Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:[NM] Hoge kosten dierenartsen en buitenlandse investeerders
Ik heb hier laatst een topic over geopend
Het is logisch dat nagels knippen geld kost als je het door de dierenarts laat doen, die tijd is niet gratis.
Tevens hier de afgelopen maand erg veel geld kwijt aan de dieren.
Konijnen: 134€ 2 inentingen
Kat 1: 420€ röntgen/2 kiezen trekken/Giardia test
Paard: 350€ visite/ 2 dozen maagzweer medicijnen
Kat 2: 120€ titer bepaling/zak dieetvoer
Kat 2 moet nog 2 kiezen laten trekken en ingeënt worden
Kat 3 moet ook nog ingeënt
kiki1976 schreef:Allergietest
Ze vertelde dat het bloedonderzoek rond de €300 zou zijn, nou dat bleek € 455 te zijn, dan betaal je nog apart bloedafname en consult
Whizz schreef:Het is ook een vrije markt dus iedere praktijk kan zelf de tarieven bepalen, het kan zomaar dat dit bij door investeerders overgenomen praktijken voor een prijsstijging heeft gezorgd.
Prijzen vergelijken loont best!
tienus63 schreef:Paar jaar geleden kat met verbrijzelde poot.
Toen naar andere veearts gegaan dan onze vaste omdat ze daar wat meer apparatuur hebben.
Opties, door naar tweede lijn voor operatie a €1700,-
Of spalken en bench rust.
€80,- foto, consult en na controle.
Paar jaar later breekt ze weer wat. Dat was een simpele breuk.
Plaatje er in laten zetten, nog geen €160,-
Dit was wederom bij deze kliniek.
Deze heeft landbouwhuisdieren en gezelschapsdieren.
Vogel van mijn moeder had pootje gebroken.
Die is naar een vogel arts gegaan in Emmen. Sterkliniek.
De kosten vielen daar ook reuze mee. Maar toen we hen belden voor afspraak wel meteen naar de kosten geïnformeerd.
Spoed consult kostte toen €42,50. Kosten voor de foto, sedatie en spalk vielen erg mee.
Vogel had spalk verwijderd. Dus we moesten nog een keer terug. Mijn moeder was nog geen € 300,- kwijt aan deze vogel arts. Drie keer daar geweest.
Hettieheks schreef:kiki1976 schreef:Allergietest
Ze vertelde dat het bloedonderzoek rond de €300 zou zijn, nou dat bleek € 455 te zijn, dan betaal je nog apart bloedafname en consult
Maar dan zijn dat met name kosten voor het lab denk ik? Vorig jaar ook een uitgebreide allergie test laten doen bij een hond. Jammere wat ik vind is dat ze dan ook voeding mee nemen maar die is helemaal niet betrouwbaar. Daar worden we dan echter niet goed over geïnformeerd… enkel bij doorvragen en die hebben wij dan dus ook niet laten doen. Ik zal de factuur eens opzoeken
Marije_jiplover schreef:Jij kunt zelf stil staan en je adem inhouden.
Dieren moeten op een bepaalde manier gefixeerd worden en dan moet er op het juiste moment afgedrukt worden, omdat je dat bij voorkeur doet als het dier volledig is ingeademd (geen bewegingsomscherpte).
Daarvoor moet tenminste 1 iemand, soms zelfs 2 personen hier dier vasthouden. Dan heb je dus voor 1 foto al tenminste 2, mogelijk 3 mensen nodig, wat een deel van de extra kosten kan verklaren (bij mijn tandarts is er 1 persoon bezig met een röntgenfoto van mij maken).
Brainless schreef:Waarom is een foto van een paard thuis soms maar 1/3 van de prijs van een kat?
Daar ging het mij om, soms moesten ook 2 mensen de kat vasthouden voor de enting (die assistent is sowieso al aanwezig, of ze nu moet helpen of niet), en voor de echo kreeg mijn hond toentertijd een roesje waardoor hij mooi stil lag.
Dat kan evt ook voor een foto.
Maartje1990 schreef:Ik denk dat sommige mensen zich niet beseffen dat dierenarts de slechts betaaldr universitaire opleiding is?
Begrijp me niet verkeerd als ik hoge rekening op hoge rekening zou krijgen van mijn dierenarts en pech op pech zou ik denk ik ook flink moeten slikken.
CharleyT schreef:Maartje1990 schreef:Ik denk dat sommige mensen zich niet beseffen dat dierenarts de slechts betaaldr universitaire opleiding is?
Begrijp me niet verkeerd als ik hoge rekening op hoge rekening zou krijgen van mijn dierenarts en pech op pech zou ik denk ik ook flink moeten slikken.
En dat weten studenten diergeneeskunde niet als ze aan de studie beginnen??