Voorbereiding komst kitten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:15

Neem fijn katten grind wat goed klontert, makkelijk uit te scheppen en duurzamer....

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 13:17

Lijkt me niet haha.

Oeh nog precies een week! Kan niet wachten haha.

Kent iemand dit kattenbakgrind?
Afbeelding

Heb het zelf nog nooit gezien, weet ook niet waar het verkocht wordt haha. Hier zitten ze nu op namelijk.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:18

Heb zelf ook Sivo...ander type....fijn spul...
In ons geval...als het maar fijn is en klontert...

LoveUggs

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 13:36

Ik heb het nu besteld via bol.com.
Dalijk even uitzoeken of het in de buurt ook in een winkel wordt verkocht.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:55

Kijk ook eens op Zooplus, heeft veel aanbiedingen ook een waterfontein is daar wat goedkoper als in de winkel, hebben er 1 een witte bak met blauwe rand en die doet het al jaren goed. Af en toe de filter vervangen buiten water verversen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 11:56

Goede tip! Daar ga ik binnenkort eens op rondstruinen!

Kattengrind is binnen. Had niet verwacht dat het zo'n grote zak zou zijn :')

Ter vergelijking een foto gemaakt. Onze kattenbak met daarnaast de zak grind :+ en we hebben echt geen kleine bak!

Afbeelding

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:31

Haha dat is een enorme zak! Nou ja dan kan je even vooruit :P
Mijn ouders hebben altijd gewoon een bepaald soort grind van de albert heijn, mooi fijn en klontert goed, dus denk dat ik dat ook maar gewoon ga nemen. Vind het ook wel fijn als het makkelijk verkrijgbaar is.

Wat voor reismandje heb je gekocht? Een dichte? Ik twijfel nog welk mandje het beste is.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 12:36

Wij hebben idd gewoon een dichte plastic reismandje. Doen we een kleedje in.

Voor nu kunnen ze er natuurlijk sws met zn 2en in en dalijk moeten we er misschien een bij kopen. Ligt er natuurlijk net aan hoe groot ze worden en de DA is nog geen 5 min van huis af.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:30

Ik zou het klepje van de kattenbak wel even weghalen. Als ze zo klein zijn vinden ze dat vaak een obstakel dat wildplassen rechtvaardigt :P

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:52

Catnip schreef:
Ik zou het klepje van de kattenbak wel even weghalen. Als ze zo klein zijn vinden ze dat vaak een obstakel dat wildplassen rechtvaardigt :P

Hangt er een beetje vanaf wat ze gewend zijn. De mijne kwam met 8 weken bij mij en was al een kattenbak met klepje gewend. Ze gaat er dus gewoon op.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:16

Hier ook het goed klonterende grit van de appie (die met blauw op de verpakking, niet die met groen). En plastic reismandjes (1 per kat) met plastic deurtjes. Ooit eens een reismandje gehad met een metalen deurtje. Kat had na elk dierenartsbezoek twee weken een blauwe ipv een witte neus.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 14:36

Ik denk eraan om in het begin eventueel zelfs de kap eraf te halen zodat ze weten waar de kattenbak is, dan kap erop, deurtje eruit, en dan deurtje erin? Denk dat het sws ff afwachten is wat ze gewent zijn etc.

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:40

Ooh kittens, zo leuk! Als het kon zou ik elke week nieuwe nemen :')

Onze kittens waren met zijn tweeën duivels (en leuk dat ik het vond:p). Echt alles in huis moest kapot, verplaatst, etc. Wij hebben ze de eerste twee weken ongeveer 's nachts in een groot soort konijnenhok/bench gehouden, dan hadden we zelf een beetje nachtrust en hadden de poesjes zelf ook een beetje rust. Bij ons hebben alle planten het moeten ontgelden, en we hebben een soort kraai die alles pakt wat glimt. Ze zijn nog steeds meesters in het openmaken van de servieskast, om vervolgens tussen de wijnglazen door te lopen (dat kan uiteraard niet...) inmiddels zijn ze bijna 2, en nee. Het is nog niet helemaal klaar met de slooppartijen. Het wordt wel stukken minder!

