[FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:09

denise04 schreef:
kiwiwitje schreef:
Je vergeet een optie. Geen golden.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind ze super. De goldens. Maar voormij alleen een goede donkere, anders geen.


Da's voor mij geen optie.. Geen golden :')

Het is ook maar net welke pup je krijgt. Onze Happy (gaan we de 23e halen) uit een nest van 4 teven en 6 reuen, we weten nog niet welke het wordt. De fokker bepaalt welke pup naar welke familie gaat op basis van wat ze van ons weet, en zij kent de pups het best.
De teven lopen van roomwit naar vrij donker.
Wij krijgen de beste teef, maar dat wordt waarschijnlijk een lichte, die is qua bouw het best.
Dat heeft ook een fokker niet voor het kiezen.
Vandaar mijn opmerking, een goede Golden heeft geen kleur ;)


Daar ben ik het niet helemaal mee eens, eigenlijk met je laatste twee zinnen.

Een fokker heeft wel degelijk de kleur voor het kiezen. Gedeeltelijk dan. Ze kiest er namelijk zelf voor om met een kleurslag te fokken.
Dus dat een goede Golden geen kleur heeft is natuurlijk niet helemaal juist.

Maar dat is ook gedeeltelijk de afweging die je zelf maakt.
als jij een Uitmuntende golden wil, en het je niet uit maakt of deze nu blauw of Pimpelpaars is. Dan zou t zomaar kunnen dat je stelling wel past.

In mijn geval, zou ik genoegen nemen met een mindere, dus niet uitmuntende maar zeker geen slechte, Golden. Zeker als deze dan in de kleurslag is die ik graag zie.

Voorbeeld; Ik ben in het bezit van een Engelse stafford, de ''eisen'' waren simpel. FCI stamboom, reu, zwart.
We zijn bij verschillende fokkers wezen kijken, en met deze fokker klikte het. Ze fokt vooral voor de shows. En wat wilde wij, een huishond, alleen wel met FCI stamboom. Ons reutje zeer overwogen gefokt. Hij moest namelijk goed gaan presteren op shows/keuringen. En om natuurlijk te gaan dekken.
Ons reutje heeft een schoonheidsfoutje. Dat is ook de redenen dat hij als laatste over bleef. Want voor de show's moet ie eigenlijk perfect zijn. Maar wat maakt mij het schoonheidsfoutje uit? Het is niet erfelijk. En ik wil helemaal geen shows lopen. Als hij een teefje was geweest, hadden hun hem zelf gehouden om hun lijn voort te zetten.

Maar de kans dat wij met een ander ''doel'' de hond houden is natuurlijk ook aanwezig.

Al gaan we nu wel offtopic.. :o

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:22

Hier de golden van mijn ouders, ook een witje uit een showlijn.

Afbeelding

Hiervoor ook een golden gehad, die was een stuk gouder!

ChefsSpecial

Berichten: 2703
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:32

Natuurlijk kan een fokker ervoor kiezen om naar donker(der) te gaan fokken.
Maar wat ik bedoel met dat een goede Golden geen kleur heeft, daar bedoel ik inderdaad mee dat (zeker met een oog op fokken), de best gebouwde hond, een lichtere kleur kan hebbe dan in 1e instantie gewenst of gehoopt. Als eerste moet de bouw goed zijn, vervolgens moet het karakter goed zijn. En kleur is bij een (in mijn ogen goede) fokker niet hét belangrijkst.

Ook ik heb ze het liefst donkerder. Maar ik vind de jachtlijn veel te iel, dus daar ga ik sowieso al niet voor. Maar ook showlijnen zijn er donkerder te krijgen. Het is alleen niet mijn 1e vereiste :D
Nu ben ik gevoelsmatig ook gebonden aan mijn fokker(s). Het gevoel wat ik bij een goede fokker heb, de manier hoe zij hun honden houden, opvoeden en om ze geven, is voor mij het aller-belangrijkst. Bóven bouw, bóven karakter (daar helpen mijn eigen honden wel in mee :+ ) en bóven kleur.
Mijn honden moeten gewoon uit een goed nest komen :j

TinkerTreas

Berichten: 3740
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:35

Zit er kwa karakter veel verschil tussen show en werklijn?

