[VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 20:39

Dat mensen mij de feiten vertellen is niet op de man. Dat klopt. Ik heb het over de redenatie van het woord broodfokker, dit is wel op de man. Ik zeg nergens dat ik de feiten niet wil horen, want heb mijn fout toegegeven. Echter is dit al gezegd, het gaat erom dat er maar doorgehamerd word terwijl het allang duidelijk is. Jammer dat mensen het niet kunnen laten rusten.

Vandaar dat ik een slotje aanvraag.

Lukasje schreef:
Wat wil je dan horen meid? “Wauw, dat heb je doordacht gedaan!”, of “Knap, goede keuze”. Mensen reageren hier op feiten en jij noemt het op de man gespeeld.
En omdat niet iedereen laaiend enthousiast is -terecht lijkt me- vraag je een slotje. Tjsa ...

Lukasje

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:51

Ik begrijp dat je over het woord “broodfokker” valt.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:13

Met een speekseltest toon je geen SM/CM aan, maar ik kan me zo voorstellen dat dat ook niet de bedoeling is..

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 21:20

Nee maar wel andere ziektes welke van belang zijn. Ze word voor SM/CM eind Juni getest, zoals al aangegeven. Ik heb op aanraden de speekseltest gekocht zodat ik weet of ze drager is van bepaalde ziektes.

@Billy " maar ik kan me zo voorstellen dat dat ook niet de bedoeling is.. " Wat bedoel je hier precies mee?

Billy schreef:
Met een speekseltest toon je geen SM/CM aan, maar ik kan me zo voorstellen dat dat ook niet de bedoeling is..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:30

Dat je het eigenlijk niet wilt weten of ze dat heeft...
En wat je zei dat je als particulier niet aansprakelijk bent, vergeet dat maar, dat ben je echt wel

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 21:58

Ik vind dit een aanname, wij willen zeker wel weten of ze dit heeft of niet. Anders zou ik toch ook geen speekseltesten aanschaffen?

Billy schreef:
Dat je het eigenlijk niet wilt weten of ze dat heeft...
En wat je zei dat je als particulier niet aansprakelijk bent, vergeet dat maar, dat ben je echt wel

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:35

Het blijft wel raar dat je eerst gaat dekken en dan gaat testen. Als je van een beetje goede wil bent dan had je eerst kunnen googlen voor dat je zo maar aan een nest begint.
Ik vind het zeer kwalijk dat er met hondjes die zulke ernstige aandoeningen kunnen krijgen zomaar aan gerommeld word.
Want van bewuste fok is hier geen sprake.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 01:05

Hoe is de geb.dat van de reu niet bekend? Ik snap dat niet echt. Heeft een stamboom toch?
Of heb je het niet gevraagd?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 06:36

Hij heeft een papiertje met fci logo...

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:02

Voordeel is wel, dat als je nu alsnog test, dat je de pups met een eerlijk verhaal kunt verkopen :)
Ook voor de zaken die je niet kunt testen zou ik wel heel eerlijk communiceren met de pup kopers, ze weten dan wat ze in huis halen en de eventuele risico’s ervan.

Terug draaien kan je het niet meer, dat het maar iets (heel) leerzaams is geweest. Duimen op een goede afloop en veel plezier met de pups :)

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 11:55

Ik was zelf de geboorte datum van de reu vergeten. Heb contact opgenomen met de eigenaar van de reu en inmiddels is de geboortedatum weer bekend.

Citaat:
Hoe is de geb.dat van de reu niet bekend? Ik snap dat niet echt. Heeft een stamboom toch?
Of heb je het niet gevraagd?

Klopt, mijn plan was sowieso om moeder geheel te testen. Ook omdat ik wil weten of ik een gezond hondje heb. Enkel was dit nog niet gedaan voordat ze drachtig was en ja dat was dom, dat geef ik ook toe. Voor mij een groot leerpunt geweest. Mocht ik toch ooit nog een nestje willen met haar dan is ze iniedergeval goed getest op alle bestaande aandoeningen. Erfelijk of niet. Speekseltesten zijn iniedergeval onderweg :).

Citaat:
[="Mallow"]Voordeel is wel, dat als je nu alsnog test, dat je de pups met een eerlijk verhaal kunt verkopen :)
Ook voor de zaken die je niet kunt testen zou ik wel heel eerlijk communiceren met de pup kopers, ze weten dan wat ze in huis halen en de eventuele risico’s ervan.