Uiteraard is dit bericht niet bedoeld om de hele boel te cancellen, maar om je een beetje voor te bereiden hoe het ook kan.

Onze katten hebben/hadden trouwens meer dan genoeg ruimte, fijne hoge ligplekjes, speelgoed in overvloed (tipje, geef niet al het speelgoed in 1x maar wissel het wat af, dat houdt het leuk). Soms zitten er gewoon draakjes tussen! Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:45

Lieve foto hierboven :)

Bij mij moest vooral een pluchen ooievaar het ontgelden. Hij was in het begin nog een stukje groter dan mijn kitten. Maar hij moest en zou geslacht en ze sleurde 'm overal mee naartoe voor dit soort doeleinden.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:48

Wat een schatjes Esmee!

Deurtje/kap eraf hebben wij in het begin er ook gedaan, dat ging er goed terug op zodra ze iets groter waren en het vertrouwd was.
Grind dat goed klontert is natuurlijk erg handig... behalve als jouw diva weigert om dat te gebruiken :+
Onze kat sloopte niet heel veel, alleen probeerde 24/7 te waken en enkels op te eten :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:51

24/7 waken? Oh nee. Maj had maar twee standen: aan en uit. En aan was dan echt aan en uit ook echt uit.

Inmiddels kan ze wel normaal stapvoets lopen. Het is wat gematigder, niet meer óf racenjagenjeuhhhhhhhspeluhnikgrijpjeyeah of knock out. Maar ook iets daar tussenin.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:54

Koper schreef:
24/7 waken? Oh nee. Maj had maar twee standen: aan en uit. En aan was dan echt aan en uit ook echt uit.

Inmiddels kan ze wel normaal stapvoets lopen. Het is wat gematigder, niet meer óf racenjagenjeuhhhhhhhspeluhnikgrijpjeyeah of knock out. Maar ook iets daar tussenin.

Hij probeerde heeeeel hard om 24/7 wakker te blijven, hij viel dan gewoon midden op de trap in de zonnigste plek om in een diepe slaap. Altijd blij als het warm was want zonnebaden = diepe slaap {:}

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:41

Ik zou de zak wel even in een garage/berging oid zetten :) die van mij hebben een keer een zak als krabpaal gebruikt... Geeft nogal een troep. En is zonde van het grit :n

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:35

Stand aan en stand uit is heel herkenbaar. Mijne heeft nu ff stand uit, ofwel in coma:
Afbeelding

Ohhh jemig Esmee wat een draakjes dan! Stiekem is het ook wel heel grappig natuurlijk.

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:43

Stoute poesjes zijn de allerleukste toch! (Hmm :/ dat klinkt wat vreemd maar we weten wat ik bedoel)

De tip van de zak kattengrit wegzetten is wel een goeie. Bij mij klommen ze erin om direct in de zak te poepen..

Standje rennenjagenpakkenspelenetenrennen is volgens mij gelijk aan 'kitten' haha.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:29

Hahahaha Esmee dat is toch best wel grappig ook :')
Kattenbak, nuh waarom? :')

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:55

Afbeelding

Laatste spam! Kattengritbewijsje..

*zoekt hard naar een tip om ontopic te blijven*

Ja! Ondanks dat de poesjes tegen die tijd een half jaar oud zijn, neem niet de moeite om je kerstboom mooi te maken met glazen ballen :p

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:05

Kerstbomen en kittens... erg leuk, gelukkig zijn er plastic ballen...
En boom goed stabiel neer zetten of zelfs vast zetten.

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:10

Wij binden de boom ook aan de verwarming vast :Y)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 21:57

Haha goede tips en leuke foto's!

De zak grind gaat uiteraard gewoon in een kast. Ze zijn er nog niet dus kan nog ff blijven staan. Scheelt gesjouw :+

Daarnaast heb ik een ontsteking in mijn hand dus kan gewoon nog niet te zwaar tillen. Dit moest vanochtend dan ook met 1 hand. Dus vriendlief mag gaan sjouwen dalijk. :')