Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosch

Berichten: 36785
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:31

Jeetje wat een rotsituatie. Ik zou het ook echt verschrikkelijk vinden.. :(:) je bent zo gehecht aan het beestje. Echt goed dat je hebt gebeld!

Vind jouw idee van dat kitten een heel goed idee trouwens.

future_vet
Berichten: 2632
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:32

Wat knap dat je hebt gebeld. Ik zou denk ik met een prepaid nummer hebben gebeld en niet m'n adres hebben gegeven.

Leo

Berichten: 50250
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:33

Wow wat een vreselijke situatie is dat zeg. Zou er kapot van zijn :\ heb zo ook ooit een zwervertje opgevangen. Die kon ik echt niet meer wegdenken uit mijn leven..

Maar had denk ik hetzelfde gedaan als jij. Super dapper van je :(:) hopelijk pakt het goed uit...
Ik heb ook aan de andere kant gestaan. Die kat is nooit teruggevonden, ondanks herhaaldelijke zoekacties. Ik heb mezelf destijds getroost met de gedachte dat hij, als hij nog leeft, vast een fijn mandje heeft gevonden.. Hij was zo lief..
Ik zou hem dan ook niet meer terug'eisen' als hij het goed heeft.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:34

pmarena schreef:
Wat een lekker snorrebeest :+:

Maar wel een heel erg standaard kleurtje, geen bijzondere kenmerken verder? :
Of zitten er nou een paar rode vlekken op haar kopje?



zo standaard is het niet,
ik heb er zoeen die er lichtelijk op lijkt, maar een schildpad cyperse poes zie je niet in hele grote getalen (duidelijk rode kous op het achterbeen bijvoorbeeld?).. die hebben niet heel veel rood aftekeningen, de paar die ze wel hebben, zijn echter wel behoorlijk 'kat eigen'.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 30-08-16 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kidde
Berichten: 3499
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:34

Thenexttry schreef:
Lieveli sorry, maar jij staat er dus overduidelijk anders in dan ik.

Iedereen mag zijn mening hebben absoluut.

Het heeft niets met dramatisch te maken en heeft ermee te maken dat ik om mijn dieren geef.

Misschien meer dan een ander die heel makkelijk zijn kat, hond paard weg doet maar voor mij hebben mijn dieren zeker wel waarde.

Nogmaals het gaat mij niet om de kosten die ik eraan heb gehad maar om het dier.


En als je goed leest zie je dat ik contact heb met de eerdere eigenare dus zeker niet gemeen of onmenselijk ben. Dan had ik niet gebeld en ze lekker laten denken dat ze dood was

Je reactie vind ik dan ook erg jammer


Maar hoe zou je het zelf vinden wanneer jouw kat vermist is en degene die hem in huis heeft 'moeilijk' doet om hem terug te geven? De oorspronkelijke eigenaren lijken ook erg gehecht aan hem te zijn.

Ik denk zo maar dat de reacties anders zouden zijn indien het topic door de oorspronkelijke eigenaren geopend zou zijn.

Maar goed het is aan jou wat je beslist.
Laatst bijgewerkt door Kidde op 30-08-16 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:37

Thenexttry schreef:
Lieveli sorry, maar jij staat er dus overduidelijk anders in dan ik.

Iedereen mag zijn mening hebben absoluut.

Het heeft niets met dramatisch te maken en heeft ermee te maken dat ik om mijn dieren geef.

Misschien meer dan een ander die heel makkelijk zijn kat, hond paard weg doet maar voor mij hebben mijn dieren zeker wel waarde.

Nogmaals het gaat mij niet om de kosten die ik eraan heb gehad maar om het dier.


