Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jorinda schreef:Bmamavan2 schreef:Mijn voorkeur zou uitgaan naar een ontmoeting tussen jullie roedel en de nieuwe hond op neutraal terrein en dan samen naar binnen wandelen. Mijn ervaring als opvanger is dat een nieuwe hond vaker een defensieve houding aanneemt in huis, waar de eigen hond/roedel juist de leiding heeft. Dan begint de kennismaking vaak met een conflict.
Ik wens jullie heel veel succes en plezier met deze knapperd!
Mee eens. De kennismaking tussen Igor en de twee honden van mijn ouders (een lieve goedzak, maar de ander een hele dominante) hebben we buiten gedaan, op neutraal terrein. Aangelijnd aan een lange lijn, zodat de lijn als "veiligheidsgordel" dient. De honden konden zich dan wel bewegen in de richting die ze wilden, zodat geen van de honden zich in de val zou voelen, maar dat ze ook niet uit angst weg konden rennen (Igor). Daarna met de drie honden een klein rondje gewandeld en daarna met zijn drieën naar binnen. Niks aan de hand, zijn nu alledrie goede maatjes van elkaar en ze voelen zich niet ongemakkelijk. Maar ik weet zeker dat als ik met Igor gewoon binnen was gekomen, dat de dominante hond dat niet oké had gevonden.
Edit: we hebben het hier dan wel over een Rottweiler en niet over een Chihuahua, maar ik zou het hoe dan ook voorzichtig aanpakken.
Nog een poging wat betreft de foto's:
[ [url=m/c6XZZ9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jhOI4V.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gB9Sxb.jpg]Afbeelding[/url] ]
youaremystar schreef:Wij hebben eens een hond uit spanje gehaald. We wisten van te voren dat hij slecht horend was, maarja wat wou je het was ook een oudere hond. We wouden hem graag nog een paar laatste goede jaren geven.
Eenmaal aangekomen bleek hij ook heeel erg slecht ziend te zijn. We hebben het een week geprobeerd maar het was niet te doen. We wonen langs een kanaal, hebben een redelijk grote vijver in de tuin en we wonen aan een straat met veel landbouwverkeer. Het was niet te doen, hij is in die week 2 keer in de vijver terecht gekomen.
Heel sneu, maar we hebben hem naar zijn gastgezin terug gebracht. 2 weken later is hij ook overleden. Ze hadden hem nooit moeten verplaatsen uit zijn vertrouwde omgeving.
Ik hoop dus voor jou TS en andere die dit willen doen, dat jullie goed geïnformeerd worden.
leoenpat schreef:@Kletskoekje ik vind hem leuk!! Hij lijkt veel op een Labrador hoor , wat leuk dat ie ook uit Griekenland komt Wat stout dat ie zelfs knabbelde aan de brievenbus vd deur en een kaars Wie weet kan een gedrags therapeut raad geven?
KletsKoekje schreef:leoenpat schreef:@Kletskoekje ik vind hem leuk!! Hij lijkt veel op een Labrador hoor , wat leuk dat ie ook uit Griekenland komt Wat stout dat ie zelfs knabbelde aan de brievenbus vd deur en een kaars Wie weet kan een gedrags therapeut raad geven?
Volgens mij komt het vooral door de kleur. Heb op mijn nieuwe mobiel nog niet zoveel fotos.
Hij is veel smaller dan een golden of labrador en staat hoogopgeleide de poten. De achterpoten hebben wat weg van een windhond. Hij heeft ook wat weg van een herder qua kraag en snuit. Oortjes van een labrador haha. Heeft ook een hoog jachinstinct trouwens. Met een hondenfluitje komt hij nu heel goed terug als hij wat ziet. Al moet ik zeggen dat ik die bijna niet meer gebruik, gewoon leuk stemmetje zijn naam roepen werkt tegenwoordig hierbij ook wel.
Gedragstherapeut hebben we nog geen behoefte aan. Hij mag niet los in de woonkamer als we weg maar in de gang en bijkomen. Daar kan hij inmiddels niets meer slopen (denken we haha) en heb een voederbak gekocht (niet rond maar ovaal dus extra moeilijk en een speciaal bot voor slopers. Die kan je bij het speelgoed vinden
Over botten gesproken, hij heeft bij echte botten wel wat voedselnijd. Ik kan het wel wegnemen inmiddels maar mijn man moeilijker. Ik moet zeggen dat hij het bijna nooit krijgt ivm kinderen en katten. Hij heeft nog dus het speciale bot en daar heeft hij het niet bij. Misschien ook omdat die geen of weinig geur heeft.
leoenpat schreef:@bridgetF Wat een onfatsoenlijke afhandeling is dat zeg, terwijl jullie er zo te lezen alles aan gedaan hebben maar ja de gezondheid van je kind is het allerbelangrijkste . Jammer want het is moeilijk een plek te geven als een hond zo plotseling weer uit je leven verdwijnt. Hoop dat je ooit nog iets hoort waar ze uiteindelijk terecht is gekomen..
Jorinda schreef:Wat een verwchrikkeljk nare ervaring, bridgetF.
dito schreef:ik vind dat veel honden uit buitenland op elkaar lijken. Je kunt ze als je ze ziet er vaak tussen groep honden er wel uithalen qua koppie.
die van mij komen uit het zelfde land, schelen 2jr mare gok dezelfde vadermen vraagt ook of ze familie zijn...nou gok van wel hihi