[VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:33

Jodie_ schreef:
maliejane schreef:
Ben zelf ook gek op bengalen xD Maar de prijs vind ik ook wel hoog O:) Daarnaast woon ik nog thuis dus zal ik nog even moeten wachten op mn eigen plekje (ben wel al aant zoeken met mn vriend) en dan mijn vriend overhalen om een kat te nemen :') Hijs een hondenmens en heeft het niet zo op katten helaas :( Al is hij ook niet anti hoor, maar hij wilt ze ook niet -O-

Haha ja ik kan me voorstellen dat dat lastig is. Ze zijn ook prijzig maar helaas zijn de kosten voor het fokken ook zo hoog (door oa de hoge dekprijzen bij Bengalen, als je vergelijkt met sommige andere rassen is het 2 à 3 keer zo duur) waardoor je in zekere zin als fokker ook wel moet wil je jezelf financieel niet totaal ruïneren :') wel leuk dat je op zoek gaat naar een eigen plekje, ik vond het zo super toen ik eindelijk zelf dieren kon nemen! Honden vind ik ook geweldig maar zijn helaas gewoon een stuk minder praktisch. Misschien kan je je vriend wel overhalen door te zeggen dat Bengalen soms net hondjes zijn haha! Ze kunnen heel goed wennen aan een tuigje, ik ken Bengalen die zelfs meegaan op vakantie en hele wandelingen in de bergen enzo meewandelen aan een riempje, of een Bengaal die altijd los meegaat naar het strand enzo, en veel Bengalen apporteren ook graag en daarnaast zijn ze echt knettergek op water :j


Ik hoop nog steeds dat hij overstag gaat omdat een dieren te rustig is en een hond voorlopig echt niet gaat met onze roosters xD de kans dat ik dan een raskat mag is helemaal nihiel xD denk dat hij echt niet zoveel geld ervoor neer wil leggen.. maar mocht het wel lukken zal het lastig kiezen worden xD ik ben gek op bengalen, abbesijn, savannah of heilige birmaan O:) twee katten zouden dan helemaal ideaal zijn omdat we overdag veel weg zullen zijn en ze dan iig elkaar hebben

En ik begrijp dat ze veel kosten omdat het dekken veel kost, maar tos wel zo'n cirkel xD dekken kost veel omdat de kittens veel waard zijn en die zijn veel waard omdat de kosten van een nestje incl dekken hoog zijn ;) en als ik het geld zou hebben zou ik het wel ervoor over hebben, maar als ik zo samen met mn vriens als starter begin is het een heel hool geld en wordt het denk een dier uit het asiel. Raskatjes komen ooit nog wel xD

Maar ben heeel benieuwd naar deze kittens dus blijf lekker volgen!!

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:52

Jodie_ schreef:
Yv_ schreef:
Wat een prachtige ouderexemplaren, ben heel erg benieuwd wat eruit gaat komen!

Vind het prachtige katten, maar daar is het voor mij ook wel mee gezegd. Heb een paar maanden de bengaal van een vriendin hier in huis gehad, wat een ellende was dat. Dus voor mij zal het nóóit meer worden dan genieten van de prachtige foto's _O-


Zo erg? :') :')

Ja _O-.

Elke dag als ik in de auto naar mn werk zat, was ik me weer aan het afvragen wat voor ravage ik weer aan zou treffen.. Ik was een gevangene in mn eigen huis, want een raam op een kiertje en meneer hing eruit.. Mn eigen kat was niet happy.. Pissen buiten zn bak.. En weet ik het wat voor "dingetjes" er allemaal waren. Hij was niet happy hier, ik was niet happy met hem. Op een gegeven moment zelfs jankend die vriendin opgebeld dat ze 'm echt meteen moest komen halen..

maessie

Berichten: 5776
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:45

Ook nog maar een weekje gewoon, spannend zeg! Kan het eigenlijk veel schelen qua uitgerekende datum? (Geen idee hoe dat bij katten varieert)

