[VOLG] Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:48

Sinds zaterdagavond zijn ze uit de werpkist en in de bijkeuken :D

Een stuk meer ruimte voor ze.

En gisteren zijn ze met het mooie weer zelfs al even in de tuin geweest :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:00

Hallo mensen! Daar ben ik weer!
Vandaag kwamen er weer een heleboel mensen bij ons kijken!
Wij mochten buiten spelen in de ren!

Mijn broertje deed alsof hij in de gevangenis zat. Aansteller >;)
Afbeelding

De rest van ons speelde gewoon lekker!

Afbeelding

En we werden geaaid :+:
Afbeelding

Na een tijdje gingen we naar binnen en mochten we nog even knuffelen.
Misschien ben ik dit wel, in dat geval vind ik een van mijn vrouwtjes wel erg lief:

Afbeelding

Het andere vrouwtje heeft nog met twee kleine vrouwtjes bij ons in de ren gezeten. We hebben met zijn allen het puppy-charme-offensief geopend en hebben hun veters losgetrokken. We zijn namelijk érg getalenteerd -:)

Er was ons ingefluisterd dat er een bensj voor ons in de kamer staat. We denken dat dat eten is. :9

Ook staat er een hele grote zak in de kast. Dat is zéker eten! :):)

Volgende week donderdag mogen we allemaal puppyspelletjes doen. Dan komt iemand kijken hoe goed we dat kunnen en of we ergens van onder de indruk zijn. Ook gaan ze kijken wie van ons het mooiste wordt. Normaal vinden onze vrouwtjes dat niet zo belangrijk (onze grote broerzus was ook niet mooi) maar de een van ons die Mare is krijgt als het goed is over een paar jaar ook pups dus die moet ook mooi zijn.

Volgende week donderdag weten we dus als het goed is wie van ons de Mare is. :D

Nou daagtotziensenslaaplekker!

Afbeelding
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:48

En de zoektocht naar de ware Mare gaat door. Nou ja, soort van, we slapen er een nachtje over ...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:55

Wat schrijf je dat toch leuk. :)

Heel benieuwd wie er uiteindelijk mee naar huis gaat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:56

Wat lekker voor je kinderen dat er straks een puppekind bij komt Len! Maakt het verlies van jullie hetje hopelijk een beetje minder naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:21

Puppykusjes zijn te lief.
Welke Mare ook Mare is, ze is prachtig

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:36

Wat schrijf je leuk ! En complimenten voor de fokkers, het ziet er zo schoon uit en de pups zien er ook erg gezond uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:13

Hallo daar!
Ik weet, ik weet wat jullie niet weten... :D

Mijn kleur is........ BLAUW!!!!

Afbeelding

En gisteren was het buitenspeeldag en toen heb ik op het grasveld even laten zien wat ik kan! Plassen en poepen bijvoorbeeld. En achter mensen aanrennen en takjes eten en nadat ik weg ben gehaald snel weer terugrennen en meer takjes eten.
Verder heb ik nog een meneer in zijn Birkenstocks gebeten én heb ik een andere meneer zijn fiets geïnspecteerd (op een trapper kan je prima kauwen).
Ik ben ook niet bang voor grote honden (zij soms wel voor mij) én ik kan heel goed in de modder rollen.

En had ik al gezegd dat ik kan rennen?

Afbeelding

En dan voor mijn trouwe fans nog een klein filmpje;

Daaagtotziens! De blauwe Mare. Ikke dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:23

Blauw ik kies jauw! :+ , wat een mooie Mare <3

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:26

Die flapperende oortjes doen het 'm wel :))

Ze is leuk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:51

Ja ze is echt geweldig...
We dachten eerst dat ze heel rustig was want ze kon wat afwachtend zijn in de ren...

En toen kwam de puppytest en kwam onze blauwe er samen met de oranje uit als een van de beste pups. "Maar," zei mijn schoonmoeder, "oranje is wel een erg drukke hond, dus jullie krijgen blauw!"

