Wie heeft er nog meer een jachthond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:59

Wat een leuk topic! Komen mooie beestjes langs zeg :)
Wij hebben een Engelse pointer x Portugese Pointer x Duitse staande (korthaar).
Over een maandje is ze alweer 2 jaar.

Ik heb met haar de puppycursus gedaan en jonge honden 1 & 2. We willen graag ook wat met haar jachtinstinct gaan doen, daarom gaat mijn vader waarschijnlijk binnenkort beginnen met een cursus voor het speuren. Vita is echt een ontzettend lieve hond en ook heel makkelijk. Ze kan met iedere andere hond spelen en heerlijk rennen, maar ze is ook gek op de zon en lekker luieren.

Zodra je haar aandacht hebt luistert ze echt top. Vooral wachten en voorkomen doet ze echt super. Maar wanneer ze wat ruikt of echt op iets gaat jagen, tja. Daarom vinden wij het nog wel eens eng haar zomaar overal los te doen. Als er niks is dan houdt ze je erg goed in de gaten, maar zodra er ergens een haas loopt..

Hier hadden we haar net een weekje;
Afbeelding

Dit is zo'n 2 weken geleden;
Afbeelding

Wel erg leuk. We worden regelmatig aangesproken dat het zo'n mooie hond is. Ook regelmatig de vraag gekregen of wij met haar gaan fokken of dat ze ook te koop is.

mriek1990

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:52

Mooie hondjes zijn er weer bij :)
Die foto's met de katten zijn ook erg leuk.
Mijn Binoche kon ook zo goed opschieten met mijn kat Fleur.
Helaas is Fleur er al 2 jaar niet meer, maar dat waren echt de dikste vriendjes!

Afbeelding

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:03

Ja ja ja! Ik heb een jachthond :D. De flatcoated retriever :) we hebben een jachtcursus gedaan, hij heeft er veel van geleerd, maar hij was nog te speels :') dus helaas gezakt (hij vond het véél leuker om met die dode eend rond te rennen dan hem af te geven)

Hij is gék op zwemmen, andere honden en mensen. Hij is echt een allemans vriend :D
Hij is alleen wel blond (oeps), zit een klein percentage golden retriever in, maar dit zie je alleen terug in zijn staart. Hij is nu 4,5 jaar en we hebben hem al sinds hij 7 weken was.

Het is echt een dotje, ik wil heel graag agility doen met hem, alleen dan moet hij goed onder appèl staan, maar met andere honden en mensen is dat toch wel erg moeilijk :').

de foto's
Meet Bobbie <3

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gerpiegorp op 14-04-15 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

teun01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:04

Hoi, wij hebben een duitse staande langhaar van 11. Veel mee geweest op jacht maar nu versleten. Daarvoor in de plaats hebben we nu een cesky fousek. Een teef en zondag voor het eerst gedekt. Dus over 2 maanden pups als het goed is. Wij hebben met haar een knjv-b met 75 punten behaald. Ze gaat geregeld mee op jacht en ook zweetwerk vind ze prachtig om te doen. Maar ook top in huis met de kinderen. Foto gaat niet lukken maar kijk anders eens op facebook. De malushoeve-tara od jemiluk-jet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:12

Paperboy schreef:
Nynke1 schreef:
Ja ik.

Een Ridgeback pup geboren op 26-11-2014, hier op tweede paasdag.

Ik wil er als hij oud genoeg is IPO mee gaan doen
.
[ [url=m/hu3Vsg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Hp9LnE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet je zeker dat je IPO met een Ridgeback wilt gaan doen? In IPO zit een gedeelte pakwerk en ik denk niet dat een Ridgeback daar heel geschikt voor is. Bovendien is de trainingsmethode en het tempo zeker ook even iets om goed over na te denken om met een Ridgeback te gaan doen..... ik weet niet of jij of je Ridgeback hier nou beter of gelukkiger van gaat worden.