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:25

MamaMiesje schreef:
Ylana schreef:

Ik vermoed zo dat jouw kater bij LJ Bengals vandaan komt.
En als ik me niet vergis is dat Leonoor hier op bokt. (Inmiddals geen bengalen cattery meer)

:j en daarna is hij van Judith geweest, die onder de naam "Sikia's" 1 nestje gefokt heeft. Daar kwamen Maliki en zijn broer uit (van kaygee hier op Bokt), maar helaas leeft broerlief niet meer. Daarna heeft Judith niet meer gefokt :)


;( na 3 jaar nog steeds zo'n gemis.
Sikia's Kito Moyo. Ook zoon van Stream dus. Even geen andere foto's bij de hand.

Afbeelding


Jodie de papa is prachtig! (De moeder overigens ook hoor! Maar ik ben meer van de Black tabby) Rosetted staat op mijn lijstje voor ooit, als ik later groot ben. Mijn vriendin heeft 2 bengalen die dacht ik bij Leonoor vandaan kwamen. Haar kater was in ieder geval een soort van neefje van Mo.

Ik ben benieuwd wat voor bengels er uit dit koppel gaan komen! Helaas vindt mijn man 1 kat meer dan zat :(

maessie

Berichten: 5776
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 08:21

Aah hij is ook al zo knap! Dat hoofd, echt precies Stream! Wat heeft hij gehad dat hij niet meer leeft?

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:02

maessie schreef:
Aah hij is ook al zo knap! Dat hoofd, echt precies Stream! Wat heeft hij gehad dat hij niet meer leeft?



Afbeelding

Hij is doodgereden ;(

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:06

Achos wat vreselijk

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:23

Ik volg ook! Hier sinds half september een bengaal monstertje. Een vrolijke huppel die je het hele huis achtervolgt en je de oren van je hoofd kletst. Onze andere kat is een Abbesijn die er af en toe een beetje moe
van word maar verder kunnen ze hartstikke goed met elkaar. Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:29

Noor17 Die tweede foto vind ik echt geniaal xD Je ziet de Bengaal zo ondeugend kijken en je abbesijn kijkt alleen maar saggo van is het nou eens afgelopen? O:) Mooi stel hoor! Zo'n combie wil ik ook ooit. Vind beide echt hele mooie rassen

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 11:28

Yv_ schreef:
Ja _O-.

Elke dag als ik in de auto naar mn werk zat, was ik me weer aan het afvragen wat voor ravage ik weer aan zou treffen.. Ik was een gevangene in mn eigen huis, want een raam op een kiertje en meneer hing eruit.. Mn eigen kat was niet happy.. Pissen buiten zn bak.. En weet ik het wat voor "dingetjes" er allemaal waren. Hij was niet happy hier, ik was niet happy met hem. Op een gegeven moment zelfs jankend die vriendin opgebeld dat ze 'm echt meteen moest komen halen..

Oh dat is inderdaad niet echt tof :') my god ben blij dat die van mij niet zulke slopers zijn. Waarom had je hem eigenlijk in huis dan?

maessie schreef:
Ook nog maar een weekje gewoon, spannend zeg! Kan het eigenlijk veel schelen qua uitgerekende datum? (Geen idee hoe dat bij katten varieert)

Heel spannend! De meeste katten bevallen tussen de 63-65 dagen en bij Bengalen hoor ik vaak dat het precies op de 63e dag is en daar zit ze zaterdag op. Maar in principe mogen ze tussen de 58-70 dagen bevallen. Het lastige is vooral uitrekenen op welke dag ze zit omdat ze natuurlijk meerdere dagen bij de kater zijn, maar gelukkig heb ik een echo laten maken bij Nova en op basis daarvan konden ze uitrekenen op welke dag ze toen ongeveer zat.

