Bokkers met Australian labradoodle?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:41

Janinevv schreef:
Kiwitje onze hond labrador rook je ook niet veel! Kwam denk ook door zeer goed kwaliteit voer. Dat deden we vanwege zijn extreme vacht probleem helaas heeft geen een brok echt geholpen.

Deze was wel gesteriliseerd.

Sterilisatie en vachtproblemen staan hand in hand. Maar qua geur doet goed voer veel.
Labradors hebben een dubbele vacht. Dus ivm veel haarverlies is een hond met een ondervacht dus ook van je lijstje af te strepen. Ik zou toch eens bij wat honden met krulvacht gaan kijken. Bij fokkers dan. Bijv lagotto’s, wetters(al dan niet outcross), een airdale? en ik zou je niet blind staren over de activiteit.
Engelse staffords staan ook bekend als hoog energie hondjes en de meeste die ik ken functioneren prima met flinke bankhangdagen en met 1 wandeling van een half uur per dag(buiten plas poep momenten) zonder je huis te verbouwen.
Dus vandaar ook lekker bij fokkers kijken.

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 16:43

kiwiwitje schreef:
Janinevv schreef:
Kiwitje onze hond labrador rook je ook niet veel! Kwam denk ook door zeer goed kwaliteit voer. Dat deden we vanwege zijn extreme vacht probleem helaas heeft geen een brok echt geholpen.

Deze was wel gesteriliseerd.

Sterilisatie en vachtproblemen staan hand in hand. Maar qua geur doet goed voer veel.
Labradors hebben een dubbele vacht. Dus ivm veel haarverlies is een hond met een ondervacht dus ook van je lijstje af te strepen. Ik zou toch eens bij wat honden met krulvacht gaan kijken. Bij fokkers dan. Bijv lagotto’s, wetters(al dan niet outcross), een airdale? en ik zou je niet blind staren over de activiteit.
Engelse staffords staan ook bekend als hoog energie hondjes en de meeste die ik ken functioneren prima met flinke bankhangdagen en met 1 wandeling van een half uur per dag(buiten plas poep momenten) zonder je huis te verbouwen.
Dus vandaar ook lekker bij fokkers kijken.


Gaan sowieso bij fokkers kijken, wat voor honden hebben allemaal een dubbele vacht ? Of valt dat gewoon in te typen op google?

Denk dat me pa en broer een stoerder uiterlijk willen dan een poedel ookal kun je ze in een leuk kapsel knippen.

Die wetterhaund vind ik tof :D

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Bokkers met Australian labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:55

Onze australian labradoodle is echt een schat! Hij is nu 8.5 maand en luistert ontzettend goed, is blij, vrolijk, enthousiast en kan overal mee naartoe. Is (nog?) totaal niet angstig en heerlijk beinvloedbaar. Dus ik vind het een dikke aanrader.
Ik vind hem ook echt niet op een poedel lijken met zijn fleece vacht, en hij is echt anti allergeen. Veel mensen in onze familie zijn allergisch en ze kunnen er mee knuffelen en in zn vacht snuiven zonder enige last. Wij vinden het echt een heerlijke hond! Enige minpunt de prijs haha

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Bokkers met Australian labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:58

Ga eerst maar eens neuzen naar honden die je aanspreken en dan kijken naar vachttype en eens bij fokkers informeren en langs gaan. :)

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Bokkers met Australian labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 17:00

Maar honden die me aanspreken hebben waarschijnlijk teveel allergeen maar ik reageer echt op elke hond weer anders.

Noox ja ik hoorde dat ze extreem duur zijn ..

Stripe000
Berichten: 588
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Bokkers met Australian labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:06

Wij hebben een labradoodle. Geen officiële Australian labradoodle maar een f5 kruising poedel met labrador.
We hebben hem als herplaatser omdat vorige gezin niet om kon gaan met zijn zeer enthousiaste, actieve en aandacht vragende karakter.
Hij was 1,5 jaar toen hij bij ons kwam wonen, inmiddels bijna 5 jaar.
Het is geen makkelijke hond in de zin van snel geprikkeld, absoluut geen allemansvriend zeker niet met andere honden, hij heeft er een paar die hij wel enigszins kan waarderen.
Beetje onzeker is hij ook, vraagt om veel positieve beloning.

Daarentegen is hij ontzettend trouw en loyaal aan ons, zijn gezin.
Hij is een knuffel eerste klas en een heerlijk maatje om urenlang mee te wandelen.
Die wandelingen heeft hij ook zeer zeker nodig!
Plus nog aardig wat denkspelletjes.

Een labradoodle is geen makkelijke hond meestal, het is gewoon een hond en heeft dus beweging en veel aandacht nodig.

Qua vacht, die van ons verhaart totaal niet en mijn allergische man en dochter hebben er helemaal geen last van.

Met al zijn eigenaardigheden is het voor ons de ideale hond, een echte kameraad, met een eigenzinnig randje.
Niet geschikt voor iedereen.

