[VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DanielleTL
Berichten: 357
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Winterswijk

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:58

Ik wil even zeggen dat ik ongelooflijk veel respect voor je heb! :o
Wat super dat je de oudjes opvangt. Heel inspirerend, mij lijkt het namelijk ook heel leuk om gastgezin te zijn voor hondjes of katjes. Wie weet in de toekomst! :D

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 11:41

Helaas kan ik Grumpy niet zelf houden, hij kan niet samen met mijn meisjes... hij valt hen aan, en ik heb enorme mietjes van poezen die zichzelf totaal niet verdedigen maar zich als prooi gaan gedragen, wat Grumpy natuurlijk nog meer opjut.

Het is natuurlijk een kat die zijn hele leven kater is geweest en zijn territorium moest verdedigen om te overleven. Maar ik dacht dat hij nu te oud zou zijn om problemen te geven met mijn meiden. Ik had niet voorzien dat meneer ineens 10 jaar jonger wordt als hij één van de dames in het vizier krijgt :=

Hij doet het verder prima, de darmprobleempjes lijken nu echt verleden tijd, en morgen wordt zijn mond gecontroleerd door de DA om te kijken of alles in orde is nu. Zelf natuurlijk ook al gekeken, en ik vind het op 1 plek nog wat onrustig uitzien, dus vandaar even een controle.

Als we morgen groen licht krijgen, komt Opa Mopperkont vrij voor adoptie.

Foaly

Berichten: 5029
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:07

Wat voor kwaaltjes zijn er nu blijvend? Oftewel, waar zou een eventueel toekomstig baasje nog rekening mee moeten houden, stel dat ik hij of zij Opa zou willen adopteren?

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 15:44

Alleen zijn spondylose/artrose :j hij krijgt elke dag Loxicom (vloeibare pijnstiller) in zijn natvoer en zo gaat het prima.

Oh en hij eet veel :') en eist veel aandacht en knuffels en je kunt 's nachts zomaar een poot in je gezicht geduwd krijgen vanwege acuut aandachtstekort :D

Lienepien95

Berichten: 821
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:05

Wat ontzettend leuk om dit te lezen, sinds 2 weken hebben wij ook een zorgenkindje in huis (aan de achterhand verlamde poes). Ook zij doet het prima met loxicom en myocholine 1x daags!
Hopelijk meldt zich snel een leuk baasje! Via welke organisatie heb jij hem opgevangen?(mag ook via PB)

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 16:18

Ach dat is nog wel wat erger dan 'simpele' spondylose! Behalve dat ie grappig loopt merk je er niks van bij Grumpy.
Moet je ook haar blaas voor haar legen of kan ze dat nog zelf? En ben jij ook opvanggezin?

Ik vang op voor Het Felix Project :) ik heb eerst jaren opgevangen voor Zwerfkat in Nood, en die draag ik nog altijd een warm hart toe. Ik heb na een opvangpauze de overstap gemaakt naar Felix omdat ik daar simpelweg harder nodig ben, ze hebben verder geen opvanggezinnen die zorgkatten willen/kunnen opvangen, en Zwerfkat heeft op dat vlak gelukkig veel meer mogelijkheden.

Lienepien95

Berichten: 821
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:55

Ja wij moeten inderdaad haar blaas legen, maar dat is maar 10 minuutjes werk per dag. Wij hebben haar officieel in huis genomen.
Toevallig hebben wij haar geadopteerd via zwerfkat in nood. Ik zal eens op de site kijken van het Felix Project :D

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 17:20

Ohhh leuk! Hoe heet ze? Ik volg nog alles van Zwerfkat dus ik heb haar vast eens voorbij zien komen :D

Heel fijn dat je voor een zorgkatje bent gegaan, zeker nu met alle snoezige kittens maken zij minder kans op adoptie! Je bent een mooi mens :)

Lienepien95

Berichten: 821
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:27

Ze heet Pearl! Je zult haar inderdaad vast wel gezien hebben, er zijn flink wat statussen over haar gepost op Facebook.
Ze is dan wel een zorgenkatje maar ze is het helemaal waard! Mocht er ooit een vriendje of vriendinnetje voor haar bij komen zal het ook weer een zorgkat of een bejaarde kat worden. Het geeft zo'n fijn gevoel om zo'n dier nog een fijn leven te kunnen geven :o
Afbeelding

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 17:38

Ik ken het gevoel :D

En wat een prachtige dame is ze <3

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 15:22

Update: Grumpy moet weer geopereerd worden :( de eerste DA heeft tanden/kiezen laten zitten die er toch echt uit moeten. Komende woensdag wordt hij geopereerd door mijn eigen DA. Ik heb er alle vertrouwen in, maar toch is het altijd een beetje eng met zo'n oude kat. Arme Grumpy, weeral narcose en herstellen na de operatie. Maar goed, daarna is zijn mond wel helemaal in orde en heeft hij daar geen last meer van.

Verder is hij nog steeds zo'n geweldige teddybeer <3 hij kwijlt me helemaal onder en hij krijgt het niet geknuffeld :D

Ik probeer mooie foto's van hem te maken zodat er geadverteerd kan worden, maar dat blijkt een uitdaging. Opa Mopperkont heeft namelijk maar één gezichtsuitdrukking.

