Het windhonden topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voor soort windhond heb je?

Galgo
20 (21%)
Barzoi
3 (3%)
Saluki
3 (3%)
Afghaan
7 (7%)
Azawakh
2 (2%)
Whippet
24 (25%)
Greyhound
3 (3%)
Ierse wolfshond
8 (8%)
Podenco
21 (22%)
Sloughi
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 93

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:47

Hier ook een schotse collie die met 2 windhonden samenhokt. Mooie combi toch? :D

Mijn grey had dit weekend 1 van de kippen gepakt...
Kip was blijkbaar ontsnapt en Zita heeft de kip in haar mond genomen (aan de pluimen in de tuin te zien heeft ze eerst nog even 'gespeeld' :+,
en netjes in huis komen afleveren...

Kip leeft nog en was totaaaal niet onder de indruk van mijn windhondenmormel!
Uiteraard Zita beloond omdat ze de kip nog levend terugbracht, maar was even een iek-momentje!

AngelofLove

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:56

Ik kom hier ook even binnenvallen. Ik heb een windhonden kruising uit Gran Canaria. De moeder was een langharige whippet (helaas kort na de vonst overleden) en de vader onbekend.

Ik was al een tijd op zoek naar een maatje maar wilde perse een hond uit het asiel, na zo'n anderhalf jaar nog niets kunnen vinden kwam ik uit bij een nederlandse stichting die in Gran Canaria opereerde. Ik zag de foto van hem en was op slag verliefd. Ik wist verder nog helemaal niets van hem, behalve dat ik hem moest hebben. Ik heb geen moment spijt gehad van mijn keuze!

In januari ben ik zelf nog een keer naar Gran Canaria gegaan om daar te helpen (Chico hadden we toen al 2 jaar) en heb daar kennis mogen maken met een aantal verschrikkelijk leuke Podenco's. Ik wil er nu natuurlijk nog niet aan denken, maar als één van onze honden er over een hele tijd (hopelijk) niet meer is, dan komt er een Podenco in huis.

Nog even fotootjes van Chico.

Hier was hij 5 maanden en hadden we hem nog maar net:
Afbeelding

En deze is onlangs gemaakt, 2,5 jaar oud:
Afbeelding

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:59

Hier nog geen windhond, maar denk toch wel dat er hier 1tje gaat komen met de tijd.

Op dit moment wel een Kruising Saluki in de opvang, en geniet er ontzettend van.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MFINPQPO.jpg
2 jaar terug begon ik met opvangen van een podenco kruising.

Verschillende mensen om mij heen hebben galgo's of kruising ervan geadopteerd via een stichting, zodoende ben ik ermee in aanraking gekomen.

Verder lopen er hier in de buurt een Barzoi rond ( geweldig dier) en sinds kort ook een Saluki.
Zelf weet ik nog niet waarvoor ik ga, al gaat op dit moment mijn hart naar een rescue.

Op dit moment heb ik een Rottweiler en een Sharpei, hopelijk duurt het nog even voordat hier een windhond komt, want dat zal betekenen dat 1 van de andere 2 overleden zou zijn en daar moet ik nog lang niet aan denken :=

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:27

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:00

Wat een leuke honden komen er voorbij :)

Die van mij ligt er ook vaak charmant bij ;)
Afbeelding

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:13

Volgens mij is dat een typische windhonden eigenschap :-D

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:16

Marloes wat is ie klein geschapen seg :=
Is dat bij alle windhonden zo ? Veel eleganter als het enorme klokkenspel van mijn wolfhond :')

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:33

Shyla ligt meestal op een vreemde manier, gekke hond.
Hier nog wat foto's

Verstoppertje http://www.mijnalbum.nl/Foto-ONQERMTT.jpg
zo klein mogelijk maken http://www.mijnalbum.nl/Foto-IZGAAZ7O.jpg
Half op de bank http://www.mijnalbum.nl/Foto-4XB6HZKR.jpg (ze was hier loops dus mocht ze niet op de bank, toen heeft ze t zo opgelost haha)

Al kan haar beste vriendin, onze poes, er ook wat van
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7UZSOBYR.jpg
Met zn 2tjes http://www.mijnalbum.nl/Foto-QGDQ3EL6.jpg

Ik denk dat ze t van de poes heeft afgekeken :P

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:48

Hier een gezin met een podenco.
Afbeelding
Dit is onze Sasja.
Ze is via stichting GINN bij ons gekomen. Was al even in NL maar in het gezin waar ze toen zat vrat ze alle andere honden op.
6 jaar geleden zijn wij met onze oude hond (hij is helaas niet meer) gaan kennis maken. En dat was direct goed.
Nu leeft ze hier in huis met 2 jack russels en een kat.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:03

AngelofLove schreef:

Haha ja? Het is echt onvoorstelbaar hoe ie er af en toe bij ligt. := En lang ook. Altijd 1 poot recht omhoog en dan gaat hij slapen.. ook als ik hem meeneem naar vrienden oid. :P Ben wel benieuwd hoe andere windhonden er bij kunnen liggen.. eigenlijk zou er een soort van fotoverzameltopic moeten komen van windhonden en hun creatieve slaaphoudingen. :+

betadine schreef:
Marloes wat is ie klein geschapen seg :=
Is dat bij alle windhonden zo ? Veel eleganter als het enorme klokkenspel van mijn wolfhond :')

Hahaha, op deze foto lijkt het wel erg miezerig ja. :P Dacht dat het verder gewoon mooi in verhouding was hoor, maar vind ik niet zo erg. :+

Vond nog een foto (niet heel duidelijk). Hier ligt ie me dus droog aan te staren met een poot in z'n bek. :=
Afbeelding

Diep in slaap bij m'n ouders thuis...
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0195_n.jpg