Wij zijn toevallig tegen hem aan gelopen we waren niet perse op zoek naar een doodle.
Wel wilden we een hond die anti allergeen is, maar daar zijn er velen van.

Het heeft zo moeten zijn, hij is enorm op zijn plaats bij ons.

Of ik weer voor een labradoodle zou gaan? Geen idee.
Er wordt nu zoveel gefokt en er is zoveel vraag naar dat ik bang ben dat dat niet ten goede komt aan het karakter van de labradoodle .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Bokkers met Australian labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 17:08

Dankje voor je reactie !
Ben zelf ook beetje bang voor het doodle karakter het kan beetje alle kanten op.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:10

Janinevv schreef:
Maar honden die me aanspreken hebben waarschijnlijk teveel allergeen maar ik reageer echt op elke hond weer anders.

Noox ja ik hoorde dat ze extreem duur zijn ..

Aan waarschijnlijk heb je niks. Gewoon er heen en testen. Dus jezelf in zo’n hond vouwen en kijken of je reageert.

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Bokkers met Australian labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 17:16

Ja op die manier

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 18:13


Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Bokkers met Australian labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:36

Mijn broer heeft een kruising tussen een grote poedel en een bouvier. Dat is echt een super leuk beest. Wat minder zelfstandig dan een raszuivere bouvier en een stuk groter en breder dan een poedel.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:37


luuntje

Berichten: 14042
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Bokkers met Australian labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:03

Ook per ras is het afwachten wat voor individu je hond is.

Wij hebben meerdere Engelse Cocker Spaniels gehad.
En ze waren allemaal anders qua karakter.
Pretletter die we nu hebben is lief, geen allemansvriend, waaks, sportief, mijn schaduw.

Ilse_123

Berichten: 3791
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:53

KellyR schreef:
Ilse_123 schreef:
Allergie is ook heel persoonlijk.
Ik weet niet wat voor een jack Russell je tante had? Een echte of wat iedereen een jack Russell noemt? Veel terriërs zijn hypoallergeen maar dat zijn meestal die met een plukvacht, ruwharige Russels, Cairn terriërs, Snauzers ect.
Persoonlijk zou ik niet voor een poedel gaan als je het karakter van een labrador leuk vind... Een bij de Doodle kruisingen is het ook heel erg geluk hebben of de kruising hypoallergeen is en of ze het labrador karakter hebben. Er zijn wel echte fokkers van die logisch terugkruisen en alleen doorgaan met hypoallergene honden, maar je komt ook heel veel daadwerkelijke kruisingen tussen een labrador en poedel tegen en dat heeft 0 garanties. Die honden liggen qua karakter mijlenver uit elkaar. Mijn moeder is trimster en krijgt Doodles binnen met plukvachten....
Berner sennen is wel echt een hond die veel haar verliest, die gok zou ik met allergie niet maken, maar je kan het natuurlijk eerst uittesten (dat zou ik sowieso doen als je voor een hond gaat, ookal is het een hypoallergene).


Een huisdier allergie komt niet van de haren maar van de huidschilfers. Daarom krijg je jeuk als je ze aait of als je in een huis bent wat niet goed schoongemaakt wordt.

https://patientenfolders.erasmusmc.nl/f ... enallergie

Wel of niet verharen heeft daar vrij weinig mee te maken.
Op die hypoallergene huid wordt door gefokt, of het toeval is dat het gros een trimvacht heeft durf ik niet te zeggen.



Het zijn inderdaad de huidschilfers, maar er zit wel degelijk een verband tussen allergie en honden die verharen. Staat ook in je link trouwens.

Ik zou je zoekgebied uitbreiden naar ruwharige honden als je niet van de krullen houdt.
Laatst bijgewerkt door Ilse_123 op 09-12-20 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Bokkers met Australian labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 19:53

Dankje!
Langharige honden hoe zijn die qua allergie ? Huidschilfers?

Ilse_123

Berichten: 3791
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:56

Ligt ook aan het vacht type, je hebt langharige honden met redelijk wat ondervacht, zoals de golden retriever en langharige Schotse Collie. En zonder ondervacht waarbij je waarschijnlijk minder allergisch zult reageren... Maar dan zit je bij rassen als de Afghaanse windhond en die voldoet verder niet echt aan je lijstje :') .

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Bokkers met Australian labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 19:58

Hahah ;)
Bedankt voor de tips allemaal we gaan eens rustig rond kijken. En als m’n ouders toch afhaken heb ik zelf genoeg info voor de toekomst samen met mijn vriend :)

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:36

Ik heb niet het hele topic gelezen maar wil je wel even meegeven dat een hypoallergene hond niet bestaat. Een hond is een hond. En je bent allergisch voor de huidschilfers en speeksel, niet voor de haren zelf. Een hond met korte vacht of die veel verhaart verspreidt die huidschilfers meer, een hond met dichte- of krulvacht een stuk minder. Daarom heb je daar minder last van als je allergisch bent. Bij allergieën moet je altijd het ras een keer ‘testen’ om te weten hoe je erop reageert. Dus naar een fokker gaan en daar een tijdje binnen zijn, knuffelen. Dan weet je het.

