Had nog worst over van de wandeling en een berg bladeren in de tuin

Lekker winters zonnetje vandaag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
StalMelyn schreef:Knappe Evi!
Hier is het andersom, los slapen snachts maar langere tijd alleen zijn overdag nog in de bench. Bonne kan ook 4 uur allen zijn. Ben benieuwd of hij los of vast zat bij de oppas. Morgen ophalen![]()
En random andere vraag; wat vinden jullie de perfecte tijd om er een 2e hond/pup bij te nemen? 1 jaar leeftijdsverschil of 2 a 4 jaar leeftijdsverschil? Bonne wordt in januari 1 dus zat daar zo een beetje aan te denken. Voor er weer een passende combinatie komt en je op de lijst staat ben je ook zo weer even verder. Met Bonne zelf heb ik gewoon heel veel geluk gehad dat hij over was.
StalMelyn schreef:En random andere vraag; wat vinden jullie de perfecte tijd om er een 2e hond/pup bij te nemen? 1 jaar leeftijdsverschil of 2 a 4 jaar leeftijdsverschil? Bonne wordt in januari 1 dus zat daar zo een beetje aan te denken. Voor er weer een passende combinatie komt en je op de lijst staat ben je ook zo weer even verder. Met Bonne zelf heb ik gewoon heel veel geluk gehad dat hij over was.
Leo schreef:Zo schattig zo samen!
Ik denk dat Fitz een hond er bij fantastisch gaat vinden. Hij is super sociaal, vindt spelen geweldig en slaapt bij de oppas ook graag met de andere honden. Uiteindelijk komt er dus ook wel een tweede, maar ik laat hem sowieso eerst 2 a 2,5 worden voor ik daar aan ga denken.
Qua los; wij hebben vanaf een maand of 8 de bench en ren er uit gedaan. Hij sliep er al niet meer in en met alleen thuis blijven had het ook geen toegevoegde waarde. Hij is het meest chill op de bank.
xSannee schreef:Gaabje schreef:Oh haha xSanne ik lees nu jouw post. Had die van mij kunnen zijn minus het ras
![]()
![]()
Misschien kunnen we samen een overhaal-strategie bedenken hahahaha
Oh jij hebt al wel een soort compromis zie ik
KimD schreef:Mijn kerel wilde nooit een derde hond, dus er is nog hoop voor jullie hoor.![]()
Van twee naar drie vond ik een veel grotere overgang als van één naar twee. Daarna maakt het allemaal geen zak meer uit.
lor1_1984 schreef:Hier was het de bedoeling om in 2022 voor een tweede hond te gaan zodat Mahdu echt 'af' zou zijn en er een paar jaar verschil tussen zou zitten.
In 2019 kwam Dívka hier wonen en ze is 3 maanden ouder dan Mahdutje.
Enerzijds is het fijn dat ik geen rekening hoef te houden met opvoeding etc en een groot leeftijdsverschil, anderszijds is de kans aanwezig dat ik over een aantal jaar 2 bejaarde honden heb die vlot achter elkaar wegvallen.
Qua energielevel en werklust liggen ze mijlenver uit elkaar, maar dat los ik op door Mahdu thuis te laten, voorop de fiets te zetten of in de buggy mee te nemen zodat hij meestal wel gezellig mee kan maar Dívka ook haar kilometers kan maken.
Gaabje schreef:Haha ja dat wel! Ik laat wel af en toe schattige pupfoto’s zien. Maar moet ook niet van te jonge pups, die vindt ie dan weer niet heel schattig :’)
KimD schreef:Mijn kerel wilde nooit een derde hond, dus er is nog hoop voor jullie hoor.![]()
Van twee naar drie vond ik een veel grotere overgang als van één naar twee. Daarna maakt het allemaal geen zak meer uit.
Miepmiept schreef:lor1_1984 schreef:Hier was het de bedoeling om in 2022 voor een tweede hond te gaan zodat Mahdu echt 'af' zou zijn en er een paar jaar verschil tussen zou zitten.
In 2019 kwam Dívka hier wonen en ze is 3 maanden ouder dan Mahdutje.
Enerzijds is het fijn dat ik geen rekening hoef te houden met opvoeding etc en een groot leeftijdsverschil, anderszijds is de kans aanwezig dat ik over een aantal jaar 2 bejaarde honden heb die vlot achter elkaar wegvallen.
Qua energielevel en werklust liggen ze mijlenver uit elkaar, maar dat los ik op door Mahdu thuis te laten, voorop de fiets te zetten of in de buggy mee te nemen zodat hij meestal wel gezellig mee kan maar Dívka ook haar kilometers kan maken.
Ik dacht safe te zitten met zes jaar verschil, maar niet ingecalculeerd dat de Beagle fluitend zo oud zou worden.Dus gaat hier ook nog spannend worden en een derde durf ik nog niet aan, voor ik straks alsnog jaren met drie honden zit.
Weet iemand nog leuke verjaardags boxen? Woefbox heb ik de kerstbox van liggen, maar 16 jaar mag gevierd worden en we gaan er maar een feestmaand van maken. (Hij kan en mag ook nog alles eten). Snuffelbox schijnt niet echt betrouwbaar te zijn.