[VOLG] Katkneusje Baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Re: [VOLG] Katkneusje Baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 23:40

Vanavond heeft ze meerdere epileptische aanvallen gehad.. ;(
We zijn bang voor nog meer aanval(len) maar de dierenarts kan eigenlijk weinig doen. De hoop neemt met de dag af.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:56

Ach, wat sneu :( ik blijf duimen voor een goede afloop, maar ik vrees ervoor...

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:57

Ah wat zonde ;(

Succes en sterkte!!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 00:25

Ze lijkt na 5 aanvallen nu rustiger zijn. Ik heb een spoed dierenarts gesproken en die adviseert euthanasie. We gaan met 1 slecht nacht echt nog niet voor the easy way out. Zolang het diervriendelijk is blijven we vechten ;(

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:26

5 aanvallen vind ik eerlijk gezegd niet diervriendelijk te noemen.
Het de makkelijkste weg ia het juist niet! Die keuze ja de moeilijkste weg maar wel de eerlijkste weg!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:39

StalNollie schreef:
5 aanvallen vind ik eerlijk gezegd niet diervriendelijk te noemen.
Het de makkelijkste weg ia het juist niet! Die keuze ja de moeilijkste weg maar wel de eerlijkste weg!

Hier sluit ik me volledig bij aan helemaal omdat er al geconstateerd is dat er ws van alles en nog wat mis is van binnen. Wij hadden begin dit jaar een nestje met ook 1 kneusje, op je foto herkende ik vooral de "ogen". Heb 2 weken gevochten als een leeuw voor onze rocky♡ sonde voeding om de 2 uur en alles eropen eraan... toen hij de 2e x slecht werd hebben ik en mijn vriend met een gebroken hart hem in laten slapen, we waren er kapot van maar voor hem was het absoluut het beste ipv aan blijven modderen tegen stiekem beter weten in.

Afbeelding onze vechter rocky... rip.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 01:03

Ze merkt zelf niks van de aanvallen en is dan buiten bewustzijn. We weten dat de kans minimaal is maar we geven het nog niet op. Ze heeft voor ik haar kende 1x eerder een nacht met 7! aanvallen gehad. Na de rest van de nacht goed slapen was ze de volgende dag weer de oude, maar dan flink vermoeid. Ze is daar helemaal van hersteld. Ook nu heeft ze geen pijn en lijdt ze niet. Mochten er meer van dit soort heftige nachten komen dan beslissen we inderdaad voor euthanasie maar op dit moment vinden we het nog een te snelle beslissing.
Ze ligt nu heerlijk te slapen en we zijn bij haar vannacht.
Welterusten en ik hoop morgen positiever nieuws te kunnen geven.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 01:46

Na ervaring van een kind met epilepsie en hond met epilepsie weet ik dat aanvallen zeer veel van je vergen.Tegen beter in het katje willen houden doe je dan voor jezelf en niet voor het dier.Houden van is loslaten...Bij een dier kan je enkel te laat zijn en nooit te vroeg een dier kent het woord toekomst niet en ervaart alleen het lijden van het moment.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 02:44

Dat weet ik beatje. Zodra ze gaat lijden gaan we het stoppen maar dat is nog niet het geval. Ik ga geen week zo rondlopen maar ze is hier al eens van hersteld.
Ze staat onder strenge controle van 2 dierenartsen. Die geven aan het weinig kans te geven maar ze zeggen ook dat ze niet lijdt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 04:55

Ohnee toch!! :oo
Arm kleintje...ik ga heel hard duimen!!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 06:37

Maar ze lijd al? Volldig herstellen van aanval of er niks van merken is eigenlijk (heel hard gezegd) je kop in het zamd steken.

Onze hond jaren geleden ook, die angst en verdriet in zijn ogen na een aanval! Wij hebben toen wel echt de beslissing gemaakt voor haar.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 07:40

Ik kan ook niet geloven dat ze niets voelt tijdens die aanvallen en het blijft nog niet bij 1 aanval. T is niet omdat ze bewusteloos is, dat ze niets voelt he. Ze is met een reden daarna heel moe.
2de dierenarts raadt toch ook inslapen aan?

Katisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 07:59

Ach wat een dotje, wat goed dat jullie haar een kans geven. 8 jaar geleden heb ik ook zo'n kittenkneusje gehad. Oorontsteking die door trok in de hersenen, geen groei, liep met scheef hangend kopje, geen balans en coordinatie. Ze woog met 4 maanden nog maar 900 gram. Uiteindelijk stopte alles door de antiobiotica, darmen, groei, ook ik kreeg van meerdere dierenartsen te horen dat ze niet lang zou leven.

Ik heb toch doorgezet, met de hand gevoederd (convalescence en snippertjes lamsvlees) heel veel liefde en nu 8 jaar later is ze een 4 kilo wegende dikke,happy Baby. Ze is aan mij vast gegroeid, altijd bij me. Ik ben zo blij dat ik toendertijd niet naar de dierenartsen heb geluisterd. Uiteindelijk is mijn baby overal goed uit gegroeid, ik hoop dat het jullie ook lukt!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:53

CastaMickey schreef:
Dat weet ik beatje. Zodra ze gaat lijden gaan we het stoppen maar dat is nog niet het geval. Ik ga geen week zo rondlopen maar ze is hier al eens van hersteld.
Ze staat onder strenge controle van 2 dierenartsen. Die geven aan het weinig kans te geven maar ze zeggen ook dat ze niet lijdt.