Nou werkelijk waar ik heb gister al huilend achter mijn schoonmoeder aangelopen dat we een RUSTIGE hond zouden krijgen _O-

Nee hoor, ze is echt geweldig en ik denk ook dat haar energie en nieuwsgierigheid er wel voor kunnen zorgen dat ze heel snel leert.

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:58

Ik begrijp werkelijk niet waarom er fokkers zijn die de pup uitzoeken voor de nieuwe eigenaar, zelf tot nu toe altijd zelf m'n pups uitgezocht zou daarom ook nooit een pup willen uit een nest waar ik niet zelf m'n keuze zou kunnen bepalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:18

Wil je het uitgelegd krijgen of kwam je alleen je standpunt delen? :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:22

Hele topic doorgelezen en echt heel leuk geschreven! Vind het heerlijk om te lezen dus ik volg.

Ik heb mijn pup ook zelf mogen uitkiezen maar ik snap echt heel goed waarom een fokker dat doet! Hoewel ik dolblij ben met mijn hond en hij goed bij mij past, snap ik dat helemaal en denk ik ook dat het echt wel een goede gang van zaken is. Gefeliciteerd met Blauw!

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:51

Lente schreef:
Wil je het uitgelegd krijgen of kwam je alleen je standpunt delen? :)

Ik vind het gewoon een vreemde gang van zaken, wat nou wanneer de pup die de fokker voor jou heeft uitgezocht uiteindelijk nu niet bij je past?
Word hij/zij dan terug genomen ofzo?

Wanneer je de pup zelf hebt uitgezocht kun je niemand de schuld geven wanneer het niet matcht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:16

Alle pupkopers mogen twee voorkeuren aangeven en meestal wordt het ook wel een van die twee pups (zo ook dit nest) tenzij bijvoorbeeld iedereen dezelfde pups wil hebben.

Met de pupkopers wordt van tevoren besproken wat ze zoeken in een pup en wat voor karakter het beste bij hun wensen past en vanaf het begin is iedereen op de hoogte van de manier van plaatsing.

Met zeven weken wordt er een puppytest gedaan waarbij de karakters zeker zijn, dit vaak als bevestiging van een al vrij zekere verdeling en daarna krijgen de kopers te horen welke pup van hen wordt.

Dit is nest nummer 14 en er is geloof ik maar één keer een stel geweest dat achteraf niet compleet tevreden was.

Kopers weten van tevoren hoe de kennel werkt. Willen ze zélf een pup uitkiezen dan kunnen ze natuurlijk naar een andere kennel gaan.

Pups worden overigens altijd teruggenomen indien nodig. Dat is pas 2x voorgekomen geloof ik en dat had dan weer niks te maken met ontevredenheid over de specifieke pup. Hoe het dan zit met restitutie en zo daar heb ik geen idee over.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:16

volgens mij is dat toch vrij normaal bij stamboekhonden. De fokkers kennen de hondjes het beste en hebben vaak jarenlange ervaring.

Je paard geef je toch ook niet aan iedereen mee die 'm wilt kopen? Ik snap dat wel :j

Neem aan dat je, wanneer mogelijk, je wel voorkeuren kan aangeven.

edit: Enne, len... van harte gefeliciteerd met jullie pup!
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 05-09-16 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:18

Ik vind het ook niet zo heel vreemd. Je kunt toch niet vanaf die paar bezoekjes een pup beter inschatten dan iemand die er 24 uur per dag bij is. En daarbij: in zo'n nest zijn toch alle pups uberschattig... dus welke je ook krijgt, het is altijd leuk, altijd schattig en je weet ook nog eens vrijwel zeker dat het diertje echt bij je past. Prima toch.

TS ik heb toen het 'hermafrodiet'topic gevolgd en vind dit ook weer heel leuk om te zien!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:19

Lente schreef:
[ Video ]

Supercute <3

[bemoeial] deed me denken aan een opmerking die ik op motor-forum tegen kwam:

Opa helpt de politie!

