Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Vanmiddag worden er wat eitjes meegenomen. Het zouden eieren zijn van een man/vrouw combinatie als het goed is. Tenminste dat is de huidige eigenaar gezegd door de vorige eigenaar. Dat zou mooi zijn omdat ik graag man/vrouw heb. Zo niet dan mag ik nog maanden wachten op het uitkomen
![]()
Voor de ervaren mensen is 1 man op 2 vrouwen te doen? Of 1 op 3. Meer wil ik er absoluut niet. Voorkeur is max 3.
Zoolgangster schreef:Let er op dat ze eenmaal uitgekomen, om de paar weken vervellen en goed de ruimte moeten hebben daarvoor, oftewel, de bak moet hoog genoeg zijn.
Heb dit jaar een flappentak dame in huis gehad, ze groeien snel, en een faunabox durfde ik niet aan, het werd een aquarium bak en ik heb inmiddels ook 2 netcages om maar voldoende ruimte te hebben want mevrouw heeft eitjes gelegd.
muzzy17 schreef:Zoolgangster schreef:Let er op dat ze eenmaal uitgekomen, om de paar weken vervellen en goed de ruimte moeten hebben daarvoor, oftewel, de bak moet hoog genoeg zijn.
Heb dit jaar een flappentak dame in huis gehad, ze groeien snel, en een faunabox durfde ik niet aan, het werd een aquarium bak en ik heb inmiddels ook 2 netcages om maar voldoende ruimte te hebben want mevrouw heeft eitjes gelegd.
Het is ook alleen tot de 1e/2e vervelling dan gaan ze het terrarium in. Staat al aardig ingericht klaar. Nu nog tot februari wachten waarschijnlijk
karuna schreef:Eucalyptusjes heb ik. Roos staat elders nog in blad, grote klimrozen. Veel bramen in de bossen hier ook. Brandnetel ook gevonden. Alleen ik kan nergens vinden of vlinderstruik kan. Daar heb ik genoeg van en nog steeds vol in blad nu, klimop kunnen ze dat aan?
karuna schreef:Ah de indische at ze wel. Deze dus niet. Hoe kan ik er achter komen of vlinderstruik gaat of niet? Er is zo weinig info, voor de zomer genoeg te vinden hazelaar staat elders fruithout zelf en elders en het bos staat vol beuk berk en eik. En ik heb zelf frambozen en ook die staan in het bos hier
Pepperrr schreef:karuna schreef:Pepperr heb je een link ernaar? En wat is de reden dat je ze niet meer hebt?
Zal hem even zoeken!
Edit: [BB-ITP] Meet Extatosoma Tiaratum!
De vrouwtjes werden op een gegeven moment best agressief als ik het hok wilde verschonen en ze er dus uit wilde halen. En dan gaan ze slaan met hun achterpoten en achterlijf. En met die stekels is dat niet bepaald fijnDurfte ze op een gegeven moment niet meer op te pakken, en iemand anders wilde ze graag hebben, dus heb ik ze aan haar gegeven
karuna schreef:Het hangt af van of het vrouwen eitjes zijn of door een man bevrucht, deze eitjes zijn afkomstig van een man/vrouw combinatie. Die doen er tussen de 4 maanden en 6 maanden (maar meestal 6) over, januari is maand 6. De vrouw eitjes doen er tussen de 10 maanden en een jaar over.
Ik zal uit moeten gaan van waar de eitjes als eerste vanaf komen dat de uitkomst maand zal moeten kloppen. Zo niet wacht ik langer
karuna schreef:![]()
ah ach arm klein ding. Uitgedroogd door gebrek aan water en voedsel? Niet te redden meer?
Als de rest ook snel uitkomt dan weet je misschien genoeg.
Hier is het inrichtingspul wat ik online had gekocht inmiddels bezorgd. Mooie stevige goed steriele dikke stok en het leuke kronkelhout. Veel vasthoudt puntjes en de stok is handig daar kan ik dingen aan vast draaien. Eigenlijk bedoeld om daarmee de zitstok te bevestigen maar ik ga hem omgekeerd gebruiken en de klem gaat als voedeltak ondersteuner dan wel (nep) plant klim constructie dienen.
Het idee is om een soort hangbrugjes te maken aan de bovenkant van het verblijf zodat ze altijd voldoende hoge hang/vervelplek hebben. Van minstens 50 cm van de bodem af.
De rest zal ik moeten wachten tot een plantenzaak weer open is. Die heeft veel echte tilandsias en andere luchtwortel planten meest en een keur aan zijden nep hangplanten.
karuna schreef:Arme uk![]()
Ik heb jarenlange ervaring met voliere inrichten met grasparkieten en ook mijn kippen later wilden graag stevig zitten. Ik heb daar geleerd dat beter te dik dan te dun aanbieden. Daarnaast beleef ik er lol aan dingen te bedenken. Het zijn "maar"insecten maar ook zij hebben recht er een beetje knap bij te zitten. En het oogt leuker ook nog.
De dikke stok is bedoeld voor papegaaiachtigen als natuurlijke zitstuk. Het bevestigingspunt kan ik mooi gebruiken om eea mee vast te klemmen. Ik hoop in het bos nog wat takken te vinden die ik kan gebruiken voor de twee U vormen waartussen ik de brug kan maken ipv de latten die ik nog heb.
Geen idee of dik touw een optie is of ze daar gebruik van maken om te klimmen en aan te vervellen. Ik heb geluk dat ik op ander adres een hoge klimroos kan kaalmaken in fases. Misschien zit daar nog een knappe dikke gevorkte tak bij.
Inmiddels besloten winkelopening niet af te wachten en heb wat planten besteld.had echte nodig voor de slaapkamer beneden. Oa graslelie (mogen ze dat eten, die zijn gemakkelijk te vermeerderen?) en varen. Meteen twee tilandsias op drijfhout besteld. Of voor mezelf of voor binnen het verblijf. En een zijden orgidee met een mooie hoogte. Geeft ook wat kleur en mogelijk klimbaar weer.
Ik zit alleen op hete kolen. Verblijf heeft wat vertraging opgelopen. Het liefst zet ik de eitjes daarin. Dan hoef ik met uitkomen ze niet te handelen hopelijk. En kan ik ze meteen eten aanbieden zoals jij hebt gedaan.