Volgens mij valt een Ridgeback ook niet onder de werkhonden. Dus op de meeste clubs ben je dan ook niet welkom. Plus je kunt niet zomaar deelnemen aan examens en wedstrijden.

http://sport-werkhonden.startgigant.nl/ ... lgens-fci/

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:24

Ik zal niet alleen commentaar leveren maar ook mijn jachthonden voorstellen. Mijn 2 ridgebacks, teef 9 jaar Ghali (zelfgefokt) en Kuumba reu 2 jaar. Uitstekende jachthonden, maar wel op eigen initiatief :o

Nynke1, wat leuk is met een Ridgeback is coursing (achter een nepvachtje aan) De RR vereniging organiseert dit regelmatig speciaal voor Ridgebacks.

Ghali
Afbeelding

Kuumba
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:28

Telt speuren ook ipv echte jacht? O:)

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:58

Hey magda, wat leuk dat je ook in dit topic meldt.
We zijn elkaar eerder tegengekomen in een puppy topic.
Op de eerste pagina zie je mijn DSL nu. Ik ben heel benieuwd hoe het met die van jou gaat.
Het topic gaat over jachthonden dus ik neem aan dat je mee mag doen ;)

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:04

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:08

Hier een grote Münsterlander. Ontzettend lieve hond, maar wel een echte jager! Ik zie het ras eigenlijk niet zo veel...

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:40

Oh 'beverburcht'.... Wat een snoepie! Serieus snuitje op de foto.
Een hoop duitse staande langharen in het topic :)

Een grote munsterlander hebben we ook aan gedacht, leuke honden! Heb je ook een foto?

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:47

Hey! Wat leuk! Een topic over jachthonden :)
Wij hebben een DSK :D ze heet Sita en is 8 jaar. Ze gaat met m'n vader mee op jacht en heeft het B brevet.
Even kijken of ik een foto'tje van d'r kan vinden.

Afbeelding

Met de eend R.I.P :(
Deze heeft zei nooit aangeraakt hoor! Die is omgekomenen een auto-ongeluk...

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:21

Leuk!!!
Meld zich... Heb samen met mijn vriend 2 jachthonden.

Een 2 jarige DSK teef genaamd Reda en een 2 jarige Weimaraner reu genaamd Gio. Beide enorm lief, enorm slim en enorm snel. Ook behoorlijk jachtinstinct. De DSK is heeeeel zelfstandig en opzichzelf. De Weim heeft last van verlatingsangst.

De DSK hebben we vanaf pup, daarmee pup-jachtcursus gedaan.
De Weinaraner hebben we via marktplaats, zat ivm tijdgebrek en gezinsuitbreiding vooral in zijn bench!
Met beiden gehoorzaamheid A gehaald, het najaar gaan we de B doen.
We wonen op een boerderij, ze wonen bij ons gewoon in huis, maar zijn wel heel veel buiten en op het erf als wij ook buiten bezig zijn.

Hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:25

Tijdens de fotoshoot was ik zwanger. Inmiddels een kleine man van 4 maanden erbij en ook dat gaat helemaal prima met de honden. Niets geen jaloezie oid gelukkig.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 01:28

Leuk topic!
Ik heb een Barbet (Franse waterhond) van anderhalf jaar.
Toen hij 5 maanden was heb ik er een seizoen jachttraining mee gedaan.
Ook gehoorzaamheidscursussen gedaan tot hij ruim 1 jaar was.
En nu doen we behendigheid. :)
Morgen ga ik even het topic doorlezen, heb ik nu helaas geen tijd voor.

Even een foto opgezocht, morgen zal ik een betere opzoeken, dit is een oude foto.

Afbeelding

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 06:50

Afbeelding
Hier twee Nova Scotia duck tolling retrievers. De oudste B klaar en mee op.jacht maar vorig seizoen toch schotangst opgelopen. Nu dus alleen recreatief wat trainen en over op mantrailing. De jongste is redelijk.C klaar maar is nog erg jong en puberig dus daar trainen we lekker mee verder.
Leuk topic dit!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:22

Paperboy schreef:
Nynke1 schreef:
Ja ik.

Een Ridgeback pup geboren op 26-11-2014, hier op tweede paasdag.

