Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:37

CupCakes_ schreef:
Afgelopen nacht ging mijn moeder naar de wc en trof ze Jip in de keuken aan op de vloer, ipv in de bench. De bench was helemaal verschoven naar de eettafel ( dat is toch wel een meter of 2-3).
Jip heeft zich uit de bench gewurms (het onderste haakje zat niet dicht). Ze heeft hem even laten plassen en weer terug in de bench gedaan, alleen Jip raakte echt in paniek toen hij weer in de bench zat. Inmiddels was de bench een eind verbogen en voordat hij zichzelf echt zou verwonden heeft ze hem er uit gehaald en is ze op de bank gaan slapen.

Het vermoeden bestaat dat hij bang is voor de klappen die de konijnen tegen hun hok aangeven. Die zijn nu dus terug verhuisd naar m'n zus. Ik hoop dat het vannacht beter gaat, maar voorals nog is hij niet relaxed. We hebben vandaag de bench weer extra leuk gemaakt, maar ik gok dat we weer opnieuw bench training kunnen gaan doen.. -O-

Edit; 's nachts los in huis vinden m'n ouders niet echt een goede optie. Aangezien Jip soms nog wel eens wat sloopt.

[ [url=m/whYxtF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan het niet zijn doordat het onderste haakje niet dicht was hij heeft gedacht ik kan er wel door en tijdens het wurmen in paniek is geraakt?

Lijkt me lastig om een hond die echt ergens van is geschrokken en dus nu de bench als eng ziet omdat weer goed te krijgen.
Ik heb er iig geen tips voor.
Hoop voor jip dat het niet te lang blijft hangen iig.
Een ren springt hij zeker uit?

Edit typ foutje ben nog niet wakker denk

Divers

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:42

Wellicht zo’n play pen? Dan zit hij toch achter een hekje maar zit er geen dak boven zijn hoofd. Wellicht voelt hij zich dan minder opgesloten.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:46

Ah jeetje CC, wat klote dit.
Als je met de bench verder wilt blijven gaan, zou ik eens kijken of je Jip mee naar de slaapkamer kunt nemen en naast bed in de bench zetten? En dan echt van 0 beginnen weer zoals je met een pup dan doet en uitbouwen, in ieder geval voor de nachten. Zeker omdat hij als je er bij bent wel rustig blijft dan - zoals nu met het onder slapen? Zo hebben wij het in de nachten in ieder geval aangepakt toen. Arya heeft de eerste 2/3 weken naast bed in een bench geslapen en erna was de overgang naar onder ook echt 0 problemen. Misschien dat dit met Jip ook iets kan zijn om nu te proberen. Overdag doet hij dit dus helemaal niet dan denk ik, als hij tussendoor in de bench gaat? En als slaapkamer geen optie is, zou ik idd toch even onder blijven slapen en vanuit daar uitbreiden/opbouwen weer opnieuw, zoals ook velen doen als de pup er is. Maar ik zou 'm idd even niet meer alleen laten 's nachts. Elke keer dat dit gebeurd (denk ook dat het idd misschien zo is gegaan zoals cinniz zegt, dat hij wilde ontsnappen omdat hij een opening zag en toen in paniek raakte. Maar dat hij dan nu elke keer wilt gaan proberen omdat hij toch succes heeft gehad die eerste keer) versterkt/bevestigd hij dit gedrag en uitkomst natuurlijk en wordt het steeds lastiger om dit allemaal op te lossen. Maar daar ben je idd lekker mee zeg, wat k*t -O-

Marlis,
Veeeel plezier met het ophalen van de pup - en succes met je knapperd hihi. Wordt weer even een intense periode nu met zo'n kleine velociraptor in huis :') Benieuwd hoe de kennismaking met de honden onderling gaat, maar zal vast goedkomen!

Kimm,
Idd grappig om te zien hoe het verschil nog is met Cody's broer en dan weer tov een 'witte' Golden. Dan valt hij idd gewoon echt heel donker uit haha. Maar ben echt grooot fan van je hond en zijn broer. Wat een prachtige Goldens, echt helemaal mijn smaak <3 Jullie waren blij met deze fokker toch? Want ik wil me tzt ook eens wat meer gaan oriënteren op de Golden fokkers namelijk.

