Gefeliciteerd! Ik zie dat er ook een paar wat de lichtere kleuren hebben? Wij zitten ook aan dit ras te denken (hebben nu een husky en bordercollie). Alleen het jagen moet je rekening mee houden, maar dat hebben we nu ook met de husky. Ik werk veel thuis en zijn altijd van plan om 2 honden te hebben en niet 1 alleen.
Van
Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-22 14:40
Er zijn 5 wolfsgrauw als papa 2 zwart als mama 1 zwarttan En 1 is of heel donker wolfsgrauw of licht zwart(seal)
Het jagen valt bij de meeste Tamaskan wel mee(al heb je er ook tussen zitten die wel flink jagen). Die van mij gaan alleen ergens achteraan als ze het toevallig tegen komen. Ze zijn ook wel terug te roepen omdat ze vrij veel herderbloed hebben.
Ik heb wrs nog 2 reutjes beschikbaar
Fokker321
Geplaatst: 02-09-22 15:02
Van schreef:
Er zijn 5 wolfsgrauw als papa 2 zwart als mama 1 zwarttan En 1 is of heel donker wolfsgrauw of licht zwart(seal)
Leuke verdeling van kleurtjes! Is wolfsgrauwe het doel om te fokken?
Volgens de rasstandaard zijn er 3 kleuren toegestaan. Wolfsgrauw, roodgrauw en zwart grauw. Wolfsgrauw en roodgrauw zijn inprincipe hetzelfde, roodgrauw is wolfsgrauw met een roder tintje Zwartgrauw kan donker wolfsgrauw zijn, zwarttan of zwart(dominant of recessief) zolang er maar een agouti patroon te zien is. Dit valt bijvoorbeeld ook onder zwartgrauw: Roeks broer Eli
Maar er wordt niet streng op kleur geselecteerd gelukkig. Met fout kleurtjes mag je gewoon fokken.
O als ik toch de tijd eens had dan was ik er wel een komen halen Weet nu al dat ik de komende tijd ga genieten van al je updates!
DanielleB
Geplaatst: 02-09-22 17:14
De wolfsgrauw houden we van! Weet alleen niet of het handig is om nu een 4e hond er bij te nemen... Maar volgens mij zijn er niet zo veel nestjes per jaar toch?
Hebben jullie ook plannen om over een paar jaar nog een nestje te nemen? Dan wil ik wel een wolfsgrauw toefje haha!
Ik hoop volgend jaar een nestje te doen met Roek haar dochter Vos. Wanneer we daarna weer een nestje plannen weet ik niet. Een derde nest voor Roek gebeurt alleen als ik een echt interessante reu vind. En een eventueel 2e nest met Vos zal sowieso pas 2 jaar na haar eerste nestje zijn.
9! Wow zeg, een hele klus voor moeders! Prachtig om te zien, gefeliciteerd!
Van
Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-22 16:02
We hebben een zonnebloem thema uitgekozen. Als ode aan hun opa Ravi. Ravi betekent namelijk zon en hij was zelf in het Bloemen nest geboren dus zonnebloemen. Ik had trouwens echt geen idee dat er zoveel verschillende zonnebloem soorten waren
Pup nummer 1, blauw bandje Zwart reutje Morass Double Dandy