En als je goed leest zie je dat ik contact heb met de eerdere eigenare dus zeker niet gemeen of onmenselijk ben. Dan had ik niet gebeld en ze lekker laten denken dat ze dood was

Je reactie vind ik dan ook erg jammer


Vervelend dat je dat jammer vindt. Ik snap echter niet dat je zelf zegt dat de kat niet vervangen kan worden maar zelf wil je dat die mensen dat wel doen. Dat vind ik raar. Ongeacht hoe erg je de poes gaat missen, want ik snap dat je pijn hebt en verdrietig bent. Maar dat geldt voor die mensen net zo goed. En dat accepteer je niet, want als zij de poes terug willen, doe je een tegenvoorstel. Dat vind ik zó asociaal.

snuffie123
Berichten: 1291
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:37

brechtje122 schreef:
Thenexttry schreef:
Lieveli sorry, maar jij staat er dus overduidelijk anders in dan ik.

Iedereen mag zijn mening hebben absoluut.

Het heeft niets met dramatisch te maken en heeft ermee te maken dat ik om mijn dieren geef.

Misschien meer dan een ander die heel makkelijk zijn kat, hond paard weg doet maar voor mij hebben mijn dieren zeker wel waarde.

Nogmaals het gaat mij niet om de kosten die ik eraan heb gehad maar om het dier.


En als je goed leest zie je dat ik contact heb met de eerdere eigenare dus zeker niet gemeen of onmenselijk ben. Dan had ik niet gebeld en ze lekker laten denken dat ze dood was

Je reactie vind ik dan ook erg jammer


Maar hoe zou je het zelf vinden wanneer jouw kat vermist is en degene die hem in huis heeft 'moeilijk' doet om hem terug te geven? De oorspronkelijke eigenaren lijken ook erg gehecht aan hem te zijn.

Ik denk zo maar dat de reacties anders zouden zijn indien het topic door de oorspronkelijke eigenaren geopend zou zijn.


Ja maar twee jaar later toch niet meer. Je moet er inderdaad rekening mee houden en je daarom nog niet teveel aan de kat hechten in het begin. Maar na een half jaar zou ik denk dat de eigenaren zich niet meer melden en na 2 jaar kan je gewoon niet meer verwachten dat de kat nog wordt teruggegeven.

Roosch

Berichten: 36785
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:37

Het is natuurlijk enorm dubbelop. De oude eigenaren missen 'hun' poes die nu al 2 jaar bij een ander woont (langer dan zij hem hebben gehad ).

Ik snap TS heel goed, was zelf al stapel op mijn katten na een uurtje met ze.

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:38

snuffie123 schreef:
Ik ga van zo'n besst houden... alsof het mijn kindjes zijn. Zou ze ook nooit van mijn leven weg doen.
Ts heeft haar best gedaan ze te zoeken en heeft nu in die 2 jaar een band met de kat opgebouwd. De kat mag ze gewoon houden dan hoor.


De oude eigenaar houdt wellicht ook van de kat alsof het haar kind is.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:38

lieveli schreef:
Thenexttry schreef:
Ik dacht eigenlijk om mochten ze haar terug willen dat ik voorstel om eventueel met hun dochtertje een kitten uit te zoeken voor hun.

Geld maakt mij niet uit al had ze mij 3000 euro gekost ze is voor mij goud waard ondanks haar soms aparte trekjes


Geef ze gewoon hun kat terug, ze hebben haar 2 jaar gemist. Vervelend voor ja, maar zo dramatisch als je doet vind ik echt overdreven.


Of hun moeten niet zo dramatisch doen? Ze hebben de kat slechts jaar gehad. 2 jaar kwijt. Dat hoofdstuk is al afgesloten.
Beetje kort door de bocht reactie dit.

TS hopelijk kan je zonder gezeur poezel houden.

Ik heb het ooit meegemaakt op mijn werk. Zieke kat. De man had hem een half jaar. Nooit laten checken op chip. En jahoor gechipt. Overleg gehad en de oude eigenaren gebeld. Kat was 4 jaar kwijt! Beide hebben contact met elkaar gehad. Ze vond het super dat de kat nog leefde, maar wilde hem niet terug. Al een nieuwe kat en had het hoofdstuk al afgesloten.
Wel is ze even bij de kat wezen kijken.

