SeaWorld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:36

Zeeuwsemeid schreef:
Maar waar moeten de in gevangenschap geboren dieren dan mee? Die hebben nooit een familiegroep gekend zoals het hoort in het wild, en lang niet alle orka's hebben ze bij hun moeder gehouden zoals in het wild. Dan zitten die dieren toch een beetje tussen wal en schip?

Die vallen zeker tussen wal en schip. En daarom vind ik - zie ook mijn eerste post in dit topic - dat hoe wreed ook, deze dieren beter afgemaakt kunnen worden. Een leven in isolatie of geen leven. Het is eigenlijk bijna even erg, behalve dan dat je bij de laatste optie niks meer meekrijgt.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:38

Ragdollcat Keiko heeft ook een behoorlijk tijd vrij rond gezwommen maar is uiteindelijk achter een haringboot aan richting de haven gezwommen en doordat de mensen hem gingen voeren is hij daar gebleven.

Los daarvan is het niet nodig om deze dieren voor de entertainment industrie te gebruiken. Je kunt ze ook in een baai of lagoon laten zwemmen zonder de verplichte kunsten. Dieren die echt niet meer terug kunnen zouden daar "vrij" kunnen leven.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:42

Cayenne schreef:
Ik vind dit bericht eerlijk gezegd een beetje dubbel. Horseydude, je bezoekt nog regelmatig dit soort parken (kan me na The Cove ook nog herinneren dat je zei nooit meer een dolfinarium te bezoeken, maar nog geen maand later liep je er ook weer), dus ik snap je punt niet. Je bent nu ook zelf naar Seaworld geweest. En dat had je ook kunnen afslaan. Ze hebben je niet aan je haren meegesleept, maar jij als dolfijnen en orkaliefhebber wist allang dat ze daar niet fijn zitten.
Dit is niet je eerste topic hierover en je moet natuurlijk helemaal zelf weten of je wel of niet naar dit soort parken gaat, maar waarom steeds die tegenstrijdigheid? :)

Mee eens! :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:44

Jillsil schreef:
Ragdollcat Keiko heeft ook een behoorlijk tijd vrij rond gezwommen maar is uiteindelijk achter een haringboot aan richting de haven gezwommen en doordat de mensen hem gingen voeren is hij daar gebleven.

Los daarvan is het niet nodig om deze dieren voor de entertainment industrie te gebruiken. Je kunt ze ook in een baai of lagoon laten zwemmen zonder de verplichte kunsten. Dieren die echt niet meer terug kunnen zouden daar "vrij" kunnen leven.

In dat geval is het wel mooi dat ze dan kunnen rondtrekken waar en wanneer ze willen en toch met wat hulp van een mens, in het geval dat ze het niet alleen kunnen redden.

Maar je ziet het..........blijft toch afhankelijk van een mens, is achter ze aangezwommen wat totaal onnatuurlijk is, want is er gebleven doordat de mens hem is gaan voeren.........en is altijd alleen gebleven...........onnatuurlijk voor de Orca's

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:45

"Vrij", in isolement, zonder voortplanting, zonder familie? Is dat niet verre van "vrij"? En wie onderhoud deze dieren dan? Waar komt het geld vandaan? Gaan ze dan toch nog toeristen vermaken die betalen om te komen kijken?

Ik bedoel dit niet als aanval, maar ben oprecht benieuwd hoe je dit ziet :)

Jillsil

Re: $eaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:58

Flux ik ga even zoeken of ik de link kan plaatsen van de onderzoekers die het hele plan, dus ook het financiële hebben uitgedacht. Het is nogal een verhaal wat ik niet zo uit mijn hoofd weet ;-)

Maar het is financieel en qua ruimte, verzorging etc wel helemaal uitgedacht. Ik ga even zoeken!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:00

Heel fijn Jillsil, bedankt :D Ben erg benieuwd!

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:06

http://youtu.be/wGxMLiL2

Dit is 1 van de documentaires. Zijn vader is Jacques zij hebben beide onderzoek gedaan. En als je Netflix hebt zou ik zeker eens blackfish kijken

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:11

Ik heb 15 minuten van de film Blackfish gezien. Maar mijn hart brak weer.

