Ik had hier even terug een stipje gezet. Ik kijk ook graag naar beestjes in de tuin en mijn tuin is ook echt een bijen- en vlinderparadijsje. Ik vind het heel belangrijk dat we aan de insecten denken en een tuin dus niet helemaal bestraten. Zo jammer vind ik het altijd om te zien dat zoveel mensen een 'onderhoudsvriendelijke' tuin hebben met bijna alleen maar tegels en weinig groen.
Ik zag hier al veel mooie dieren voorbij komen. Een Koninginnenpage, wauw! Die zou ik ook wel in de tuin willen zien, maar nee, nooit tegengekomen helaas. Het Icarusblauwtje is ook prachtig, ook nooit gezien hier. Het boomblauwtje wel, die zag ik vorig jaar regelmatig nectar drinken van de Persicaria (duizendknoop). De mot hieronder is ook prachtig. Je hebt zoveel mooie mottensoorten, helaas zie je ze niet veel.
@Bootsiebob: Leuk de kolibrievlinder! Ik heb er dit jaar ook (weer) eentje gespot, deze keer in mijn kleine achtertuintje. Hij vond het kattenkruid wel wat. Helaas was hij weer weg toen ik met de camera kwam voor een filmpje. Voor een foto was het licht niet zo. Maar ja, wie weet zie ik er dit jaar nog eens eentje.
Ik maak graag macrofoto's van de bloemen én de dieren in de tuin. Eén van de favoriete insecten om te fotograferen: lieveheersbeestjes!
Met deze foto was ik wel blij Ik heb er nog meer, maar nog niet allemaal uitgezocht en ook een groot deel mist de scherpte op de juiste plek (ze zitten ook niet stil zeg!).
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 01-08-22 11:04
Er zitten momenteel hele grote wespen in de val. Ze komen pas naar de val toe als er al gewone wespen en ook vliegen inzitten. Is dit de Europese hoornaar? Hij is echt groot, veel groter ook dan de andere wespen. Een Aziatische lijkt het mij niet te zijn omdat zijn pootjes niet geel zijn. Van de Aziatische weet ik dat deze weggehaald moet worden, maar bij de Europese is dat toch niet zo of wel? Tot nu toe ervaren we er geen last van dus alleen als dat beter is voor de natuur zou die van mij weg hoeven. Al heb ik geen idee waar het nest zit
Dank je En die zijn geen gevaar voor de andere insecten toch? Dus lekker laten zitten.
oomens
Geplaatst: 01-08-22 11:28
DuoPenotti schreef:
Dank je En die zijn geen gevaar voor de andere insecten toch? Dus lekker laten zitten.
Die eten allerlei andere insecten. Tenminste, hun larven doen dat. Ze hebben het alleen niet zo specifiek op (honing)bijen gemunt als hun Aziatische verwanten.