Zie dit artikel voor meer informatie: https://www.organimal.nl/alles-over-de- ... gene-hond/

Mijn moeder heeft een australische labradoodle waar ze heel blij mee is. Maar met haar heb ik de hypoallergeen discussie ook vaak. Zij was vroeger ook niet allergisch voor onze huskies. Wel voor mijn honden (bearded collies) maar iemand anders die ik ken die allergisch is heeft van mijn honden weer geen last.

Nagini
Berichten: 11284
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Bokkers met Australian labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:35

Ik wil je ook meegeven iets minder naar uiterlijk te kijken en meer naar wat jullie willen voor de hond.

Ik lees een boel over hoe ze uit moeten zien en wat ze niet mogen doen.. maar veelal is dat training die je er in moet steken.
Het maakt niet uit of je een labrador, herder or jack russel hebt... als je ze niet traint om rustig in huis te zijn kunnen ze allemaal rennen als een gek.

En vergis je ook niet in labradors wilde haren. Ik ken en zie er genoeg die ware terrors zijn de eerste 2 jaar en alles opvreten, stuiteren en weet ik wat. Maar dat ligt dat ook aan de eigenaar en vaak het ontbreken van training. Hetzelfde voor de allemansvriend, ook daar moet werk in gestoken worden.

Hetzelfde met beweging: lopen is niet de enige vorm van beweging die je een hond kunt geven. Wat zijn jullie van plan? Gaat ie zwemmen, voor de fiets? Ga je in de achtertuin agility doen? Ga je naar gehoorzaamheid training?

Als je dat allemaal niet wilt, ja dan is het zoeken naar honden die van nature luier zijn aangelegd en dan zou ik ook vooral geen pup nemen..

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 07:31

Janinevv schreef:
Karakter moet op dat van een labrador lijken. Allemansvriend. Mijn moeder denkt altijd dat de benners erg dominant zijn?

En zo als een beagel vinden we niks qua gedrag, de grote is prima maar kleiner dan dat ook liever weer niet.

Maar we zijn thuis allemaal ehm heel verschillend qua rassen en wat we graag willen.

Mijn moeder wil een hond die je niet teveel ruikt, niet al een idioot de kamer constant door gaat crossen en niet zo blafferig is. Mijn moeder vond de haren van onze labrador verschrikkelijk zoveel.

Mijn vader en broer zien het liefst een stoere hond, groot niet te klein. Herder types maar dat komt er niet in hier.

Ook kijken we naar de toekomst mijn ouders worden wat ouder en me vader heeft helaas al wat versleten botten. Wandelen doet hij graag maar niet hele einden dus het moet een hond zijn die graag wandelt maar niet hyper actief is.

Het liefst een hypoallergene hond maar dan krijg je snel de reacties wat een rare krullen ding.

Het moet een hond zijn die alleen kan zijn bijvoorbeeld overdag als er smiddags even niemand is omdat er iemand op visite is en rest moet werken.


Dit zeg ik niet snel, maar kijk eens naar de Shar Pei. Die staan ook bekend als 'hypoallergeen'.
Ik was heel allergisch voor honden, maar niet voor de Shar Peis waar ik op bezoek ging om te testen. En ook niet voor onze pup (inmiddels 12). Als ik het wensenlijstje lees, zou het ras ook nog eens bij jullie kunnen passen. Alleen het puntje 'allemansvriend': ze weten heel goed wie er wel en niet bij hoort en zijn trouw aan het eigen gezin, niet aan vreemden. Het is wel héél wat anders dan een labradoodle. :D

Ilse_123

Berichten: 3791
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:12

Ierse wolfshond :D , stoer, lui, ontzettend lief, blaft niet en als je hem optijd laat plukken haren ze ook niet mega... Zijn alleen wel een van de meest ongezondste honden. En je hebt een grote auto nodig :+ .

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Bokkers met Australian labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 11:19

Denk niet dat sharpei qua looks hier past. Mijn pa is zo kieskeurig.. maar wie weet in de toekomst ooit.

Ilse hahah die zijn echt mega!

Ik zelf vind die Franse spaniëls erg mooi maar geen idee qua karakter etc.
Of iets in de trans.

Maarja we gaan rustig rond kijken.

FleurVP
Berichten: 831
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:22

Een Franse waterhond is ook leuk. Of een wat kleinere bouvier vind ik ook onderschat altijd.

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 11:24

FleurVP schreef:
Een Franse waterhond is ook leuk. Of een wat kleinere bouvier vind ik ook onderschat altijd.



Vind alleen bij deze rassen je ziet helemaal geen ogen meer, vind ik zo zonde

FleurVP
Berichten: 831
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:27

Is dat niet een kwestie van knippen? Ik moet bij onze doodle ook iedere 2 weken zijn oogjes bijknippen om ze goed te kunnen zien.