Terug draaien kan je het niet meer, dat het maar iets (heel) leerzaams is geweest. Duimen op een goede afloop en veel plezier met de pups :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:44

Dit is een quote uit het andere topic, maar ben wel benieuwd naar het antwoord. Dus dan stel ik hem maar hier.

Kristy1998x schreef:
Dankje voor de handige tips, fijn dat er op enkele dingen gewoon getest kan worden ondanks dat teef drachtig is. Welke website is handig om hieruit meer informatie te krijgen?

Zoe_97 schreef:
Maar mijn nestje wordt ook mijn eerste nest. Je leest je toch in voor je begint -O-
Als je mijn topic leest zie je hoe je je voorbereid als je het goed wil doen. Voel vrij je vragen te stellen en ipv alles in de tegenaanval te gaan probeer dan tenminste dingen op te steken...

Daar zie je dus alles waar mijn honden op getest zijn. Ander ras dus andere testen. Begin met nu de combi reed testen te bestellen voor beide rassen en test tenminste al je teefje volledig. Dit is gewoon een speeksel swab en kan perfect met een dragende teef. Ook PL kan door een ervaren dierenarts gewoon nu gedaan worden zonder gevolg voor de pups.

Dankje voor het compliment.

Maar wat als de testen niet goed blijken? Onderneem je dan ook nog actie? Of is het dan 'jammer'?

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 13:03

Als uit de test blijkt dat de puppy's niet gezond zullen zijn en erfelijke aandoeningen bij zich dragen dan worden deze puppy's ingeslapen of er vroegtijdig uitgehaald zodat teef niet hoeft te bevallen.

Ik heb een fout gemaakt en mij verkeerd ingelezen. Dat klopt. Echter ben ik niet van plan zieke puppy's te verkopen, ook niet omdat de puppy's dan niet het welzijn krijgen zoals ze dat zouden moeten. Zowel pups als nieuwe eigenaren zou ik dit niet aandoen. Dus dan is de oplossing heel simpel maar hard, als gevolg van het verkeerd inlezen. Iets waar ik nu overigens erg veel aandacht aan besteed. Inmiddels ingeschreven bij het raad van beheer, tevens lijkt het mij leuk lid te worden van de Nederlandse keeshond rasvereniging. De thuisstudie vakbekwaamheid wil ik over ongeveer +/- 2 maanden starten. Ook wou ik via de website van het raad van beheer, het boek Fokken van rashonden, omgaan met inteelt en verwantschap, bestellen.

Ik heb dus zeker geleerd van mijn fout. Los daarvan hoop ik dat moeder geheel vrij is van dergelijke aandoeningen en dat de puppy's gezond zullen zijn.

KimD schreef:
Dit is een quote uit het andere topic, maar ben wel benieuwd naar het antwoord. Dus dan stel ik hem maar hier.

Zoe_97 schreef:
Maar mijn nestje wordt ook mijn eerste nest. Je leest je toch in voor je begint -O-
Als je mijn topic leest zie je hoe je je voorbereid als je het goed wil doen. Voel vrij je vragen te stellen en ipv alles in de tegenaanval te gaan probeer dan tenminste dingen op te steken...

Daar zie je dus alles waar mijn honden op getest zijn. Ander ras dus andere testen. Begin met nu de combi reed testen te bestellen voor beide rassen en test tenminste al je teefje volledig. Dit is gewoon een speeksel swab en kan perfect met een dragende teef. Ook PL kan door een ervaren dierenarts gewoon nu gedaan worden zonder gevolg voor de pups.

Dankje voor het compliment.

Maar wat als de testen niet goed blijken? Onderneem je dan ook nog actie? Of is het dan 'jammer'?

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:06

Ik wil je echt niet aanvallen en hoop oprecht op een nest van hele mooie gezonde pupjes.. Wel wil ik als wijze raad meegeven je niet blind te staren op de testresultaten voor cm/SM, daar die zowiezo voor jouw teefje herhaald moeten worden en pas als betrouwbaar worden gezien met drie jaar. Pupjes testen daarop is dus zowiezo niet betrouwbaar, omdat het zich ook later kan openbaren.
Het is een geweldig leuk ras, maar wel een ras waar helaas ernstige problemen bij voorkomen.
Hoe is het met de aanstaande mama?

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:12

ach meid wat een discussies. Ik vind je hondjes leuk en ik hoop dat je leuke gezonde pups hebt straks. Hoe is het met de as moeder, wordt ze al dik?