In 2010 in Seaworld geweest. Maar toen had ik het besef nog niet zoals nu.

Zulke prachtige dieren horen niet in badkuip thuis. Die horen in de vrije oceaan te zwemmen.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:14

Sunrise_ schreef:
http://www.orcanetwork.org/Main/index.p ... Retirement

Hier staat een uitgebreid plan voor het pensioen van Lolita. Volgens mij heeft dr. Ingrid Visser hier ook aan meegewerkt.

Ja die Ingrid Visser zit erin. Ze gaat heel grappig uitleggen dat Orka's ook een kiwi accent hebben net zoals zij. Haha!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:14

Bedankt Jillsil en Sunrise :) Ik heb Blackfish al eens gezien maar kan me niet meer herinneren dat hier ook gesproken werd over de toekomst van het gevangen zeezoogdier. Die ga ik nog maar eens bekijken dus :)

Edit; Jillsil, je link pakt niet

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 19:18

melody7 schreef:
Ik vind het een beetje apart dat je eerst tegen bent, vervolgens ga je er zelf heen want je kunt er mooie orca foto's maken.. En daarna open je weer een topic tegen. Waarom ga je er dan heen? Je sponsort er zo gewoon aan mee.

Ik ben er tegen, zal ook niet in zo'n park te vinden zijn. Wij hebben op school les gehad over The Blachfish en dat vond ik wel een eyeopener, het ging er nog een stuk slechter aan toe dan ik verwachtte.

NOGMAALS: ik moest bij de GROEP (van 12 man incl begeleiding) blijven. Waar ZIJ heen gingen, moest IK ook mee. Ik dacht dat het wel mee zou vallen... maar daar ben ik zwaar op terug gekomen. We zaten al half op de tribune in het publiek dus ik had een redelijke overview van het Bassin. Toen DACHT ik al van OH MAAAAAAAAN!

Waarom denk je dat ik alleen showfoto's heb gemaakt? (puur alleen om de dieren) en bijna NIKS van de rest van het park?

Denken jullie dat ik zomaar iets verzin? ;(

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:23

Volgens mij heeft de gemiddelde goudvis in de vijver buiten meer liter water per vis dan een Orca. Ik vind het walgelijk dat wij mensen bedacht hebben om een wild dier te vangen en vervolgens op een totaal dier onwaardige manier deze te houden.

Wat betreft de financiën om die dieren te onderhouden buiten de parken om lijkt mij geen probleem. Ik zou zo'n doel onmiddellijk steunen!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:24

Sorry, ik moet toch echt even zeggen dat ik het sneu en hopycriet vind dat je zelf er voor kiest om naar zo'n park te gaan, terwijl je er zo extreem op tegen bent, omdat je niet een dagje alleen in het hotel wou zitten. >;) Zo moeilijk is het toch niet om jezelf een dagje te vermaken. :')

Maar goed, ik boycot al ik weet niet hoelang dierentuinen, circussen en dergelijke. Zelfs na het verbod op wilde dieren in een circus zou ik er nog niet heen gaan, want de 'niet wilde' dieren worden daar nou ook niet zo super goed behandeld, dus ik snap niet waarom dat nog wel mag. |o
Helaas gaan er nog steeds belachelijk veel mensen naar zulke plekken, maar om dan te denken 'ach, ik kan dan ook wel een keertje', slaat natuurlijk nergens op. Je kan mensen niet dwingen om ergens niet heen te gaan, maar je kan wel beginnen bij jezelf.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:26

HorseyDude schreef:
melody7 schreef:
Ik vind het een beetje apart dat je eerst tegen bent, vervolgens ga je er zelf heen want je kunt er mooie orca foto's maken.. En daarna open je weer een topic tegen. Waarom ga je er dan heen? Je sponsort er zo gewoon aan mee.

Ik ben er tegen, zal ook niet in zo'n park te vinden zijn. Wij hebben op school les gehad over The Blachfish en dat vond ik wel een eyeopener, het ging er nog een stuk slechter aan toe dan ik verwachtte.

