Kaygee schreef:Had het ook niet gezegd. We hebben nu een herplaatser. Komt uit een gezin waar het zoontje allergisch scheen te zijn. Al twijfelen we daar een beetje aan (de andere kat mocht namelijk wel blijven..). Bij ons bleek het echt een enorme jankerd te zijn, heel de dag en nacht door. Ook plast hij regelmatig ergens anders dan op zijn bak. We hebben meer het idee dat dat de reden was dat hij weg moest. Nu gaat het gelukkig allemaal wel redelijk. Woont inmiddels alweer 3 jaar bij ons. Hij is nu 6. Gouden dier. Echt een goedzak. Een beetje te goed want mijn 2 jarige dochter zou hij best wel eens een tik mogen geven als ze hem treitert

Och wat een apart verhaal dan, lekker asociaal! Maar wel fijn dat hij nu lekker op z'n plekje is bij jullie. Haha en die van mij laten ook echt alles toe van iedereen, ze lopen hooguit weg. Toch ideaal als er kinderen bij zijn maar soms denk je kom eens voor jezelf op 
TinkerTreas schreef:Schitterende katten zeg. Ik ben ook benieuwd naar de kittens.
Wij hebben oosters kortharen, dat zijn ook van die aanwezige katten. Hoewel een van onze htk's nog erger is. Haha.
Annash schreef:Ik ga hier ook maar even volgen, zag 'bengaal' en kon het niet laten. Heb zelf een zilveren dame van bijna twee jaar oud.

Inderdaad zoals jij ook aangeeft erg actief (als ze wakker is!), enorme praatzak (en ik weet precies wat ze bedoelt...) en toch echt een schootkat en grote knuffel. Helaas heeft ze wel verlatingsangst. Een weekendje/dag of 4/5 kan ik wel weg (dan heb ik iemand die iedere dag even langsgaat uiteraard), maar langer dan plukt ze helaas haar eigen vacht eruit, met name op haar voorpootjes/borst.
Ben heel benieuwd wat voor knapperds er geboren worden!
Wat een prachtige kat is ze! Erg mooi die donkere aftekening zo.
Haha gek he dat je op gegeven moment precies weet wat ze tegen je zeggen. Ze hebben ook zoveel verschillende geluidjes, heerlijk dat geklets. Wel naar dat ze zo gestrest raakt als je weg bent, arm ding! En ook erg onhandig voor jou natuurlijk.
@maessie: Ja fijn he! Nu kan je er in ieder geval nog enigszins omheen plannen. Zeker weten doe je het natuurlijk nooit maar het scheelt toch in vergelijking met inderdaad een paar weken ofzo!
En wat het fokverbod betreft, ik geloof dat je in België een vergunning nodig hebt om met Bengalen te fokken ofzo, omdat het ras dacht ik niet als kattenras wordt gezien maar als hybride (want gekruist met wilde katten). Ik weet niet zeker of dat nog zo is maar daar kan het verhaal ook nog vandaan komen. Wat Nederland betreft zal vrijwel elke fokker met fokverbod verkopen, dus met castratieplicht, waaronder ikzelf. De reden daarvoor is mijns inziens niet dat de prijs hoog blijft hoor, maar dat op deze manier wordt gegarandeerd dat er verantwoord wordt gefokt, dat niet jan en alleman maar kan doorfokken met het ras en zo bijvoorbeeld veel kruisingen ontstaan of het ras in ieder geval onzuiver wordt en uiteindelijk ook wel dat de lijnen enigszins in de hand worden gehouden. Er komen toch wel wat gezondheidsrisico's kijken ook bij Bengalen, onder andere HCM is er eentje die je hoort en daar zitten bijvoorbeeld ook risicolijnen achter. Door zorgvuldig te selecteren welke katten de fok in mogen kan je de risico's tot op zekere hoogte beperken en kan je de rasstandaard hoog houden door bijv katten met defecten, grove schoonheidsfouten en dergelijke niet de fok in te laten gaan. Ook is het meestal zo dat de fokker waarvan je je eerste fokpoes koopt ook optreedt als je mentor, zo is dat bij mij ook. Ik wil bijvoorbeeld uit het eerste nest of de eerste nesten niet voor de fok verkopen omdat ik zelf nog maar een nieuwkomer ben en dan vind ik het niet verantwoord om andere mensen te begeleiden dan wel aan andere mensen te verkopen voor de fok. Tenzij dit wellicht al fokkers zijn en ze er meer verstand van hebben.
Om financiële redenen niet voor de fok verkopen lijkt me haast niet logisch, want over het algemeen betaal je voor alleen een fokpoes zonder verbod al zeker het dubbele van de huisdierprijs, als het niet meer is. Voor een open kater liggen die prijzen nog hoger.
Volgens mij is het overigens eindelijk gelukt met het filmpje!