Wij verhuizen binnenkort naar een huis met veel ruimte en een tuin ipv een appartement. Eerst verbouwen en dan willen we op zoek naar een puppy. We zitten te kijken naar nestjes maar ook naar adoptiehondje. Ik ga het topic volgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Skippy01 schreef:liespower94 schreef:Hoihoi!
Mijn vriend en ik willen ook graag binnenkort een puppy of adoptiehondje.
We verhuizen over 2 weken naar een nieuw groot huis vanuit een klein appartement.
Maar nu is eerst de vraag; wat voor hond?
We hebben al het geduld en tijd dus echt haast hebben we niet.
Wat we fijn vinden is een hond die overal mee naartoe mag, lekker meegaat het bos in, mee naast de fiets maar ook naast onze werkplekken ligt.
Dus de zoektocht mag beginnen, ik heb er veel zin in
Als je een hond wil die overal mee naartoe kan / mag (binnen het redelijke) zou ik vooral niet té groot gaan, geen rassen die mogelijk sneller agressie tonen naar andere honden en / of geslachtgenoten, en een hond waarbij recall enigszins ok is
(zo ken ik veel terriers die het liefst honden van hetzelfde geslacht opeten - dan ben je al heel gauw niet meer welkom met je hond hoor haha, en hebben veel primitieve soorten een gebrekkige recall - bij dat laatste spreek ik inmiddels uit behoorlijke ervaring
)
Hoeveel energie vind je ok? Welke vacht heeft je voorkeur? Heb je een voorkeur voor formaat?
Altijd leuk he, om daar alvast over na te denken
lies_sparkle schreef:Bedankt voor al je behulpzame vragen!
Ik wil wel graag een middel tot grote hond, we hebben een grote auto en ook een giga huis waarbij we beide thuis werken (ook na Corona) en er dus veel aandacht en tijd is voor een hond.
Inderdaad, liever niet agressief in karakter naar andere honden of mensen. Verder is er natuurlijk veel te trainen maar in de basis een hond met een 'positief denkend brein'.
Qua energie heb ik liever te energiek dan te weinig. Ik vind het leuk om met de hond te gaan hardlopen, wandelen, fietsen, kickbiken, dog agility, etc. Ik ben zelf ook altijd actief en ik vind het leuk als een hond erbij mee gaat!
Qua vachtlengte, kleur, etc. maakt mij niks uit. Ik stofzuig desnoods wel een rondje extra
Coalizione schreef:Wij gaan volgend jaar als we gaan verhuizen ook op zoek naar een hond/pup, we weten alleen echt nog niet zo goed wat bij ons past. Het liefst geen kleine hond en niet langharig. Het liefst een middel tot grote hondMams werkt thuis dus kan de hele dag bij de hond zijn, ze vind lang wandelen geweldig en wij vinden wandelen ook leuk & we hebben een erg grote achtertuin.
Heeft iemand inspiratie? Wij dachten zelf aan een labrador, vizsla, maar weten zelf niet nog meer..
Coalizione schreef:Wij gaan volgend jaar als we gaan verhuizen ook op zoek naar een hond/pup, we weten alleen echt nog niet zo goed wat bij ons past. Het liefst geen kleine hond en niet langharig. Het liefst een middel tot grote hondMams werkt thuis dus kan de hele dag bij de hond zijn, ze vind lang wandelen geweldig en wij vinden wandelen ook leuk & we hebben een erg grote achtertuin.
Heeft iemand inspiratie? Wij dachten zelf aan een labrador, vizsla, maar weten zelf niet nog meer..
Letsdunit schreef:Ik ben al weken verlieft op een hondje in Noord Spanje maar zie helaas door de Corona geen kans om hem naar Nederland te halen. Hij wordt particulier aangeboden dus helaas ook geen stichting met transport ofzo.
fjord_brucht schreef:Wat ook lastig is. Een ander huis zoeken voor je hond.. ik heb hier nu een kruising boerenfox x chihuahua van 2 jaar waar we een ander huis voor zoeken. Had hem ook op Facebook staan op zo'n herplaatsing site. Maar daar weer heel snel van afgehaald. Vond dat zo dood eng. Bang om hem bij de verkeerde mensen te plaatsen.
