Windhonden liefhebbers!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:51

Wat leuk! Ik ben groot fan van windhonden. Zelf geen hond (hebben 2 katten) maar hoop dat we in de toekomst een Ierse wolfshond hebben.
Ik heb dit ras leren kennen tijdens mijn stage en er helemaal verliefd op geworden.

Dus hopelijk over een aantal jaar als de katten er niet meer zijn.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:59

Hier is mijn windhondje dan: een inmiddels 10-jarig italiaantje met grijze snoet
Afbeelding

Lekker genietend van het zonnetje, en hé, toch ook wel een beetje stalhond:
Afbeelding

En dan altijd even lief en schattig met zijn beste vriendinnetje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:05

Eloy was vroeger echt prachtig donker blond met een witte bles over zijn gezicht. Maar de leeftijd maakt hem nu wit haha xD
Hij word nu wel erg oud.. in spanje is hij over een hek gesmeten en 2 gebroken achterpoten aan over gehouden. We merken nu wel dat hij daar erge artrose in heeft..
In zijn jonge jaren <3
Afbeelding
Afbeelding

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:07

Hier een Greyhound van 16 jaar <3

Enkel veeeeeel slaapfoto's hier :')

Afbeelding

tempura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:10

verwijdert
Laatst bijgewerkt door tempura op 30-11-21 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

tempura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:12

Mi_Amore schreef:
Hier een Greyhound van 16 jaar <3

Enkel veeeeeel slaapfoto's hier :')

[ [url=m/selnZW.jpg]Afbeelding[/url] ]

16 jaar! Dit doet me hart goed, de mijne is net 8 en ben zo bang dat hij niet ouder word dan de gemiddelde 12 jaar :/

Hoe is het karakter van een grey op 16?

xoranlover

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:31

Mag ik me hier melden als liefhebber? Ik heb jarenlang met vrienden afghaanse windhonden getraind en verzorgt. Echte rentypes.

Mijn grootste afghanen liefde xoran. Wereld beest. Ik heb hem van pup af aan getraind in een hoop dingen. Zijn hoogtepunt was toen hij na zijn schouderblessure Europees kampioen rennen werd op de 480m.
Uiteindelijk konden die vrouw hen niet meenemen naar de flat waar ze vanwege haar gezondheid heen moest. Ik woonde nog thuis en kon geen hond nemen. Hij is daarop naar een hele grote fan in Amerika verhuist. En nu lopen er in Europa een aantal kinderen van hem rond.
Inmiddels is deze knappe man er niet meer. Maar ooit hoop ik een eigen afghaan te hebben. (Alleen vriendlief wil niet.) Op de baan met vanalles kennis gemaakt. Whippets mee getraint. Vrienden hadden afhanen, een grey en een barzoi.
Afbeelding

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:35

@ebi_tempura (nu heb ik zin in sushi...):

Ze is vrolijk en nog best speels met onze schotse collie van bijna 3!

Vooral eat, sleep, fart, repeat is haar ritme :')

Ze wandelt nog max. een 20min mee, dan is het wel klaar voor haar. Dus ze mag van mij haar oude dag slijten op haar eigen ritme en met veel lekkers en haar plaatsje in de zetel :)

Ze knuffelt heeeeel graag en veel en vraagt dus graag aandacht en knuffeltjes en snackskes uiteraard als ze wakker is :D

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 06:51

Fillis schreef:
Ik hoor dus vaker dat de Oosterse rassen lastig schijnen te zijn. Maar wat wordt precies bedoeld met 'lastig'? Ik lees er nooit duidelijke voorbeelden over.

Onder andere verschrikkelijk wantrouwig naar vreemden, en tot op het bot gekwetst en beledigd als je ze straft of zelfs je stem verheft tegen ze.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 07:37

xoranlover schreef:
Mag ik me hier melden als liefhebber? Ik heb jarenlang met vrienden afghaanse windhonden getraind en verzorgt. Echte rentypes.