Het is een lastige situatie.
Als het mijn kat was geweest had ik een ruit in gegooid om hem terug te halen.

snuffie123
Berichten: 1291
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:38

MarcoBorsato schreef:
Thenexttry schreef:
Lieveli sorry, maar jij staat er dus overduidelijk anders in dan ik.

Iedereen mag zijn mening hebben absoluut.

Het heeft niets met dramatisch te maken en heeft ermee te maken dat ik om mijn dieren geef.

Misschien meer dan een ander die heel makkelijk zijn kat, hond paard weg doet maar voor mij hebben mijn dieren zeker wel waarde.

Nogmaals het gaat mij niet om de kosten die ik eraan heb gehad maar om het dier.


En als je goed leest zie je dat ik contact heb met de eerdere eigenare dus zeker niet gemeen of onmenselijk ben. Dan had ik niet gebeld en ze lekker laten denken dat ze dood was

Je reactie vind ik dan ook erg jammer


Vervelend dat je dat jammer vindt. Ik snap echter niet dat je zelf zegt dat de kat niet vervangen kan worden maar zelf wil je dat die mensen dat wel doen. Dat vind ik raar. Ongeacht hoe erg je de poes gaat missen, want ik snap dat je pijn hebt en verdrietig bent. Maar dat geldt voor die mensen net zo goed. En dat accepteer je niet, want als zij de poes terug willen, doe je een tegenvoorstel. Dat vind ik zó asociaal.


Maar ts heeft de kat nu al 2 jaar. Die mensen zijn hem al 2 jaar kwijt. Dát is het verschil. En dat vind ik niet asociaal.

F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:39

Voor beide partijen is het te begrijpen dat het vervelend is, en voor beide partijen valt wat te zeggen dat we ze gunnen.

Laat het de andere kant even bezinken. Het dochtertje moet het ook nog eventjes bevatten. Met een beetje geluk besluiten ze zelf dat het voor de kat fijn is niet weer te switchen als ze het goed heeft op het huidige adres. En dochter zal inmiddels ook beter begrijpen dat een kat kwijt kan raken als je ze buiten laat. Voor iedereen is het fijn om te weten dat het dier niet dood is maar vredig ligt te spinnen maar dan op een ander zijn schoot.

Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 19:39

brechtje122 schreef:
Thenexttry schreef:
Lieveli sorry, maar jij staat er dus overduidelijk anders in dan ik.

Iedereen mag zijn mening hebben absoluut.

Het heeft niets met dramatisch te maken en heeft ermee te maken dat ik om mijn dieren geef.

Misschien meer dan een ander die heel makkelijk zijn kat, hond paard weg doet maar voor mij hebben mijn dieren zeker wel waarde.

Nogmaals het gaat mij niet om de kosten die ik eraan heb gehad maar om het dier.


En als je goed leest zie je dat ik contact heb met de eerdere eigenare dus zeker niet gemeen of onmenselijk ben. Dan had ik niet gebeld en ze lekker laten denken dat ze dood was

Je reactie vind ik dan ook erg jammer


Maar hoe zou je het zelf vinden wanneer jouw kat vermist is en degene die hem in huis heeft 'moeilijk' doet om hem terug te geven? De oorspronkelijke eigenaren lijken ook erg gehecht aan hem te zijn.

Ik denk zo maar dat de reacties anders zouden zijn indien het topic door de oorspronkelijke eigenaren geopend zou zijn.


Zeker en heb daarom ook de eigenaren gezegd dat ik niet zou weten hoe ik zou reageren als ik hun was.

Ik wil ook absoluut geen strijd om het beestje hoop alleen dat we hier zo uit kunnen komen dat beide partijen gelukkig zijn met de situatie.

Voor mij is dat haar bij mij houden en wat het voor hun is weet ik nog niet.

Ik ontloop dan ook zeker hun niet vandaar dat hun mijn gegevens ook hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:39

lieveli schreef:
Geef ze gewoon hun kat terug, ze hebben haar 2 jaar gemist. Vervelend voor ja, maar zo dramatisch als je doet vind ik echt overdreven.