Jeanine,
Oh tof zeg die sup les!

Warboel,
Wat tof zeg die flyball les!! Perfecte combinatie van bezig zijn met Otje zo te lezen. M'n fokster deed dit met haar honden - met beleid want Herders haha - en die vonden dat ook fantastisch! Zou Arya ook wel echt in uitblinken denk ik want idd; rennen, kleine sprongen maken en balletje pakken is LIFE. En wat de blessure betreft; we zijn nu ruim 3 weken verder en er zitten hier en daar nog korsten, maar gelukkig is eigenlijk alles wel goed nu. Wel jammer dat die AB kuur nodig was, maar ik durf geen risico te lopen met een toen al aanwezige lichte ontsteking. Die heeft ook wel echt snel en goed geholpen gelukkig. Dus het is weer back to normal *\o/* Lief dat je aan ons dacht nog <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 09:49

Ik zou de bench ook op de slaapkamer zetten. Of de bank moet beter liggen dan je bed

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:21

CupCakes_ schreef:
Marlis, succes en vooral veel plezier! *\o/*

Vannacht was het weer raak, zodra er niemand meer beneden is raakt hij in paniek en verbouwt hij de hele bench. Dus ik heb vannacht op de bank geslapen en hij los op de grond. Wel de boel even afgezet.

Vanavond gaan we de bench bij de bank neer zetten en weer op de bank slapen. In de hoop dat hij dan niet in paniek raakt :(:)

Tips voor dit zijn welkom :o

Als los in de woonkamer geen optie is, Waarom dan niet los bij jou op de slaapkamer?

Zorgen dat er niet te veel binnen bereik ligt wát er gesloopt kan worden én als Jip wél aan de gang gaat, wordt je er waarschijnlijk wakker van.

Of je moet Jip gewoon aanleren dat slopen een NoGo is. 1x echt héél boos worden als hij aan het slopen is.

Éénmaal zn paniek in de bench, ga je niet opgelost krijgen binnen korte tijd ben ik bang.

Skip raakte óók in paniek als pup in de bench, al vanaf dag één....en ik had het heel voorzichtig aangepakt.

Toen heb ik de gang van het huis maar pup proof gemaakt als ik van huis moest.

Maanden later was de paniek van de bench ineens voorbij...

Hij vindt de bench nog steeds afschuwelijk, maar hij probeert er niet meer uit te komen of te slopen. Gelukkig hoeft Skip nog zelden in de bench. Alleen bij bezoekers én als ik voor meerdere uren achter elkaar weg moet. Maar dat is misschien ééns per maand ofzo.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 10:30

mvdende schreef:
CupCakes_ schreef:
Marlis, succes en vooral veel plezier! *\o/*

Vannacht was het weer raak, zodra er niemand meer beneden is raakt hij in paniek en verbouwt hij de hele bench. Dus ik heb vannacht op de bank geslapen en hij los op de grond. Wel de boel even afgezet.

Vanavond gaan we de bench bij de bank neer zetten en weer op de bank slapen. In de hoop dat hij dan niet in paniek raakt :(:)

Tips voor dit zijn welkom :o

Als los in de woonkamer geen optie is, Waarom dan niet los bij jou op de slaapkamer?

Zorgen dat er niet te veel binnen bereik ligt wát er gesloopt kan worden én als Jip wél aan de gang gaat, wordt je er waarschijnlijk wakker van.

Of je moet Jip gewoon aanleren dat slopen een NoGo is. 1x echt héél boos worden als hij aan het slopen is.

Éénmaal zn paniek in de bench, ga je niet opgelost krijgen binnen korte tijd ben ik bang.

Skip raakte óók in paniek als pup in de bench, al vanaf dag één....en ik had het heel voorzichtig aangepakt.

Toen heb ik de gang van het huis maar pup proof gemaakt als ik van huis moest.

Maanden later was de paniek van de bench ineens voorbij...