NOGMAALS: ik moest bij de GROEP (van 12 man incl begeleiding) blijven. Waar ZIJ heen gingen, moest IK ook mee. Ik dacht dat het wel mee zou vallen... maar daar ben ik zwaar op terug gekomen. We zaten al half op de tribune in het publiek dus ik had een redelijke overview van het Bassin. Toen DACHT ik al van OH MAAAAAAAAN!

Waarom denk je dat ik alleen showfoto's heb gemaakt? (puur alleen om de dieren) en bijna NIKS van de rest van het park?

Ik ga er vanuit dat je boven de 18 bent, en ik vind niet dat begeleiding je dan nog kan dwingen om ergens mee naar toe te gaan en je gewoon het recht hebt om voor je principes op te komen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 19:30

Suliko schreef:
Ik ga er vanuit dat je boven de 18 bent, en ik vind niet dat begeleiding je dan nog kan dwingen om ergens mee naar toe te gaan en je gewoon het recht hebt om voor je principes op te komen.

Ben 40 jaar. :) Ja, ik had mezelf niet mee moeten laten sleuren... ;( Maargoed. Was toch de éérste en de láátste keer geweest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:39

Maar HD, in 2013 heb je me al verteld dat je al eens naar Seaworld was geweest en liet je ook foto's zien en dat je zo genoten had :? Dus je wist toch al hoe het daar er aan toe ging? Toen hebben we trouwens ook nog een discussie over BlackFish gehad, dus die had je ook al gezien.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 20:50

Cayenne schreef:
Maar HD, in 2013 heb je me al verteld dat je al eens naar Seaworld was geweest en liet je ook foto's zien en dat je zo genoten had :? Dus je wist toch al hoe het daar er aan toe ging? Toen hebben we trouwens ook nog een discussie over BlackFish gehad, dus die had je ook al gezien.

Foto's waren toen van Google ;( Ben toen niet echt eerlijk geweest ;(

Please don't hurt me!

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:00

HorseyDude schreef:
melody7 schreef:

Sorry, maar kijk je bericht in het USA topic. Dit kon ik me nog herinneren, dus het is echt tegenstrijdig wat je zegt.
HorseyDude @ [BEU] USA

HorseyDude schreef:
purny schreef:
Welkom terug HD, hopelijk heb je het naar je zin gehad
Dames een fijne vakantie en lekker genieten!
Yasmine, veel plezier ook!

Super, alleen we waren NET in SeaWorld of een paar stonden te zeiken dat ze tóch maar terug naar het hotel wilden voor... HET ZWEMBAD! Ik kon die wel WURGEN! -:(- (ik zei het tegen de groepsleiding dat het zwembad wel even gemist kon worden maar het park niet. Waren ze toch wel met me eens!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:03

Mensen... Er wordt erg makkelijk over gedaan dat HD niet mee had moeten gaan met de groep. Hij kiest er echter niet voor om met begeleiding te reizen omdat hij het zelfstandig ook wel kan.

Zelf ben ik regelmatig als begeleiding mee geweest op dergelijke vakanties en het is niet de bedoeling om vakantiegangers aan hun lot over te laten.

Reacties als "hoe moeilijk is het om jezelf te vermaken?" ligt bij HD een beetje ingewikkeld.

HD, ik weet verder niks van je maar ik heb het idee dat je het moeilijk vindt om dingen te overzien, bijvoorbeeld ook wat voor reacties een topic als dit kan oproepen of hoe een bedrijf reageert op een klachtenmail zoals je die verstuurd hebt, klopt dit? Ik kan je overigens aanraden om altijd eerlijk te blijven over je eigen standpunt. Je hoeft niet mee te waaien met de mening van een ander, ook al is dat soms moeilijk. Zeker op een forum als bokt ;)

Zelf ben ik 14 jaar geleden in Seaworld San Diego geweest. Ik vond het prachtig om dolfijnen aan te kunnen raken, pijlstaartroggen en zeesterren. En ik heb intens genoten van de otter- en zeeleeuwenshow en later van de orkashow met Shamu. Tja, ik was 16 en ik 'wist niet beter'. Tegelijk heb ik bewondering gekregen voor die beesten, juist door Keiko in Free Willy, en door Flipper en Shamu... En ik denk dat dergelijke parken in dat opzicht ook wel weer een mooie invloed kan hebben op het publiek.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:06

Maar ookal reis je met begeleiding, als iemand weigert om een park in te gaan vanwege de dieren, dan is dat toch iemand zijn recht?

