[VOLG] mini bull terrier pup, Wie volgt er mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: mini bull terrier pup, Wie volgt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 22:53

Je deze wordt het ! :)

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:04

Ben wel benieuwd welke fokker :) ik heb zelf een standaard bullterrier reu, heb 2 standaard reuen gehad samen (ja ja echt, ging geweldig goed samen) . Maar wel vroeg zeg dat je je keuze moet maken, ik heb ook shows gelopen dus ken er wel een hoop.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:05

Kan dit ras goed met andere honden?

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:32

Wat leuk! Wij hebben een groot uitgevallen mini Bull. Het is meer een middel maat. Hij is ontzettend eigenwijs, niet dom, en een grote boef/clown, luistert voor geen meter en houd van aandacht(waant zichzelf een schoothondje :') ).Een gevaarlijke combi maar hij is echt geweldig!
Onze aap <3

Afbeelding

Afbeelding

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:32

Kan zeker met andere honden, mits er vanaf begin goed gelet is op het karakter van de pup en het goed begeleid word. En veel belangrijker, een bullterrier is niet geschikt voor iedereen, je zal voorbereid moeten zijn op de eerste puppy puber jaren, ze staan erom bekend echt het bloed onder je nagels weg te halen (ga van het ergste uit, kan het alleen maar mee vallen). Het zijn echt schitterende honden, een goede fokker beoordeeld of je geschikt bent ervoor of niet.

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:36

Oh ik weet niet of het een ras dingetje is of niet maar die van ons kan niets vangen uit de lucht :')
Of het nou een bal of koekje is alles moet eerst de grond raken voor hij duidelijk kan ziek waar het is. Wat ik ook wel kan snappen met zo'n neus :=

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:48

Dankje Primera! Ik heb (meestal 2) dobers maar in de toekomst wil ik evt naar een kleiner ras met humor. Straks te beginnen als gezelschap voor de jongste.. De Bulterriër staat hoog op mijn lijstje maar voorlopig geniet ik nog van mijn twaalfjarige reu :)

Geweldig leuke foto's komen hier voorbij! Ik volg.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 00:29

Elias93 schreef:
Oh ik weet niet of het een ras dingetje is of niet maar die van ons kan niets vangen uit de lucht :')
Of het nou een bal of koekje is alles moet eerst de grond raken voor hij duidelijk kan ziek waar het is. Wat ik ook wel kan snappen met zo'n neus :=

Goed oefenen zou ik zeggen én nog meer geduld hihi. Mijn witte kon het binnen een dag en mijn brindle heb ik echt fanatiek 3 jaar op moeten oefenen hahaha ik had de hoop al opgegeven ( net als het "poot" geven, het kreng wist wat de bedoeling was maar echt niet dat hij het deed.... In december ben ik bevallen van mijn jongste zoontje, toen ik na 5 dagen thuis kwam zei ik geef eens poot, en gelijk geven he zo blij was die. Daarna geen poot meer geven Helaas)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 07:05

primera schreef:
Ben wel benieuwd welke fokker :) ik heb zelf een standaard bullterrier reu, heb 2 standaard reuen gehad samen (ja ja echt, ging geweldig goed samen) . Maar wel vroeg zeg dat je je keuze moet maken, ik heb ook shows gelopen dus ken er wel een hoop.
hey ik ook (shows enz geen twee reuen). Waar komen jouw honden vandaan?

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 07:06

Mijn reu kon vrij snel vangen, vorige teef niet, huidige teef na veel oefenen.
Pootje geven heb ik opgegeven :)

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 08:22

Wat leuk! Mooie kleur hebben de pups. Ik volg!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 08:47

* weggesmolten <3 *

Oooohhh Elias93, die onderste foto hahaha _O- _O-

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 08:50

❤️❤️❤️

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:24

Ik wil dan wel even melden dat bij mij op de les een vrouw dogdance doet met haar bull en ze zijn nog goed ook, vallen regelmatig in de prijzen op wedstrijden.
Dus ze kunnen wel degelijk een hoop leren al doet haar hond vaak andere truckjes als de meeste honden.
Hij kan bv goed springen, 4 poten omhoog en als hij turnt of twist gaat dat ook lekker onbehouwen zodat de eigenaar wel moeten zorgen dat ze niet getackelt wordt :D

https://youtu.be/t_VepepoSE0
Filmpje van haar waar hij helaas niet heel fanatiek is , was haar 2de optreden die dag en het was behoorlijk warm.