Jeetje wat een ontzettende lage en respectloze opmerking zeg!
Blijkbaar heb je geen gevoel en ga jij je nergens aan hechten.
Ts heeft de kat al langer in haar bezit als de vorige eigenaar, een beetje inlevingsvermogen is wel van toepassing hier hoor, zie het eens andersom, de vorige eigenaar heeft de kat een jaartje gehad en ts 2 jaar...

Ts, netjes dat je terug hebt gebeld, ik hoop dat jullie goede afspraken met elkaar kunnen maken.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:40

Goof schreef:
snuffie123 schreef:
Ik ga van zo'n besst houden... alsof het mijn kindjes zijn. Zou ze ook nooit van mijn leven weg doen.
Ts heeft haar best gedaan ze te zoeken en heeft nu in die 2 jaar een band met de kat opgebouwd. De kat mag ze gewoon houden dan hoor.


De oude eigenaar houdt wellicht ook van de kat alsof het haar kind is.


Als het hier om een paard zou gaan, zou heel bokt vinden dat de oude eigenaar het beestje terug moet hebben. Hilarisch :')

Romy1234 schreef:
lieveli schreef:
Geef ze gewoon hun kat terug, ze hebben haar 2 jaar gemist. Vervelend voor ja, maar zo dramatisch als je doet vind ik echt overdreven.


Jeetje wat een ontzettende lage en respectloze opmerking zeg!
Blijkbaar heb je geen gevoel en ga jij je nergens aan hechten.
Ts heeft de kat al langer in haar bezit als de vorige eigenaar, een beetje inlevingsvermogen is wel van toepassing hier hoor, zie het eens andersom, de vorige eigenaar heeft de kat een jaartje gehad en ts 2 jaar...

Ts, netjes dat je terug hebt gebeld, ik hoop dat jullie goede afspraken met elkaar kunnen maken.


Klopt, mijn paard en katten betekenen niks voor me. :)

snuffie123
Berichten: 1291
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:40

Goof schreef:
snuffie123 schreef:
Ik ga van zo'n besst houden... alsof het mijn kindjes zijn. Zou ze ook nooit van mijn leven weg doen.
Ts heeft haar best gedaan ze te zoeken en heeft nu in die 2 jaar een band met de kat opgebouwd. De kat mag ze gewoon houden dan hoor.


De oude eigenaar houdt wellicht ook van de kat alsof het haar kind is.


Dat zal best toen zo geweest zijn, maar na 2 jaar heb je dat toch meer afgesloten. Ts heeft de kat nú én al 2 jaar (2x zo lang als de andere).

Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 19:43

Lieveli nogmaals ik begrijp het ook zeker en verwacht niet van ze dat ze zeggen: Hou haar maar!

Heb ik tegen hun ook gezegd.

Ik houd die kat niet ergens in een keldertje verborgen, ben open naar de eigenaren en zeg ook niet dat jij niet om je beesten geeft.

Als mij hun gevoelens niets hadden geinteresseerd had ik gewoon niet gebeld en gedaan alsof mijn neus bloedde...

Betekend niet dat IK het niet moeilijk vind om het te doen.

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:45

Poeh moeilijk. Ik heb er 2 en heb ze al 10 jaar, als ik dan ineens zou horen dat ie ergens levend is, zou ik hem zeker terug willen. in dit geval heb jij de kat al langer dan zij, dus ik vind het zó moeilijk. Wel supergoed dat je gebeld hebt, je wist dat wanneer je belde het antwoord kon zijn: "we willen haar toch terug", dan zou ik dat ook wel doen.

snuffie123
Berichten: 1291
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:47

MarcoBorsato schreef:
Goof schreef:
De oude eigenaar houdt wellicht ook van de kat alsof het haar kind is.