De dierenartsen geven haar weinig kans,ze heeft epilepsie aanvallen?Denk je werkelijk dat ze van epilepsie kan genezen?Dit gaat zich stabiliseren of word erger.Ik vind dit sneu voor het katje.Nu ben je voor jezelf bezig en niet voor het dier.
Mijn hond kon niet praten mijn zoon wel,en van de aanval zelf merkte hij niks,maar wel als hij terug bij was,het vergt veel van je lijf,je temperatuur schiet omhoog hersencellen sterven af bij iedere aanval weer.Je kan mij niet wijs maken dat dit niks doet op zo'n minilijfje wat al van alles mankeert.
Maar jou geweten hoor....Ik ben altijd blij dat we dieren niet hoeven laten afzien in tegenstelling tot mensen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:56

Hoe gaat het nu? Nacht goed gegaan ts?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 11:17

De dierenartsen die haar gezien hebben adviseren zeker geen inslapen en die zeggen dat ze niet lijdt onder de aanvallen.
De dierenarts die ik vannacht aan de telefoon had adviseerde euthanasie, hij heeft haar nooit gezien. Als het beter voor haar is om haar te laten inslapen dan gebeurt dat, maar onze eigen dierenarts vindt dat ze een kans verdient dus voor nu is dat gewoon nog niet aan de orde.

Ze heeft vannacht geen aanvallen meer gehad gelukkig. Tot een uur of 3 heeft ze geslapen, toen heeft ze gegeten en gedronken en daarna viel ze weer in slaap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:21

Wij zien haar niet.
Jij en twee verschillende dierenartsen wél.
Vertrouw op je eigen oordeel.

Ik hoop dat Baby het op een katwaardige manier mag redden, zo niet, heeft ze in ieder geval liefde gehad!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:24

:(:)

Ik heb hier ook een kat lopen die door de dierenarts opgegeven was, 'Ze zou de nacht nooit halen'. Betreffende kitten had alle ziektes die een kat zo'n beetje kon hebben, inclusief mijt, schimmel etc. Wij hebben haar ook niet opgegeven en zijn 's nachts gaan waken. Inmiddels 9 jaar later loopt er een gezonde dikke kat rond, die enkel een slechte huid heeft overgehouden van haar avontuur. Ik ben zo blij dat we er alles aan gedaan hebben, deze kat is nu enorm aan mij gehecht en ondanks de kosten is het het allemaal zo waard geweest.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 11:24

@Niksie: Supermooi, wat fijn dat die van jullie het gered heeft! De kans is klein maar de kans is er. <3

@Tica81: precies :) Dat doen we idd ook. Dankjewel!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:27

Maar de voorbeelden hierboven hebben die kattem ook intense epeleptische aanvallen gehad?

Ts wat krijg je nu voor medicatie voor de aanvallen?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 09:25

Ahnee wat een nare update.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 10:04

Lieve ts ik ben bang voor fip...

2 weken geleden hebben we onze kitten van 6 maanden ook in moeten laten slapen...

Beestje was al 6 weken ziek.

Antibiotica sloegen allemaal niet echt aan. Beestje liet de plas en poep lopen (was eerst zindelijk)en kreeg steeds meer neurologische aanvallen... die leken op epileptie ook zij was blind geworden :( en van de trap gevallen. Beestje bleek ook 3 keer zo te klein te zijn als dat ze moest zijn...

Als het fip is, is er geen kans dat ze dit overleefd :(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 10:07

Hoe is ze deze nacht doorgekomen Nardi?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 15:48

Neon schreef:
Lieve ts ik ben bang voor fip...

2 weken geleden hebben we onze kitten van 6 maanden ook in moeten laten slapen...

Beestje was al 6 weken ziek.

Antibiotica sloegen allemaal niet echt aan. Beestje liet de plas en poep lopen (was eerst zindelijk)en kreeg steeds meer neurologische aanvallen... die leken op epileptie ook zij was blind geworden :( en van de trap gevallen. Beestje bleek ook 3 keer zo te klein te zijn als dat ze moest zijn...

Als het fip is, is er geen kans dat ze dit overleefd :(

Wat ontzettend naar om te lezen ;(
We achten de kans dat ze het gaat overleven inderdaad klein maar we blijven ons best doen.

Deze nacht is goed gegaan, ze wandelt weer vrolijk rond en heeft geen aanvallen meer gehad. Ze eet en drinkt goed en is super levenslustig. Ze speelt ook wat dus we zijn weer iets positiever.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:12

Wat een scheetje. Ik duim mee!
Krijgt ze niks voor de epilepsie zelf? Of daar is ze nog te jong voor ? Ze is nog niet eens volledig ontwikkeld. Er zijn ook gevallen dieren bekend die dit hebben in hun jeugd en dat het later weer overgaat en wanneer volwassen nooit meer last hebben. Onderliggende oorzaak wordt veelal niet gevonden :P

Je kind met epilepsie ga je toch ook niet euthanaseren ? :P zo een jong katje slaapt sowieso nog veel.

Succes TS!