Het ging mij er meer om dat hij zich nu tegenspreekt en dat kan, maar wees nu dan wel eerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:10

Het ligt er maar net aan hoe een dergelijke reis is opgezet. Wij hadden een aantal keuze-activiteiten en een aantal activiteiten die we echt met de hele groep wilden doen.

Ik denk dat eerlijkheid voor HD ook lastig is omdat hij bang is dat mensen hem dan afstoten.

Maar goed, ik klim weer van mijn hulpverlenersstoel en kruip onder mijn meeleessteen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 21:12

Lente schreef:
Mensen... Er wordt erg makkelijk over gedaan dat HD niet mee had moeten gaan met de groep. Hij kiest er echter niet voor om met begeleiding te reizen omdat hij het zelfstandig ook wel kan.

Zelf ben ik regelmatig als begeleiding mee geweest op dergelijke vakanties en het is niet de bedoeling om vakantiegangers aan hun lot over te laten.

Reacties als "hoe moeilijk is het om jezelf te vermaken?" ligt bij HD een beetje ingewikkeld.

HD, ik weet verder niks van je maar ik heb het idee dat je het moeilijk vindt om dingen te overzien, bijvoorbeeld ook wat voor reacties een topic als dit kan oproepen of hoe een bedrijf reageert op een klachtenmail zoals je die verstuurd hebt, klopt dit? Ik kan je overigens aanraden om altijd eerlijk te blijven over je eigen standpunt. Je hoeft niet mee te waaien met de mening van een ander, ook al is dat soms moeilijk. Zeker op een forum als bokt ;)

Zelf ben ik 14 jaar geleden in Seaworld San Diego geweest. Ik vond het prachtig om dolfijnen aan te kunnen raken, pijlstaartroggen en zeesterren. En ik heb intens genoten van de otter- en zeeleeuwenshow en later van de orkashow met Shamu. Tja, ik was 16 en ik 'wist niet beter'. Tegelijk heb ik bewondering gekregen voor die beesten, juist door Keiko in Free Willy, en door Flipper en Shamu... En ik denk dat dergelijke parken in dat opzicht ook wel weer een mooie invloed kan hebben op het publiek.

Daarom heb ik ook MEERDERE MALEN hier thuis gezegd dat het écht de laatste keer is geweest dat ik met een groepje mee ben geweest. Ook tegen de leiding heb ik toen tijdens vakantie gezegd dat het net een blok aan mijn been is om steeds maar weer met de groep 'meegezeuld' te worden van hot naar her en weer terug. Kijk, in Magdeburg had ik het makkelijk. Hotelletje in, hotelletje uit, in de ochtend tegenover in het winkelcentrum een ontbijtje halen van maar 5€ met alles erop en eraan (volgend jaar in Berlijn incl ontbijt, nog makkelijker!)

Nope, groepsreizen zijn helemaal niets voor mij. Laat mij maar mijn eigen gang gaan, dan komt ook alles best in orde! :)

In de gids stond ook een aantal parken (waarvan ik echt had gehoopt dat we die gingen bezoeken) maar niets hoor. Tja... Soms is een handicap hebben no fun.

Wat WEL leuk was in SeaWorld, dat is die nieuwe zeeleeuwenshow, Sealion High.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 21:19

Lente schreef:
Het ligt er maar net aan hoe een dergelijke reis is opgezet. Wij hadden een aantal keuze-activiteiten en een aantal activiteiten die we echt met de hele groep wilden doen.

Ik denk dat eerlijkheid voor HD ook lastig is omdat hij bang is dat mensen hem dan afstoten.

Maar goed, ik klim weer van mijn hulpverlenersstoel en kruip onder mijn meeleessteen.

Wij hadden geen keuzemogelijkheden. De leiding koos de parken uit en daar moesten we het dan maar mee doen.