Wauw Kaygee ook al zo'n kanjer, wat ontzettend sneu dat hij er niet meer is. Haha hier wilde mijn vriend er eerst ook maar 1, en nu zegt hij maximaal 4 dus dat zie ik als uitnodiging er 2 bij te mogen *\o/* en als je later groot bent kom je vast weer een super Bengaal tegen, het zijn zulke heerlijke beesten. En de vader is ook gewoon prachtig, echt een van de mooiste katers die ik ooit heb gezien. Zeker in het echt is het bijna niet te geloven wat voor prachtige vacht en echt ongelofelijk contrast hij heeft. <3

Hahaha Noor! Herkenbare beschrijving. En wat een geweldig koppel! Die laatste foto idd :')

Gister waren de kittens enorm actief in Nova's buik en gelukkig heb ik een stukje op film kunnen krijgen. Eens even kijken hoe ik dat hier geüpload krijg!

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:30

Ik krijg mijn man echt niet zo ver :=

Mo was ook zo mooi en de vacht was zo bijzonder! Super zacht glad en glanzend. Hij verhaarde bijna niet. Onze huidige Bengaal heeft echt een compleet andere vacht.

We hebben nu overigens wel weer een Bengaal dus, ik kan niet zonder kat. Maar meer dan 1 komt er echt niet helaas.

Super leuk! Ze heeft echt al zo'n mooi bol buikje! Ben benieuwd naar het filmpje.

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 11:37

Oh dat had ik zo gauw even niet begrepen, tof dat je wel weer een Bengaal hebt :D gaat dat goed in z'n eentje? Waar heb je hem/haar vandaan?

De dames hier hebben ook een makkelijke vacht maar ze hebben nu wel even een rui periode, om gek van te worden, zeker als je het niet gewend bent bij ze. Luxeprobleem dus eigenlijk :')

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:40

Haha Noor! Die chagrijnige kat met dat deugnietje ernaast :))

Ik volg ook TS ben benieuwd naar de ukkies

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:20

Had het ook niet gezegd. We hebben nu een herplaatser. Komt uit een gezin waar het zoontje allergisch scheen te zijn. Al twijfelen we daar een beetje aan (de andere kat mocht namelijk wel blijven..). Bij ons bleek het echt een enorme jankerd te zijn, heel de dag en nacht door. Ook plast hij regelmatig ergens anders dan op zijn bak. We hebben meer het idee dat dat de reden was dat hij weg moest. Nu gaat het gelukkig allemaal wel redelijk. Woont inmiddels alweer 3 jaar bij ons. Hij is nu 6. Gouden dier. Echt een goedzak. Een beetje te goed want mijn 2 jarige dochter zou hij best wel eens een tik mogen geven als ze hem treitert :')

TinkerTreas

Berichten: 3726
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:07

Schitterende katten zeg. Ik ben ook benieuwd naar de kittens.
Wij hebben oosters kortharen, dat zijn ook van die aanwezige katten. Hoewel een van onze htk's nog erger is. Haha.

Annash
Blogger

Berichten: 26586
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:17

Ik ga hier ook maar even volgen, zag 'bengaal' en kon het niet laten. Heb zelf een zilveren dame van bijna twee jaar oud. :)

Afbeelding

Inderdaad zoals jij ook aangeeft erg actief (als ze wakker is!), enorme praatzak (en ik weet precies wat ze bedoelt...) en toch echt een schootkat en grote knuffel. Helaas heeft ze wel verlatingsangst. Een weekendje/dag of 4/5 kan ik wel weg (dan heb ik iemand die iedere dag even langsgaat uiteraard), maar langer dan plukt ze helaas haar eigen vacht eruit, met name op haar voorpootjes/borst.