Afbeelding
"I will kill you in your sleep"

Moeilijk hoor :')

Foaly

Berichten: 5029
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:47

_O-

Desondanks zou ik m zo meenemen, probleem is alleen dat ik fulltime werk... denk niet dat Opa daar gelukkig van wordt, aangezien je aangeeft dat ie zo enorm van knuffelen houdt :(:)

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 16:20

Ik vrees ervoor inderdaad... hij ligt het liefst de hele dag tegen je aan geplakt, hij zou zo in je kruipen.
Hij is dan ook zwaar beledigd als je probeert weg te gaan :')

Zijn baasje hoeft daarom niet 24/7 thuis te zijn hoor, dat ben ik ook niet! Hij kan best bij iemand wonen die bijvoorbeeld parttime werkt.

Fulltime is denk ik toch wat teveel van het goede, zeker omdat hij niet meer de jongste is en goed in de gaten moet worden gehouden.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 23:54

Morgen om 10u moet ik hem binnenbrengen voor de operatie.
Om 18u30 heeft ie het laatst mogen eten.
Hij is heel erg vervelend nu :+ nog maar 10u te gaan gelukkig :')

Duimen jullie mee dat alles goed gaat morgen? Ik ben toch een beetje bezorgd om mijn oude vent en de narcose Y;(

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30292
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 00:07

~~~~~~~~ Sterkte voor je ouwe man...

Bootsiebob

Berichten: 5570
Geregistreerd: 22-05-13

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 00:13

Veel succes morgen Grumpy!!

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 00:22

volgens mij is dat gewoon de bejaarden look..
wezenloos staren..
of alsof ze standaard iets ontzettend smerigs zien of ruiken..
heb zelf het vrouwelijke exemplaar..

laatst wel gelukt om haar in een onbewaakt ogenblik vriendelijk op de foto te krijgen hehe, de volhouder wint

hetty007

Berichten: 519
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Op de berg

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 00:46

Succes morgen, wat is hij een schatje. Jammer ik heb al 2 katten, anders was hij hier welkom

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 01:35

Ik spring net binnen, maar duim alvast mee morgen! Ziet er echt een heel lief dier uit :D en dat is uiteindelijk toch het belangrijkste he. Moederlief wilde hier per se een raskat (iets met die zijn vaker lief >;) ). Ik ben wel blij met die van ons hoor, hij is ook best lief, maar mocht ik mijn vriend later ooit zo ver krijgen om een kat te nemen -daar ga ik zeeeeer veel werk aan hebben- dan ga ik voor adoptie :o heb eigenlijk al veel meer positieve ervaringen gehoord dan negatieve wat het gedrag van die katten betreft na plaatsing.

edit: in die tekst staat een motherload aan 'lief' :') excuses

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 05:51

Fingers crossed voor opa. Nu weer fijn terug onder mijn leessteen.

Anoniem

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:23

Succes vandaag!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 08:04

Stille meelezer tot nu toe. hopelijk gaat alles vandaag gewoon zonder fratsen.
Super dat je opa opvangt en zo begaan bent met hem.
Ik zou ook graag 1 of meerdere katten hebben. Helaas durf ik het met pnze reu echt niet aan :=

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 09:12

Heel erg bedankt iedereen!

Haha SinneJ, het viel me niet op hoor :D fijn dat je later toch voor een minder fortuinlijke kat wilt gaan! Die zijn inderdaad net zo lief als raskatten, en de opvanggezinnen of verzorgers kunnen je gewoon vertellen welke kat welk karakter heeft :j wil je een ongecompliceerde knuffelkat? Vraag er gewoon naar! Wil je juist een schuwe kat die je de tijd moet geven om te ontdooien? Voor elk wat wils :D

Nog minder dan een uurtje. Meneer Mopperkont heeft zijn tactiek veranderd. Waar hij eerst vervelend was, doet hij nu vooral heel erg zielig. Ik ben zo'n softie, ik heb enorm met hem te doen, mijn hart breekt, en ik heb al wel 100x sorry gezegd :')

En dit is alleen nog maar de geen-eten-situatie, de rest moet nog komen :=

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:26

Hier ook een stille meelezer.
Héél veel sterkte straks!!!
Duimen draaien volle toeren!

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 18:37

Ik heb hem weer terug. Het was een erg zware operatie, maar het is geslaagd.
Arme Grumpy's mond is een waar slagveld. Hij bloedt nog veel na, en dat zal nog wel even zo blijven met alle klonters die zich gaan vormen en dan weer uitgespuugd worden. Hij heeft hele gaten in zijn mond/tandvlees nu :(:)

Ik heb naast zijn gewone pijnstiller gelukkig ook morfine meegekregen om de pijn te verzachten.

De DA was best geschrokken van de toestand van zijn mond. Hij heeft er foto's van gemaakt ook. Er waren allemaal wortels achtergelaten, en alle 'moeilijke' (maar zeer ontstoken) tanden hebben ze ook laten zitten (de vorige DA, voor de duidelijkheid).
Gelukkig is hij nu er dan écht vanaf :(:) of nou ja, eerst deze rotte dagen doorkomen.

Foto's zal ik jullie besparen, Opa Mopperkont ziet er momenteel uit alsof hij een levende zebra heeft verorberd. Mond, kin, voorpoten, overal bloed :(:)