Hij vindt de bench nog steeds afschuwelijk, maar hij probeert er niet meer uit te komen of te slopen. Gelukkig hoeft Skip nog zelden in de bench. Alleen bij bezoekers én als ik voor meerdere uren achter elkaar weg moet. Maar dat is misschien ééns per maand ofzo.

nagenoeg alle pups vinden de bench in t begin verschrikkelijk. Maar een bench is ALTIJD nuttig om aan te leren dus ook nu juist trainen om de angst weg te halen. Dus los hebben of laten niet direct een optie.
Daarnaast ben ik echt geen zacht ei, en ook zeker van mening dat correcties niet nutteloos zijn(afhankelijk van de manier waarop) maar om maar gewoon 1x héél boos worden als hij aan t slopen is gaat natuurlijk net zo goed nutteloos zijn.. Met een beetje mazzel doet ie t niet meer waar je er bij bent maar nog steeds als je weg bent of je helpt je hond er mee over de zeik.
Ook dat is ''gewoon'' een train ding. En een hele lastige dat wel.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:33

@ Curse
We hebben boven op het moment weinig ruimte. dus an past de bench daar niet. Daarom ga ik ook op de bank, om het gewoon weer vanaf voor af aan op te pakken. Net zoals toen hij pup was. Overdag de bench gaat nu ook niet, hij schiet dan gelijk in de paniek reactie. Dus dat zijn we nu heel langzaam weer aan het trainen.

@ Mvdende
Boos worden als Jip iets sloopt werkt juist averechts bij hem. Dat hebben we al uitgebreid geprobeerd. Hij is dan juist niet meer te bereiken, omdat hij in zijn schulp kruipt. En het kost veel moeite om hem daar weer uit te krijgen. Jip vond de bench voor dat dit gebeurde prima, want hij ging er zelfs inliggen als de deur gewoon openstond. Op dit moment zitten we ook in een verbouwing, waardoor de ruimte boven beperkt is en ik hem niet los kan laten op de slaapkamer.
Ik hoef het ook niet binnen korte tijd op te lossen, hier zal weer een hoop training in gaan zitten. ;)

@ Cinniz
Ik vermoed inderdaad dat dat het probleem is geweest. Dat onderste schuifje zat niet dicht. En omdat de konijnen tegen het hok sloegen, is Jip enorm geschrokken en heeft hij zich daar tussen gewurmd. De konijnen zijn weer verbannen 's nachts naar het huis van m'n zus.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:01

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tot nu toe ging het super.

Zijn nou aan de terug weg begonnen en dan thuis zien hoe het gaat.

Zus der honden ook mee aangezien Ivy daar ook veel zal zijn.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:24

Heel veel plezier Marlis, geniet ervan <3

@CC ahh Jip! Sneu dat hij zo bang is. Klote dat dat gebeurd is -O- heeft hij zich geen pijn gedaan? Ik heb zo even geen tips voor je, maar wil je wel veel succes wensen en een dikke knuffel voor jou en Jip! :knuffel:

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:49

Hij zal waarschijnlijk klem hebben gezeten CC en daardoor zal het nu extra spannend zijn. Zal idd een hoop tijd in gaan zitten en mocht je een kamerkennel (dus open aan de bovenkant) willen lenen, ik heb er nu een werkeloos staan. Nogmaals waarom woon jij niet in de buurt >;) Dan waren dato soort dingen een stuk makkelijker :P

Marlis, waren jullie dan welkom met zoveel? Gezien corona? Ik ga eigenlijk altijd liever met 1 iemand samen, zoveel mogelijk rust. Het is allemaal al spannend genoeg. Maar iedereen zijn eigen keuzes.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:50

fannetje schreef:
Hij zal waarschijnlijk klem hebben gezeten CC en daardoor zal het nu extra spannend zijn. Zal idd een hoop tijd in gaan zitten en mocht je een kamerkennel (dus open aan de bovenkant) willen lenen, ik heb er nu een werkeloos staan. Nogmaals waarom woon jij niet in de buurt >;) Dan waren dato soort dingen een stuk makkelijker :P

Marlis, waren jullie dan welkom met zoveel? Gezien corona? Ik ga eigenlijk altijd liever met 1 iemand samen, zoveel mogelijk rust. Het is allemaal al spannend genoeg. Maar iedereen zijn eigen keuzes.