Ben heel benieuwd wat voor knapperds er geboren worden!

maessie

Berichten: 5776
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:32

och wat sneu Kaygee! De onze is een keer 6 weken weg geweest, nadat hij ontsnapt (geschrokken weggerend) was. Ik had ook echt gedacht dat hij onder een auto zou komen oid, ze zien geen gevaar. onze andere kat mag buiten wanneer hij wil, die red zich wel, maar bij Stream vertrouw ik het niet, die mag alleen onder toezicht in de achtertuin :j
Herken dat met je dochter wel, die van ons durf ik ook zo bij kinderen te laten, die vind echt alles goed.

Annash wat ook een prachtige kat!

Noor, wat een boevekop, prachtig!!

Jodie, das wel ideaal dat ze nooit heel ver naast de datum zitten! (das toch beter dan bij een paard weken in spanning!) :D

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:01

Enorm gave dieren, shanna die van jou ook zeg!

Mn man had het pas op zijn werk erover en zijn collega zei toen dat ze niet gefokt mogen worden? Hoe komt hij daarbij?

troi
Berichten: 17040
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:16

Michelle77 schreef:
Mn man had het pas op zijn werk erover en zijn collega zei toen dat ze niet gefokt mogen worden? Hoe komt hij daarbij?


Volgens mij omdat fokkers je dwingen de normale kittens te castreren. Als je wilt fokken moet je veel meer betalen voor een kitten (volgens mij wel tot een keer zo veel,maar dat weet ik niet zeker). Zo bepalen zij mede hoe het ras zich ontwikkeld (en houden ze en passant de markt goed schaars zodat de kitten prijzen niet zakken). De een vindt dat logisch en de ander vind het nogal uhm bemoeierig.

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 08:21

Kaygee schreef:
Had het ook niet gezegd. We hebben nu een herplaatser. Komt uit een gezin waar het zoontje allergisch scheen te zijn. Al twijfelen we daar een beetje aan (de andere kat mocht namelijk wel blijven..). Bij ons bleek het echt een enorme jankerd te zijn, heel de dag en nacht door. Ook plast hij regelmatig ergens anders dan op zijn bak. We hebben meer het idee dat dat de reden was dat hij weg moest. Nu gaat het gelukkig allemaal wel redelijk. Woont inmiddels alweer 3 jaar bij ons. Hij is nu 6. Gouden dier. Echt een goedzak. Een beetje te goed want mijn 2 jarige dochter zou hij best wel eens een tik mogen geven als ze hem treitert :')

Och wat een apart verhaal dan, lekker asociaal! Maar wel fijn dat hij nu lekker op z'n plekje is bij jullie. Haha en die van mij laten ook echt alles toe van iedereen, ze lopen hooguit weg. Toch ideaal als er kinderen bij zijn maar soms denk je kom eens voor jezelf op :')

TinkerTreas schreef:
Schitterende katten zeg. Ik ben ook benieuwd naar de kittens.
Wij hebben oosters kortharen, dat zijn ook van die aanwezige katten. Hoewel een van onze htk's nog erger is. Haha.

_O-

Annash schreef:
Ik ga hier ook maar even volgen, zag 'bengaal' en kon het niet laten. Heb zelf een zilveren dame van bijna twee jaar oud. :)

Inderdaad zoals jij ook aangeeft erg actief (als ze wakker is!), enorme praatzak (en ik weet precies wat ze bedoelt...) en toch echt een schootkat en grote knuffel. Helaas heeft ze wel verlatingsangst. Een weekendje/dag of 4/5 kan ik wel weg (dan heb ik iemand die iedere dag even langsgaat uiteraard), maar langer dan plukt ze helaas haar eigen vacht eruit, met name op haar voorpootjes/borst.

Ben heel benieuwd wat voor knapperds er geboren worden!

Wat een prachtige kat is ze! Erg mooi die donkere aftekening zo. <3 Haha gek he dat je op gegeven moment precies weet wat ze tegen je zeggen. Ze hebben ook zoveel verschillende geluidjes, heerlijk dat geklets. Wel naar dat ze zo gestrest raakt als je weg bent, arm ding! En ook erg onhandig voor jou natuurlijk.