Commentaar eronder:
"The only real criminal here is the person who still films vertically"
_O-

Waarop een ander weer kwam met
Afbeelding

Gelukkig filmen jullie puppies, horizontaal, verticaal of ondersteboven, die zijn altijd schattig :D

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:42

Bij de pup van mijn ouders had het ook te maken met jachtinstinct. Verschillende kopers wilden gaan jagen met hun pup. Gelukkig hebben die niet de hond van mijn ouders gehad :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 16:15

En de winnende Mare is: Blauw! Veel plezier met de kleine. Echt leuk dat jullie nu weten wie de "echte" Mare is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 16:27

mirriezz schreef:
Bij de pup van mijn ouders had het ook te maken met jachtinstinct. Verschillende kopers wilden gaan jagen met hun pup. Gelukkig hebben die niet de hond van mijn ouders gehad :)

Dat is ook een goeie reden inderdaad. Hier is het bijvoorbeeld ook; stel een reu is net iets dominanter, wil je die dan met kleine kinderen hebben in een gezin waarvan het de eerste hond is en waarvan de kopers een beetje soft zijn? Kan heel goed gaan maar die kan dan beter naar een ander baasje.

In dit nest zat één pup waarbij bij de puppytest naar voren kwam dat die heel veel bescherming zocht in nieuwe situaties. Snel onder de indruk. Die geef je dan dus niet aan een gezin als het onze. Wij hebben een druk gezin en mijn kinderen hebben juist steun aan een hond nodig, niet andersom. :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:51

Wat is zó'n puppytest eigenlijk?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:56

Ik heb Cinner ook gevolgd, ik ga Mare ook weer volgen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:19

Hallo fans!
Vanmorgen stonden mijn nieuwe vrouwtjes ineens voor mijn neus. Ik mocht mee zeiden ze!
Ze knipten mijn touwtje af en zeiden dat ik nu niet meer 'blauw' was maar alleen de Mare.
Ik heb netjes mijn broertjes en zusjes en mama en tantes gedag gezegd, ben heel rustig op schoot gaan zitten toen mijn tuigje voor de eerste keer werd omgedaan (stoere puppy 8-) ) en daarna ging ik in een zwart puppyverslindend ding op schoot bij een van de vrouwtjes :oo

Hij schudde en wiebelde en maakte geluid. Ik vond het wel spannend maar ook hier was ik een coole pup en uiteindelijk ben ik zelfs maar gaan liggen.

Toen ik uit het wiebelding kwam ging ik meteen op het gras en ik liep keurig mee aan het riempje. Slim van mij he! -:)

Binnen heb ik de boel ontdekt. Ik ben meteen maar even een grote kooi in gelopen. Daar lagen speeltjes maar ik denk niet dat ze daar horen :n

Ik heb dus meteen eentje bestempeld tot favoriet (die ik van een hele lieve bokker had gehad!!!!) en die heb ik meegenomen naar bij de tafel. :j

Hier ben ik trots met mijn speeltje :D

Afbeelding

Ik heb ook al in de tuin gespeeld én een harig ding ontmoet dat ze 'Gea' noemen. De achterkant rook wel lekker maar de voorkant had gele koplampen en deed "psssssssssjjjt -:(- " dus dat vond ik wel een beetje spannend :=

Toen hield mijn ene vrouwtje mijn tuigje weer omhoog en toen ben ik daar heeeeeel hard naartoe gerend.
We zijn weer naar gras gegaan en ik liep natuurlijk weer heel netjes mee.

Toen ging ik plassen en toen deden ze heel blij dus misschien doe ik dat wel vaker. O:)

En nu ben ik moe maar ik ga nog niet slapen hoor! Het is me hier veel te leuk :')

Liefs van mij. De enige echte Mare!