is dat hun haartjes bij de ogen etc er niet in gaan groeien. Je moet ze dus iets beter in de gaten houden ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:49

Aw doe maar gladharigen hoor :=

Garpjes zijn wakker maar vertikken het om uit hun huis te komen. Luie donders. Wel tot 3 uur s'nachts herrie zitten maken en zitten bedelen. Pfff

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:51

ik vind ze allemaal leuk <3 die van mij zijn ook rexjes als ze net uit bed komen, haha :+