Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Mindim schreef:
Gesmokkeld dus? Of kijkt de douane weg.
Douane ? Welke douane. Ze komen in minivans , busjes en daar worden ze met meerdere pups in een vervoersbox gepropt. Daarvan kunnen er heel veel in een busje. Ze calculeren het gewoon in, voor elke bus die word gevonden rijden er 25 zo de grens over. EU is leuk maar open grenzen niet.
Femke succes , we zullen je topic volgen en niet verder over de broodfok hebben .
kimmie261 schreef:Sta je ervoor open om bv in Duitsland te kijken?
Hier is een nestje met de rassen die je zoekt , denk ik ...
[ Afbeelding ]
Sheltie x border colliexkleine schnautzer mix
(https://www.deine-tierwelt.de/kleinanze ... a84698051/ )
Femke_Tweety schreef:Ik zoek echt in de groep veedrijvers/herders, en dan daar de zachte tak van.
Sheltie, border, schot korthaar, die richting zeg maar.
Ik krijg stapels -lieve- pb's maar met allerlei rassen die echt niet in de buurt komen.
Hoe lief en geweldig ieder zijn eigen ras ook vindt, Jack Russels, Ierse wolfshonden en husky's passen gewoon echt níét.
Ik wil in de toekomst mogelijk de obedience wedstrijden weer in. Dat is wat bij mij past, dus de extreem baasgerichte honden die graag mét en vóór hun baas wat doen.
Niet eens per se voor de wedstrijden, maar dat type hond ligt mij gewoon het beste
Overigens vind ik de algemene tips wel handig.
Herplaatssite van rasvereniging (indien dat bestaat) vind ik dus wel nog een goede!
anca schreef:kimmie261 schreef:Sta je ervoor open om bv in Duitsland te kijken?
[ Afbeelding ]
Als dat de ouders zijn op de foto dan is het een andere kruising
anca schreef:kimmie261 schreef:Sta je ervoor open om bv in Duitsland te kijken?
[ Afbeelding ]
Als dat de ouders zijn op de foto dan is het een andere kruising
Hutcherson schreef:Als je een klik wilt voelen dan is dat heel erg lastig met een pup.
Wij hadden een fokker op het oog, al heel lang. Die had ineens het bericht dat haar teefje gedekt was en dat het gelukt was. Bericht gestuurd en kennis gemaakt met hen om te kijken waar de pups zouden opgroeien en hoe zij zijn als mensen en of ze bij ons passen (de fokker geeft toch de eerste opvoeding mee).
Dat klikte. Toen de pups geboren waren kregen we bericht en fotos. Bijna elke dag updates. Met drie weken mochten we kennis maken. Ik had op foto 1 al een voorkeur. Gewoon een gevoel.
Tijdens kennismaking werden alleen de reutjes bij ons gezet om de keuze makkelijk te maken (we wilde graag een reu). Taupe, oranje en blauw waren voorkeur. De mensen die tweede keus hadden hadden voorkeur voor blauw en dat was onze derde keus. Met vijf weken mochten komen om te kiezen. Ze trokken alle tijd uit voor ons. Het ging echt tussen oranje en taupe. En taupe trok heel erg naar ons toe en oranje liep steeds weg dus de keus was duidelijk. Dit werd ons hondje. Dit had de fokker al geedacht en was ook op foto 1 mijn voorkeur.
Gypsy schreef:Femke_Tweety schreef:Ik zoek echt in de groep veedrijvers/herders, en dan daar de zachte tak van.
Sheltie, border, schot korthaar, die richting zeg maar.
Ik krijg stapels -lieve- pb's maar met allerlei rassen die echt niet in de buurt komen.
Hoe lief en geweldig ieder zijn eigen ras ook vindt, Jack Russels, Ierse wolfshonden en husky's passen gewoon echt níét.
Ik wil in de toekomst mogelijk de obedience wedstrijden weer in. Dat is wat bij mij past, dus de extreem baasgerichte honden die graag mét en vóór hun baas wat doen.
Niet eens per se voor de wedstrijden, maar dat type hond ligt mij gewoon het beste
Overigens vind ik de algemene tips wel handig.
Herplaatssite van rasvereniging (indien dat bestaat) vind ik dus wel nog een goede!
Ja vandaar ook dat ik het ras noemde, ze drijven weliswaar geen schapen maar werken in de eendenkooi. En idd extreem baasgericht.