TS wat een droppie <3

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:05

spatter schreef:
Ik wil dan wel even melden dat bij mij op de les een vrouw dogdance doet met haar bull en ze zijn nog goed ook, vallen regelmatig in de prijzen op wedstrijden.
Dus ze kunnen wel degelijk een hoop leren al doet haar hond vaak andere truckjes als de meeste honden.
Hij kan bv goed springen, 4 poten omhoog en als hij turnt of twist gaat dat ook lekker onbehouwen zodat de eigenaar wel moeten zorgen dat ze niet getackelt wordt :D

https://youtu.be/t_VepepoSE0
Filmpje van haar waar hij helaas niet heel fanatiek is , was haar 2de optreden die dag en het was behoorlijk warm.

TS wat een droppie <3
Hey leuk! Die komt volgend jaar in ons clubblad te staan met haar bulletje en doggydance :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 12:27

Primera: Le mas. Is meer langs de franse kant van België en in frankrijk :)
&. Wauw 2 reuen samen, wat leuk dat dit goed ging !

Elias93: Inderdaad groot uitgevallen :P Maar hij is echt knap <3

Spatter: ga dadelijk de video bekijken, en dank u ben ook al verliefd, kan al niet meer wachten .. :') :D

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:43

Jeetje kiezen op 1 week? Dat vind ik echt niet normaal. Ik moest op 3 weken kiezen en dat vond ik al te vroeg. Meestal zijn pups inderdaad al vanaf het begin gereserveerd, maar worden ze pas later verdeeld. Ik zou het nooit weer doen zo vroeg kiezen.
Het zijn wel schatjes hoor!!

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:12

LoesLucky schreef:

hey ik ook (shows enz geen twee reuen). Waar komen jouw honden vandaan?[/quote]

Mijn witte heb ik 2 jr terug ingeslapen, leverkanker ineens. Geschatte leeftijd 10 jaar, waarvan 6 jaar bij mij. Heb hem uit het asiel vandaan. (Vriendlief moest en zou een Bull hebben, zijn opa was een goede fokker en zat in het bestuur van de nbtc)
Mijn brindle komt bij Nicky vandaan, Cyalo's uit België. Hij is nu 4 jaar.

Ik ken wel meer mensen met reuen bij elkaar en wat gewoon goed gaat. Maar goed reu en teef kan natuurlijk net zo goed fout gaan onderling, je moet zelf goed nagaan wat je Bull die je in huis hebt aankan.

Ben zelf wel rond aan het kijken voor een tweede, waarschijnlijk gewoon teefje. Maar staat op de lange termijn gepland, als er iets goeds voorbij komt eerder is het ook welkom. Liefst wil ik wel shows met de tijd weer gaan doen, ook al heb ik geen goede dingen mee gemaakt erbij ( vooral met fransen, zo vals af en toe).
Maar goed, opzich heb ik het druk genoeg met 3 kinderen en als alleenstaande moeder voorlopig. (1 Bull, konijn, 2 katten en een zooi vissen en een skink)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 13:28

haha ja is een mini zoo bij jou ? :D Pas op, zou hetzelfde willen

wat geven jullie te eten aan jullie uit de kluiten gewassen poedels ? :P

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:40

primera schreef:
LoesLucky schreef:
hey ik ook (shows enz geen twee reuen). Waar komen jouw honden vandaan?

Mijn witte heb ik 2 jr terug ingeslapen, leverkanker ineens. Geschatte leeftijd 10 jaar, waarvan 6 jaar bij mij. Heb hem uit het asiel vandaan. (Vriendlief moest en zou een Bull hebben, zijn opa was een goede fokker en zat in het bestuur van de nbtc)
Mijn brindle komt bij Nicky vandaan, Cyalo's uit België. Hij is nu 4 jaar.

