Melkgeitjes Pauline en Paulette krijgen een tweede kans!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 11:14

Geiten zijn geweldig leuk!
Spoiler:
Bij iemand anders, om zelf te houden heb ik liever schapen :D

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 09:45

fenja schreef:
Heb je wel oornummers meegekregen voor in de oren van de geiten. Anders kan je bij een eventuele controle de grootste problemen krijgen. En die zijn niet grappig.

Dat komt inderdaad in orde! :)

Bedankt voor de lieve reacties allemaal :D
Het gaat goed met Pauline en Paulette, hoop vandaag nog wat leuke dingen met ze te kunnen doen, ondanks het slechte weer :)
Ik merk ondertussen wel al dat ik ook een beetje consequenter met ze ga moeten zijn := Gisteren sprong Paulette zomaar op me (en echt springen dan) nu is dat allemaal nog niet zo'n probleem, maar als ze straks dubbel zo groot en zwaar is, mag ze dat toch echt niet meer doen :Y)

Haha Kuggur, ik vind ze geweldig, zijn zo'n bijdehante en nieuwsgierige beestjes, een schaap is veel rustiger (denk ik? :D ) dat heeft natuurlijk ook zijn voordelen :))

s_v

Re: Melkgeitjes Pauline en Paulette krijgen een tweede kans!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 22:02

De dames krijgen echt praatjes nu, tijd om aan geiten opvoeding te beginnen zo te zien :=

Walter vind het nog steeds bijzonder gezellig bij Pauline en Paulette <3
Afbeelding
En hier wordt onze foto ingenomen door een nieuwsgierige Pauline :))
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:42

Smelt <3

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:58

s_v schreef:
Haha Kuggur, ik vind ze geweldig, zijn zo'n bijdehante en nieuwsgierige beestjes, een schaap is veel rustiger (denk ik? :D ) dat heeft natuurlijk ook zijn voordelen :))

Rustiger? Door de bank genomen vermoedelijk wel, hoewel wij ijslandse schapen, free range hebben, en die kunnen ook behoorlijk pittig zijn.

Mijn voorkeur voor schapen heeft met name met gemak van houden te maken, het zijn niet zulke Houdini's, en klimmen doen ze ook niet. Daarbij komt dat we van schapen de lammeren aan het slachthuis kunnen leveren, en er zo goed als geen vraag is naar geit producten, vlees noch melk ( en voor commerciele melkproductie moet je aan dermate veel regels voldoen dat daar kleinschalig niet aan is te beginnen).

Dan zijn er nog klimatologische bezwaren; hoewel ze hier gehouden worden hebben geiten veel meer problemen met het koude natte weer hier in IJsland, schapen zijn veel taaier wat dat betreft.
En last but not least geiten zijn aanzienlijk moeilijker te drijven met honden dan schapen. Niet onmogelijk, maar problematisch.

Zoals je ziet, voornamelijk praktische bezwaren, want zoals ik eerder zei, het zijn geweldig leuke dieren ( vrienden van ons, 2 fjorden verderop fokken geiten), en ik zou er op zich best een paar willen hebben rondlopen ;)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:01

Kuggur schreef:
Geiten zijn geweldig leuk!
Spoiler:
Bij iemand anders, om zelf te houden heb ik liever schapen :D

Ik dacht dat er onder jou spoiler stond: op bord. :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:15

Ik vermoed eerlijk gezegd dat ik daar óók schaap/lam prefereer :D
( maar eerlijk gezegd niet zoveel ervaring met het eten van geitenvlees dat ik daar een goed oordeel over kan vellen)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:47

s_v schreef:
De dames krijgen echt praatjes nu, tijd om aan geiten opvoeding te beginnen zo te zien :=

Walter vind het nog steeds bijzonder gezellig bij Pauline en Paulette <3
[ [url=m/sHCOD9.jpg]Afbeelding[/url] ]
En hier wordt onze foto ingenomen door een nieuwsgierige Pauline :))
[ [url=m/XAMPJT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geitenopvoeding is ook weer zo'n dingetje... }> :')
Misschien kan Walter hen één en ander bijbrengen :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:51

Kuggur schreef:
Ik vermoed eerlijk gezegd dat ik daar óók schaap/lam prefereer :D
( maar eerlijk gezegd niet zoveel ervaring met het eten van geitenvlees dat ik daar een goed oordeel over kan vellen)

Van horen zeggen is er qua smaak weinig tot geen verschil tussen geitenlam en schapenlam, oudere dieren geen idee.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:03

Schattig!!
Ik proesten net wel even m'n icetea uit bij het lezen van de naam van je kat, Walter _O-

Hopelijk hier ook ooit een stukje gras over om geitjes op te houden, mijn vriend is er ook gek op!