Als het hier om een paard zou gaan, zou heel bokt vinden dat de oude eigenaar het beestje terug moet hebben. Hilarisch :')


Wat grappig dat je weet wat alle andere bokkers vinden. Je hebt het fout. Bij een paard zou ik precies hetzelfde zeggen. Ik denk nog vele met mij. ;)

Romy1234 schreef:
MarcoBorsato schreef:
Geef ze gewoon hun kat terug, ze hebben haar 2 jaar gemist. Vervelend voor ja, maar zo dramatisch als je doet vind ik echt overdreven.


Jeetje wat een ontzettende lage en respectloze opmerking zeg!
Blijkbaar heb je geen gevoel en ga jij je nergens aan hechten.
Ts heeft de kat al langer in haar bezit als de vorige eigenaar, een beetje inlevingsvermogen is wel van toepassing hier hoor, zie het eens andersom, de vorige eigenaar heeft de kat een jaartje gehad en ts 2 jaar...

Ts, netjes dat je terug hebt gebeld, ik hoop dat jullie goede afspraken met elkaar kunnen maken.


Klopt, mijn paard en katten betekenen niks voor me. :)[/quote]

Ahh, ik heb medelijden met jouw paard en katten (uit je reacties blijkt namelijk wel dat je echt niet zoveel liefde voelt blijkbaar, "gewoon wegdoen" komop zeg)

Fortitude

Berichten: 3094
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:48

Lastig dit! Goed dat je gebeld hebt.

Ik weet eigenlijk niet wat ik zou doen als mijn kat al 2 jaar weg was en nu ineens gevonden blijkt. 2 jaar na datum zijn ze nog steeds opzoek naar de kat, dat wil toch wel wat zeggen.

Heel egoïstisch denk ik dat ik de kat toch terug zou vragen. Mijn katten zijn echt deel van de familie, zelfs als er een 2 jaar weg zou zijn geweest.

Maar ik duim voor je dat deze familie wat minder asociaal is dan ik!

(overigens hebben wij ook een cyperse met rood. Komt hier nog best vaak voor hoor!)

Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 19:50

Fortitude schreef:
Lastig dit! Goed dat je gebeld hebt.

Ik weet eigenlijk niet wat ik zou doen als mijn kat al 2 jaar weg was en nu ineens gevonden blijkt. 2 jaar na datum zijn ze nog steeds opzoek naar de kat, dat wil toch wel wat zeggen.

Heel egoïstisch denk ik dat ik de kat toch terug zou vragen. Mijn katten zijn echt deel van de familie, zelfs als er een 2 jaar weg zou zijn geweest.

Maar ik duim voor je dat deze familie wat minder asociaal is dan ik!



Ze waren niet meer op zoek.
De advertentie stond er nog, maar ze zei zelf dat ze dachten dat ze dood was dus het afgesloten hadden.

Des te meer had ze dit ook nooit meer verwacht.

Sourire
Berichten: 816
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:53

Wat goed dat je hebt gebeld! Echt netjes, zo'n situatie is natuurlijk erg lastig. Ik hoop dat je de kat mag houden. Als ik in de schoenen van de oude eigenaar zou staan zou ik dat denk ik wel toestaan. Uiteindelijk heb jij de kat langer dan zij hem hebben gehad en lijkt het mij aannemelijk dat na een vermissing van twee jaar mensen zich daar wel een beetje bij neerleggen (en een kind van 8 of 10 is de kat wss al vergeten).

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:55

snuffie123 schreef:
Ahh, ik heb medelijden met jouw paard en katten (uit je reacties blijkt namelijk wel dat je echt niet zoveel liefde voelt blijkbaar, "gewoon wegdoen" komop zeg)


Ja zal ik je mijn rekeningnummer geven? Dan kun je geld voor ze inzamelen. *D

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:55

Ik hoop dat de oude eigenaren in het belang van de kat denken en deze laten wonen waar hij nu gewend is en het goed heeft. Netjes dat je zo open bent geweest en hen hebt benaderd zodat ze weten dat hij nog leeft en het kunnen afsluiten.
Laatst bijgewerkt door JPS op 30-08-16 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:55

Ik voel een crowdfunding aankomen.