Ja kennen ze al goed, dus dat was prima. En zijn de buitenlucht in gegaan want dat zit daar direct aan huis dus ideaal eigenlijk.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:05

Cupcakes: Geen tips, maar ik zie heel veel voorbij komen. Hopelijk heb je er iets aan en zal het snel beter gaan! :(:)

Cursebreaker: Leuk om te horen, dankjewel! We krijgen heel vaak te horen dat ze allebei mooi zijn! Helaas niet tevreden over de fokker. Bij Alfa was ze al vreemd maar Alfa was een mooie gezonde pup en is ontzettend mooi uit gegroeid. Hierdoor heb ik haar weer benaderd voor mijn eigen hond. Hierin was ze weer vreemd (kreeg geen foto's en mocht niet langs komen). Hier verder niet teveel achter gezocht met Alfa in mijn hoofd. Ik kreeg een dag van te voren te horen dat ik Cody de volgende dag moest ophalen. Dit was wel passend bij haar gedrag en zocht er verder niets achter. Achteraf super naïef van me, ik ben veels te goed gelovig. Cody was 2 dagen bij me en toen merkte ik dat het niet goed ging, hij bleek ziek en at ook niet zelfstandig. Haar geprobeerd te benaderen maar kreeg terug dat ze een gezonde pup heeft afgeleverd en die bij mij ziek is geworden. Na onderzoek en ook via de golden Facebook erachter gekomen dat zij een broodfokker is. Ik had geen ervaring met hoe het moest zijn om een hond aan te schaffen en weet dat inmiddels wel, dit was niet de manier en die vrouw ook nooit meer...

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:40

Jullie gaan echt veel te snel om goed bij te houden en overal op te reageren dus sorry voor de ego post haha, maar.. De teef van ons hopelijk toekomstig pupje is loops geworden *\o/*

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 07:55

Leuk Eefsel2109! Hopelijk komt je pupje dan snel :D

Kiimm_ He wat rot, gelukkig is je hond nu wel gezond!

Sharm heeft het druk gehad de afgelopen dagen, met tuinieren en paardrijden...!
Afbeelding
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 08:37

CC, hoe is het gegaan vannacht?
Kimm, balen dat het zo gegaan is bij Cody, maar hopelijk bij een volgende wel een goede fokker, dan weet je hoe het hoort.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 08:57

Fannetje, vannacht ging aardig. De bench ingaan ging prima dat hij zelfs in slaap viel. Rond 0300 was hij wakker en in aardige paniek, dus heeft hij de rest van de nacht op de bank geslapen. :(:)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:24

Wel weer een moment dat het wel goed is gegaan dus, fijn! Hopelijk kan je het zo opbouwen :o

Cody is erachter dat die balonnen kan hoog houden. Hij springt af en toe gewoon met 4 poten de lucht in en echt mega fanatiek, had ik niet verwacht aangezien hij ze niet zo leuk vindt op de grond :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:09

Cc, Fijn dat er in ieder geval wat verbetering in zit. Hopelijk stapje voor stapje weer de goede kant op.

Wat een apart weer vandaag zeg! Ene moment zonnetje om 5 minuten later in een sneeuw of hagel bui te zitten.
Ik had heel kort een spikkelhond vandaag
Afbeelding

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 08:51

Hopelijk gaat het van daaruit beter CupCakes :knuffel:

Wat gaaf Eefsel! Aftellen maar :):)

@ Fannetje: Zeker raar weer, het sneeuwt op dit moment behoorlijk in Weert :\

—-

Wij hadden een druk paasweekend: zondag een 1,5 jarige Golden reu ontmoet en mee wezen wandelen in een bos met ven dus Mona is toen deels het water in geweest, en gisteren is Mona mee geweest naar opa en oma voor een paasbrunch. Dat was haar eerste keer op visite gaan, en de langste autorit tot nu toe (5 kwartier) :j En ze is alweer 15 weken oud sinds gisteren!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het karretje op de terug weg vond ze wat minder leuk, dus daar hebben we haar nadat ze uiteindelijk wat rustiger ging zitten (maar bleef piepen) toch maar weer uitgehaald. Was het proberen waard, onze kennissen hadden ‘m heel lief voor ons meegenomen voor het geval dat, dus echt oefenen hadden we niet kunnen doen...