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 21:23

Oh op die manier Kuggur, ik houd ze natuurlijk op kleine schaal in een relatief 'mild' belgisch klimaat, en van IJslandse schapen heb ik helemaal geen idee :))
Begrijp ik het goed dat jij schapenhoudster bent in IJsland? :wow: Dat vraagt om een paar foto's, tenminste, als jij dat wil delen met ons natuurlijk! :j

Ja geiten opvoeding is een dingetje inderdaad, Pandora...
Van Walter zullen ze weinig goeds leren, aangezien die alleen maar geiten streken nadoet :=

Morgen ben ik een dagje thuis, meteen een mooie gelegenheid om nog eens wat extra aandacht aan de beestenbende te besteden :) Opvoedingscursus kan morgen dus ook van start gaan :D

Leuke naam he willemiens :D
We hebben een Walter, een Voske (poes) een Jules (mijn fjord), Vlekje (mijn shet) en dan Pauline en Paulette, wil ooit ook nog graag kippen, die moeten dan ook wel een stoere naam hebben die daarbij past :))

Voor de mensen hier die geiten 'aanlijnen' hier, met wat voor halsbandje doen jullie dat? Ik wil ze leren meelopen aan een bandje, omdat ze voorlopig nog geen inloop stalletje hebben in de weide (een kalverhutje zou ook een optie zijn, maar dat lijkt me zo klein voor 2 melkgeiten) :) Zo kan ik ze binnen en buiten zetten samen met de paardjes :D ...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:28

Een gewoon hondenhalsbandje?
Wij hadden die vroeger bij onze geiten om die nog wel eens alleen op pad durfden te gaan :))

Een iglo volstaat prima als schuilgelegenheid, hoor, er passen ook twee ezels in, dus twee geitjes zal zeker lukken :j

Ben ook wel benieuwd naar plaatjes van Kuggurs kudde (s?)!

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 21:35

Maar jij hebt het over een grote kalveren hut Shirley? :) Die ene die bij jullie was gaan vliegen met de storm? (of wat dat niet die van jou en haal ik je door elkaar met iemand anders? := )

Zou een honden halsbandje wel kunnen? Ik had dat ook in gedachten, maar wil ook wel dat het fijn is voor ze, ben zo'n kneuterige overbezorgde dieren mama soms, dat beloofd voor als ik echte kinders heb 'later' :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:45

Kennis van mij heeft zijn 2 geiten gewoon mee loslopen, als hij zijn honden uitlaat.

De rottweiler beschermd de geiten. Laatst zijn ze bevallen(helaas allemaal bokjes) en hielp de rottie heel lief met schoon likken.
Afbeelding

Ook lopen ze gewoon vaak los op het terrein.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:48

Bij de kindjes zou ik geen halsbandje om doen _O-

Maar gewoon een fijn aanvoelend bandje uitzoeken, er bestaan ook heel fijne zachte!

Ja, die vliegende hut was van mij :D
Dat is een standaard formaat, geen groeps-iglo ofzo .

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 12:25

Ik heb een nieuwe sport uitgevonden denk ik 'geitbal' :))

Afbeelding
Afbeelding

Heb ook nog hele grappige filmpjes, straks even op de pc zien te krijgen :)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:44

Wat supercute!! <3
Op de eerste foto dacht ik 2 geitjes te zien maar dat was gewoon een kat haha _O- wat geweldig!!

fierefluiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:48

Wat enorm schattig dit. Zo leuk! <3

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:27

Kom maar op met die filmpjes, de foto's zijn al prachtig! :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:46

Heerlijk vermaak voor de 2 deugnietjes :D

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:01

Wat leuk :) vroeger liepen wij ook altijd met onze geiten, gewoon aan een hondenhalsband. Zeker prima te doen als je het jong aanleert

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:22

Die van mij hebben gewoon mooie leren hondenhalsbanden. Stevig (geiten zijn best sterk) en niet al te gevaarlijk als ze er eens aan knabbelen.

Nooit de halsband omlaten als ze samen loslopen. Ik ben mijn derde bok verloren doordat hij bij het spelen gewurgd is door een van de anderen. Hoorns en beentjes willen nog wel eens door een halsband heen gaan en dat is niet een vondst die ik een andere houder toewens...

Voor een brokje/veekoekje/stukje wortel willen ze een hoop voor je doen qua leren hoor. Wandelen aan een touw is een mooi begin, zowel fysiek als mentaal.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 21:10

He wat naar van jullie bok Jullius_Juut... Ze krijgen hier niet zomaar een bandje om dus, goede tip!

Vandaag kon ik mezelf niet tegenhouden in de action :o Het is maar voor de foto, want ze zijn wat te groot... Maar het staat zo schattig <3

Let niet op mijn hoofd, geitenzoentjes zijn best nat :))
Afbeelding
Afbeelding
Wat heb jij nou aan?
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:23

Wat leuk!
Staat ze goed, lekker fris!

En je houdt ze veel gemakkelijker uit elkaar nu _O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:23

Oh wat schattig met die bandjes <3

Een vriendin van me had vroeger een grote geit. Ze nam ze mee op wandel met een veulenhalstertje