Nieuw familielid zoeken - ben ik nu gek ?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sasja0705
Berichten: 2068
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Nieuw familielid zoeken - ben ik nu gek ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 13:29

Even een update van mijn kant, het nieuwe familielid kwam sneller als verwacht.
Geen reu, nog net geen puber wel weer Tervuerense herder en... oeps gratis ook nog :D

Waarbij ik voor haar zonder het gezicht te vertrekkeb ook de volle mep betaald had (wat wij eigenlijk verwacht hadden)

Ok, nu het verhaal: 4 jaar geleden had ik eens contact met een fokker over een herplaatser.
Dat teefje werd het toen niet, want geen klik met Léon.
Nou stuurde mij manlief van de week een website door en laat dat nu deze fokker zijn.
Stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of zij toevallig weer "iets" in de aanbieding hebben.
En ja, maar alleen teefjes.
Dit is een fokker, die als er iets is, zijn gefokte honden terug neemt om handel en asiel te vermeiden.
Ze blijven dan gewoon daar of hij vind iemand die een herplaatser wil.
Actief gaan ze niet op zoek naar nieuwe baasjes, dus het gaat via via of even zoals mijn telefoontje.

Gisteren was het zover... wij hadden de vrije keuze uit 6 dames , leeftijden tussen de 11 maanden en 8 jaar (laatste waren 2 teefjes die wegens ziekte baas uit Noorwegen terug kwamen)
Veel tijd genomen, alle ongedwongen leren kennen en mij trok de jongste telg van 11 maanden het meest en ook van haar kant... gewoon ook tijdens het wandelen altijd naar mij toe.
En ook niet onbelangrijk: fokker heeft ook Katten, dus alle honden zijn bekend hiermee.

Terug, met zijn vieren (de fokkers, manlief en ik) met een bakje koffie brainstorming... want eigenlijk wilde ik rationel gezien dus geen "pup" bijna puber, die nog compleet blanco was ... maar daar had het teefje dus een ander mening over, want zij plakte gewoon, haha.
Dus knoop doorgehakt en manlief wilde het "financiële " graag afhandelen.
Niet dus.
Onze gegevens en het belofte voor goed thuis (en als er iets zou zijn, gebeuren, dat zij dan weer terug gaat) waren genoeg .

Ok,zal wel mee spelen, dat hun ook van ter voren naar ons geïnformeerd hadden bij Léon's fokster :)


En nu komt het "zweverige" van het verhaal... in haar pedigree zijn beide lijnen van Léon vertegenwoordigd.
Dus kennelijk had het zo moeten zijn...

En als kers op de taart : onze oude doos is ook weer " tot leven gebracht" want Esra moet nu opletten wat het kleine grut zo doet... oh en als puber in de wei rent- moet zij natuurlijk ook, haha

anca

Berichten: 1804
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 13:45

Wat ontzettend fijn. *\o/*

Veel plezier met elkaar.

DuoPenotti

Berichten: 30106
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 13:49

Wat een mooi verhaal geworden nu.
En zo heeft het precies moeten zijn :j
heel veel geluk en plezier met haar.

Maar ik snap je OP helemaal.
Mensen kunnen om wat voor reden ook niet meer voor hun dier zorgen. Meestal gebrek aan eigen kennis en moet het dier met spoed weg maar willen wel de hoofdprijs. Ipv dat ze blij zijn dat het diertje een fijn huis krijgt wat ze zelf dus niet konden bieden.

Wij hebben ook opvangers gehad in het verleden. Maar betalen, nee. Bij eentje genoeg DA kosten aan gehad omdat de vorige eigenaar haar zo verwaarloosd had, dan zou ik nog moete betalen ook.... dies gek.

anca

Berichten: 1804
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 13:49

En ik houd wel van zulke verhalen. Dat had ik ook bij mijn laatste 2 honden. Die lieten gedrag bij mij zien waarvan de eigenaar helemaal versteld stond.
Bv de laatste kroop bij mij op schoot terwijl hij bij anderen die kwamen kijken alleen maar achter in de tuin in de bosjes bleef liggen.
Dus veel geluk gegund hoor

sasja0705
Berichten: 2068
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Nieuw familielid zoeken - ben ik nu gek ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 14:23

Dankjewel jullie!
Ik sta zelf ook nog helemaal perplex .
Bij deze madame langsnuit, aka plak-kont ,officieel "Tootsie " ( maar dat heb ik al verkracht naar Toet-toet)in kwestie:

Afbeelding