Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fillis schreef:Ik hoor dus vaker dat de Oosterse rassen lastig schijnen te zijn. Maar wat wordt precies bedoeld met 'lastig'? Ik lees er nooit duidelijke voorbeelden over.
xoranlover schreef:Mag ik me hier melden als liefhebber? Ik heb jarenlang met vrienden afghaanse windhonden getraind en verzorgt. Echte rentypes.
Mijn grootste afghanen liefde xoran. Wereld beest. Ik heb hem van pup af aan getraind in een hoop dingen. Zijn hoogtepunt was toen hij na zijn schouderblessure Europees kampioen rennen werd op de 480m.
Uiteindelijk konden die vrouw hen niet meenemen naar de flat waar ze vanwege haar gezondheid heen moest. Ik woonde nog thuis en kon geen hond nemen. Hij is daarop naar een hele grote fan in Amerika verhuist. En nu lopen er in Europa een aantal kinderen van hem rond.
Inmiddels is deze knappe man er niet meer. Maar ooit hoop ik een eigen afghaan te hebben. (Alleen vriendlief wil niet.) Op de baan met vanalles kennis gemaakt. Whippets mee getraint. Vrienden hadden afhanen, een grey en een barzoi.
[ [url=m/JoH2ly.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lisitano schreef:Ik ben wel nieuwsgierig, welke andere rassen hebben jullie naast je windhond?
Wij hebben dus een husky x Malamute ernaast die vrij lomp kan zijn maar wel een makke beer is. Dat klikt echt fantastisch.
Borisje schreef:Oh Saluki's, dat vind ik toch echt de mooiste honden van de wereld.![]()
Ooit...
Maar in combinatie met mijn sport zijn ze niet zo geweldig.Lisitano schreef:Ik ben wel nieuwsgierig, welke andere rassen hebben jullie naast je windhond?
Wij hebben dus een husky x Malamute ernaast die vrij lomp kan zijn maar wel een makke beer is. Dat klikt echt fantastisch.
Ik heb twee Scandinavian hounds naast de Podenco, voor de sledehondensport. Klikt prima want ze willen alleen maar rennen en de Podenco kan er dus heerlijk achteraan jagen, haha.
Ook zijn dat beiden allemansvriendjes, waardoor ze het goede voorbeeld geven wat betreft vreemde mensen.
[ [url=m/bwsAKO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn trio!
Lisitano schreef:Oeh gaaf, die zie je niet veel. Heb je ze voor de kar?
Mijn husky is ook zo'n allemansvriend en voor niets bang. Dat zij zo goed klikken is ook de reden geweest haar aan te houden. Ik vond Podencos's altijd maar lelijkHij gaf haar zoveel vertrouwen en rust.