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 14:49

denise04 schreef:
Natuurlijk kan een fokker ervoor kiezen om naar donker(der) te gaan fokken.
Maar wat ik bedoel met dat een goede Golden geen kleur heeft, daar bedoel ik inderdaad mee dat (zeker met een oog op fokken), de best gebouwde hond, een lichtere kleur kan hebbe dan in 1e instantie gewenst of gehoopt. Als eerste moet de bouw goed zijn, vervolgens moet het karakter goed zijn. En kleur is bij een (in mijn ogen goede) fokker niet hét belangrijkst.

Ook ik heb ze het liefst donkerder. Maar ik vind de jachtlijn veel te iel, dus daar ga ik sowieso al niet voor. Maar ook showlijnen zijn er donkerder te krijgen. Het is alleen niet mijn 1e vereiste :D
Nu ben ik gevoelsmatig ook gebonden aan mijn fokker(s). Het gevoel wat ik bij een goede fokker heb, de manier hoe zij hun honden houden, opvoeden en om ze geven, is voor mij het aller-belangrijkst. Bóven bouw, bóven karakter (daar helpen mijn eigen honden wel in mee :+ ) en bóven kleur.
Mijn honden moeten gewoon uit een goed nest komen :j


De onderste zinnen, daar ben ik het ook absoluut mee eens! Ik vind de wittere het mooist, of de iets goudere.

Miriam: Dat is echt een supermooie hond! Spijtig/erg dat je haar(/hem) hebt moeten laten inslapen. Was het van de ouderdom of van een ziekte? En ben je van plan om er nog één te nemen?

JLLN: Nog zo'n mooie golden! Die kleur vind ik het mooist! Ook die kleur van miriams hond vind ik wel mooi.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:12

MoppieFilou schreef:
Miriam: Dat is echt een supermooie hond! Spijtig/erg dat je haar(/hem) hebt moeten laten inslapen. Was het van de ouderdom of van een ziekte? En ben je van plan om er nog één te nemen?
Bedankt :o Ze was al volwassen toen ik haar uit het asiel haalde en ik heb haar bijna 12 jaar gehad. Ze had erge artrose en een grote tumor op haar lever. Oud en ziek dus, ze heeft een mooie leeftijd gehaald, al had ik haar nog veel langer willen hebben natuurlijk. Momenteel woon ik te klein en financieel te krap om een hond te nemen, mijn vriend en ik willen er wel graag een zodra het goed in de mogelijkheden ligt. Of het weer een golden wordt, dat weet ik nog niet. Hij is een groot fan van de labrador retrievers, dus wellicht blijven we wel in de retriever richting ;)

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 15:17

Amai! Dan heeft ze echt wel een mooie leeftijd gehaald! Dan is het idd beter haar te laten inslapen. Labradors zijn idd ook heel leuke honden! Hopelijk kunnen jullie er snel weer één nemen!

DeniseMacho

Berichten: 157
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:33

Vandaag is Sam alweer 1 weekje bij ons!
En ik geniet echt elke seconde van hem <3
Wat zindelijkheid betreft gaat het ook heel goed, hij doet eigenlijk alles buiten, maar mocht ie het toch binnen doen doet ie het op zo'n puppy trainingsmatje :o
Ik heb hem ook al zit, lig en poot geleerd, dus ik ben super trots op hem :j
In de nacht is ie ook stil en slaapt door tot ongeveer 8:00!
En 20 januari start ik met puppy cursus echt super veel zin in :D
Nou dit was de update wel weer! mocht je nog vragen hebben stel ze gerust :)
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Z'n mooie pigmentvlek op zijn tong <3

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 11:37

Wat een schatje is hij toch! <3 Amai, hij kent echt al veel! Hoop dat dat bij de mijne ook zo goed lukt! :) Wij mogen straks nog eens gaan kijken en hem volgende week zondag ophalen. :)

DeniseMacho

Berichten: 157
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:39

MoppieFilou schreef:
Wat een schatje is hij toch! <3 Amai, hij kent echt al veel! Hoop dat dat bij de mijne ook zo goed lukt! :) Wij mogen straks nog eens gaan kijken en hem volgende week zondag ophalen. :)


Dankjewel!
Wel foto's maken hè hahah <3

poetser

Berichten: 4328
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:44

Ik volg ook.
Vroeger zelf ook een Golden gehad, maar helaas af moeten geven toen hij 6 was. Dat is inmiddels alweer 17 jaar geleden (ik was toen 11 jaar), maar ik mis hem nog steeds. Hij was vrij licht van kleur, maar helaas niet gezond. Regelmatig ontstoken oren en zware hd. Ooit komt er weer eentje.

Tot die tijd geniet ik in stilte mee van jullie prachtige honden.