Afbeelding

En zo ligt ze er nu bij :+

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:26

Hier moet de oudste hond nog flink wennen. Die corrigeerde iets te heftig toen pup bij zijn mand kwam. Dus even pittige tijd naar komt hopelijk goed. Pup erbij weg houden bij de mand.

Buiten gaat het wel goed en vertrouw ik ze goed

Ik moest net een symposium over oncologie geven, Ivy deed mee. Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:28

Oohhh Heerlijk Woepsie!
Is je mand van Kentucky? Super! Maar herkenbaar om er naast te gaan liggen :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:28

@marlis leuk, je pup eindelijk thuis!

@CC ah gossie, arme Jip met bench-stress. Ik heb geen tips voor je helaas, mijn spaniel haatte de bench zó erg dat hij zichzelf compleet sloopte (met bloed tot het plafond een keer zelfs) om er maar uit te komen. Met hem hebben we het uiteindelijk opgegeven. Nou heeft Jip geen hersenafwijking (de spaniel wel), dus ik denk dat dat bést wel weer goed komt. Sterkte! :(:)

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:21

Leuk zeg die Golden en die Mechelaar!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:29

CC
Jaa dan zou ik idd ook even onder slapen idd. Hoe ging afgelopen nacht? Zag dat hij lig lag te slapen al? Hele nacht door of toch weer wakker geworden?

Kiimm
Ohh ja ik wist het niet zeker meer idd. Dacht al dat je al eens iets zei over de fokker wat niet echt top was, maar wist het niet meer zeker - het topic ging zo hard ineens met pups allemaal haha. Maar jammer inderdaad! Ook dat jullie dan idd al die start hebben gehad met Cody die dan al zo snel ziek werd ja. Maar snap dat die vrouw idd van je lijstje af is nu haha.

Eefsel
Ah wat leuk zeg! Nu even in spanning gaan afwachten dan of dekking e.d. goed gaat!

Divers
Wat een droppie is Sharm en druk bezig geweest zo te zien idd haha. Toffe foto met het paard erbij!

Fannetje
Ohhh een spikkelhond haha! Heel apart weer is het ja. Zo kon ik vanochtend nog echte sneeuwfoto’s maken van Arya op de heide haha.

woepsie
Druk maar wel mooi weekend zo te zien. Fijn voor Mona dat ze dat soort ervaringen heeft kunnen opdoen! Leuke foto’s! Jammer dat het met de wagen niet zo lekker ging. En de mand doet goed dienst zo te zien - not - hahaha.

Marlis
Oh, da’s idd altijd even goed managen ja als je gezinssamenstelling veranderd haha. Maar komt vast goed dan! Wat doet Ivy goed d’r best om je te helpen met je symposium!

---

Normaal lopen we op dinsdag vaak met Kim en de roedel op de heide, maar vandaag kwam het qua tijd niet lekker uit - want drukke dag en moest veel doen en bla bla - dus ging ik eerder en maakte gebruik van het feit dat het aan't sneeuwen was. Het bleef erg mooi liggen op de heide, dus ik heb warempel gewoon nog echte sneeuwfoto's kunnen maken :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toevallig moest Kim vandaag ook alles eerder doen als normaal, zag ik in een appje tussendoor, dus toen ben ik ze met Arya tegemoet gelopen en hebben we alsnog een korter rondje samen kunnen lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 14:38

Ik word zo niet blij van die ruk sneeuw _O-

Hier heel de dag op de weg vandaag. Word gek van al die moodswings van t weer..

Maar ook t broertje van Djes even op de foto kunnen zetten.
Afbeelding