Neergestorte hond in mand. :=
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9197_n.jpg

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:49

Marloez schreef:
AngelofLove schreef:

Haha ja? Het is echt onvoorstelbaar hoe ie er af en toe bij ligt. := En lang ook. Altijd 1 poot recht omhoog en dan gaat hij slapen.. ook als ik hem meeneem naar vrienden oid. :P Ben wel benieuwd hoe andere windhonden er bij kunnen liggen.. eigenlijk zou er een soort van fotoverzameltopic moeten komen van windhonden en hun creatieve slaaphoudingen. :+

Nou, volgens mij wel. Ik zie soms foto's vanuit Gran Canaria voorbij komen met podenco's die echt de meest charmante slaaphoudingen aannemen. Ook onze kruising kan er behoorlijk wat van. Als ik dan kijk naar onze andere hond en de honden bij mijn ouders, die liggen helemaal niet zoals hij kan liggen, hahaha. En die 1 poot recht omhoog, hoe herkenbaar!!!

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:00

Helaas geen foto ervan, maar Shyla doet dat ook vaak met 1 poot in de lucht liggen. Dan houd ze m ook helemaal gestrekt omhoog.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:33

Leuk, een (half-)windhondentopic!
Ik heb een Podenco Ibicenco teefje van 10 maanden oud, gefokt door een vrienin van mij. Haar vader is een reu uit Amerika.

We zijn al naar een paar shows geweest met haar, en ze doet het super!
Paar foto`s (via facebook, mijn uploadsite waar al mijn foto`s staan ligt er uit):

Als baby: ahhhh smelt :D
http://www.facebook.com/mariska.doorn/p ... =3&theater

6 maanden oud:
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3150_n.jpg

7 maanden oud:
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5404_n.jpg

8-9 maanden oud, tijdens een oefencourse in Leek:
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8522_n.jpg

Ik hoop dat de foto`s het doen...

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:38

Gave podenco! Alleen de baby foto doet het niet.

Ik wil ook weleens op zo'n koers foto's maken :D

Hoorde net trouwens dat 'mijn' podenco uit Gran Canaria geadopteerd is :D Was echt verliefd op dat beestje, zo lief en rustig, maar 3 honden vinden we teveel. Gelukkig heeft ze nu een eigen huisje.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 23:47

Die maffe barzoi van ons ligt ook erg graag op zijn rug, pootjes in de lucht.

Wat een knappe podenca, ponyparadise! ... Ze lijkt een beetje op mijn herder (met die grappige veeeelste grote oren)

Prachtige foto's mariska! Leuk dat funcoursing in Leek, willen we ook nog een keer gaan doen met Blue
Laatst bijgewerkt door annebe op 11-07-12 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 23:51

Afbeelding

Deze vind ik nog steeds zo lief!
Afbeelding

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:19

Oooooooh Barzoi Barzoi Barzoi <3

(wordt stiekem toch mijn volgende hond denk ik O:-) )

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:56

Wat een leuke foto's weer!! Ik vind die oren helemaal geweldig van de podenco, zo groot :D

Dat coursen lijkt ons ook heel leuk. Had t er toevallig gister met mn vriend over. We gaan binnenkort een keer naar Rijssen naar de renbaan. Daar is op zaterdag, mits er geen wedstrijd is, training. Dus gaan daar even een kijkje nemen en informatie vragen en dan kunnen we hopelijk Shyla eens in aktie zien ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:05

Wij hebben met Sasja ook eens gecourst maar dat was geen succes. De mensen van de club zeiden dat alle honden achter die nephaas aan gaan. En ik had het idee dat Sasja dat niet zou doen.
Dus uiteindelijk los gegooit. En vervolgens ging ze 50 meter achter de haas aan en dook toen de bosjes in. Fijn op een plek waar je binnen 5 minuten op snelheid op een snelweg staat, ik was echt zo geschrokken. We zijn daar dus niet mee door gegaan.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:20

Dat is idd schrikken!!
Kreeg je dr wel meteen weer terug geroepen? Of moest je dr toen echt gaan zoeken?

Shyla rent er denk ik wel achter aan al is t alleen al dat ze dan met die honden mee rent en misschien niet zozeer achter die haas. Ze is helemaal gek op rennen en andere honden dus denk dat dat wel goed komt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:22

We hebben haar moeten zoeken, na een half uur pas weer gevonden. Roepen heeft geen zin. Want ze luisterd niet. Gaat nu na 6 jaar wel beter. Maar het blijft een probleem.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:04

Maar gelukkig heb je dr weer gevonden. Lijkt me echt schrikken zoiets en vooral bij een snelweg, je houd je hart vast...

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:04

Dat is wel schrikken ponyparadijs! Wel raar dat ze geen hek eromheen hebben staan? Hier in de buurt hebben ze ook een renbaan maar daar hebben ze een hoog hek omheen gezet (niet direct naast de renbaan, maar gewoon om de grond die van de renbaan is).

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:27

Deze club traint op een natuurgebied daar staat dus geen hek omheen. En daar staan bosjes die Sasja veel intressanter vindt.
Was blij dat ze gewoon in de bosjes aan het struinen was. Dat is namelijk het liefste wat ze doet.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:36

mooie honden komen weer voorbij, en echt windhonden eigen volgens mij, rare lighoudingen

zo sliep hij altijd met zijn oude maatje mink :=
Afbeelding

en wie zegt dat windhonden en konijnen niet kunnen samen leven :D (en ja buiten in de natuur pakt hij ze wel alleen komt hij ze levend naar me toe brengen van kijk is wat ik heb gevonden :+ )
Afbeelding

wel wat onscherp maar zelfs met de hamster (helaas overleden) ook geen probleem in het begin wat wennen maar later boeide hem het echt niet hoorde bij het gezin
Afbeelding