Het is een schat van een hond maar hier niet op zijn plek
anjali schreef:fjord_brucht schreef:Wat ook lastig is. Een ander huis zoeken voor je hond.. ik heb hier nu een kruising boerenfox x chihuahua van 2 jaar waar we een ander huis voor zoeken. Had hem ook op Facebook staan op zo'n herplaatsing site. Maar daar weer heel snel van afgehaald. Vond dat zo dood eng. Bang om hem bij de verkeerde mensen te plaatsen.
Daar moet je gemakkelijk een nieuw baasje voor vinden, tenminste als hij geen al te ernstige gedragsproblemen heeft.Er is momenteel heel veel vraag naar honden zoals deze.Je zou iets als een wederzijdse proefperiode kunnen doen?
fjord_brucht schreef:Wat ook lastig is. Een ander huis zoeken voor je hond.. ik heb hier nu een kruising boerenfox x chihuahua van 2 jaar waar we een ander huis voor zoeken. Had hem ook op Facebook staan op zo'n herplaatsing site. Maar daar weer heel snel van afgehaald. Vond dat zo dood eng. Bang om hem bij de verkeerde mensen te plaatsen.
pillow schreef:fjord_brucht schreef:Wat ook lastig is. Een ander huis zoeken voor je hond.. ik heb hier nu een kruising boerenfox x chihuahua van 2 jaar waar we een ander huis voor zoeken. Had hem ook op Facebook staan op zo'n herplaatsing site. Maar daar weer heel snel van afgehaald. Vond dat zo dood eng. Bang om hem bij de verkeerde mensen te plaatsen.
Hoe groot is hij en heb je ms een foto? Misschien wel wat voor mij.
noox schreef:@flux, wat leuk! Ik denk dat er best wat honden in je eisenlijstje passen, labrador is misschien net wat te groot maar zou wel passen. Retrievers en herders zijn beide wel rasgroepen die passen denk ik. Dan is het daarna toch ook wel grotendeels voorkeur en honden ontmoeten.
turtlelito schreef:Er zitten hier wel een aantal kenners volgens mij.... Zoals eerder gezegd denken we nu aan een Leonberger, maar wellicht zijn er ook nog andere opties die wij niet bedacht hebben?
We zoeken een grote hond (zeg boven de 35 kg), langharig, zonder al te veel jachtinstinct (we willen graag dat hij op het erf blijft nl), en bovenal vriendelijk tegen mens en dier. Hij mag natuurlijk gewoon binnen, maar we wonen buitenaf en zijn vooral in de zomer in onze vrije tijd heel veel buiten aan de gang, dus handig als hij een beetje erfvast is. Geen blaffer, waken bij onraad mag natuurlijk, maar is geen must. Verder is gezondheid van groot belang, omdat je bij de grotere hondenrassen toch al meer kans hebt dat ze niet heel oud worden natuurlijk. Iemand nog ingevingen?
turtlelito schreef:Er zitten hier wel een aantal kenners volgens mij.... Zoals eerder gezegd denken we nu aan een Leonberger, maar wellicht zijn er ook nog andere opties die wij niet bedacht hebben?
We zoeken een grote hond (zeg boven de 35 kg), langharig, zonder al te veel jachtinstinct (we willen graag dat hij op het erf blijft nl), en bovenal vriendelijk tegen mens en dier. Hij mag natuurlijk gewoon binnen, maar we wonen buitenaf en zijn vooral in de zomer in onze vrije tijd heel veel buiten aan de gang, dus handig als hij een beetje erfvast is. Geen blaffer, waken bij onraad mag natuurlijk, maar is geen must. Verder is gezondheid van groot belang, omdat je bij de grotere hondenrassen toch al meer kans hebt dat ze niet heel oud worden natuurlijk. Iemand nog ingevingen?