Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:Jij bent wel veel tegen he.... Ik zag je ook al in het pelletkachel topic
Ik heb geen haan, ik heb kippen die nauwelijks broeds worden dus als ik wat wil komt het uit de broedmachine. Niks mis mee hoor, gezonde sterke kuikens... Dat jij er niks mee hebt betekent niet dat het niet goed is natuurlijk
Pareltjes schreef:Billy schreef:Jij bent wel veel tegen he.... Ik zag je ook al in het pelletkachel topic
Ik heb geen haan, ik heb kippen die nauwelijks broeds worden dus als ik wat wil komt het uit de broedmachine. Niks mis mee hoor, gezonde sterke kuikens... Dat jij er niks mee hebt betekent niet dat het niet goed is natuurlijk
Excusé dat ik een mening heb....Zelf kan nadenken en dus niet als een kip zonder kop ( om even ontopic te blijven ) de meute achterna loop. Het idee dat jij niet met mij eens bent impliceert niet automatisch dat Jij dus gelijk hebt. Gevalletje pot verwijt de ketel.
Ik kweek al jaren kippen voor TT en als ik bij de “ collega’s “ kijk is het uitkomst percentage én overlevings aantal aanzienlijk hoger per ingelegde aantallen. Daarnaast is er nog iets als dieren welzijn en in dat opzicht is onder de hen is toch zeker beter. Maar dan moet je geduld hebben tot het weer het toelaat, genoegen nemen met kleinere aantallen en investeren in goede broedhennen en vrije uitloop.
Ik ben in iedergeval blij dat er binnen onze vereniging langzaam een omslag plaats vindt.
n_twinkel schreef:Hier ook aan het uitbroeden. Doen al jaren in het voorjaar om en nabij de 20 eieren in de machine. Als ze goed gaan uitkomen dan verwachten we Australiër zwart, blauw en khaki.
We hebben niet zo’n dure machine, maar deed het de afgelopen jaren prima. Helaas op dit moment flink aan het stoeien met de luchtvochtigheid, hij dipt af en toe fors, hoop dat het nog goed komt met de eieren.
Op welke luchtvochtigheid broeden jullie de eerste termijn en daarna tijdens de uitkomst?
robert45 schreef:n_twinkel schreef:Hier ook aan het uitbroeden. Doen al jaren in het voorjaar om en nabij de 20 eieren in de machine. Als ze goed gaan uitkomen dan verwachten we Australiër zwart, blauw en khaki.
We hebben niet zo’n dure machine, maar deed het de afgelopen jaren prima. Helaas op dit moment flink aan het stoeien met de luchtvochtigheid, hij dipt af en toe fors, hoop dat het nog goed komt met de eieren.
Op welke luchtvochtigheid broeden jullie de eerste termijn en daarna tijdens de uitkomst?
Niet druk maken om de vochtigheid. Tijdens het broeden een vochtigheid van 30/40 procent is zat. Pas bij het uitkomen wat water in de machine. Tijdens het uitkomen 65 procent is prima. Een hoop problemen tijden het uitkomen komen voort uit teveel vocht tijdens het broedproces.