Ik ken wel meer mensen met reuen bij elkaar en wat gewoon goed gaat. Maar goed reu en teef kan natuurlijk net zo goed fout gaan onderling, je moet zelf goed nagaan wat je Bull die je in huis hebt aankan.

Ben zelf wel rond aan het kijken voor een tweede, waarschijnlijk gewoon teefje. Maar staat op de lange termijn gepland, als er iets goeds voorbij komt eerder is het ook welkom. Liefst wil ik wel shows met de tijd weer gaan doen, ook al heb ik geen goede dingen mee gemaakt erbij ( vooral met fransen, zo vals af en toe).
Maar goed, opzich heb ik het druk genoeg met 3 kinderen en als alleenstaande moeder voorlopig. (1 Bull, konijn, 2 katten en een zooi vissen en een skink)[/quote]oh ja Nicky ken ik :). Wie Was zijn opa? Ik zit nu ook in het bestuur van de nbtc. Hele show wereldje is vals. Ik doe er niet meer aan. Zin in het bestuur om te knokken voor gezondheid en testen. Reuen en teven kan idd ook mis gaan. Je komt tzt vast een mooi en leuk teefje tegen!
Kom anders in november naar Leiden :). Grote internationale show, komen bullen uit heel de wereld. Echt super gaaf! Kun je flink kroelen en je ogen uit kijken.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:54

Als je al na een week moet kiezen dan kan de fokker je toch niet helpen met het zoeken naar een bij jullie passend karakter. Ik vind dit een beetje vreemd eerlijk gezegd.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 15:56

de fokster waar mijn pup vandaan komt heeft ook veel shows gelopen en heel af en toe nog maar ze zegt ook dat ze het niet meer echt wilt doen.. inderdaad om die redenen ..

Edit: Moet wel ook zeggen dat we deze pup hebben gekozen voor de neus: deze leuk het meest een rechte neus te hebben zoals de papa, bij sommige zag je al dat ze meer naar de mama gingen.. :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:24

Ik lees al eventjes mee, onder andere omdat ik het echt een prachtig ras vind en ik wou eigenlijk eerst niet reageren op het feit dat je zo vroeg moet kiezen maar... :o Persoonlijk vind ik 'de wachtlijsten staan vol' of weet ik veel wat, geen excuus om zo vroeg te moeten kiezen. Afhankelijk vanaf wanneer je op die lijst staat mag je een keuze maken, als je eerste bent heb je geluk zegmaar en mag je met behulp van de fokker kiezen, moest je nu als laatste staan en de pup die over is bevalt je niet kan je best gewoon wachten tot het volgende nestje, en dat kan enkel toch als je het karakter van de pup weet?
Ik ben ooit bij een nestje mechelaars gaan kijken, bij die fokker stonden ook veel mensen aan te schuiven, voor dat nestje waren zelfs alle pups weg en waren er nog aanvragen. Toch heeft de fokker gewacht met het laten kiezen van een pup tot ze zes weken waren, het maakt namelijk voor je wachtlijst toch helemaal niet uit of je kiest met 1 dag of 6 weken..? Die lijst blijft toch gewoon hetzelfde. Ik snap de hele redenatie er niet achter...

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 19:48

Ik weet vb zoals bij mij op de manege dat het is omdat zoveel mensen een bepaalde kleur willen en dan andere kleuren helemaal niet.
Wij hebben ook voornamelijk gekeken naar de vorm van het hoofd want wij zijn niet zo van die extreme bull-hoofden.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:03

Heel eerlijk? Aan een hoofd kun je nu nog niets zien dat veranderd zo vaak nog. Ons overleden teefje had als pup een dip, dus geen kromming. Ze ging ook zo weg. Met 10 maanden kwam ze terug bij de fokker en daarna naar ons. Hardstikke mooi hoofd! Ons teefje nu had als pup een heel krom hoofd en nu gewoon netjes en niet extreem.