@maessie: Ja fijn he! Nu kan je er in ieder geval nog enigszins omheen plannen. Zeker weten doe je het natuurlijk nooit maar het scheelt toch in vergelijking met inderdaad een paar weken ofzo!

En wat het fokverbod betreft, ik geloof dat je in België een vergunning nodig hebt om met Bengalen te fokken ofzo, omdat het ras dacht ik niet als kattenras wordt gezien maar als hybride (want gekruist met wilde katten). Ik weet niet zeker of dat nog zo is maar daar kan het verhaal ook nog vandaan komen. Wat Nederland betreft zal vrijwel elke fokker met fokverbod verkopen, dus met castratieplicht, waaronder ikzelf. De reden daarvoor is mijns inziens niet dat de prijs hoog blijft hoor, maar dat op deze manier wordt gegarandeerd dat er verantwoord wordt gefokt, dat niet jan en alleman maar kan doorfokken met het ras en zo bijvoorbeeld veel kruisingen ontstaan of het ras in ieder geval onzuiver wordt en uiteindelijk ook wel dat de lijnen enigszins in de hand worden gehouden. Er komen toch wel wat gezondheidsrisico's kijken ook bij Bengalen, onder andere HCM is er eentje die je hoort en daar zitten bijvoorbeeld ook risicolijnen achter. Door zorgvuldig te selecteren welke katten de fok in mogen kan je de risico's tot op zekere hoogte beperken en kan je de rasstandaard hoog houden door bijv katten met defecten, grove schoonheidsfouten en dergelijke niet de fok in te laten gaan. Ook is het meestal zo dat de fokker waarvan je je eerste fokpoes koopt ook optreedt als je mentor, zo is dat bij mij ook. Ik wil bijvoorbeeld uit het eerste nest of de eerste nesten niet voor de fok verkopen omdat ik zelf nog maar een nieuwkomer ben en dan vind ik het niet verantwoord om andere mensen te begeleiden dan wel aan andere mensen te verkopen voor de fok. Tenzij dit wellicht al fokkers zijn en ze er meer verstand van hebben.

Om financiële redenen niet voor de fok verkopen lijkt me haast niet logisch, want over het algemeen betaal je voor alleen een fokpoes zonder verbod al zeker het dubbele van de huisdierprijs, als het niet meer is. Voor een open kater liggen die prijzen nog hoger.

Volgens mij is het overigens eindelijk gelukt met het filmpje!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 08:39

Ze bedoelde meer dat het aantal aangeboden katten laag blijft waardoor de prijs per kat hoog blijft denk Ik. :j

gedeeltelijk telt dat misschien ook mee.

Ik heb hier een open kater. Een sibeer. Onze fokster geeft aan het onzin te vinden om mensen te verbieden er mee te fokken of contracten mee te geven over dat de kat niet naar buiten mag.

Ergens begrijp ik het wel hoor.

Overigens laten wij hem wel castreren hoor!

Wat spannend je eerste nest. Kan iemand inschatten hoeveel er in zitten?

Jis_

Berichten: 11706
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 08:51

Wat leuk dat filmpje. :)

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:38

Bedankt voor je uitleg!

Ik vraag me alleen af hoe het dan in praktijk gaat. Wat als de koper ze niet castreert? Daar kun je niet op controleren toch?
Net als met niet naar buiten mogen.

Onze Birmanen zijn overigens gewoon gecastreerd en blijven lekker alleen in onze tuin (meestal, want het blijven ontsnappingswonders)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:02

Soms worden ze al gecastreerd voor dat ze naar het nieuwe huisje gaan.
Dat niet naar buiten gaan lijkt me ook lastig te controleren.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:25

IMJ schreef:
Soms worden ze al gecastreerd voor dat ze naar het nieuwe huisje gaan.
Dat niet naar buiten gaan lijkt me ook lastig te controleren.

Echt? Das best vroeg toch?