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 13:16

Handig advies! Ze word eind dit jaar 3 dus denk dat ik het dan uitstel naar Oktober/November ipv in Juni te gaan testen. Hopen dat het gebeuren rondom corona dan ook eindelijk relatief rustig is.

Met de aanstaande mama is alles goed, haar buikje groeit erg goed! Ze is overdag de hele dag in de achtertuin en in de avond ligt ze heerlijk bij ons te slapen op de bank. Ben momenteel gigantisch voorzichtig met haar, 1e nestje dus weet niet zo goed wat wel en niet kan, ook qua oppakken e.d. Lange wandelingen maken doen we iniedergeval op het moment niet, misschien in de avond nog een keer een blokje om maar in principe is ze al de gehele dag buiten.

Over een paar weken krijgen wij zelf onze nieuwe puppy. We merkten dat Bella niet zoveel aansluiting heeft bij onze 3 katten en een hondenmaatje is natuurlijk veel leuker. Wij zijn zelf gegaan voor een husky (leuk verschil in grootte haha :P). Mijn vriend en ik vinden dit ras gigantisch prachtig en houden ervan om tijd te steken in de opvoeding. Ik werk, al voor de corona crisis, grotendeels thuis. Enkel de maandag en vrijdag van 10:00 tot 15:00 buitenshuis en elke ochtend vanaf 05:00 tot 07:00 kranten lopen. Al ben ik op het laatste nog niet helemaal zeker hoelang ik dit ga doorzetten. Niet zo zeer om het vroeg opstaan maar het gestelde beleid betreft ziek zijn. Al met al dus zeeën van tijd.

tyleysmiley schreef:
Ik wil je echt niet aanvallen en hoop oprecht op een nest van hele mooie gezonde pupjes.. Wel wil ik als wijze raad meegeven je niet blind te staren op de testresultaten voor cm/SM, daar die zowiezo voor jouw teefje herhaald moeten worden en pas als betrouwbaar worden gezien met drie jaar. Pupjes testen daarop is dus zowiezo niet betrouwbaar, omdat het zich ook later kan openbaren.
Het is een geweldig leuk ras, maar wel een ras waar helaas ernstige problemen bij voorkomen.
Hoe is het met de aanstaande mama?
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 25-03-20 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 13:17

Ik kan de opstand van deze discussie wel begrijpen. Met de mama gaat het super, ze begint al een flink buikje te krijgen. Waarschijnlijk kan er ivm corona geen echo worden gemaakt, dus het word een verassing hoeveel puppy's er gaan komen <3.

dioni schreef:
ach meid wat een discussies. Ik vind je hondjes leuk en ik hoop dat je leuke gezonde pups hebt straks. Hoe is het met de as moeder, wordt ze al dik?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:47

Dappere keuze om een nestje pups te fokken en daarnaast een husky pup op te voeden. Mijn keuze zou het niet zijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:09

Ik hoop oprecht dat jullie je beter hebben ingelezen in het aanschaffen van een husky dan in het fokken van een nest.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:11

Wij verwachten ook een pup en de teef is gisteren nog geröntgend. Dus het kan nog wel hoor.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:25

Echt mensen, alles is wel gezegd. Dit is een onverantwoord nest, TO weet dat, heeft sorry gezegd en leert ervan.

Zullen we haar nu gewoon haar topic laten hebben?

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 14:37

Wij zijn beiden al jaren gek van husky's.
We weten waar we aan beginnen :o.

Citaat:
Ik hoop oprecht dat jullie je beter hebben ingelezen in het aanschaffen van een husky dan in het fokken van een nest.

<3

Nabster schreef:
Echt mensen, alles is wel gezegd. Dit is een onverantwoord nest, TO weet dat, heeft sorry gezegd en leert ervan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:47

Kristy1998x schreef:
Wij zijn beiden al jaren gek van husky's.
We weten waar we aan beginnen :o.

Citaat:

<3

Nabster schreef:

En koop je dan wel een geteste pup van een fokker met echte stamboom?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:59

Wat me wel wat zorgen baart. Is de vader niet groter dan de moeder? Is er dan niet veel kans op een keizersnede?

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 13:39

Vader is inderdaad groter maar hij hoort zoals ons is verteld en is laten zien op foto's mooie kleine puppy's door te geven. Mama zelf is net een slag kleiner dan de vader :).

Nabster schreef:
Wat me wel wat zorgen baart. Is de vader niet groter dan de moeder? Is er dan niet veel kans op een keizersnede?