Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Seni schreef:Alle honden kunnen, alleen bij een grote heb je er meer profijt van. En chihuahua bijv. Zal niet heel veel extra bieden. Maar natuurlijk kan die wel gewoon meerennen!
EmptyWords schreef:[img]m/eQjCu2.jpg[/ img]
als je goed kijkt zie je ene klein zwart ding, een mopskruisin, loopt gewoon 45 km mee met de baas..... kleine hondjes kunnen dus zeker wel mee, je merkt alleen wat minder van het trekken
Marlis schreef:Ja die is heel fijn. Met de eerste keren had ik spullen geleend mijn God had zo pijn in mijn rug. Die gordel schoof alle kanten op en ging helemaal om hoog waardoor er op hele verkeerde punten van je lichaam druk kwam. Een goede gordel is dus echt aan te raden.
bakkabouter schreef:Een duitse dog, die staan er niet om bekend dat ze zo geweldig in elkaar zitten fysiek, dus ik ben bang dat ik hiermee om heupproblemen zou vragen.
Ook vind ik het een beetje een risico om bewust het gezelschap van zoveel andere honden op te zoeken. Gezien haar formaat kan ik niet garanderen dat ik elke pas onder controle heb. Honden die speels of dominant uitdagen, daar wil ze gewoon mee meedoen natuurlijk. Maar eigenaars zitten daar meestal niet op te wachten
Kimmm_1 schreef:Dit lijkt mij als mijn enkel hersteld is, ook leuk met mijn hollandse herder.
Maar ze ziet/ruikt nog te veel interessante dingen onderweg.
EmptyWords schreef:juist het rechtuit is inderdaad een goede spieropbouw training. mijn hond zelf reageert nergens op als zr aan het trekken is.
ik loop zelf ook met hem op zaterdag en zondag (als ik tijd heb). hondje is een kruising mops shih-tzu, en hij laat zich afzetten door zijn vrouw, loopt dan met ons een rondje vban een km of 5 en rent dan (met hondje) naar huis. krijg op runkeeper dan vanzelf een melding van m dat ie er weer 40 km op heeft zitten
Lisitano schreef:EmptyWords schreef:juist het rechtuit is inderdaad een goede spieropbouw training. mijn hond zelf reageert nergens op als zr aan het trekken is.
ik loop zelf ook met hem op zaterdag en zondag (als ik tijd heb). hondje is een kruising mops shih-tzu, en hij laat zich afzetten door zijn vrouw, loopt dan met ons een rondje vban een km of 5 en rent dan (met hondje) naar huis. krijg op runkeeper dan vanzelf een melding van m dat ie er weer 40 km op heeft zitten
Dan heb ik niks gezegd.
40 km, de tantjes
Lisitano schreef:EmptyWords schreef:[img]m/eQjCu2.jpg[/ img]
als je goed kijkt zie je ene klein zwart ding, een mopskruisin, loopt gewoon 45 km mee met de baas..... kleine hondjes kunnen dus zeker wel mee, je merkt alleen wat minder van het trekken
Hij liep 35 km in zijn eentje, zonder hond.
Het is een shishu(Shih-Tzu). Voor de gemiddelde Mops hond vind ik het eigenlijk gewoon marteling. Die honden kunnen een wandelrondje al nauwelijks beademen.
Marlis schreef:Ja die is heel fijn. Met de eerste keren had ik spullen geleend mijn God had zo pijn in mijn rug. Die gordel schoof alle kanten op en ging helemaal om hoog waardoor er op hele verkeerde punten van je lichaam druk kwam. Een goede gordel is dus echt aan te raden.
Ik had inderdaad ook echt last van die gordel, dat hielp ook niet.
Vandaag zijn ook mijn nieuwe schoenen binnen gekomenAan de spullen kan het niet meer liggen, nu de conditie opbouwen.
Ik ga de honden wel afwisselen, want ik merk al dat Manu het saai vindt worden. Vanavond ga ik denk ik ook maar naar Madestein.
Marlis, gebruik jij een reflecterende halsband met verlichting? Ik kan maar niks vinden met LED wat door die dikke vacht van mijn hond te zien is.
bakkabouter schreef:Een duitse dog, die staan er niet om bekend dat ze zo geweldig in elkaar zitten fysiek, dus ik ben bang dat ik hiermee om heupproblemen zou vragen.
Ook vind ik het een beetje een risico om bewust het gezelschap van zoveel andere honden op te zoeken. Gezien haar formaat kan ik niet garanderen dat ik elke pas onder controle heb. Honden die speels of dominant uitdagen, daar wil ze gewoon mee meedoen natuurlijk. Maar eigenaars zitten daar meestal niet op te wachten
En ze is ook nog eens liever lui dan moe, en (zoals het een dog betaamt) moeilijk te motiveren om iets te doen waar ze het nut niet van inziet.
Lisitano schreef:Kimmm_1 schreef:Dit lijkt mij als mijn enkel hersteld is, ook leuk met mijn hollandse herder.
Maar ze ziet/ruikt nog te veel interessante dingen onderweg.
Mijne ook, elk struikje moet ondergepiest worden![]()
Maar toch gaat het wel lekker. Mijn ervaring is dat hij juist door het trekken (ook joring) echt beter op mij let en waar ik wil dat we naar toe gaan ipv dat meneer gewoon zijn pad kiest.