Mijn grootste afghanen liefde xoran. Wereld beest. Ik heb hem van pup af aan getraind in een hoop dingen. Zijn hoogtepunt was toen hij na zijn schouderblessure Europees kampioen rennen werd op de 480m.
Uiteindelijk konden die vrouw hen niet meenemen naar de flat waar ze vanwege haar gezondheid heen moest. Ik woonde nog thuis en kon geen hond nemen. Hij is daarop naar een hele grote fan in Amerika verhuist. En nu lopen er in Europa een aantal kinderen van hem rond.
Inmiddels is deze knappe man er niet meer. Maar ooit hoop ik een eigen afghaan te hebben. (Alleen vriendlief wil niet.) Op de baan met vanalles kennis gemaakt. Whippets mee getraint. Vrienden hadden afhanen, een grey en een barzoi.
[ [url=m/JoH2ly.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb het in andere topics al gezegd geloof ik, maar ik vind deze zo gaaf hè <3

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 08:04

Wat een leuk topic! Toen ik nog echt klein was leerde mijn moeder mij in plaats van het woord ‘hond’ alle windhondenrassen omdat ze die zo mooi vond. En ik ook :D

Nu hebben we Sl 6 jaar een whippet. Charley is lief maar wel een beetje een zenuwpees. Ze kan soms loslopen maar je moet wel goed opletten. Ze doet me altijd een beetje denken aan mijn Arabier. _O-

Als pup was ze zwart trouwens. Na haar eerste verharing werd ze al grijs. :=

Afbeelding
Afbeelding

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:02

Wat heerlijk om door al jullie foto's te bladeren en de verhalen te lezen, maar nu al niet meer te doen overal op te reageren :D

Hier naast andere rassen ook een saluki, Kesh <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is geweldig, heel sociaal, allemansvriend, niks geen oosterse terughoudendheid.

Eén van onze dochters heeft twee whippets, en mijn ouders hebben 3 (!) deerhounds.

Dus de windhonden zijn wel een ding in onze familie.

Ik heb ook nog een podenco-kruising gehad maar daar was eerlijk gezegd weinig windhond aan.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:07

Oh Deerhounds <3 Jammer dat ze niet zo oud worden, ik vind ze zó lief.
Wat een prachtige Saluki heb je.

Ik ben wel nieuwsgierig, welke andere rassen hebben jullie naast je windhond?
Wij hebben dus een husky x Malamute ernaast die vrij lomp kan zijn maar wel een makke beer is. Dat klikt echt fantastisch.

Ebi_tempura, bedankt voor je uitgebreide uitleg! Klinkt heel fijn en zeker iets om me verder in te verdiepen als het zo ver is. Ik had op een of andere manier het idee dat juist greyhounds complexer zouden zijn dan Galgo's. Dankjewel!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:22

De meeste deerhounds worden inderdaad maar tussen de 8 en 11, ze zijn echt wel snel senior, vind ik ook een nadeel. Maar mijn ouders die zelf wat op leeftijd zijn durfden het daardoor weer makkelijker aan.

Ik heb naast de saluki een Welsh corgi cardigan en een klein rescue-roemeentje type Tibetaans spanieltje/Chihuahua, en er komt hopelijk weer een border collie, die heb ik altijd gehad. Ik ben niet zo ras- of rasgroepvast eigenlijk, al kijk ik nu wel uit naar weer iets beter trainbaars :D
Maar een windhond zal ondanks de nadelen wel altijd blijven trekken denk ik, al vind ik Kesh nu wel even genoeg (en regelmatig de whippets van dochter over de vloer).

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:54

Prachtig die Saluki. Het is dat ze best groot zijn, anders hadden wij denk ik ook een saluki ipv Charley gehad.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 16:05

Keshhhh <3

Saluki staat zéker nog op mn verlanglijstje! En wel helemaal bovenaan :D ooit... <3

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:20

Oh Saluki's, dat vind ik toch echt de mooiste honden van de wereld. <3
Ooit...
Maar in combinatie met mijn sport zijn ze niet zo geweldig.

Lisitano schreef:
Wij hebben dus een husky x Malamute ernaast die vrij lomp kan zijn maar wel een makke beer is. Dat klikt echt fantastisch.

Ik heb twee Scandinavian hounds naast de Podenco, voor de sledehondensport. Klikt prima want ze willen alleen maar rennen en de Podenco kan er dus heerlijk achteraan jagen, haha.
Ook zijn dat beiden allemansvriendjes, waardoor ze het goede voorbeeld geven wat betreft vreemde mensen.

Afbeelding
Mijn trio!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:39

Oeh gaaf, die zie je niet veel. Heb je ze voor de kar?
Mijn husky is ook zo'n allemansvriend en voor niets bang. Dat zij zo goed klikken is ook de reden geweest haar aan te houden. Ik vond Podencos's altijd maar lelijk := Hij gaf haar zoveel vertrouwen en rust.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:49

Borisje schreef:
Oh Saluki's, dat vind ik toch echt de mooiste honden van de wereld. <3
Ooit...
Maar in combinatie met mijn sport zijn ze niet zo geweldig.

