welmoed__ schreef:Hier loopt Floyd als helemaal zwarte ook met kerstverlichting om in het donker, want die is ook echt niet te zien. Dat mensen met een boogje om ons heen lopen vind ik prima, vooral als ik straks in het donker loop, maar wil wel graag dat mijn hond sociaal is naar andere mensen. Heb een hond gehad bij mijn ouders die niet van vreemden hield en dat vond ik echt verschrikkelijk. Ik was tijdens een verjaardag bij ons thuis continu bezig of mensen niet per ongeluk of zomaar op/over de hond afstapten omdat ik bang was dat ze begon te snauwen. Geef mij maar een hond die iedereen wel leuk vind.
Tja, ik kan heel veel willen maar soms is het dealen met de situatie. Hij is vermoedelijk absoluut niet sociaal (test het dus niet eens) en zal hem nooit als sociaal behandelen. Kinderen en andere dieren buiten eigen roedel zijn eetbaar, volwassenen die niet bang zijn en normaal doen gaat op zich oke.
Hij was enorm sociaal naar alles en iedereen. Is op 10 maanden leeftijd gigantisch geschrokken van een om de bocht komend, rennend, gillend kindje die zich tussen hem en de bosje door wurmde. Ik had kind gehoord dus de hond tussen bosjes en mij gezet om te wachten. Had dit niet verwacht. Hij kon geen kant op en uit schrik hapte hij. Uit schrik pak ik hem gelijk vast en trek hem omhoog en zo kwam er een volwassene gillend en tierend aan. Kind had amper zichtbaar een schrammetje op arm gelukkig maar mijn hond is na die situatie gewoon onbetrouwbaar. Gezien vrijwel alles trainbaar is behalve sociaal zijn met kinderen (zal NOOIT 1 kind risico laten lopen) houdt het dus levenslang op.
Gaat al jaren met aanpassingen erg goed hoor. Uiteraard kun je wel trainen op normaal gedrag. Hij weet dat ik hem bescherm en er geen kind in zijn buurt meer komt. Bij bezoek gaat hij sowieso in de kennel of bench of de auto in. Heb er verder een gouden hond aan, hij is echt mijn makker.
Qua vreemde honden is het waarschijnlijk grote bek en verder niets maar ook dat wordt niet getest. Hij komt enkel in contact met honden waarvan het van belang is en met begeleiding gaat dat altijd goed.
Hoef dus nooit bang te zijn qua bijten eigenlijk bij visite enz. Hij is namelijk altijd veilig gescheiden. Gisteren 17 man visite en hij lag grotendeels zelfs te slapen in zijn bench gewoon in de hoek vd woonkamer. In principe zit hij er namelijk wel altijd bij maar wel achter tralies van kennel of bench