Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Het is wel hun favo plekje om te zitten bij mij, zeker met de sjaal om. Kunnen ze zich in mijn haar en sjaal lekker verstoppen en hun snacks eten en vanuit daar verkennen ze het bed. antje_vip schreef:Wat leuk je ratjes! Ik had geen idee van de broodfok... Lijkt wel China.
lora22 schreef:Wat heb je leuke ratjes gekocht, die dumbo oortjes zijn wel heel schattig! Ik heb een maandje geleden mijn 1e 2 rittens gekocht, ik heb ze gelukkig bij een goede Rattery vandaan, daar ben ik nu extra blij mee nadat ik jou verhaal over de broodfok heb gelezen.
. Maar leuk, ook nieuwe ratjes! Heb je foto's? En van welke fokker heb je ze? En hoe zijn ze? Tam en handmak enzo?
... Maar ik verstop veel lekkers door de kooi heen om ze aan te sporen door de hele kooi te gaan. En ze zijn nieuwsgierig zat, dus dat komt ook wel goed.
Even de kabels op de grond wegwerken deze week. Achter de verwarming vind Sam (de donkere) het leukste om te zitten... En probeer die dan maar eens weer terug in de kooi te krijgen
... Daar moet je echt op wachten tot die uit zichzelf er achterweg klimt. Dus ik moet daar nog iets op vinden, dat hij er eigenlijk niet achter kan, want heel handig is het niet. Zeker in de winter als het ding aanstaat
Ik vond het inderdaad ook al vreemd dat ze nog zo schuw waren, maar dacht dat ik misschien gewoon mazzel had met mijn ratjes. Maar zo te zien raken ze al behoorlijk gewend, lieve foto's
Kesje schreef:He, wat jammer dat je daar ineens achter komtIk vond het inderdaad ook al vreemd dat ze nog zo schuw waren, maar dacht dat ik misschien gewoon mazzel had met mijn ratjes. Maar zo te zien raken ze al behoorlijk gewend, lieve foto's
![]()
Terecht dat je ze niet terug brengt hoor, stel maar een voorbeeld aan de fokker. Wat apart joh.![]()
Hoe heten ze inmiddels?Hoe heet de andere?
Heten ze. En dat blijft zo denk ik haha. Past wel bij ze. Dean, de lichte, is echt de meest dappere. Die rent zo overal rond. Is ook al veel meer handtam. De andere vind geluiden nogal eng. Vooral als ik hoest of nies. Maar hij was wel de eerste die mijn gezicht bestudeerde en aan mijn neus en wimpers ging snuffelen en knabbelen. En mijn mond
. Sam heet hij. Die vind het nog wel eng als ik hem aai. Dean vind het wel erg lekker al en gaat er soms ook een beetje voor liggen. Dus het komt wel goed met beide. Ik vond het ook raar dat ze niet zo tam waren, maar daar op de bank leken ze tam genoeg. Maar vertrouwde omgeving natuurlijk. Hier weet ik het in het begin gewoon aan stress. Maar nu paar dagen verder is het geen stress meer, maar gewoon dat ze het niet gewend zijn, punt. Vind ik ook erg jammer. Maar ach, het komt wel goed
.
. Eenmaal thuis waren ze zeker nog erg bang dus ik heb ze met rust gelaten die middag en avond. De dagen erna ging het eigenlijk steeds beter en wenden ze vrij snel. Het is ook echt leuk om nu te zien dat ze je echt herkennen, meteen naar je toe gelopen komen en ze de eerste dingetjes te gaan leren 

Ik zou het ook wel eng vinden als ik ineens tandjes voel hoor 
Auwie inderdaad wel ja

Maar ze mag dan ook nooit bij de kooi, behalve als ik in mijn kamer ben en dan doet ze niets. 
Heel schattig.