Lisitano schreef:

Ik heb twee Scandinavian hounds naast de Podenco, voor de sledehondensport. Klikt prima want ze willen alleen maar rennen en de Podenco kan er dus heerlijk achteraan jagen, haha.
Ook zijn dat beiden allemansvriendjes, waardoor ze het goede voorbeeld geven wat betreft vreemde mensen.

[ [url=m/bwsAKO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn trio!

Gaaf trio! :)) <3

Lisitano schreef:
Oeh gaaf, die zie je niet veel. Heb je ze voor de kar?
Mijn husky is ook zo'n allemansvriend en voor niets bang. Dat zij zo goed klikken is ook de reden geweest haar aan te houden. Ik vond Podencos's altijd maar lelijk := Hij gaf haar zoveel vertrouwen en rust.

Van je 'lelijkste' kinderen ga je het meest houden <<) O:)

Ik moest vooral aan de kortharige pods echt wel even wennen. De ruwharen vind ik echt zo gaaf :))

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:28

Ohhh d'r zijn veel meer windhonden op bokt dan ik dacht, wat ontzettend leuk! Zwijmel <3

Het liefst spaar ik ze allemaal _O-
Er gaat voor mij niets boven een Saluki, maar ik zou ook zooooo graag nog een Iggy willen. Of een Whippet, of een Silken. Maar een Barzoi vind ik ook prachtig. En een Azawakh vind ik prachtig, maar die bijten in je tengels _O- En ik zag hier ook een paar mooie Greys voorbij komen. <3 Of een Sloughi. Kortom: Spaar ze allemaal! :D *\o/*

@Mloui: Haha, die kop, heerlijk <3 Windhonden lijken allemaal (incl. Saar) op Sid van Ice Age _O-

@Skippy: Toby is ook leuuukk <3

@Belle_boef: Wat een prachtige hond! Ik vind hem niet zo zeer op een windhond lijken, jachthonden enz hebben soms ook hele sierlijke lijnen en diepe borstkassen etc. Ik vind het echt een Setter/jachthond achtige. Vergis je niet in het atletische & snelle van een setter. <3 Vooral de werklijnen. Bloedmooi! Maar echt heel mooi is je hond! <3

@Borisje: Gefeliciteerd! En ik vind jouw Podenco echt suuuuuuper mooi <3

@Warboel: Ik wil nog steeds Otje. Punt. :D

@Lisitano: Jeej, Uma <3 Mooi is ze toch!
En het is voor jou dus ook al bijna babytijd! :oo Voel je je nog goed?

@ Eloya: Wauw <3 Mooie leeftijd al en prachtdier!

@Robijntjah: Ik vind hem niet echt windhond achtig :o Ook niet heel smal. Wel heel mooi gebouwd! Mooi atletisch. <3

@Mariska: Ohhhh knapperds!! <3 <3
En 2 Whippets erbij, super gaaf! Grappig dat je ze dus als zoveel makkelijker ervaart dan de Podenco's!

@lonniejj: Ja hoor, Inleveren die kleine met die heerlijke frons <3 <3 Prachtig stel!

@ebi_tempura: Doe. Even. Normaal. Wát een adembenemend, indrukwekkende hond <3 Prachtig!! :oo Dat diep zwarte en die spieren.
Ik was nooit mega verliefd op de Greyhounds, maar mede door dit soort exemplaren word ik helemaal verliefd!

@JustMyZtje: Wat een heerlijke spikkel <3

@Fillis: Wow :oo <3 Ook prachtig!

@Lukasje: Je Italiaantje <3 Ohhh <3

@Mi_amore: Jeetje, 16 jaar! <3 Geweldig!

@Isabel_k: Nohhh <3 <3

@Karina: Ja hoor. Zo verliefd op Kesh <3 Prachtig is hij!

Ik ben het met jullie eens hoor. Saluki's zijn de mooiste honden van de wereld :D _O- <3

Zahra is trouwens 70 cm schofthoogte. Weegt meestal tussen de 18-19 kg. Maar we zijn in een traject om haar op gewicht te krijgen. Ze is best groot/hoog voor een Saluki teef.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:29

Oke. :') Aan de hoeveelheid <3 <3 <3 <3 in mijn bijleespost kun je wel zien dat ik nogal van windhonden hou :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 21:36

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:29

:D
Ik vind saluki's ook zo prachtig! En dan een Black en tan mmmm droomt verder haha

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:30

Limoen schreef:
Oke. :') Aan de hoeveelheid <3 <3 <3 <3 in mijn bijleespost kun je wel zien dat ik nogal van windhonden hou :')

:')

Ik moest heel hard lachen om je hartjes.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:36

Mijn droom is een donkerrode sable reu (Saluki) <3 Met zwarte oorharen & zwarte eyeliner net als Zahra.