Grainey

Berichten: 2093
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:06

Dit is onze Snoop, geen echt golden, moeder was golden met een kwart labrador, vader was flatcoated, maar ze wordt door iedereen golden genoemd (en wij maar weer uitleggen dat het niet helemaal zo is :))Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 12:41

DeniseMacho schreef:
MoppieFilou schreef:
Wat een schatje is hij toch! <3 Amai, hij kent echt al veel! Hoop dat dat bij de mijne ook zo goed lukt! :) Wij mogen straks nog eens gaan kijken en hem volgende week zondag ophalen. :)


Dankjewel!
Wel foto's maken hè hahah <3


Ja natuurlijk! Ik ga fotospammen als ze er is! :)

Poetser: Wat erg voor jullie! :(:) Hopelijk kunnen jullie al snel zorgeloos van een tweede golden genieten!

Grainey: Het is misschien geen golden maar hij is wel superschattig!! <3 Haha :)

Aelin
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:47

Ik vond de donkere Golden ook altijd mooier. Tot ik Deeks had. Ik krijg zo veel reacties met eandelen dat ze hem zo mooi vinden, dat colour doesn't matter!!! Hij is geweldig.


Afbeelding

Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 13:00

Hij is echt gewoon zo schattig! Hoop dat de mijne ook zo mooi is :) !

femkepien

Berichten: 461
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:02

Wat leuk een topic over goldens :D
Sinds een aantal maanden hebben wij ook een golden, Yako 10 jaar uit Spanje. Een hele grote vriendelijke hond. Wij hebben al een andere hond uit Roemenie, deze is zwaar mishandeld en dus soms onzeker. Yako kwam voorbij op Facebook, wie duwt nu een 10 jarige in een asiel.. en aangezien wij genoeg ruimte hebben en het ons ook wel goed leek voor Beer, is hij hier heen gekomen. Hij heeft bijna geen tanden meer over, ze zijn allemaal compleet afgeslepen omdat hij alleen maar stenen had om mee te spelen. Maar dat houd hem niet tegen want hij is gek op alles wat te eten is! :')
Afbeelding
Dit was de foto die we zagen toen hij nog in Spanje was.

Afbeelding
De eerste dag meteen samen spelen

Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 13:17

Hij is echt mooi! Wie dumpt zo'n beest nou in een asiel... -:(- Bij jou en Yako mag hij nog een mooie oude dag hebben! :)

Lay_D

Berichten: 3721
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:28

Wat een leuk topic en wat een knappe goldens hebben jullie allen!

Wij hebben ook een Golden Retriever.

Beau van inmiddels 10 jaar, hij is geboren in dec 2006 en sinds eind februari 2007 bij ons!

Afbeelding


Afbeelding


Hij lacht op commando :+
Afbeelding

Afbeelding

In 2012 is hij geopereerd aan een bot/kaaktumor. Hij groeide vrij snel terug maar is bij lange na niet zo groot meer als op deze foto.

Afbeelding

Badeendje

Berichten: 3942
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:54

Rex en zijn brother from another mother (labrador) boots! Rex is bijna vijf, heel lief en rustig binnen maar buiten een echte draak!

Afbeelding
Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 13:58

Echt mooie goldens allemaal! Leuk om er zoveel te zien passeren!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:13

Jullie Golden ook zo dol op de sneeuw? :D Onze Belle wel!
Afbeelding

mala26

Berichten: 5018
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:51

Wat een wijze blik heeft hij femkepien!

Ooo en Deeks en Sam <3 <3 <3 <3 Ik wil puppyknuffelen haha

Leuke foto snowdon!
Onze 5 jarige ging uit zijn plaat vanmorgen alleen maar korte cirkels rennen ( doen jullie goldens dat ook? Bij ons doen ze het echt allemaal) Ging bijna op zijn plaat haha. De oude liep heel voorzichtig rond te trippelen, alsof ie wist dat ie niet moest vallen.

ChefsSpecial

Berichten: 2703
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:15

Die van ons zijn gék op sneeuw! Ligt hier alleen niet zoveel, vooral natte drab. Maar voor onze meiden net zo leuk :)

Suzie1988

Berichten: 82
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:45

Afbeelding
Hier ook een golden die gek is op sneeuw. Ik heb het alleen niet vast gelegd op foto.
Izzy wordt volgende maand al weer 2 jaar.

Het korte rondjes rennen is vooral favoriet in de eigen tuin. Op dit moment mag ze alleen even niet los rennen i.v.m hechtingen.

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 19:20

Geweldige foto's! <3