Ik wil er als hij oud genoeg is IPO mee gaan doen
.
[ [url=m/hu3Vsg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Hp9LnE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet je zeker dat je IPO met een Ridgeback wilt gaan doen? In IPO zit een gedeelte pakwerk en ik denk niet dat een Ridgeback daar heel geschikt voor is. Bovendien is de trainingsmethode en het tempo zeker ook even iets om goed over na te denken om met een Ridgeback te gaan doen..... ik weet niet of jij of je Ridgeback hier nou beter of gelukkiger van gaat worden.

Nee dat weet ik niet zeker, beest is nog maar 4 maand dus het duurt nog wel even. Je hebt hier de mogelijkheid om gewoon eens een training mee te pakken, met wat voor ras dan ook, om te kijken of het bevalt en baas + hond het leuk vinden. Als we het leuk vinden prima, vinden we het niet leuk ook prima en gaan we iets anders proberen totdat we wel ons ding hebben gevonden.

Edit: ik zie nu pas je andere bericht aan mij gericht. Bedankt voor de tip, ik ga daar zeker even naar kijken!
Laatst bijgewerkt door Nynke1 op 15-04-15 08:30, in het totaal 2 keer bewerkt

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 08:24

Ontzettend leuk al die reacties! Wat een variatie aan jachthonden :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:27

x_Irisje_x schreef:
Hier een grote Münsterlander. Ontzettend lieve hond, maar wel een echte jager! Ik zie het ras eigenlijk niet zo veel...

Ik heb er bijna 11 jaar eentje gehad, helaas afgelopen jaar in moeten laten slapen. Was een ietwat aparte hond, maar lief karakter en inderdaad een vreselijk goede jager.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:33

love_western schreef:
Paperboy schreef:

Volgens mij valt een Ridgeback ook niet onder de werkhonden. Dus op de meeste clubs ben je dan ook niet welkom. Plus je kunt niet zomaar deelnemen aan examens en wedstrijden.

http://sport-werkhonden.startgigant.nl/ ... lgens-fci/

Hier heb je die mogelijkheid dus wel om mee te trainen met elk hondenras. Wedstrijden geen idee, dat wil ik sowieso niet doen.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:35

Hier een ridgeback dame van bijna 2 jaar. Hebben jacht training gedaan. Maar Door zwangerschap niet meer verder gegaan..
Afbeelding

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:37

Paperboy denken jouw honden niet van oh doe het maar zelf. Ik doe wanneer ik dat wil en niet wanneer jij dat wilt?

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:13

chantal_bel schreef:
Paperboy denken jouw honden niet van oh doe het maar zelf. Ik doe wanneer ik dat wil en niet wanneer jij dat wilt?

:D dan denken ze zeker! Ik doe ook geen training. Waar ik loop jagen ze zelf, gelukkig vangen ze vrijwel nooit niets. Maar het is prachtig om te zien als ze achter een haas/konijn aan gaan. Dan zie je de souplesse en snelheid.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:08

blondies schreef:
Hey magda, wat leuk dat je ook in dit topic meldt.
We zijn elkaar eerder tegengekomen in een puppy topic.
Op de eerste pagina zie je mijn DSL nu. Ik ben heel benieuwd hoe het met die van jou gaat.
Het topic gaat over jachthonden dus ik neem aan dat je mee mag doen ;)

Wat is die van jullie leuk gegroeid zeg. :j

Wij speuren nog niet met Mo, we willen eerst de gehoorzaamheid er goed in hebben omdat meneer een grote eigen wil heeft en daardoor regelmatig Oost-Indisch doof is. Over een maand of 2-3 hoop ik na zijn castratie rustig met speuren te kunnen beginnen. :)

Paspoortje:
- Duitse Staande Langhaar reu
- 8 maanden
- Duvel op een stokje

Ik heb recent nieuwe foto's gemaakt, maar ze nog niet allemaal verwerkt. Maar zo is ie nu:

Afbeelding

Afbeelding

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:16

Hier een Whippet ( Charley, teefje ) van een maand of zes. Ze heeft nog niet echt een jachtinstinct, maar ik denk dat het bij haar nog wel komt. De manier waarop die soms naar vogels zit te staren. Nu zijn we bezig aan de EG-cursus en later als we groot zijn ( :+ ) gaan we behendigheid doen. :j

Afbeelding