Pas op met hooi en stro ivm bloedluis.
En vier legnesten voor vier of vijf kippen is wel erg enthousiast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Century schreef:Mijne vinden anders op de grond liggen leuker dan op stoken het liefst ook allemaal gestapeld op elkaar.
En vier legnesten voor vier of vijf kippen is wel erg enthousiast. Ze leggen graag in hetzelfde nest, dus je hebt veel kans dat maar één nest daadwerkelijk gebruikt gaat worden.
_San87_ schreef:Century schreef:Mijne vinden anders op de grond liggen leuker dan op stoken het liefst ook allemaal gestapeld op elkaar.
En vier legnesten voor vier of vijf kippen is wel erg enthousiast. Ze leggen graag in hetzelfde nest, dus je hebt veel kans dat maar één nest daadwerkelijk gebruikt gaat worden.
Op elkaar gestapeld. Maakt niet uit trouwens, te veel legnesten, ik heb liever wat meer ruimte voor de beesten. We hebben de plek
.
Welke plekken ze graag gaan liggen/zitten zal zich uitwijzen denk ik. Stro heeft stiekem wel nog steeds mijn voorkeur, een geromantiseerd plaatje in mijn hoofd, of zo.
Century schreef:_San87_ schreef:
Op elkaar gestapeld. Maakt niet uit trouwens, te veel legnesten, ik heb liever wat meer ruimte voor de beesten. We hebben de plek
.
Welke plekken ze graag gaan liggen/zitten zal zich uitwijzen denk ik. Stro heeft stiekem wel nog steeds mijn voorkeur, een geromantiseerd plaatje in mijn hoofd, of zo.
Ze stapelen echt! Ze slapen graag in het legnest met z'n vieren. Ik heb Bielefelders, dat zijn geen kleine kippen. Ik snap het ook niet, maar blijkbaar is het prettig. 's Ochtends liggen ze wel verspreid en zitten ze ook op stok.
Century schreef:Ik vind ze heel mooiEn het ziet er zeker grappig uit, zeker als er ineens een kop ergens onder vandaan komt. Het is altijd zoeken waar welk deel nu bij hoort en of het er echt vier zijn.
Century schreef:Mijne vinden anders op de grond liggen leuker dan op stoken het liefst ook allemaal gestapeld op elkaar.
Jackyyb schreef:Mooi gemaakt hoor!
Pandora2 schreef:Jammer van dat nachthok !![]()
Ben benieuwd naar jullie eigen fabricaat ! Alles wat je zelf doet, doe je beter
Shenavallie schreef:Hier alleen een heel dun laagje vlas, meer om de drollen makkelijker uit de stal te halen. Ze zitten alleen 's nachts in stal op de rand en komen alleen op de grond als ze wat willen drinken. Verder lopen ze de hele dag met z'n tweetjes buiten te scharrelen op het landje en in onze tuin, samen met de pony's. Dus ook daarvoor hoef ik geen dikke laag vlas te gebruiken (en anders zitten ze bij de pony's in stal als ze overdag willen schuilen). Ik heb in het begin nog wel eens stro geprobeerd, maar dat werd een bende. De drollen kreeg ik er slecht uit en ze bleven ook lang klef (op het vlas drogen de drollen snel in, is mijn ervaring tenminste). Ook had ik daardoor veel meer volume in de groenbak, doordat ik veel stro moest weggooien. Vlas bevalt mij het beste!